Prekršaji rekreativnih ribolovaca

Započeo Oliverikus, 27 Februar 2024, 13:14:26

Leopard.

Citat: azimut225c poslato 03 Mart 2024, 18:32:45Kako sebe mozeš nazvati ribolovcem kada se to postaje kupovinom dozvole a ne kupovinom štapa.

Још увек нисам упецао рибу дозволом, док штапом јесам. Кад се то буде променило нећу се више звати риболовцем, обећавам.

azimut225c

Zavisi od koga, od nekog se ribe posteno najedu, a ne fale. Kad bi neko zavisio od toga sta ce da upeca, ajao. Vis sad ovako, ja slavim posnu slavu u restoranu, znači, platim i ribu, i pripremu, uslugu. Ribu ne uzimam, dok sam uzimao samo ostecene jedinke, ili vrste koje smatram da ih ima previše. Moja porodica, i ako konzumira ribu, kupi je spremljenu, jer zna da ja u prostoru gde se sprema riba ne mogu da zivim, jer mi je ogadjena kao malom ribljim uljem, ni u kafani gde sluze ribu a oseca se kuhinja ne mogu da sedim. Kupim dozvolu, i grebem, lovim nezakonito kako znam i umem, pecam u lovostaju, sve sto ulovim, ja nisam lopov. Lopov je Sasa, jer krade 3 izlaska u prirodu za proslu godinu, ulovio jednog somica, uslikao i vratio nazad. Znaci ta 3 izlaska Sasa treba da plati duplo više nego na reviru, da pri tome gleda javasluk, i bezakonje, jer je ostavio mnogo vremena kraj nje i voli je. Nije lopov, ribocuvar koji je u dilu, nije lopov onaj ko postenog ribocuvar boce da veze i baci u vodu, nije ni onaj ko drzi 14 stapova. Oliver omoguci mi da kupim dozvolu kod tebe, pecam kod mene, i placam dozivotno dozvolu. Sto ribocuvare iz mog mesta ne zanima sta ja pisem, sto oni kojima je to posao, ne angažuju se oko toga. Znaci ja treba da savijem siju, i da platim, bez borbe, bilo cega. Moje mesto se vidi s 3 puta, i tacno se vidi ko i kad peca. Svaki prekršaj nek mi nadju, nek odem kod sudije za prekršaje i reci cu mu isto sto i vama, stojim na raspolaganju  smiley033 Azimut, da ima ko da je spali ne bih je palio ja, koliko puta su kod mene zvani ribocuvari da nisu ni dosli. Pa i sami su ribokradice, jer mi objasni kako neko moze da postavlja mreže, samice i zamisli uhapse ga posle 20g, meštani mu upale vikendicu, al ne vredi, koju bre markicu kad na vodi nije dozvoljen privredni ribolov. Osecam se prozvanim time da kazes u lice, nema problema, putujem po celoj Srbiji, slobodno gde i kada ces ti meni koga ne poznajes to reci.

tiki61

Citat: azimut225c poslato 03 Mart 2024, 21:27:13Odlično sročeno, i nema se šta dodati.
Samo jedna ispravka.
'Многи људи који не поседују дозволе за пецање, понашају се много поштеније на води од неких од нас са дозволом' je napisano da se ne bi uvredili neki vidjeniji ljudi na forumu.
Nisu oni pošteniji jer samim svojim prisustvom sa priborom za ribolov sebe svrstavaju u te nepoštene. I doveli su u pitanje sve ono što pišu o svom puštanju ribe, spaljivanju mreža i td. Čak je i to spaljivanje tudjih mreža protivzakonito. Nije nikakvo herojsko delo. Ako nadješ mrežu pozoveš ribočuvara jer samo on ima pravo da je izvadi iz vode ako nema markicu ili je postavljeno na nedozvoljeno mesto.
Sve su to priče za malu decu, bacanje magle i laži da bi se opravdalo sopstveno nedelo.

