Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: viktorpetr Date: 01 Septembar 2014, 17:24:18
Nije iskljuceno da nekad legne i jaca penta...

Camac bi trebao da ima duzinu od 5 do 5,5m a sirina u dnu bi bila sirina table(1m).. Sa 2 komore!

Da li ga treba imalo suziti u zadnjem kraju... Recimo na 90-95 cm?! I u sustini cemu sluze ta povijanja i suzenja... Da li gubi-dobija na plovnosti itd...

Listam forum danima ali i dalje ne mogu konkretno pronaci odgovor u cemu je razlika izmedju camca sa povijenim i suzenim dnom u zadnjem kraju i bez toga....


Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: svaba zemun Date: 01 Septembar 2014, 18:17:50
Ti bas resio da ga suzis  :lol:

Suzen camac  - prednosti :
a) sa motorima do 8 KS , bolja upravljivost, manji otpori (neznatno) pri voznji

Suzen camac - mana :
a) Kod postavljanja jaceg motora, tonjenje krme, nemogucnost efektivnog iskoriscenja KS

Ravan camac - prednosti:

a) Relativno lak prelazak u "glisirajuci" rezim sa jacim motorima

Ravan camac - mane:

a) slabija upravljivost sa manjim motorom , veci otpori ( toliko neznatno, da ne treba uzimati u obzir)

Ja bih iz ovoga izvukao zakljucak, a vezano za tvoju recenicu:

Citat: viktorpetr poslato 01 Septembar 2014, 17:24:18
Nije iskljuceno da nekad legne i jaca penta...


da ga ne treba suzavati, ali ni milimetra. Samim tim ces i sebi olaksati gradnju, a ne bespotrebno zakomplikovati zivot.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: viktorpetr Date: 01 Septembar 2014, 23:01:57
Citat: svaba zemun poslato 01 Septembar 2014, 18:17:50
Ti bas resio da ga suzis  :lol:


Ne mogu se odati utisku da svih 20+ camaca na Savi u mom mjestu imaju povijanja i suzenja na krmi...

Dal je to zbog toga sto prevladavaju tomos 4-ke ili sto je neko napravio jedan davno pa svi kopiraju...

Uglavnom kad kazem ovdasnjim ribarima da cu praviti camac sa istim mjerama kako na sred camca tako i na krmi oni me bledo gledaju i kazu "ne pravi se tako, moras ga poviti malo u visinu i suziti na krmi"....

Pa ti sad budi pametan...

Zato me interesuje strucno misljenje i vasa iskustva....

Ako sam dobro shvatio taj camac bez podizanja zadnjeg kraja i bez suzavanje se zove "smederevac"...


Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: srdjo_ Date: 01 Septembar 2014, 23:20:33
Zbog cetvorke je tako uradjen da lakse izbaci vodu ispred sebe i ta konstrukcija je prevazidjena. Ravno dno i konstanta sirina jer ces moci i jaci motor da stavis.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: VIS Date: 06 Septembar 2014, 23:11:15
Zemljace nemoj to raditi  :no: . Ako ga suzis u zadnjem kraju neces moci staviti vecu pentu od 6.Ja sam to uradio i sad se kajem. Ako je ravno dno,camac stvara veci otpor i neda mu se propinjati,a bosna je uglavnom plitka.neces nigdje moci na prijeljevima prolaziti. I ja sam ti na bosni a i blizu sam ti. Mozes doci da vidis camac,ali ces se sigurno zeznuti ako to neostavis ravno,a sto rekao jedan od kolega i lakse ti je uraditi da ostane ravno dno.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: viktorpetr Date: 07 Septembar 2014, 18:44:33
Je li u tebe camac bas ravan pozadi nisi ga ni suzio ni podizao dno(svancovao)... Kako ga gura penta i veslo?
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: damjan Date: 07 Septembar 2014, 20:25:13
Ravno korito (bez švansa na krmi) nije pogodno za veslanje,ali nije da ne može da se vesla.
Ako ne misliš menjati motor nekad za jači od tih 4ks,ondah uradi blagi švans pozadi,nikako veći od 20mm i blago suženje čamca ka krmi,npr 40mm.
Ali ako planiraš nekad stavljati jači motor nemoj ništa švansovati niti sužavati.
Ps- pogledaj kako izgledaju tzv čamci "Smederevci" u rasponu motora od 4,do 6ks imaju naj bolje pervormanse što se tiče podvoznosti.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: viktorpetr Date: 07 Septembar 2014, 22:57:24
Citat: damjan poslato 07 Septembar 2014, 20:25:13
ondah uradi blagi švans pozadi,nikako veći od 20mm i blago suženje čamca ka krmi,npr 40mm.

Ako sam dobro razumio to je jedva primjetno, znaci podizem dno 2 cm u visinu i suzavam pod u zadnjem kraju po 2 cm s obje strane....
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: damjan Date: 08 Septembar 2014, 21:30:26
Da dobro si razumeo. To je samo moje mišljenje i iskustvo ako misliš koristiti motore manje snage,a opet da se pramac ne uspinje u nebo prilikom vožnje.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: VIS Date: 08 Septembar 2014, 21:57:27
Ovo sto ti je damjan predlozio,to je ustvari i neprimijetno kakvo je stanje kod mene. Ja sa 10 jonsonom pod vecim gasom moram ustati da vidim kud idem,od pramca se nevidi nista a ustvari u mene je to dosta vise pomotano i patos i stranice. Samo ravni patos i stranice  :ok:
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: DarkOs Date: 22 Septembar 2014, 18:46:49
Prvo pozdrav svima na forumu ... stari sam forumaš, ali frižak na ovom :) ... pecam na dravi kod belišća ... i ja imam problem sa svojim čamcem titel8 ... imam motor suzuki 8ks i u pola gasa ga toliko digne da ne vidim kuda vozim ... znam stvari o trimovanju motora, ali ne mogu to odraditi na ovom čamcu .. možda netko može savjetovati da li se isplati ugraditi trim tabove  ... inače čamac je 120 kg, 5,6 m dužine ... nekako mi se javila ideja da bi to moglo pomoći ... za sada pomaže vreća pjeska od 70 kg ili moja draga na palubi za sunčanje, mada je ona samo 55 kg ;) .... ak sam mašio temu, premjestite ili brišite post, a ako nisam pomagajte ... pozzz!!!
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: jovicabor30 Date: 22 Septembar 2014, 19:02:08
 smiley033 Taj camac kad je konstruiran, onda su se vozile vecinom tomosove cetvorke, tako da je za njih i namenjen i svaki jaci motor ga nadize. Flapsovi ti nece pomoci. Imas u Aljmasu nize nog. igralista takav titel kojemu je covek raseko pod i stranice i napravio pozadi ravan tj. nije vise svancovan da bi mogo ici jaci motor ali to je poso do boli i kosta oko 600 eura tako da se to ne isplati radit, bolje ga prodaj i kupi neki drugi. smiley033
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: DarkOs Date: 22 Septembar 2014, 19:46:50
Hvala ti na odgovoru Jovice ... tako nešto sam i mislio... dobro ide , ali mora biti netko naprijed i to bar 70-100 kg ... ja sam 110 kg  , motor je 30 , rezervar je 22l i to je sve nazad pa mi je problem kada sam sam u njemu ... mislim da ću iduće godine i napraviti to da ga prodam ... nisam ga skupo platio pa će to biti lagano .... malo sam se zanio razmišljajući o tabovima ali mi intuicija kaže da to nebi bilo dobro ... još ovu sezonu će izdržati :) ... pozdrav i bistro :)
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: gogo45 Date: 24 Septembar 2014, 20:26:34
viktorpetr. da se i ja ukljucim.  ako ces stavljati 4.5 konja onda bi trebao biti u bananu i malo suzen. sve do pet konja camaac bi trebao biti povijen u zadnjem dijelu. jer ako ga ne svancujes a sa 4.5 pentom vuce vodu. to je moje misljenje. doduse ja baratam sa plasticnim camcima vec 12 tak godina. jer ja ih i pravim.

Spojene poruke: 24 Septembar 2014, 20:35:27

darkos. i ja sam imao titela 8 i motor 6hp mercury. isto se desavalo. gas dadnes a on se propne ko glava od aligatora. onda sam stavio 3 bloka betonska teska naprijed ispod palube.. e onda je bilo ok kad sam sam, ali ako sjedne jos neko ne valja. e onda sam sto kaze jovica isjeko zadnjih 1.5 - 2 metra i  izravno ga . napravio mu ravno dno. puno, puno bolje u stvari odlicno bilo.  i sledece godine ga prodao.
Odg: Vozne performanse čamaca predlozi-pitanja-rasprave By: DarkOs Date: 25 Septembar 2014, 10:27:52
Gogo neda mi se rezati čamac ... Svejedno mi je zbog izgleda ... Ne smeta me da izgleda bilo kako , neću rezati jer rad je skup a ja sam to ne znam napraviti ... Većinom sam sam u čamcu i. Mislim da bi solidno rješenje bilo napuniti vreću pijeska od jedno 50 kila i staviti to pod palubu , prilagoditi tu težinu i malo prilagoditi motor... Sada ne mogu do čamca zbog visoke vode , ali čim padne isprobati ću i prilagoditi sebi ... Ako ne bude valjalo dam ga u oglas i prodam ili mjenjam ..._