Vukovi sa DUNAVA Plovkarenje
Pages: 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889
Odg: Pecanje skobalja By: neske Date: 25 Avgust 2014, 17:09:53
Bolje idi na Vapu. Samo nemoj da se zeznes da ulazis u vodu, ili da se kupas - 'ladna je k'o zamrzivac .... za hladjenje piva kao stvaorena :)
Odg: Pecanje skobalja By: cardinale Date: 25 Avgust 2014, 19:52:31
@ vradojicic

Niže dole bliže brani je malo teže da se nabode skobalj ja mislim. To su neka naša iskustva za 20god koliko idemo. Tamo fideraši bolje prolaze i mislim da bliže brani ima više plotice nego skobalja. A ovamo bliže nama, bliže Sjenici oko uliva i Vape i uvca se uvek više ribe vrti, i kad je mrest i posle mresta. Samo zimi se povuče riba dublje u dubine zbog hladnoće.

Spojene poruke: 25 Avgust 2014, 19:55:43

@neske

Ja dosta bolje prolazim na jezeru, mada se krupniji komadi javljaju na samoj reci. Za Vapu je problem vodostaj. Ako je mala voda, kao što je sada, nema ništa od pecanja. MOžeš da se polomiš nema ništa. Prevrće se puna Vapa skobalja, da ga uhvatiš.....šanse nema. Na Vapi samo dok je voda veća. Znači april, maj, jun....retko da zakači jul i posle. To su iskustva moje ekipe.
Odg: Pecanje skobalja By: neske Date: 25 Avgust 2014, 21:42:17
Ma znam celu pricu. medjutim vradojcic je pomenuo Vapu i Uvac. Izmedju ta dva ja bi se opredelio za Vapu. Verujem da bi i ti postupio isto, naravno na prolece - moslim, prolece na Sjenici :)

P.S.
Sta se desava na Sjenici? Radi li sta? Ukoliko radi - gde radi?
Uzgred : Ja sam cuo da je jezero puno, bilo je ovih kisetina - pa sam mislio da i nije bas tako mala. Manji vodotokovi u mom kraju se jos uvek nisu vratili na nulu.
Odg: Pecanje skobalja By: cardinale Date: 25 Avgust 2014, 22:21:07
U Sjenici radi riba manje više svuda, ali naravno mi iskusniji znamo mesta gde koja riba vole jata da se okupljaju. Manje više gde god da odeš upecaćeš nešto. Načelno na jezeru radi sitniji skobalj bliže toku krupniji ali slabije radi. Ja i moja ekipa više idemo na ovaj Vapski deo, ali mislim da je deo gde je uliv Uvca bolji. Mislim da tamo izlazi  više ribe jer je Uvac čistiji od Vape. Međutim tamo su problem šarandžije bilo je svađa sa njima dosta. Zauzmu mesta i nedaju da pecaš iako dođeš pre njega. Kaže ja tu hranim danima i ne može niko da peca osim mene. Ja ne znam dali je to standard i na drugim jezerima ali ja sam par puta imao nezgodne situacije zbog toga.
Odg: Pecanje skobalja By: orka Date: 26 Avgust 2014, 09:18:31
Na Savi je poceo da se javlja sporadicno.,ova pomuta i manja temperatura vode od uobicajene za ovo doba godine su uslovile da je poceo ranije da bude aktivan..
Nisam ga ciljano pecao,vec sam uhvatio par komada u pola metra dubine pecajuci kedere za smudja.,na jednog crva i udicu vel.20... :ok:
Odg: Pecanje skobalja By: darkoslo Date: 26 Avgust 2014, 14:36:36
ako nije problem otkriti,gde na Savi?hvala...

Послато са GT-S7500 користећи Тапаток 2

Odg: Pecanje skobalja By: orka Date: 26 Avgust 2014, 20:12:55
Makis..,u pitanju je mikro lokacija..Planiram jedan dan da ga ciljano potrazim na bolonjez.. :ok:
Odg: Pecanje skobalja By: cardinale Date: 26 Avgust 2014, 20:51:39
Ako ga ima na Savi, znači da voda i nije toliko prljava. On neće u prljavu i zagađenu vodu. Ja znam 80-tih godina na Ibru kada je bilo zagađenje vode prvo su reagovali skobalj i mrena. Mislio sam bio da su izgubljeni za sva vremena. Međutim hvala Bogu vratilo se sve na svoje mesto.
Odg: Pecanje skobalja By: dragan jovicinac Date: 28 Avgust 2014, 22:38:21
pozdrav drustvo. Nikad nisam pecao skobalja jer sam zagrizeni varalicar ali danas sam izgleda prelomio da isprobam i to. Mozda je i zbog toga sto sam se danas razocarao u klena  :smiley: Pecam na Ibru i naravno najvise ide klen na varalicu, ali danas opasno spao vodostaj i nigde ga nije bilo a skobalja lom. Gde god pogledas na povrsini vode samo se pojavljuju kako izranjaju peraja. Sta da se radi, ima trave da se nadje po brzacima, ima crva da se kupe, ima hleba ali sta i kako. Koje udice uzeti za travu, koje za crve i hleb. Jedino mi pada na pamet da isprobavam sve mamce pa sta uspe. Imate li vi kakav savet

Odg: Pecanje skobalja By: cardinale Date: 29 Avgust 2014, 09:35:40
Pa kreni temu iz početka da čitaš pa polako na vodu i posle jedno 10-15 godina biće dobro  :lol:
hahaha....šalim se....ali fakat to što se vidi skobalj sigurno znači samo jedno, da nema šanse da se uhvati, to ti garantujem. :lol:
Odg: Pecanje skobalja By: dragan jovicinac Date: 29 Avgust 2014, 09:56:53
procitao i vidim da tu nema neka mudrologija  :wink: samo pitanje da li taj dan radi ili ne. Ima naravno nekih finesa koje bi pomogle da se prevari pa da vidimo sta ce biti. A gledam u Mataruskoj banji pod mostom svakog dana puno ljudi peca ali nesto slabo ulova. Skobalja ima na tone ali nece to tako lako....  :smiley:
Odg: Pecanje skobalja By: vradojicic Date: 29 Avgust 2014, 18:16:17
A zajeban je skobalj, zato ga i volim... 7 meseci sam isao na njega dok ga nisam uhvatio, prvog, onda svezem jos 5 komada taj dan, komadi po 600, 700gr na Kolubari i kupi me za ceo zivot.
Budi uporan, tanak najlon, ruza hleba, pokusavasj sto vise obican hleb, ne francuz, sto manji plovak za datu situaciju, prava dubina, duzi predvezi... Hoce i na crva ponekad ali hleb je mamac 1 za njega. Ume i trava ali vise volim hleb iako su na travu krupniji.
Bolonjez 5m, laksi od 200gr za uzivanje, po mogucstvu ostriji zbog bolje kontre, osnovni 0.14, predvez 0.12mm, ili 0.10mm. I na Drini pecam tako... Masina idealna 2500 velicina po Shimanu, ja vise volim prednju kocnicu, a ako su male reke moze i velicina 1000....
Bistro ti bilo i ne odustaj.
Kad seva na prelivima samo travu forsiraj... Zimi ga je najlakse dobijati kad je u zimovnicima...
Odg: Pecanje skobalja By: cardinale Date: 29 Avgust 2014, 19:28:36
Ajde i ja da pomognem sa savetom.Moja iskustva su da voli taze mamac,a ako slabo uzima (gura ga što bi rekle skobaljdžije) onda obavezno manje hleba na kukicu.
Odg: Pecanje skobalja By: Shnapsi Date: 29 Avgust 2014, 20:19:29
Evo jednog saveta ako od mene ako hoćes skobalja pecati lekcija br.1 " nađeš prvo MENTORA" to je neki globalni kliše na ovim našim prostorima.
Kako bi izgledao taj lik :
      primer 1.- Najbolje neki( dedac ) u krugu familije, ćaletovih prijatelja , komšiluk i sl. Zašto takav profil , pa neće niko da gubi vremena u cik zore dok priprema mesto bombe , kugle , rabila ,ankere , i još šta ti ja znam da bi tebi pokazivao na licu mesta što se to radi i kako se radi već moraš da snimaš sve a posle pecanja kada se vraćate pitaš šta nije jasno . Drugo bolje pitaj kombinaciju za LOTO negoli zagriženog skobaljaša za mesto , vrstu primame , udicu najlon ili  plovak budi siguran neće ti reći ili će te odvaliti sa onom čuvenom rečenicom sa čime ste prihranjivali = " Bacili smo sve šta treba !!!???" , pecam na : broj manje ili veće obavezno! a zašto je to bitno ukapiraćeš posle sezonu , dve  :smiley: šalim se....
      primer 2. Neki  ( kolega ) sa posla ili  poznanik za koga si siguran da odvaljuje skobalja   (ne bi bilo loše da mu je matori ili deda  bio  vrstan ribolovac ) a znaš  i neće da te zavlači sa glupostima jerbo ima puno "Jezičara" akoji su za flašu piva najbolji skobaljaši u lokalnoj kafani na autobuskoj ili nekoj birtiji uz put do vode ( ima ih obavezno i tu se podbadaju sa koliko kila je ko prošao i obavezno namaknu odozgo po kilo dva da bi bilo interesantnije ili da bi dobili opkladu a kada se uroljaju padne bogami i po koja tuča  :grin: gledao svojim očima..... ne bih dalje komentarisao ovakve stvari a ima da te osuše od piveka a ima da saznaš  - ništa ili sve naopako .
      primer 3. Pričalica e to su ti najređe zverke  i ukoliko si baš maler da u okruženju  nemaš nikoga onda ti preostaje ova solucija . Prilaz na vodi " snimiš-čuješ gde su atraktivna mesta , staješ uvek uzvodno  nikako ispod svih odnosno hranjene pozicije , nikako ne prilazi blizu jerbo ako nekog umrsiš biće -belaja- što bi rekli bosanci. Ne pričaj , ne zapitkuj ponašaj se kao da imaš pojma da ne padneš u žižu interesovanja ima da te rastrte od zajebancije oću reći smanji dubinu na pliće da ne kačiš krlje i kidaš udice i gledaj. Tvoja ciljna grupa su oni što nakon nekog vremena pitaju: sinak odakle si , ko ti je matori , gde radiš i slične dosadne teme ali ako im se dopadneš to je to. Pitaj po neko pitanje ali ne guši mnogo. Snimaj sve je bitno jbg. zanat se  i krade da nije tako veliki majstori bi postojali samo u istoriji.
Kod mene je upalio primer 2 kolega i ja noćne smene on prekaljeni ribolovac jedan od prvih što prenese pecanje na algu ovde na J.Moravi vremena koliko hoćeš za ubiti , išli desetak puta na njegova mesta sada idem sam i nije loše nadam se kada omatorim biće to pa da preuzmem i ja jednog pripravnika na obuku :tongue:

