Odg: Tomos 18 By: dushann Date: 05 Mart 2011, 18:08:25
Ja u svoj sipao stalno 90-ku!
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 05 Mart 2011, 18:24:42
E pa ovako... rešio sam da sredim motor pošto u nekom narednom periodu neću imati vremena.
Nosio sam ga kod majstora zbog onog što kaplje ulje negde da sredine čizme, i rekao mi je da je verovatno ona gumena čizma malo lošija pa da negde probije malo vode ili ne znam šta, pa se onda sliva dole, da je prilično komplikovano i skupo promeniti i da ako mi lepo izbacuje vodu za hladjenje vozim, a kad počne da mi ne izbacuje vodu lepo, nego da curi na sve strane, da onda to sređujemo, da mi ne uzima pare bezveze.
Imam u njega dosta poverenja pa ću tako i da uradim.
Ofarbao sam kapu motora u crno, mislim da će lepo da izgleda...

Nabavio sam extra bočicu za ubrizgavanje ulja u menjač, ako nekom treba ideja (boca od taš-a je bila nova i puna i žena mi je umirala od smeha dok sam joj to pretakao u teglu od zimnice)

Ipustio sam ulje, bilo je kao jogurt, što znači da mi je nekuda dobio vode

Na kraju sam skinuo elisu, da vidim koji je promer, ali na njoj nigde to ne piše. Pri tome sam primetio da je onaj metalni prsten koji je ispod elise polomljen (pukao na dva dela i ona dva šrafa ga jedva drže i klima se). Taj deo je u katalogu 212.208, ako neko ima ideju gde da ga nadjem neka javlja, verovatno je tuda i vodu dobijao u menjač

Nisam uspeo da iščačkam taj deo napolje, da li moraju da se odvrnu ona dva imbusa da bi se to zamenilo, ili samo da pobam da ga nekako izvučem?
Odg: Tomos 18 By: kole Date: 05 Mart 2011, 18:31:12
Nije ti tu puštao vodu, to je protiv korozije. Ako si samo sipao novo ulje, nisi ništa uradio, samo si bacio ulje ...
Odg: Tomos 18 By: maverick Date: 05 Mart 2011, 18:36:12
ne razumijem majstora..tonyc je tako odnio svoj kad je nesto lupkalo..ovaj mu rekao samo teraj dok se nesto ne pokvari...nedugo zatim je zaribao
Odg: Tomos 18 By: TonyC Date: 05 Mart 2011, 18:37:08
E pa da krenemo redom :
1. U krivu ti je majstor što se tiče čizme !
( ako čizma propušta vodu , onda ti se motor nedovoljno hladi - pogotovo ljeti , a zbog toga ti motor pregrijava pa zariba )
2. To što ti je puklo to je cink protektor i to ti nema veze sa propuštanjem vode ( prije bi rekao da ti je ciknio semering kod vodene pumpe , jer da ti je riknio semering na propeleru - tu di ti je cink protektor sve bi ti ulje iscurilo do sada )
3. mjenjaj majstora !!!!!!!!!!
Odg: Tomos 18 By: darko031 Date: 05 Mart 2011, 18:43:05
kolega TonyC je doktorirao T18 , zankiki poslušaj ga
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 05 Mart 2011, 19:04:20
hvala svima na odgovorima, sad sam stvarno u rebusu šta da radim. Majstor je Bojan sa telepa, ako neko iz Novog Sada može nešto da kaže o njemu bio bih zahvalan jer su mi ga svi živi nahvalili, a i ono što je do sada radio i na ovom i na T4 je bilo na mestu.
@maverick: ako je guma propala tek toliko da pusti po koju kap vode onda može da se vozi dok ne rikne skroz, mislim da mi je tako rekao.
Što se ulja tiče kaže mi čovek da su to stariji motori i da umeju da puštaju po malo, da je možda i osovine koja ide kroz semering lošija pa bi se morala i ona raditi, da recimo probam da vozim 5-6 sati i da pustim ulje, ako je opet belo da donosim da ga radi, a ako nije da ga teram, jer sam ovaj motor kupio nedavno i ovo mu je prva promena ulja, ko zna koliko nije menjano kod prošlog vlasnika...
Odg: Tomos 18 By: maverick Date: 05 Mart 2011, 20:51:50
semening, ulje svjecice..mislim da to ne kosta kod vas vise od 30 eura..kad vec ne znas sta je radio prije odradi ti...motor moze biti star koliko ne mozemo ni zamisliti, ali mora biti pouzdan..o njemu ovisi zivot na dunavu...ide brod a on nece..glava za cas posla u torbi...i to zbog sitnih para
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 10 April 2011, 20:52:58
svećice nove, zamenio sam i semering na osovini dole, posle par sati vožnje ću pustiti koju kap ulja da vidim da li još uvek pušta negde, ako bude puštao moraće kod majstora. Čistio sam i karburator preko zime, i juče je posle 4 meseca stajanja upalio na drugi kanap. Kad sam čistio karburator video sam koliko je unutra sve razglavljeno i one iglice što se zaglavljuju, tako da mi naginjanje motora pri prvom napumpavanju benzina ne gine...
Odg: Tomos 18 By: power70 Date: 15 Maj 2011, 16:14:26
Ljudi pomagajte!!
Juce sam vratio tomos 18 sa servisa zato sto je pustao vodu na sastavu cizme i danas ga probao a ono isto se desava doduse u manjem obimu!!!
Sta da radim da li da ponovo vracam u servis motor i sta da mu se menja?
Da li moze ovako da se vozi a da ne steti motoru?
Odg: Tomos 18 By: maverick Date: 15 Maj 2011, 18:27:32
pozdravi majstora...ali po spisku
Odg: Tomos 18 By: rj Date: 15 Maj 2011, 18:47:10
tomos u nogi ima gumeni umetak u koji ide voda vjerojatno da ti je ta guma otišla nije velik kvar
Odg: Tomos 18 By: power70 Date: 15 Maj 2011, 20:00:31
On mi je tu gumu pokazivao i rekao da bi trebalo da se zameni posto nije pukla ali je puno stara i porozna...
E sad ta guma na Beogradskom buvljaku je 2500din plus za ruke 50e!!! Bas i nije mali kvar!
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 16 Maj 2011, 11:42:53
tako je... oko 50e je cena za ruke, pošto se motor kompletno rastavlja.
vraćaj to majstoru, napuši ga, i reci mu da ti vrati motor ispravan!
Odg: Tomos 18 By: power70 Date: 16 Maj 2011, 12:19:19
Bio sam kod majstora sad-on kaze teraj samo nije to nista tj.sluzi samo za hladjene auspuha. Doduse predlagao je on meni da se ta gumena cizma zameni ali kad mi je obracunao tih 70tak evra plus zamenu vodene pumpe i jos neke sitnice sve ukupno je izlazilo 150e sto mi je bilo bas puno pa sam odustao!
E sad da li je bas pametno voziti to ne znam'!?