I vreme je da se tim ljudima kaže to u lice. Mnogi neće da se ne bi zamerali a to je glavni razlog za stanje u društvu.
Brale, ja kada nađem mrežu u Tamišu i ako uspemo da je izvučem, ne čekam ribočuvara, već je odmah isečem i zapalim. Na vodama gde je privredni ribolov zabranjen zabole me "krivi stojko" ko je vlasnik. Da neće možda da me tuži?
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

Tako, svima koji žele tudje. Voda je bogom dana, koliko moja toliko i svacija. Ti je cuvaj, drugi nek hebe, e pa nece da moze  smiley033

03 Mart 2024, 23:35:24
Citat: azimut225c poslato 03 Mart 2024, 21:47:01Ma ti, prijatelju, možeš da se nazoveš i Napoleonom. Nije zabranjeno. Ali pristup vodi sa titulom koju sam sebi dodeljuješ možeš da se nadješ na sudu. I kad sudija presudi ti se onda nazivaš prestupnikom.
I marim bas, sto cu da se nadjem pred sudom, i marim bas koliko cu kaznu platiti. Neke stvari se ne plaćaju novcem. I svakom ko me plaši novcanim kaznama mogu da kažem da sutra primam od 11h do 12h da me poljubi u razdeljak. Kad bude postojao red za sve, nek za mene bude duplo strozije  smiley033

U međuvremenu je Oliver promenio podtemu ali ipak moram da kažem još i ovo u vezi dozvola, pa neću više.
Ja bih uneo u zakon ono što sam već napomenuo a u vezi prekršaja nemanja dozvole i reakcije pojedinih ribočuvara na tu situaciju.
Naime ako ribolovac prilikom kontrole nema dozvolu za ribolov a nema nijedan drugi prekršaj, ribočuvar treba da mu naloži da u u roku od 15 dana kupi  godišnju dozvolu. Ako se to ne dogodi kazna treba da bude drastična, kakva treba da bude uostalom i za sve ostale prekršaje.
Mislim da bi ovakvo rešenje zadovoljilo sve tri strane, korisnika, ribolovca i državu. Vuci siti a koze na broju, jer da bi se ovo realizovalo u praksi potreban je i ribočuvar na terenu.

Inače zakone u pricipu treba poštovati, ili snosite posledice ako vam je tako lakše.
Oni važe dok ne budu izmenjeni a na nama je da ukoliko nismo zadovoljni istim da pokrenemo legalnu inicijativu za izmenu

SlavkoR

Citajuci temu sticem utisak da se kolege takmice u postavljanju glupih pitanja Oliveru i konstatacija situacija da se izbegne kupovina dozvola pod izgovorom ovoga i onoga...

Ljdi prosto je i jednostavno. Dozvola mora da se ima. Svako nepoznavanje zakona, tumacenje na svoju ruku i slicni komentari ne oslobadjaju na sudu od prekrsaja.

A kad ce nam biti bolje? Pa bice nam onog momenta kad svi shvate da se sve drzavi placa da bi imao pravo da trazis da ti bude bolje.

Mogu da pisem kilometarski post sa detaljnim objasnjenjima ali sustina je valjda jasna.

Ovo je narod koji najbolje na svetu zna sta i kako drugi treba da radi. Neverovatno je koliko smo pametni i mudri dok su drugi u pitanju.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Oliverikus

Citat: slob poslato 04 Mart 2024, 09:36:56U međuvremenu je Oliver promenio podtemu ...

Nisam promenio podtemu. I dalje pišem o prekršajima ribolovaca. Da bih pisao o prekršajima moram da navedem propise koji su prekršeni. Pecanje bez dozvole je samo jedan od prekršaja!

Kada pogledaš u ovlašćenja ribočuvara, da li vidiš negde mogućnost izdavanja naloga za vađenje dozvole u roku od bilo koliko dana? Ne kažem da nema takvih rešenja ali ne na takav način! Nisi radio nikada ovaj posao a koliko sam shvatio, retko si se i sretao sa ribočuvarima (ili se varam?). Ribočuvar ne postoji da bi bilo koga zadovoljio i očigledno je da ti imaš neku iskrivljenu sliku o mnogo toga što pišemo.

Na kraju, imaš višak u pretposlednjoj rečenici. Ono "u principu" bi se moglo tumačiti na više načina. Npr kad mi odgovara, kada ne mogu drugačije ili samo kada me neko posmatra.

SlavkoR  smiley033
Kolega, preduhitrio si me komentarom. Sve se slažem.

I dalje tvrdim da je dobro što ima i suprotnih mišljenja. Razvijamo temu i dajemo odgovore na postavljena i nepostavljena pitanja. Zakon ima nekoliko nedorečenih i nepreciznih odredbi koje bi mogli tumačiti na više načina. Ali ovo što sam do sada navodio i o čemu smo pisali, jasno i nedvosmisleno je napisano!

Podtema. Mislio sam na to da si već prešao na sledeću vrstu prekršaja a rekao si da dozvole nećeš više da komentarišeš. Ali nebitno je.

Znam da ne postoji pomenuto ovlašćenje ribočuvara ali ja predlažem da bude takva dopuna zakona i da ga ima.
A predlažem na osnovu saznjanja o postupku nekih ribočuvara, kojoji su mi se dopali i koji samoinicijativno rešavaju taj problem tako što pocepaju zapisnik o prekršaju nemanja dozvole ako ribolovac u kratkom roku kupi godišnju dozvolu.
Moj komentar je bio da je to fer rešenje jer podrazumeva to da na vodi ipak postoji ribočuvar.

Ja lično kupujem dozvolu i idem u ribolov godinama a zadnji put sam video tvog kolegu pre 20 godina. I konačno sam počeo da se pitam šta ja to zapravo plaćam. Pogotovo kada sam video šta ti radiš. Zaista mislim da nije fer da svake godine gledam aktivnost strujaroša i da ne nabrajam.
Zato jedinu sliku koju imam o ribočuvarima a koju sam stekao na ovom forumu si ti. Cenim tvoj rad i mnogo ličiš na ono što sam ja zamišljao kako bi ribočuvar trebalo da radi.

Za reč ,,u principu" si u pravu komotno se može izostaviti.

azimut225c

Pa nije Oliver jedini. Ribocuvari Srbijasume su ocistili Male i Srednje vode od ribokradica. Uz pomoc vise nas koji smo tamo cesto. Redovno obilaze, klocaraju...
Mladi momci ali puni volje i vole svoj posao.
Moram da ih pohvalim.

sasabosko, kada sam rekao u lice mislio sam da se prozovete ovako, javno. I da vam se kaze da nije u redu to sto radite. Vasi stavovi su los primer za pocetnike, mlade ljude koji tek pocinju da pecaju. Sta da misle kada citaju to sto pisete?
To sto pokusavate da se pravdate samo pogorsava stvar.
U puno tema pisete, ucestvujete u raspravama, delite savete, hvalite se priborom i... i ustanovi se da niste ribolovac. To je bruka druze. Ne mogu da kazem kolega jer to nismo dok ne kupite dozvolu.
Ovo se ne odnosi samo na sasabosko.
Ako ipak odlucite da je u redu ne kupiti dozvolu onda cutite o tome. To je licni stav. Kada se iznese javno treba i mora da se kritikuje.

DDj

Nema ribocuvara na vodi pa neko ne zeli da kupi dozvolu??

Nas uvazeni moderator Dragan Neskovic je napisao jedan od najboljih i najkvalitetnijih postova ikada napisanih na ovom sajtu na prethodnoj strani. Preporucujem svima da ga procitaju ponovo (#86). Ne zelim da sve ponavljam jer je sve veoma lepo receno.

Dozvolom kupujete pravo od drzave da koristite vode u cilju ribolova i time ispunjavate zakonsku obavezu da biste postali sportski ribolovac.

Da li je stanje na vodama dobro ili nije, da li je ribolov dobro organizovan ili nije i slicna problematika, je nesto sasvim drugo i nema direktne veze sa kupovinom dozvole. A stanje na vodama treba da bude mnogo, mnogo bolje, istina je. Ali, da bi za pocetak nesto trazili od drzave da bude bolje i borili se da bude bolje, za pocetak da svi postanemo najpre ribolovci kupovinom dozvole i da mi sami  postanemo bolji. Da steknemo moralno pravo da tu borbu vodimo. Da nas ima vise, da se i bolje organizujemo.

Gledajte to i ovako. Kolicina slobode koju dobijamo kupovinom te dozvole je mnogo veca nego u mnogim zemljama Evrope.  Sve vode su slobodno dostupne. Provedete vikend na vodi, subota/nedelja, slobodno kampujuci pored vode ili kako vec, mozete poneti 10kg bele ribe. Ili 6 komada plemenite ribe. Malo li je? zar treba i krasti...Pecanje sa tri stapa i 6 udica. Mnogi korisnici precutno ili cak i zvanicno dozvoljavaju i nocni ribolov.

A da li moze stanje na vodama da bude bolje - moze i mora. Mora, jer se pogorsava iz godine u godinu na mnogim vodama. Ali, ima i svetlih primera koji bude bar neku nadu.

Ali, za pocetak da kupimo dozvolu i steknemo moralno pravo da nesto trazimo. I da se ujedinimo i to trazimo zajedno, dalje ce se i jace cuti.

A onaj ko peca bez dozvole je krivolovac, bez moralnog prava glasa. Sad, veci ili manji, nije ni bitno. Devojka ne moze da bude samo malo trudna...

azimut225c

Kada je vadjenje i spaljivanje mreza u pitanju mislim da je to pogresno a i opasno.
Parkira drznik auto na sred Kalemegdana. Ja uzmem i zapalim mu auto.
To je u redu?
Jeste ali u srednjem veku. Sada postoji policija, komunalna policija, parking servis...
kao sto postoje i ribocuvari.
Imate njihove telefone na internetu. Pozovete i ako se ne odazovu pozivu napisete prijavu protiv njih. Sve ostalo je samovlasce a ono je kaznjivo po zakonu.
Pravite sebi problem a ta krpa od mreze postavljena ko zna kad nije vredna toga.
Ili, ako bas zelite da se igrate serifa, prijavite se da volontirate kao ribocuvar.

slob  smiley033

Kolega, moja greška. Nisam razumeo, sada mi je jasnije.
Tema jesu PREKRŠAJI RIBOLOVACA. Podteme su pojedinačni prekršaji o kojima pišemo.
Po pravilu, ribočuvar nikako ne sme da "cepa" Zapisnik. Može da ga stornira iz više razloga a to mora da obrazloži na samom obrascu Zapisnika. Svaki obrazac Zapisnika može da proveri kontrola iz firme ili neki inspektor. Može da se traži i blok Zapisnika kao dokaz u suđenju pa ako je nešto cepano, cepkano, prepravljano, eto problema za ribočuvara.

To bi na primeru Zapisnika o pecanju bez dozvole bilo ovako:
- Ribočuvar zatiče lice koje peca bez dozvole. Tvrdi da je kupio ali nema dokaz o tome. Ribočuvar je u obavezi da napiše Zapisnik, oduzima ulov i pribor.
- Lice se javlja sa dozvolom koju daje na uvid ribočuvaru. Datum na dozvoli mora biti stariji, tj bar dan ranije da je kupljena.
- Ribočuvar fotografiše dozvolu sa obe strane, proverava datume i pečate, fotografiše E-1 obrazac i šta je popunjeno u njemu, po potrebi proverava sa distributerom da li je izdao tu dozvolu.
- Ako je sve u redu, na svim primercima Zapisnika (minimum 3 indigovane strane) konstatuje da je dozvola važeća, vraća pribor i tu se sve završava bez suda.

Ukoliko se utvrdi da je dozvola naknadno kupljena, ribočuvar ne mora da stornira Zapisnik. Zatekao je lice da vrši ribolov bez dozvole! To su činjenice i posle može da kupi 5 dozvola, neće to promeniti ništa.

Kompromis koji mi pravimo jeste izdavanje dnevne dozvole na vodi. Zakon nije baš preciziran ali sigurno nije ni zabranio prodaju/kupovinu dnevne/višednevne dozvole na vodi.

Svaka zloupotreba od strane ribolovca (laganje npr) obavezno sankcionišem pisanjem Zapisnika i dajem ribolovcu priliku da laže sudiju, što lako dokazujem.

Nemam predstavu na kom terenu pecaš ali verujem ti da je problem koji navodiš kod tebe istinit. Iz sličnog razloga sam ja počeo da radim kao ribočuvar... Ako proveriš moje komentare na forumu pre 2016. godine, videćeš da sam i u to vreme imao o dozvoli identično mišljenje. Poznavanje propisa je samo logična nadogradnja. Ranije sam ih samo poštovao, sada ih i primenjujem. I nadam se da ovim pisanjem pomažem drugima da ne prave greške i prekršaje, svesno i naročito nesvesno, kada su u nekoj zabludi.

GogiIsa

Dozvola za ribolov ne mora da se ima.Ko god ide da peca bez dozvole sigurno je svestan posledica.Uostalom,odrasli smo ljudi.Oliver je ovde izneo kolike su kazne pa ko voli da ide na sud nek mu je sa srećom.

Oliverikus

Ovo može da bude prekršaj ribolovaca ali i bilo koga ko je pored vode.

Члан 22.
На рибарском подручју забрањено је:
16) спречавати или ометати лица која поседују дозволу за привредни или рекреативни риболов да на риболовној води обављају исти;

Члан 60.
Новчаном казном од 5.000 до 150.000 динара казниће се за прекршај физичко лице, ако:
1) поступи супротно члану 22. став 1. тач. 1), 3), 4), 5), 6), 7), 8), 11), 12), 13), 14), 15), 16), 17), 18), 19) и 20) овог закона;

Mogu se kladiti da za ovaj član zakona nema pojma većina! Bilo je par pokušaja ribolovaca u prekršaju koji su pominjali da sam ih ometao iako su imali uredne dozvole, istovremeno zaboravljajući da su oni imali po nekoliko različitih prekršaja.
Ukoliko Vam se desi da ste npr došli da pecate, imate dozvolu, sve poštujete i dođe vam neko ko tvrdi da ste mu seli na mesto, dosadan je, ometa vas, galami, vređa, pravi neprijatnu situaciju, imate pravo sledeće:
-    da ga tužite lično, uzimajući podatke od osobe (ili više njih);
-    pozovete policiju (oni će pisati remećenje javnog reda i mira);
-    pozovete ribočuvara ako je moguće, i tražite da Zapisnikom konstatuje ometanje i pokrene postupak protiv lica a Vi ste svedok i oštećeni u tom postupku!
Isto tako i ribar, ako je ometan od strane drugih lica, pošto ima dozvolu i ne pravi ni jedan prekršaj, ima pravo da traži od ribočuvara da piše Zapisnik u kom će konstatovati ko ga je i kako ometao u vršenju ribolova. Ribar na isti način može da tuži lično ili da pozove policiju.
Ribolovci koji su tvrdili da su oterani od strane krivolovaca sa vode su imali veliku šansu da reše svoj problem kroz ovaj član Zakona. Za to ipak treba neko predznanje, volja i "snaga"!
Najčešća situacija je u stvari da ni ometani ribolovac nije ispravan (nema dozvolu, ima previše štapova ili je u nekom drugom prekršaju) i pat poziciju opravda time da nije hteo da se svađa, da je došao da uživa pored vode a ne da se vuče po sudovima.
Ja vam predočio šta se može i koje su mogućnosti da se zaštitite od budala, a vi sada vidite šta želite da uradite.
PS: Opet je uslov ta famozna dozvola za ribolov:wink: