Odg: Tomos 18 By: dovlans Date: 09 Februar 2011, 06:52:27
Ne znam šta je ,kod mene je suvo k'o barut ,ali stoji motor na štenderu.
Bolje prekontroliši ulje u čizmi.
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 09 Februar 2011, 07:02:13
imam ovaj motor od nedavno. kako se to radi? i koje ulje ide u čizmu?
Odg: Tomos 18 By: TonyC Date: 09 Februar 2011, 07:58:02
Ako ga nisi pomicao onda ti to nije iz auspuha ! ( pre visoko je mrlja)
Nema ti to veze sa petom . Da curi ulje na peti onda bi ti kapalo na semeringu kod propelera ! ( i bilo bi mlječno bjele boje )
Meni se čini da ti je čizma potrgana ili impeler ima lokera na semeringu pa ti curi ostatak vode za hlađenje + čađ .
Sve u svemu netrebaš to zanemarit , prije sezone obavezno : Mjenjaj ulje u peti , nek ti majstor pogleda impeler i ujedno provjeri stanje čizme pa češ biti siguran u čemu je kvaka !
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 09 Februar 2011, 17:27:47
pazi, nije paljen skoro 2 meseca, a pre par nedelja sam mu promenio lokaciju, i opet je nakapalo, znači ne cedi se voda ili nešto slično kontam...
hteo sam sam da promenim ulje u peti i očistim karburator, ali za ovo bih ga ipak trebao odneti kod majstora
koliko ulja stane u čizmu kod T18 i kako se menja?
ako može malo slikovitije uputstvo, nikad to nisam radio...
koje ulje ide?
Odg: Tomos 18 By: dovlans Date: 15 Februar 2011, 08:15:01
Karburator skineš i odneseš u biser u kinesku četvrt, ako ne znaš sam ? A ulje : dva pakovanja od 300ml bi trebalo da je dosta, tj. malo više od pola litre.
Kod mene u 10-ku je išlo tako. Ne vredi da ga menjaš ako ti semering nije dobar, ponovo će da "primi" vodu.
Ja koristim ovo

imaš u Motul-u na novosadskom sajmu.
P.s. Ulje se menja lako, imaš u uputstvu za motor. Potrebno je na donjem šrafiću ispustiti staro, zavrnuti ga, i odšrafiti gornji i tu sipati dok se ne napuni.
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 15 Februar 2011, 16:47:27
ja koliko sam gledao trebalo bi odvrnuti oba, i sipati kroz donji dok ne krene na gornjem da curi?
Odg: Tomos 18 By: TonyC Date: 16 Februar 2011, 10:30:11
Procedura ti je sljedeča : ( sad slušaj - naplačao sam se ja toga dosta )
1. odvrni donji vijak samo malo da ti ulje krene curit - ako je ulje boje bjele kave zavrni vijak i nosi majstoru ti tu nemaš šta radit ( puši vodu negdje na nekom semeringu i bacit češ ulje đabe )
2. ako je ulje tamne boje onda promjeni - na sljedeči način .
Skini oba vijka i ostavi preko noči da se dobrooooo iscjedi
- nakon toga motor u uspravan položaj i kroz donji vijak tiskaj ulje dok ne propiša na gornji . zavrni vijke , i niš nediraj !!!!!!
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 16 Februar 2011, 12:31:36
čime ga pumpaš kroz donji šraf?
Odg: Tomos 18 By: retfala Date: 16 Februar 2011, 12:37:35
Tuba sa uljem je tako napravljena da ju samo gurneš u donju rupu i istiskaš ulje
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 16 Februar 2011, 13:29:12
onda ću morati nešto da smislim jer sam kupio ulje od 1 litar u normalnoj boci
Odg: Tomos 18 By: dovlans Date: 16 Februar 2011, 13:40:16
Okreni motor naopačke

Gde si našao litarsko pakovanje ? Ovo ti je specijalno ulje (sa aditivima u slučaju da rikne semering da ne iscuri) na fotografiji gore.
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 16 Februar 2011, 15:28:01
pa nisam uzeo specijalno jbg.
skinuo sa neta uputstvo za t10-t18 i piše samo da se sipa SAE80, pa sam uzeo motulovo od litru
Odg: Tomos 18 By: retfala Date: 16 Februar 2011, 17:18:24
Idi onda kod nekog automehaničara sa kojim si dobar da ti da pumpu sa kojom ćeš ušpricat ulje u petu.
Odg: Tomos 18 By: kole Date: 16 Februar 2011, 18:45:11
Citat: zankiki poslato 16 Februar 2011, 15:28:01
pa nisam uzeo specijalno jbg.
skinuo sa neta uputstvo za t10-t18 i piše samo da se sipa SAE80, pa sam uzeo motulovo od litru
Slobodno sipaj na gornju rupu dok ne procuri ...
Odg: Tomos 18 By: zankiki Date: 17 Februar 2011, 08:09:54
sva sreća pa poznajem 50-ak automehaničara tako da neće biti problem
