Vodeni cvet kao mamac za soma

Započeo dirigent, 31 Januar 2009, 21:58:32

Djole

:thumbup:  :cheesy:  Bitno je da ih ribe mnogo vole. (I ja sam dugo mislio da je to isto, ali nije.  :wink:)

Hemingway

Tiski Cvet (Palingenia Longicauda)
evo bas na vise jezika se opisuje jedna te ista vrsta insekta ..
Sve do sada receno moze biti ispravno ..u njemackoj kazu za ovo ,,Maifliege"
musicari je svi imaju  a uz to se i ,,Eintagsfliege "zove ..sto znaci ,,Jednodnevka"..
nadam se da nisam izmislio tocak..he he

Spojene poruke: 09 Novembar 2009, 09:24:51

Tamiski cvet
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

heavy

Kosta to o cemu pricas nije vodeni ili kako nasi vole da ga zovu tiski cvet,to je tular.Ja sam to nalazio na Limu kod Andrijevice,mulj,zalepljen odozdo za kamen u tvrdim caurama koje lice na drvce je zuti-beli crv na koji ribe divljaju (mrena,pastrmka..) ali to nije onaj cvet za soma.E sad pre nego sto sam nabavio pravi cvet jednom prilikom sam doneo brdo tih crvica sa Lima i bacio u plicak u Dunav nakon cega sam ulovio par lepih somova na rovca.Da li ih je to privuklo,ne znam.
I ako pogledas staniste,vodeni cvet zivi u glini ili bar u tvrdjoj zemlji,za razliku od ovog koji je u mulju dok se ne izlegu.

kosta

ma da,znam šta je taj vodeni cvet (crv u čauri),na Timoku krkuša na to ide...al ovo neka mutant-muva-leptir original ova gore opisana...pod vodom (kamenom) crna...ma kraju krajeva - i ja sam sve više ubeđen da grešim iako je jako slična,al nema druge nego da joj dođe vreme,pa da je uslikam,pa da onda "proanaliziramo" svi zajedno šta to može biti,u svakom slučaju,klen je ovde obožava,pa nek je i nilski konj,bitno da grize  :cheesy:

Djole

Ma bitno je da sada i Vojvođani  :wink: znaju da postoji i neka drugačija vrsta "vodenog cveta" koja je kao mamac možda i bolja od "njihovog" Tiskog vodenog cveta.  :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Malo se šalim, naravno, mnogi ribolovci to sigurno već znaju.  :takoje:
Ja sam na te "tularoše", da se pohvalim, upecao mnoge lepe ribe, od krkuša (znaju li svi kakva je to riba?), preko klenova, mrena, deverika ... pa sve do šarana !!!
Potvrđujem ovo što Kosta govori - to je jedan od najboljih prirodnih mamaca na našim prostorima, definitivno!!!  :ok:

kosta

apsolutno Đole...da se ne lažemo-ko i mene kad gledaju ko marsovca kako pecam kad sam na Dunavu,tako i sa tim mamcem treba umetnosti,pogotovo u klisurama,a klen,skobalj...traže da se kriješ,šunjaš...skroz drugačije pecanje od onog-zakačim balerinu i čekam da svrati na kedera   :cheesy: jbt,postao sam zavistan od ovog foruma  :help:

Djole

Moći ćeš ovde mnogo toga da naučiš, budi siguran u to. Ovde su, nesumnjivo, pravi majstori svog zanata.  :takoje:  Uostalom slike ulova svedoče o tome.
Možda i ti u međuvremenu zavoliš "balerinu", ko zna?   :wink: :cheesy:
I ja sam nekad bio plovkaroš (skobaljaš) pa me "zaraziše mangupi"  :tongue:.  Sad se ne odvajam od varaličarca i varalica.  :thumbup:
Samo ponekad, kad hoću da se "isćefim" ... da me prođe želja ... ja uzmem svoj stari bolonjez pa navatam bele za ceo komšiluk.  :rlol:

Nego ... odosmo van teme  :embarassed: ... a tema je: "Kako se love somovi na mamac pripremljen od Tiskog cveta".

muschoki

A da nastavite vas dvojca sa temom i dalje,mnogo toga moze da se  :ok: a i da se nauci. :thumbup: :clap2:

Djole

Ne, ne ...  :cheesy: ... ipak je to za neku drugu temu. Bitno je da smo ovde pokazali da postoje razni "vodeni cvetovi".  :thumbup:

Evo ponovo videa sa druge stranice ove teme, ali ovoga puta direktno na forumu.

au suncetij....zarko...pa sada meni jasno zasto  pemzioneri ujutro kada se vracam sa pecanja , skacu po bentu kao srndaci da bi pre vrabaca , ufatili par tih buba , onda vidim kod jednog slomljenu mustadovu kovanicu, drugi drzi na germini mrenu od nekoliko kila ,tamo treci ima kidanje... :shocked:

Hemingway

Evo sad sam malo na Wikipediji procitao o tim Insektima ...
ima ih oko 100 vrsta .dok je na Tisi najveci primjerak u Evropi
na Tisi zna da bude do 120mm do kraja repa ..a najmanji primjerci imaju ukupnu duzinu od 3mm..
muzjaci se razlikuju prvenstveno po velikim crvenim ocima ..evo par slika ..

i oblik Larve

,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "

Slaven

Evo imam ja cijelu priću o lepici, nadam se da se Alija sa Ribolv neta neće ljutit što ću vam preneti tu njegova iskustva, slike i textove.

Evo ovako to izgleda:

Spremno za prodaju.

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:37:26

Trokuka-najbolje su one namjenjene za morski ribolov jer su xxxeno jake.
Špagu debelu stavljam jer voda manje baca purak (a ne smeta debljina),feder na trokuki može biti od spajalica za papir jer na njemu nema nikakve sile -funkcija mu je samo da bolje drži lepicu.
Feder-na križni šerafciger tj odvijač se namota spajalica koju ste prethodno izravnali,i kad ste dobili spiralu navučete je na trokuku i stisnete krajeve da stoji fiksno na trokuki .
Podvez-optimalna dužina 25-30 cm.
Virbla-samo da je pouzdana
Između virble i olova stavim komadić bužira koji služi da se strunu na čvoru ne oštećuje olovo.
Priprema lepice:
Najjednostavnije je da odmrznutu lepicu rastresete u nekakvu kanticu koja ima poklopac(od marmelade,šaranske hrane i sl...).
Lepica je prirodno vlažna i NIKAD je ne cjedite.Na lepicu koju ste rastresli pomalo dodavajte pšenično brašno (oštro tip 500 ),poklopite i mješajte kanticu kao veš-mašina(perilica),na taj način se ravnomjerno pomješa sa brašnom.
Otvorite kanticu i probajte napraviti purak,ako se ne veže dobro rastresete purak nazad u kanticu i dodajte još malo brašna.Tako radite dok purak ne bude dobro povezan,ali ne smije biti pretvrd.
Ako je pretvrd znači da ima previše brašna i sigurno nije dobar tj lovan,zato je bolje dodavati pomalo brašno nego sxxxati lepicu.Spas je da ostavite malo lepice čiste ako se zaigrate ,kao i kod pripreme hrana za ribolov na plovak.Purak koji je tvrd poput boile neće biti lovan jer se ne topi, a bit lepice je da dovede soma tragom jajašća koja voda nosi nizvodno.
Griz-može biti odjednom i energičan ili sa prethodnom najavom tj laganim ali jakim povlačenjem.
Ako se som objesio na lepici tj primio je i samo pustio da ga voda nosi niz struju unazad-je banana jer 99% takvih grizova je fulanje tj kontra po četki po kojoj trokuka iscuri iz usta ili dril od 10-15 sekundi dok ne otvori usta.
Kontra se ne lupa na prvi trzaj,nego mu se ravnomjerno (NIKAD NAGLO I ODJEDNOM)popusti malo da se okrene i onda.Kad se malo okrene trokuka se zabija u rub usta tj korner gdje se rjetko izravna ili otkači bez obzira na veličinu i trokuke i ribe.
Ako je bio griz a niste zatezali kontru ne vadite van barem par minuta jer će glavonja ponoviti pa makar ako lepice im samo u federu!
Ako mislite slušati nebuloze da lepicu stavljate u žensku najlon čarapu ili u svinjsko,janjeće...crijevo ne bacajte novce na lepicu nego tako stavite pileći jetrica.
Jedina ispravna priprema je sa brašnom,može prezle ali previše je suši i daje tvrdoću-(ali može)i purak mora biti mekan poput dobro izmješenog plastelina.
Možda sam malo pomogao,a oni koji misle da to nije dobro neka ne rade po svom,meni je ovo OK i dosta mi je trebalo da dođem na to a probao sam svašta!

Kod kupovine lepice pazite da je dobro pakovana tj da se nije osušila (ako je vrećica poderana bila u kištri),da nije mješana sa brašnom prije pakovanja jer takva prokisne i da nije skuplja od 50-60 kn(za ovo zadnje se zaxxxavam)

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:38:09

Lepicu koju ne potrošite možete držati u hladnjaku za drugi dan ribolova.
Ako je sljedeći ribolov nešto kasnije tj nakon xy dana lepica se napravljena spremi nazad u duboko, ali u pravilu samo jednom se može pripravljena ponovo smrznuti a da bude OK.
Ako se koristi tj smrzava više od jednom 90% će prokisnuti zbog brašna i u njoj će se pojaviti mucice poput komadića filtera od cigarete može i takva loviti ali je izgubila intenzitet mirisa i nije više dobra.
Slična stvar se desi i lepici koja nije spremljena kako treba nakon što je ulovljena ili ako nije spremljena u vrećice koje su dobro podvezane da ne može doći do zraka.
Čak i lepica lošije kvalitete će biti lovna ako je pripremljena kako treba (tu mislim na tvrdoću purka) i sa stopostotnom sigurnošću tvrdim da neuspjeh ribolova lepicom možete pripisati jedino tome da soma tu gdje ste lovili NEMA ili da je lepica pretvrda pa ju nije ispiralo.
Ako je premekana može se uvijek pojačati sa brašnom koje nosite u vrećici i na vodu ako se smoči malo.
Što se tiče sitne ribe i lepice nema problema, jer će ju spakovati samo mrena i klen a sića i ostale baje ne čačkaju po njoj previše,čak ako se i skupi daje dodatno pojačan efekt kad brko dođe po lepicu jer je uočljivija i po vibri od ribica koje se razbježe a on mazne ono po što je i krenuo.
U ekstremnim uvjetima u lepicu se može dodati KUČINA (koriste je vodoinstalateri) pa je njena vlakna armiraju a ne gubi na mekoći i ispiranju.
Za primjer koliko je bitna priprema lepice !!!!!
Par puta se desilo da sam lovio sa prijateljem koji lovi lepicu, ima je i ZNA je pripremiti, ali mu se malo omaklo.Za rezultat je imalo da sam ja imao grzove(skupa smo u čamcu) a on ne na svoju,pa smo mjenjali lepicu i bilo je isto on je lovio a ja ne-na kraju smo oba lovili sa mojom !
Radije radite polako i napravite je kako treba jer je preskupa da se baci i da ne lovite kako treba !

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:39:09

Zimski period rupe,tj najdublji djelovi rijeke(zimovnik)najčešće u srednjem sloju vode,kad su velike hladnoće na dnu.
Ljetni  tj topliji period blinkanje na površini-kad rauba,na bućku ili na postavu- dno!

Ribolov soma na lepicu dok je voda ispod 14 c* nema nekog efekta zbog mirisa,kao i kod ostalih prihrana.
Za bilo koju vrstu ribolova (da bi uspješno lovio)moraš jako puno znati o toj vrsti ribe i njenim prehranbenim i ostalim navikama.
Tako bi za soma morao znati gdje je tokom dana tj kad miruje,to može biti u nekoj rupi tj dubljem djelu r.toka,ili negdje u žilama gdje je podlokana obala-uglavnom mirniji dio toka gdje mu struja nije prejaka.
Odatle izlazi na lov i najbolje je biti negdje na prelazu sa takvog dijela u brzak ili kamenjar gdje ima dosta bijele ribe.
Za ribolov lepicom je najoptimalnije na brzaku ili dijelu koji dosta struji jer daleko ispire lepicu,još ako je brzak ispred neke rupe ništa bolje.
Prvi zabac je uvijek bolje da je dalje i svako prezabacivanje ga pomalo skraćivati, mada nije potrebno pogotovo ako je bilo grizova onda uvijek na isto mjesto.
Na rjekama poput Save ,Dunava i sl gdje soma ima dosta jocker mjesto je tamo gdje ima dosta mrene,jer som je voli više od ičega.
Vremenom dobiješ instinktivan osjećaj za prepoznati dobro mjesto,ali kako rekoh najbitnije je znati što više o navikama ribe koju loviš-onda su mjesta smijurija!
Puno sam trkeljo, a nisam ni sam siguran da sam nešto pametno napisao!
Nema veze dao sam ti barem za razmišljati!

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:48:35

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:49:36

Rastresti lepicu i pomalo dodavati brašno

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:50:42

Kad je dobro izmješana izgleda otprilike ovako,s tim da svaki put probate napraviti purak da vidite kakva je..

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:51:46

Kad je dobra,tj kad je čvrstoća-tvrdoća purka odgovarajuća dobro je izmjesite da se poveže u kuglu- koju držite u istoj kantici kako se nebi sušila ili smočila u čamcu,od kiše.....

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 12:53:03

Bit lepice su ova jajašca koja voda polako ispire...

Spojene poruke: 06 Januar 2010, 13:04:49

Moja osobna iskustva su relativno skromna, uspio sam porošlog prolječa nabaviti oko 5kg lepice i probavo sam na Dunavu, prošlog prolječa i ljeta, koliko sam imao vremena za ić na ribolov svaki put sam davo određenu minutažu lepici ali na žalost nisam imo ama baš nikakvi rezultat. Sad jel su me shebali za kvalitet lepice (neznam izgleda mi ok, ko na ovim slikama gore),ili sam negdje drugdje grešio neznam, ili tu di sam se trudio uopće nije bilo soma (to je najvjerovatnije, čitaj elektrika)ili ne pali na Dunavu ili :question: :question: :question:. Uglavnom sam htio reć po meni mamac ko i svaki drugi, znači netrba vjerovati pričama, e sad ću ja tu potamanit sve somove u krugu od 200m, mada opet hebiga ko zna, znate kakvi smo mi pecaroši he he.

voja

Citat: rj poslato 31 Jul 2009, 15:26:58
ko   p r o d a j e  :huh: :huh: :huh:
Cuo sam da ima u Zagrebu u nekoj radnji ribo opreme i cena navodno 20e.
Da sam blizi sutra bi kupio kilo pa makar me i zajebali  smiley202
zzzz.......daj meredov!!!

PosavskiVuk

Melju ga u prah i mesaju sa brasnom i jos nekim stvarima...skup je mnogo,mislim da je 1 kg.20e.na Pancevcu ali je extra mamac.umesi se kuglica i stavi na udicu,prilikom pecanja se stap drzi u ruci(zato se peca samo sa jednim stapom)cim se oseti otpor,(som ga uzioma blago)daje se kontra i brka je tu :ok:ako je bilo gde u blizini namirisace mamac i uzeti ga pre od bilo kog drugog mamca..I dobra mu je stvar sto ga uvek imate pri ruci.dune vam da idete na pecanje,a nemate gliste,rovac ili durdubak...kesicu u ruke i resen problem