Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 12 Mart 2010, 11:34:07
Izdržaće i plastični,međutim kvalitet plastike više neće biti ni blizu novom čamcu, dok aluminijumski čamac skoro da uopšte ne gubi na kvalitetu i posle mnogo godina korišćenja,osim ako se mehanički ne ošteti....
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: maverick Date: 12 Mart 2010, 11:42:13
ajmo prvo plasikanere podijeliti na ove rucne i tvornicke i ajmo vec jednom prestati zaliti za onim starim vremenima posto tehnologija ide brze naprijed nego sto mi razmisljamo....elani imaju debelo preko 20 godina i jos su dobri......nemojte mi reci da se pozornost na bilo kojem camcu ne rijesava jednim djelkotiranjem u 15 godina i da kosta mozda 50 eura...

Spojene poruke: 12 Mart 2010, 11:43:59

i nadopuna, stavi na al camac 20 ks i glisiraj s njim deset godina pa mi reci da li pijesak nije stanjio lim...
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: tićo Date: 12 Mart 2010, 11:53:53
Možda si upravu videću kad budem glisirao 10 god. :clap2:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 12 Mart 2010, 12:00:13
Znam ljude koji imaju nitovane aluminijumske čamce više od 30 godina i još uvek ih koriste,a da ništa na njima nisu radili nikada, u stanju su kao kad su bili novi,osim koje ogrebotine... smiley033
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: Vasa Date: 12 Mart 2010, 12:05:52
Sve zavisi od kog aluminijuma su pravljeni.
Ja sam imao vojni alu. camac iz 1971. godine,pravio ga Mostar svojevremeno za vojsku.
Nije imao ni jedan problem,a radjen je od neverovatno tankog aluminijuma.
Nisam bas siguran,ali mislim da nije vise od 1,5mm.

Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 12 Mart 2010, 12:39:56
nekada su se pravili od Al 99.5 % skoro čist aluminijum,a sada se uglavnom koristi Almg3 lim koji je daleko jači...samim tim bi trebalo da ovi novi još duže traju...
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: Vasa Date: 12 Mart 2010, 12:58:21
Ruku,glavu... Stavljam na panj da ovi camci koji se prave po kojekakvim radionicama,nemaju apsolutno veze sa vojnim camcem.
To je toliko jako,to se ne uvija,tu patos ne radi....
Verujte mi vrh medju alu camcima!
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 12 Mart 2010, 15:04:51
Naravno da nemaju...uglavnom su mnogo bolji nego vojni  :rolleyes:

vojni čamci imaju jako gustu konstrukciju,pa je zato oplata mnogo tanja,ali sam na mnogima primetio da su dobili talasanje lima između konstrukvionih profila...Oni koji nemaju talasa nisu se mnogo ili uopšte koristili..
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: maverick Date: 12 Mart 2010, 16:13:51
budenas to si dobro primjetio oni al prije 20 godina i ovi nisu isti, tako i plasticni nisu isti kao stari, samo sto ispade da al su bolji nego stari a plastikaneri losiji, da ne bude zabune od danas imam i  plastikanera i aluminijski
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: juzba Date: 12 Mart 2010, 16:20:37
Pa daj da vidimo tog novog ljubimca :clap2: :thumbup:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 12 Mart 2010, 16:49:02
...čekamo....  smiley033
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: saleparobrod Date: 13 Mart 2010, 23:01:18
Razlika izmedju Aluminijumskog camca iz domace radinosti i vojnog je u tome sto se za vojsku nije pravio 1 camac,vec serija,pa je narucen lim u odgovarajucem kvalitetu,dok majstori kupuju ono sto ima na lageru,npr.AlMg3 u trgovackom kvalitetu,koji jeste jaci od cistog aluminijuma,ali ne moze parirati brodskom aluminijumu ni po zilavosti,ni po otpornosti prema koroziji.Ispitivanje otpornost prema koroziji se vrsi potapanjem uzoraka u vodu razlicite kiselosti,ostavi se da odstoji odredjeno vreme,pa se uredjajima meri koliki je stepen korozije.Sistemom ispitivanja uzoraka se dobija koja legura i u kom kvalitetu je najpogodnija za primenu.Zavarivanjem se narusava koroziona pasivnost u zoni uticaja toplote,pa su se iz tog razloga alu camci nitovali,ali se napredovanjem tehnologije zavarivanja u novije vreme i to prevazislo.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 13 Mart 2010, 23:19:48
kolega a da pojasniš malo koroznost kod AL  :huh:  :huh:  ubjeđen sam da se čamci ne nituju zbog toplinskog efekta kod varenja na matrijal i koroznosti ..nitovanje je otpornije na vibracije i ima veću žilavost dok je var tvrd i samim tim osjetljiv na vibracije koje se nemogu izbječ na plovilima ...samo korozan ili rđav AL nisam vidio ...imam nitovan AL čamac 12 god . kupio sam ga polovnog tako da brat bratu po mojoj procjeni ima preko 20 g u svakom slučaju prednost dajem nitovanju  :ok:  :ok:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: saleparobrod Date: 13 Mart 2010, 23:58:29
U pravu si,ne nituju se samo zbog toplinskog efekta,nitovanjem se postize cvrsci spoj nego varenjem,manje su deformacije...,ali o tome smo vec pisali u temi aluminijumski camac i nitne ili var na al. camcu,pa nisam hteo spominjati.Sto se tice korozije Aluminijuma i o tome smo pisali,pa ne korodira isto kao celik,ali ako mislis da Aluminijum ne korodira,ne mogu te razuveriti,misli sta hoces,a ja znam sta sam ucio.E sad sto se tice vara,pa i tu postoje mehanicke osobine zavarenog spoja,ne moze se tako sturo reci"var je tvrd",pravilnim odabirom dodatnog materijala postize se odredjeni kvalitet zavarenog spoja,npr.u zici AlMg postoji jos hemijskih elemenata koji uticu na osobine zavarenog spoja,cesto se legure aluminijuma vare zicom koja je drugacijeg hemijskog sastava od osnovnog materijala,a sve u zavisnosti od toga sta se zeli postici.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: TopMix Date: 18 Mart 2010, 12:49:56
Pre vise godina pazario sam al camac, nitovan, 6m, sada ukupno mora imati preko 20 godina. Perfektno je uradjen, remek delo, a plovan 5+, ravno dno sa malim gazom, leti sa desetkom.
Jedina mana (ako je to mana) je sto je radjen od aluminijuma od 1.5mm (uzengije su od debljeg lima). Nekako mi je "radio" na talasima, pomalo pustao vodu oko nitni, pa sam razmisljao kako da ga dotegnem i ucvrstim. Takodje sam cuo da al lim posle izvesnog vremena oce da se stanji, da l od udicaja peska u vodi, ili nekakvih kiselina koje su prisutne u tekucim vodama...
Na kraju sam prihvatio predlog jednog prijatelja (mada sam u pocetku bio prilicno skeptican)pa mi je na camcu uradio plastifikaciju spolja, ne deblju od 2mm. Evo vec treca godina, plastika i lim su perfektno spojeni. Majstor je naravno imao dobro iskustvo sa plastificiranjem lima, radio je neke poslove sa vojnim sanitetskim vozilima...
Taj zahvat nije bio jako skup (kolko materijal+nesto za ruke), al sam dobio camac kakav sam zeleo i izuzetno sam zadovoljan. Sad letim preko talasa, patos ne mrda. Na tezini nije dobio vise od 15% i jednako je dobro plovan. Usput, majstor je ubacio u plastiku farbu, tako da je i farbanje reseno na duge staze. (poznato je kolko je skupo i komplikovano farbanje al lima, odnosno camca)
Ne znam da l je jos neko ovo radio, al eto to je moje iskustvo i mislim da nisam pogresio.