Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148
Odg: Aluminijumski čamac By: saleparobrod Date: 13 Februar 2009, 12:04:15
Napravio sam nekoliko camaca dok nisam dosao do dimenzija i performansi camca koji mi najvise odgovara.Konkretno trebao mi je camac koji ide dosta brzo sa slabim motorom,upravljiv i stabilan za pecanje.Najveci akcenat bacam na zavarivanje,moj prijatelj je imao alu camac pravljen u hobi varijanti od ravnog lima,neznam koje debljine,vozio se po nevremenu sa Tomosom 4.Prilikom udaranja talasa u pramac,camac je u jednom momentu pukao,voda je pocela da prodire,naravno camac nije imao hermeticki zatvorene komore i potonuo sa sve opremom i motorom.Aluminijum nije skup,ali je tezak za varenje,dok je prohrom dosta skup,ali divan za varenje,celik je najjeftiniji i najlaksi za varenje.Lagan,brz i cvrst camac moze se napraviti i od rebranog celicnog lima debljine 1mm.Za Dunavske talase bitno je da ne bude ispod 5,5m,jer uvek hvata treci talas.
Odg: Aluminijumski čamac By: retfala Date: 13 Februar 2009, 12:32:48
Citat: saleparobrod poslato 13 Februar 2009, 12:04:15
Napravio sam nekoliko camaca dok nisam dosao do dimenzija i performansi camca koji mi najvise odgovara.Konkretno trebao mi je camac koji ide dosta brzo sa slabim motorom,upravljiv i stabilan za pecanje.Najveci akcenat bacam na zavarivanje,moj prijatelj je imao alu camac pravljen u hobi varijanti od ravnog lima,neznam koje debljine,vozio se po nevremenu sa Tomosom 4.Prilikom udaranja talasa u pramac,camac je u jednom momentu pukao,voda je pocela da prodire,naravno camac nije imao hermeticki zatvorene komore i potonuo sa sve opremom i motorom.Aluminijum nije skup,ali je tezak za varenje,dok je prohrom dosta skup,ali divan za varenje,celik je najjeftiniji i najlaksi za varenje.Lagan,brz i cvrst camac moze se napraviti i od rebranog celicnog lima debljine 1mm.Za Dunavske talase bitno je da ne bude ispod 5,5m,jer uvek hvata treci talas.


  Kud si sad to napisao da ti je puko čamac , baš kad sam ja naručio AL za moj novi čamac. Odmah me je strah.
  Naručio sam 5 tabli 125-250 i jednu 100-200 AL je debljine 3mm rebrasti. Dimenzije će biti dužina 500cm
  širina 150cm visina 50cm u tabanu 111cm i dužina palube 150cm. Nisam planirao pravit novi čamac ali kad sam
  pročitao kako svi hvalite AL nisam imao riješenje. :smiley: Vodilice ću biti od cijevi 40-30mm.
  Težina 130-140 kg.
Odg: Aluminijumski čamac By: budens72 Date: 13 Februar 2009, 14:32:08
Samo napred...! Ako majstor dobro uradi nema pucanja. Pa koliko je dosad popucalo stakloplastičnih čamaca,kada bi tako gledali ne bi ih niko više kupovao  :bye:
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 13 Februar 2009, 15:04:33
zato neki majszor košza 100 e a neki 600 -700 e. Ako je neko dobar bravar neznači da če napravit dobar i siguran čamac . Največi prolem kod  AL čamca su varovi i vibracije koje stvara mutor. Znači netreba škrtarit na egijama i ojačanjima njih nikad dosta :takoje:
Odg: Aluminijumski čamac By: retfala Date: 13 Februar 2009, 15:15:18
Citat: rj poslato 13 Februar 2009, 15:04:33
zato neki majszor košza 100 e a neki 600 -700 e. Ako je neko dobar bravar neznači da če napravit dobar i siguran čamac . Največi prolem kod  AL čamca su varovi i vibracije koje stvara mutor. Znači netreba škrtarit na egijama i ojačanjima njih nikad dosta :takoje:


Taj projekat je bez tebe nezamisliv. Već sam rekao majstoru da dovodim jednog eksperta za nadzor.
Ovako me je pogledao :eek:

Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 13 Februar 2009, 15:31:15
za trbe pravimo kritičnu točku kad pretjeraš da se cjeli čamac neuništi otpada ti samo gubac sa mototom pošto imaš komoru i veslo možeš do obale pa u trgovinu po novi motor :cheesy:
Odg: Aluminijumski čamac By: saleparobrod Date: 13 Februar 2009, 16:18:59
Nemoj odmah da histerises,nerazumem da li koristis rebrast ili rebran lim.Rebran lim je kao bokovi na zelenom camcu,a rebrast kao paluba na Dushann-ovom camcu.Ne bih ti preporucio da pravis camac od rebrastog lima(osim za palubu),jer ce praviti jako veliki otpor u voznji.Obavezno neka ima hermeticki zatvorene komore,najmanje dve,jednu napred i jednu pozadi,a najprakticnije je tri ,jednu napred i dve pozadi.Komore treba da u slucaju potapanja zadrze camac,motor i posadu na povrsini,ako je camac 150kg,motor 50kg,5 clanova posade 400kg,komore neka budu 700 litara i mozes na put oko sveta.Ne mora pucanje camca da dovede do potapanja,dovoljno je da se prilikom nevremena talas ulije u camac i kad ziva voda udje unutra uvek pravi kontra balans pa sledeci talas lakse ulazi.Rebra stavi od flaha 40*5mm na udaljenosti 400mm,talasnjace(bokobrani) vinkl 40*40*5 ili kutije 40*40(vinkl je prakticnijizbog srafljenja tende ili ograde).Najvece opterecenje trpi spojdno-bocna stranica i talasnjaca-bocna stranica.Ja sam krmenu plocu stavio od ravnog lima 5mm.Oblik dna camca ti zavisi od jacine motora,tj deplasmanski ili gliserski rezim plovidbe.Pozdrav preko bare.Nadam se da sam nesto pomogao.
Odg: Aluminijumski čamac By: maverick Date: 13 Februar 2009, 17:04:04
sale svasta ti znas,samo pisi a mi cemo pohvatati detalje..
Odg: Aluminijumski čamac By: rebel Date: 13 Februar 2009, 22:25:41
Citat: Saleparobrodkomore neka budu 700 litara

:eek:

Komora kod krmene daske 3x3x12 (decimetara)je 108L gde u tako malom čamcu da iskopa mesta još za 600L komoru????
Odg: Aluminijumski čamac By: Dejaan Date: 14 Februar 2009, 07:58:45
Moze ako je prednji bas duzine oko 1.8m (ne znam sirinu i dubinu camca,lako se izracuna) ali po meni sve to nije potrebno.Ja kompletan pribor drzim pod prednjim basem(stapovi, kutija za ptibor,meredov, kofe....) a u zadnjem rezervoar,akumulator,sidro,teg za sidrenje...i opet mi fali mesta.Tacno bi se ubio kada bi svaki dan morao sve to da unosim i iznosim iz camca.
  E sad...
Najgora varijanta je napraviti komore koje nisu adekvatne zapremine,vec manje,sto je slucaj kod 80% camaca a to uglavnom predlazu nadri majstori za camce.Kazu "bolje ikakva nego nikakva". E pa nije.Bolje NIKAKVA NEGO IKAKVA.Sta se desava ako se podavi camac.Ukoliko su komore premale zapremine, ne tone na dno,vec lebdi neposredno iznad dna (zavisi od odnosa tezine camca i zapremine komora) ili ispod povrsine vode,i onda ga struja polako nosi i nosi.... Mozes da se pozdravis i sa camcem i motorom,ni od prilike ne mozes da ga lociras.
  Kada komora nema,camac legne na dno,znas gde je, pa samo ostaje organizacija oko izvlacenja...NEDAJ BOZE SVEGA OVOG :wink:
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 14 Februar 2009, 11:41:12
nie mi jasno šta će 700L komore ajd jel neko zna koliko jedna L zraka može podnjet tereta pa lako izračunamo kolike komore trebaju bit da drže čamac. Veči motor i čamac teže cc 200-250kg
Odg: Aluminijumski čamac By: Dejaan Date: 14 Februar 2009, 13:24:38
Racunica je jednostavna.Tezina camca+tezina motora+tezina pribora=x kg
Koliko kilograma, toliko dm kubnih vazduha(ili litara)zapremine komora+10% da bi cela stvar plivala :wink:
Ako je gvozdeni camac tezak 350 kg + penta 50 kg + ostala oprema 50 kg = 450 kg + 10%=500kg
Znaci sta...
Camac mora da ima komore zapremine 500 litara da bi plutao :bye:

Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 14 Februar 2009, 13:43:41
ok sad mi je jasno znači težina čamca i motora + 10% toliko litara komora. AL čamac 130 kg motor 52 kg znači 210 -22o L komora je dovoljna tako sam i ja kontao . Onih 700 L mi se činilo previše :wink:
Odg: Aluminijumski čamac By: Dejaan Date: 14 Februar 2009, 14:22:33
Bravo majstore,vidis da nije komplikovano :tongue: :wink:
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 14 Februar 2009, 14:41:44
za komore se slažem stobom šta će mi ako ih nemogu i koristit a sigurnost čamca sam rješio dubljim stranicama i nema zime mada imam par karnistera pod komorama za nedaj bože :cheesy: :cheesy: