Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148
Odg: Aluminijumski čamac By: retfala Date: 26 Januar 2011, 10:02:38
To je nešto drugo 10cm na tako uzak čamac je puno. Maverick će imat na novom AL čamcu napred kabinu. Vidio si kako ružno glisiraju Draganovi čamci baš zbog toga što nisu ni malo suženi odozada i što nemaju kontra švanca. Tajmen je dobar primjer za to sužen je mislim 7cm , a bilo bi za jače motore idealno samo 4cm.
Odg: Aluminijumski čamac By: saleparobrod Date: 26 Januar 2011, 10:05:16
Ako bokovi camca pri glisiranju vuku vodu,to se resava na drugi nacin,a ne suzavanjem patosa u krmenom delu,jer se suzavanjem sirine dna slabi uzgon.Uporedjivanje brzine tabanasa je smesno,jer to nije pravo glisiranje,a tabanas sto je uzi i laksi bice brzi.
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 26 Januar 2011, 10:10:01
kvaka kod tajmena je u "krutom" dnu odnosno patos mu zbog debljine neradi isto kao i čamci od blažujke ...zato sam ja tako brz sa ovim novim čamcem ....taj problem kočenja dna imaju i draganovi čamci jer nema ojačanja između egija...... i velik je raspon između  egija ... mislim da je mašio i kut zadnjeg zrcala ...naravno to je samo moje mišljenje ..u izračune se nerazumijem ali znam kad je čamac brz i plovan  :takoje:
Odg: Aluminijumski čamac By: tićo Date: 26 Januar 2011, 10:13:29
Stvarno ti Draganovi čamci baš ružno idu.  :no: ako je to onaj svetlo plavi i onaj maskirni sa onom kockastom kabinom. (čak mislim da se kabina i skida).
Odg: Aluminijumski čamac By: retfala Date: 26 Januar 2011, 10:15:17
Sale reci svoje mišljenja za tabanaša jel misliš da taban mora biti jednako širok cijelom dužinom ili ga treba par cm suzit prema krmi? Tićo nisu to Draganovi to su od Stankovića
Odg: Aluminijumski čamac By: tićo Date: 26 Januar 2011, 10:27:30
Ratfala Koji su to onda Draganovi čamci  :question: da nemaš sliku možda. Ja ipak mislim da nema potrebe da se čamac sužava kod krmenog zrcala  :no: pričam o čamcima 5 - 5,5m dužine i 1- 1,2m širine, naravno bez kabine, za drugo neznam.
Odg: Aluminijumski čamac By: retfala Date: 26 Januar 2011, 10:30:05
Ima ih dosta i moj AL je on pravio to su oni kabinaši sa jakim motorima dobro to sve izgleda mi ipak malo pretjerujemo. Tićo svi plastikaneri se sužavaju to je jako malo. Sigurno je bolje
Odg: Aluminijumski čamac By: saleparobrod Date: 26 Januar 2011, 10:36:19
Naravno da je cvrstina camca osnov za dobru plovidbu,zato gumeni camci za glisirasnje imaju tvrdo(plasticno)dno(RIB),jer ovi sa gumenim dnom prave veliki otpor.
Problem plovnosti je sto majstori nece da plate inzenjera da proracunaju camac,vec se sve svodi na "iskustvo",koje nema veze sa plovnoscu.Ja sam napravio dosta tabanasa i mislio sam da dosta znam,ali tek kada sam napravio camac za koji mi je inzinjer uradio projekat,uvideo sam da moje iskustvo nema veze sa brodogradnjom.
Na probnoj voznji je bio i drugar kojem sam Ja ranije napravio alumin. tabanasa i prokomentarisao da je razlika izmedju ta dva camca, kao izmedju najnovijeg mercedesa i njegovog ford fokus-a.

Veliki problem je sto svaka musterija hoce drugaciji camac,pa bi za svaku izmenu trebalo raditi novi projekat,sto za tabanasa nema veze,jer se moze proizvoljno produzavati i prosirivati.
Kada se na camac stavlja kabina,takodje se vrsi proracun pramcanog i krmenog pretega u zavisnosti od brzine plovidbe.
Svi ti camci radjeni po nekom iskustvu majstora imaju neizvesne plovidbene karakteristike.

