Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rebel Date: 15 Februar 2011, 22:56:00
Sa pramca baciš u Dunav kofu na 2m kanapa.
A gledaš da si od obale oko 10-15m.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: Bakisan Date: 16 Februar 2011, 10:17:35
Citat: sogi poslato 14 Februar 2011, 10:57:28
Aluminijski čamac, 4.10 x 1.64 x 0.45 , rađen od AlMg3 debljine 3mm.
Čamac ima dvije zračne komore s poklopcima u koje se može odložiti oprema, te dvije komore koje su postavljene lijevo i desno sa svake bočne strane, te služe i kao klupe za sjedenje. Čamac je rađen od jedne table legiranog aluminija gdje je varen samo prednji svinuti dio pramca čamca, te zadnji dio krme čamca. Čamac je izuzetno čvrst i stabilan te ima težinu 120kg.



Ovo ću jednog dana napraviti. Almg3, pravi materijal za čamac.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: KOSAVA Date: 17 Februar 2011, 16:34:36
Citat: rebel poslato 15 Februar 2011, 22:56:00
Sa pramca baciš u Dunav kofu na 2m kanapa.
A gledaš da si od obale oko 10-15m.

rebel, mislis vec kad ga tresne u obalu sa tom kantom da malo i konopce spetlja. :question: :lol:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rebel Date: 18 Februar 2011, 21:37:23
 :rolleyes:

E Košava, Košava, kanta je ipak samo kanta.
Ali smisao dobija kad postoji tok, a kanta simulira olujno sidro koje drži pravac toka, a samim tim i čamca. Ne kažem da će stvar uvek i u svakoj situaciji funkcionisati, ali nekad hoće.
Ako ima para neka kupi troling motor i eto mu kontrola za vertikalu.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: b.jovica Date: 18 Februar 2011, 22:09:09
Za pare nebrini, para nema...  :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Al zato ima SIDRO!!!  :thumbup: Pustim ga da se vuče blizo dna pa ako počne vetar da navlači čamac na obalu, sidro dodirne dno i zausavi čamac  :takoje: El de da sam genije  :cheesy: :cheesy:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rebel Date: 18 Februar 2011, 23:05:28
Skroz Off, ali onda evo još jedan post za kraj.

To sidro neće držati! Da bi sidro držalo mora biti minimum 2-3 dužine i to samo ako zapne.
Da bi se sidro zakopalo potrebno je 3-5, pa i više dužina sidrenog konopca/lanca.

-------------------------
Neka neko pobriše ovaj off posle izvesnog vremena.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: dushann Date: 18 Februar 2011, 23:14:09
Dosta diskutabilno, nemora da znaci i zavisi od camca a i tezine sidra a narocito do konstrukcije dna.
Naime uzimajuci moj primer kad pecam soma na limanu 15-17m dubine a kanap mi 23 metra duzine i ni jednom me nije ni putnicki pomerio! Nema gde se nisam sidrio u toku reke i nikad me nije odneo tok.Sidro je oko 12 kg :cheesy:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rebel Date: 18 Februar 2011, 23:16:54
Dushane, koliko je teško tvoje sidro?
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: dushann Date: 18 Februar 2011, 23:17:50
Oko 12 kg u obliku pravogaonika. oko 12x12 duzine 20-25 cm

U poslednje vreme dosta razmisljam da napravim jedno prohromsko kao sto koriste pecarosi sa hrvatske strane za potrebe varalicarenja, lagano a koristi super, a ova sto imam(za bildovanje  :lol: ) bih koristio i dalje za dubinsko pecanje posebno za sarana jer tu treba stabilno tesko sidro zbog kratkog kanapa i panjeva tj logicnije mi zbog terena na kojem pecam dubiski.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: BORKO.hr Date: 18 Februar 2011, 23:45:17
Korištenjem dva sidra, može se kontrolirati stacionarni čamac.

Na Dravi i Dunavu, najčešće se koristi "mačak" sidro kao prednje, pramčano, a izrađuju ga na nekoliko načina ; cijev punjena olovom, komad osovine, okruglog ili četvrtastog komada punog željeza i slično, a imaju obično 4 kraka od armaturnog željeza 6-ice, dužine do pola metra, kako bi se mogli ispraviti u slučaju zapinjanja za panj, kamen, prepreku bilo koje vrste, ili mrežu na dnu. Ispravljene krake lako je ponovo saviti u željeni oblik..

Bočno ili pomoćno sidro, komad je željeza koji uglavnom nema krakove, a veže se za unutarnji ili vanjski bok, blizu kraja čamca, i sprječava kretanje lijevo-desno......a najčešće sam viđao kao bočno sidro, kočionu papučicu željezničkih vagona, raznih dimenzija i težine, čak i prepolovljenih (najveću "papuču" koriste i manji čamci kao glavno sidro, jer je teško)

Kad se poigrate s 2 sidra, popuštanjem i natezanjem konopaca, možete čamac dovesti u željenu poziciju i sprječiti neželjeno kretanje istog....
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: juzba Date: 19 Februar 2011, 00:05:06
Odosmo u off, al samo mala opaska na naziv sidra, takvo se sidro prije zove KOTVA nego MAČAK, mačak je sklopivo sidro.
Usput, moje veće sidro bez ikakvih žica je oko 7 kg i drži me dobro, a ovo od inoxa, što Borko zove mačak je oko 4 kg :ok:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: BORKO.hr Date: 19 Februar 2011, 00:22:56
Hmmm, sidro je dobilo naziv "mačak" po "kandžama" i sličnoj , lakšoj verziji, koja služi za vađenje predmeta iz bunara ..... :lol: :bye:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: b.jovica Date: 19 Februar 2011, 01:31:23
mačak sidro

Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: dok2 Date: 19 Februar 2011, 09:59:11
Kad zamislim onoga što vuče ovo sidro iz granja, već vidim buduću "mušteriju" i oštrim igle :cheesy:

Šalu na stranu, malo inox sidro sa inox krakovima 6 mm se na Dunavu pokazalo kao najpovoljnija alternativa ! 
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: rj Date: 19 Februar 2011, 10:16:59
valda je neko polagao ispit za upravljanje čamcem  :question:  :question: 3 vrste sidrenja čamca postoje
1. vezivanje
2. sidrenje kačenjem sidra za neku prepreku ili dno

3.sidrenje pomoću gevihta ili tega ...znaći sama težina tega nedozvoljava kretanje plovila

sidro kao na slici nebi preporučio ..armatura hrđa i sklona je pucanju ...najbolje je prokrom žica 5 mm 4-5 krakova i miran si