E da da dodam još ovo htedoh ukratko ali se odužilo spremi kolca da voziš, po neki dinar za pivce-rakijicu kupiš crve bajate hlebove , ne pitaj što svaka nauka i sve u Srbiji košta pa i ovo je neka vrsta nauke jel tako  :lol:

Odg: Pecanje skobalja By: neske Date: 29 Avgust 2014, 23:24:30
Da se i ja malo ukljucim.
Ovako :
Pitao si za udice. Ja koristim Sasame Wormer F-875 i Colnic Nuclear mr300, vecinom u velicini 11 (Mustadova 14). To je moj izbor, sto ne treba da znaci da to mora biti i tvoj izbor. Jednostavno, one su se meni najbolje pokazale.
Stap : Ne bi bilo lose da nabavis bar peticu (recimo, tezina bacanja 5-25 grama), jer se ona moze smatrati univerzalnom. Stap treba da bude sto laksi ( koliko ti to dzep dozvoljava) i da bude vrsne akcije.
Vradojcic je potpumo u pravu, Shimanova 2500 je (po meni)  idealna velicina masinice za ovaj tip pecanja. U principu, velicine 2 do 3 su ok.
Struna : kao osnovni najlon koristim Trabuco T-Force (zeleni) 0.148. Za podveze T-force (beli- za podveze-kalem 25m)) 0.108 i 0.128. Obavezna vrtilica i buzir ispod setajuceg olova. Opet, ovo je moj izbor - postoji dosta dobrih kombinacija.
Duzina podveza : To zavisi od brzine vode i konfiguracije dna na mestu gde pecas. U principu, sto je voda sporija a dno ravnije to i podvez treba da bude kraci, sto je voda brza a dno neravnije to podvez treba da bude duzi. Naravno da postoje izuzetci, ali o tome mozemo diskutovati posle tvojih desaetak izlazaka na vodu, i susreta sa realnim situacijama. I naravno, ukoliko nesto "ne radi" treba da eksperimentise, ili da nekoga pitas, ili da posmatras sta drugi rade (posebno oni koji imaju ribu na stapu).... brate, kradi "zanat" :)
Plovak : Za pocetak, najsigurnija kombinacija (za tebe) je da kupis Gicine plovke. Oblici : Skrapez, Ibar, Morava, Lim i Drina. Kada udjes u stos eksperimentisi sa plovcima. Zasada, ili napred pomenute, ili gledaj sta uspesni ribolovci koriste na datom mestu. Gramatura ( i oblik) zavisi od situacije. Opisi mesto na kome planiras da pecas pa da damo neki predlog.
Primama : Postoje razne primame raznih proizvodjaca. Za pocetak ti se drzi bajatog hleba. To se (I onako) pokazalo kao najbolja primama za skobalja u vecini situacija, kada pecas na hleb. Najbolja varijanta (posebno za pocetnika) je da nabavi "francuza" - hleb za pecanje. Teze spada sa udice, mozes normalno kontrirati a da ti mamac ne spadne. Pripremu ces lako nauciti : uvece "seknes" oko 1cm hleba za pecanje i stavis u vlaznu krpu i izjutra imas idealan mamac (ukoliko je u vekni). Imas i pakovanja od dve kriske (mislim da proizvaodi neko u Kraljevu-ili tako nesto), taj hleb mozes pripremiti i na vodi : samo pokvasis, iscedis, stavis u krpu i malo sacekas. Ovo nije bas idealna varijanta, bolje je da to uradis uvece pre pecanja, ali za nuzdu moze da posluzi.
Situacija kada se peca na mesnog crva : To ces lako provaliti. Videces da ne hrane samo hlebom. Tu su razne vrste primame + teska zemlja i slicno. U toj situacili (ukoliko nisi opremljen sa takav "sport") najbolje je da se nalazis ispod nekoga ko hrani... nikako iznad - neces nista uhvatiti.

Primamu nemoj bacati na sve strane. Ukoliko je voda spora pokusaj da primamu bacas na manjoj povrsini. zabaci plovak na zeljeno mesto i gadjaj ga kuglama. Ukoliko je voda jaca, bacaj iznad zeljenog mesta ( u zavisnosti od brzine vode). Mozes i "praviti" neku vrstu "staze", ali nemoj preterivati sa njenom duzinom. Posle kugli, nije lose da iznad hranjenog mesta bacis i malo prstavca - ali obavezno iznad mesta gde si bacao kugle. koliko iznad zavisi od brzine vode, ali tako da bude oko dna na mestu gde su ti kugle.

Kada plovak prilazi hranjenom mestu trudi se da pocnes lagano da kocis plovak, da bi se mamac sto duze zadrzao na hranjenom mestu, a i zbog jos nekih razloga koje ces vremenom sam shvatiti.
Pre nego sto bacis primamu na mestu koje ti nije poznato, prvo nadji dubinu i "prosetj" plovak nekoliko puta da bi se uverio kakvo je dno na odabranom mestu, i da li se isplati tu pecati.

Vazna napomena : Ukoliko pecas na travu nikada nemoj da bacas primamu, posebno primamu bele boje! I posebno NE ZIMI - nikada i ni pod kojim okolnostima ukoliko zimi pecas na travu! Posebno ukoliko tu ima vise ribolovaca - lako mozes da dobijes batine!
Dakle, ukoliko sada zelis da probas travu : prvo pecaj na travu pa tek onda pokusaj sa primamom kada predjes na hleb ili crve.

Ukoliko je pri povrsini ( kao sto se da zakljuciti iz onoga sto si ti napisao) pokusaj i travu, mozda nekog prevaris. Ali ne na dnu. Duzi podvez i kocenje u jatu. Ukoliko bezi od mamace... jbg... bice to "tanka svirka".
Mozes pokusati primamom da ga "spustis", ili da ga iz plicaka, kamenjem, vratis u neki malo dublji deo (gde ga ceka primama).
Ovo je za pocetak. Vremenom ces ukapirati razne cake, a i to da ovo nije "sveto pismo". Ovo je samo osnova koja moze da ti pomogne da se "zarazis" ovim "virusom" :)

Nemoj nikada zaboraviti da je svaka voda prica za sebe. Najbolje je da odes na pecanje sa nekim ko zna, ko ce ti objasniti neke specificnosti vezane bas za tu vodu. sve ostalo je stvar iskustva i eksperimentisanja.
Ovo sto sam ja napisao su neke univerzalne stvari koje rade (uglavnom) na skoro svim vodama. Sad, da li postoje efikasniji nacini bas na toj vodi (i na tom mestu) na kojoj ti pecas (?)... pa verovatno postoje, ali to ti moze objasniti samo neko ko tu peca.

Ovo je iz nekog mog iskustva, malo uprosceno (koliko sam to mogao da uradim) ali se nadam da ti moze biti od koristi.