Sa slike camca koje je postavio KOSAVA se vidi da je radjen po projektu,svako moze da zakljuci da je to ozbiljno korito.
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 26 Januar 2011, 10:37:18
,jer se suzavanjem sirine dna slabi uzgon.


ovo ti je saletovo objašnjenje ...naravno to kaže struka a vi radite kako mislite da treba ...na pretpostavkama  :rolleyes:  :bye:
Odg: Aluminijumski čamac By: saleparobrod Date: 26 Januar 2011, 10:41:28
Tako je rj,
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 26 Januar 2011, 10:46:30
draganovi čamci idu solidno od 1-5 ...ja bi dao -4 samo da se ukruti dno bili bi puno brži ..na kraju tunjo pa tvoj čamac je 560 cmdug u patosu 120 cm i sa 15 ks sasvim dobro ideš za te gabarite  :ok: :ok: to su ipak respektabilne dimenzije za motor 25 ks+
Odg: Aluminijumski čamac By: saleparobrod Date: 26 Januar 2011, 10:55:38
@retfala
da ne ponavljam,a i "rj"je uvideo kada je prosirio sirinu dna na svom camcu.
Sve camce koje sam napravio,bili su ili meni ili mojim drugarima,jer ih pravim usput nevezano za rokove,nautika je moja svaleracija,a napraviti camac sa dobrim plovnim karakteristikama ne moze biti jeftin,jer treba mnogo vremena za izradu,zato majstori izbegavaju bilo kakva odstupanja od klasicnog tabanasa i jos vas uveravaju da je iskustveno,njihovo resenje najbolje
Na prolece cu sebi praviti camac od 6m,a inzinjer mi uraditi novi projeket,jer ako bih proizvoljno skratio ovaj od 7m sto sam napravio,camac ne bi bio dobar,eto i ja sam kao i svaka musterija,necu camac za koji imam projekat,jer mi je predugacak.
Odg: Aluminijumski čamac By: dushann Date: 26 Januar 2011, 10:58:46
Citat: rj poslato 26 Januar 2011, 09:40:02
drem team ....kec ...1...sužavanje dna i podizanje zadnjeg kraja ide samo za deplasmansku vožnju ...kontra švanc ogranićava snagu motora ....nelogično je da čamac bude najširi u prsima ...taj dio u gliserskoj vožnji je svejadno u zraku ....i da čamac bude najuži na djelu gdje je najveća težina ...motor i vozač  :eek: :huh: :no:
Ovde se slazem sa RJ-om :takoje:

Da dodam samo(uzecu u obzir mene)- meni sa 20-kom poravna camac sa vodom na punom gasu, pa jos da imam taj kontra svanc jos bi mi vise zalepio prednji kraj na vodu i imao bih jos veci otpor :takoje: a slabije iso
Dok kad bi ga vozio sa 50-70% snage bi mi godio jer bi onda ucinio da ga poravna, tako npr da imam 15-ku i nebih imao snage dovoljno da ga poravnam to bi bilo pozeljno imati(kontra svanc)
Mislim da je potrebniji kod plastikanera i debalansa tezine npr ako je teziste vecinsko na krmi i tu moze pomoci kod balansiranja na manjim konjazama
Odg: Aluminijumski čamac By: retfala Date: 26 Januar 2011, 11:07:26
Sale samo me jedna stvar zanima. Na tvojim tabanašima jel bila cijelom dužinom tabana jednaka širina? Svako ima pravo na mišljenja tako i ja. Siguran sam da je sužavanje tabana sa svake strane po 2cm na dužinu čamca 550cm i širinu tabana 120cm bolje nego da ostane stalno ista širina.
Odg: Aluminijumski čamac By: rj Date: 26 Januar 2011, 11:09:08
vidi ja zbilja pravim ogromnu kilometražu i jučer sam prešao 45 km ...danas ću opet tako da samo ove godine imam oko 1000 km na elisi  :eek:  :takoje: kad si u takvom režimu naravno da je svaki km i svaki dl goriva bitan ....mi ćamce trebamo iskljućivo za ribilov i po meni je puno bitnija optimalna dužina i širina čamca jer to uvelike povečava plovnost ...tako da sljedeći čamac mora bit 475 cm dug ...u tabanu 110 cm širina gornja.... taina  :lol: :lol:

tunjo ti ko maxsim po diviziji ...sale ti je rekao šta nauka kaže...ja sam ti rekao u praktičnom djelu a ti opet po svom ...napravi pa češ vidjet  :huh: