Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 16 Februar 2009, 01:23:15
u yugi samo Elan i u Novom Sadu neznam koja firma su mogli radit čamce brizganjem e sad vi bolje znate od mene koji se čamci brizgaju a koji ne ja zbilja nemam pojma.Jer se i tajman brizga ?
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: tyger Date: 16 Februar 2009, 01:25:28
Citat: rj poslato 16 Februar 2009, 01:23:15
u yugi samo Elan i u Novom Sadu neznam koja firma su mogli radit čamce brizganjem e sad vi bolje znate od mene koji se čamci brizgaju a koji ne ja zbilja nemam pojma.Jer se i tajman brizga ?
Ja ne znam sta ti je brizganje ali pitacu sutra,da se radi iz kalupa to je sigurno.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 16 Februar 2009, 01:32:26
to ti je kad stroj pod pritiskom ubacue plastiku u kalup . Pa normalno da se rade iz kalupa svi plastični čamci . Najjednostavniji primjer ti je ručno ljevani AL ili narodski špijater to ti je onaj porozni AL ili duraluminij koji je ljevan pod pritiskom 10-20 tona to ti je onaj sjani u šipkama . Takva ti je razlika i u plastici
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: maverick Date: 16 Februar 2009, 03:53:06
dusane tehnologija zakovicama ili ti kako zoves nitnama cak naprotiv puno je jaca od bilo kojeg vara, avioni se tako rade a kamoli camci za par desetaka konja.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 16 Februar 2009, 09:43:12
maverik je vidio kako  sam ja radio čamac pa ču ovdje iznjet ili moram ić u neku drugu temu da nebudem u offtopiku. Znači ja sam kombinirao dvije tehnike vatenje i nitovanje. Egije sam vario jer mi je bilo nezgodno spajat ih zakovicama pošto nemam radionu več sam ga doslovno radio na livadi iza zgrade di živim .Dno čamca i stranice sam spojio zakovicama a sretstvo za dihtanje sam uzeo ljepilo za šajbe ljepit i sve je dosta dobro ispalo. Tako da odgovorno tvrdim da malo ozbiljniji majstor sa adekvatnom radionicom može završit posao .zakovice su puno otpornije na vibracije i mikrovibracije kojih na čamgu ima na pretek . Slike mogu samo telefonom poslat pa ču probat danas okačit
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rebel Date: 16 Februar 2009, 10:39:31
Jel možemo napraviti listu (tabelu) brzih čamaca članova foruma sa sledećim parametrima.

- Dužina preko svega, vodena linija, širina u tabanu, snaga motora (ks), max broj obrtaja, odnos menjača, korak elise i naravno max brzina (GPS poželjno)!

Ajde neka krenu takmičari, pa posle i svi ostali..  :takoje: :thumbup: :clap2: :tongue:
A Dushann neka sve sklopi u jednu tabelu.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 16 Februar 2009, 10:58:43
vdi neki članovi foruma prelaze 50-60 km po ribolovu neki i više pa je bitna plovnost čamca kako zbog potrošnje goriva tako i zbog gabarita motora.Za moj način ribolova prelazim uglavnom 10-15 km po ribolovu sve zahtjeve zadovoljava 15 ks ekonomik brzina mi je 30 kmh . Čamac mi je nešto ispod 5 m u tabanu je širok 120 cm gornja širina je 175 cm znači rasni ribićki čamac . Takav čamac nebi zadovoljio nekog ko iz OS ide na dunav znači 30 km u jednom smjeru koliko dugo bi mu izdržao 15 ks motor ? Tako da kad govorimo o čamcu i motoru moj motiv nisu trke več da nekima pomognem da plovilo prilagode svojim potrebama . Za tvoju informaciu brzina ispod 2 min po kilometru sa 60-70-% opterečenja motora je sasvim ok za ribolov na duže staze
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: Dejaan Date: 16 Februar 2009, 11:02:51
Niko ne pravi camce od plastike brizganjem,posto je tehnoloski neizvodljivo :no:
Prvo se u kalup nanosi zavrsni sloj(od finoce kalupa i kvaliteta smese zavisi kvalitet spolnje povrsine),pa onda platno,pa smola.....
i nekoliko puta tako,u zavisnosti koja debljina zida treba da se ostvari.Moze da se ubaci i jedan ili vise slojeva karbona,mnogo se
dobija na kvalitetu(cvrstina,manja tezina...)ali to drasticno opterecuje cenu gotovog camca,pa kod nas to niko ne radi...
Da ne davim vise... :wink: :bye:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 16 Februar 2009, 11:05:44
Citat: Dejaan poslato 16 Februar 2009, 11:02:51
Niko ne pravi camce od plastike brizganjem,posto je tehnoloski neizvodljivo :no:
Prvo se u kalup nanosi zavrsni sloj(od finoce kalupa i kvaliteta smese zavisi kvalitet spolnje povrsine),pa onda platno,pa smola.....
i nekoliko puta tako,u zavisnosti koja debljina zida treba da se ostvari.Moze da se ubaci i jedan ili vise slojeva karbona,mnogo se
dobija na kvalitetu(cvrstina,manja tezina...)ali to drasticno opterecuje cenu gotovog camca,pa kod nas to niko ne radi...
Da ne davim vise... :wink: :bye:

Čuo sam da se Big-fut radi i u varijanti sa karbonom i da je dosta skuplji
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: tyger Date: 16 Februar 2009, 11:09:41
Ja prelazim sa Tajmenom i Hondom bf30,zavisno od vodostaja 10-20km po ribolovu + leti vozikanje sa porodicom i rekreativno,i tako najmanje 5 dana nedeljno ako vreme dozvoljava.Kazem,nisam merio ali pretpostavljam da idem 60-65kmh maks,proslo leto sam prosao pored par ozbiljnih glisera koji su ostali u čudu :eek:.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: Dejaan Date: 16 Februar 2009, 11:10:08
Upravo sam to i rekao.Moze na zahtev kupca,ali serijski niko to ne radi :takoje:
Na camcu velicine big foota,podize cenu za otprilike 1200 evra :veryangry:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 16 Februar 2009, 11:12:53
ja nisam upučen u samu izrade plastičnih čamaca samo sam prenio kako je meni rečeno tako da se nebi upuštao u raspravu . Znam da postoji razlika u strukturi i kvaliteti plastike a to bi nam mogao objasnit ko ima iskustva u izradi plastičnih čamaca ja mogu dosta pomoč oko izrade AL čamca
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: budens72 Date: 16 Februar 2009, 11:15:08
Citat: tyger poslato 16 Februar 2009, 11:09:41
Ja prelazim sa Tajmenom i Hondom bf30,zavisno od vodostaja 10-20km po ribolovu + leti vozikanje sa porodicom i rekreativno,i tako najmanje 5 dana nedeljno ako vreme dozvoljava.Kazem,nisam merio ali pretpostavljam da idem 60-65kmh maks,proslo leto sam prosao pored par ozbiljnih glisera koji su ostali u čudu :eek:.

Mislim da nisi u pravu što se tiče brzine,ali proverićemo   :cheesy:
60-65 km/h je jako velika brzina na vodi,realno oko 50-55 kmh :takoje:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: Dejaan Date: 16 Februar 2009, 11:17:46
Nema mesta raspravi posto sam se zimus odlicno informisao,posto kupujem plastikaner.
Veruj mi sve sto sam napisao :wink:

Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 16 Februar 2009, 11:29:35
tayger vjerujem ti da sa 30 ks i dobrim čamcem ideš 60-65 kmh .Ako imaš tu brzinu onda je tayman dobar čamac . Traker ne onaj sa V koritom več ravnim dnom ida preko 70 kmh sa tim motorom ,samo po meni ta dva čamca nisu za uspoređivat mislim na tayman i traker.Ti si potencirao da nema bržeg čamca pa i da mu AL čamac nije ravan . Kod nas momak ima ALgliser rađen u vodovodu neko je stavio skice na početku i 40 ks hondu pa je ostao paf ksd sam sa 15 ks prošao pored njega nisam puno brži ali sam brži .Vjerujem da nije traker najbrži čamac ali ja nisam naišao na kompletniji . Znači ravno dno pogodan za ribolov a opet brz vrlo brzzzzz