Vukovi sa DUNAVA Štapovi za dubinski ribolov
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354
Odg: Štapovi za soma By: djura80 Date: 28 Mart 2016, 15:36:29
Nisu,nasao sam tri perfektno ocuvana :ok:
Pa jos ostalo da im nadjem masine...
Odg: Štapovi za soma By: Oliverikus Date: 28 Mart 2016, 16:16:05
Pa da te štapovi lepo služe i mnogo somova izvuku  :takoje:
Odg: Štapovi za soma By: djura80 Date: 28 Mart 2016, 16:25:53
Ziv bio smiley033
Odg: Štapovi za soma By: Ribolovac Početnik Date: 29 Januar 2017, 23:43:17
Planiram ove stapice da uzmem za brku, pa me zanimaju komentari i da li je neko vec imao isustva sa ovim stapovima. Hvala unapred!!!

Odg: Štapovi za soma By: sasabosko Date: 30 Januar 2017, 02:05:04
Auu,brate sta je ovo pa za ovaj stap nema ribe u slatkoj vodi :tongue: :tongue: Prvi put vidim da je nesto prejako za soma.Ako planiras ciljano somove preko 20kg onda ok,ako na vodi gde pecas cesto dolaze manji nece biti zanimljivo :thumbup:
Odg: Štapovi za soma By: slob Date: 30 Januar 2017, 11:29:31
Štap izdržava, a i klinovi u zidu, ali da li bi i ribolovac to izdržao. :smiley:
Naravno da ne. Negde sam pročitao, ako se dobro sećam, retko ko može da drži štap u rukama sa silom koja izaziva proklizavanje kočnice podešene na 15kg. Švarceneger a i Brus Vilis možda.
Ima na netu video klipova sa podizanjem gajbice teške 10kg, što demonstrator, na kratko,  jedva izvede i to uz pomoć kipera.
Nije mi jasno čemu onda služe mašinice sa kočnicama preko 20kg, punjene strunama preko 50lb.
Najbolji komentar bi dao neki kolega koji je već držao soma od 50+kg na štapu, a takvi su baš retki u našim vodama.
Uostalom, nisam somdžija ali sam čitao o tome kako ih love i to uz pomoć čamca kojem je dignuto sidro pa ih somovi vuku dok se ne zamore a tu mislim da ne vladaju baš neke ekstremne sile.

Odg: Štapovi za soma By: limovac74 Date: 30 Januar 2017, 12:21:36
Prilikom izbora štapa za soma ,treba uzeti u obzir vode na kojima se peca ,da li će se pecati na jezerima,rekama,da li upotrebom čamaca... Jezerski ribolov zahteva  duži štap veće težine bacanja - udarni mamac je krupan keder .Udarna tehnika je plasiranje sa plovcima  : velike balerine,kran ,kost,štap mora da podnese sve te napore ... Štapovi od 3.6 - 4 m . Neka odlična opcija su spod štapovi 5+ LB. E sad rečni ribolov - udarna metoda i najčešće korišćena je dubinska metoda. Mamci koji se obično koriste ( rovci,durdubaci,crne i zelene gliste,školjke,kokteli..kederi su manje uspešni na rekama   ) zahtevaju od štapa da ima i dobru detekciju . Motke od 400,500 grama bacanja nisu najbolja opcija ...
Treba biti realan i sa prosečnom težinom ulovljenih primeraka soma na našim vodama zbog ribokrađe,koji su daleko ispod 10 kila  :wink: .
Odg: Štapovi za soma By: sasabosko Date: 30 Januar 2017, 14:03:15
Bas tako,ja imam jake stapove za ribolov soma za obale ali samo zbog toga da bih mogao da bacim velike mamce ne zbog snage samog stapa,treba zabaciti kedera od nekih 200-300gr plus olovo.Za pecanje na rovce,durdubake,gliste,skoljke koristim stapove do 200gr.Skoro udjem u ribolovacku radnju i vidim jednog coveka oko 40 i sa njim decko svojih 25,26god. gledaju neku sproovu masinicu,za pecanje soma pitaju koliki je max drag rekoh im da je sigurno preko 10kg.Kaze decko meni ma malo je to,nasta se ja nasmejah i rekoh mu da on to preko stapa ne moze da razvije.Bilo mu je cudno,nije mi verovao i ja mu kazem da ako mi ne veruje da cu otici kuci da mu donesem stap tb.200gr od 2,6m duzine i spro blue arc 7500 i da mu poklanjam i stap i masinu ako on sa strunom provucenom kroz karike vezanom za drvo ispred radnje pokrene dril preko stapa.Pitam ga sta on stavlja na protiv tezu,video sam da je ozbiljno poljuljan u svom razmisljanju,nije pristao.Ipak odem kuci i donesem masinu i stap,i uradimo test,niko od nas cetvorice nije uspeo da pokrene dril.Jednom prilikom sam merio vucnu snagu svog bicepsa, mogao sam da zadrzim vagu na oko 15.5kg nekih minut.Sto znaci da preko stapa,ciji je radni deo 5 puta duzi od drske ja prenosim silu na stap 15kg:5=3kg samo jedan minut,koliko god se pomagao telom ta sila ne moze biti veca od 7,8kg.Pretrpeo sam veliko razocarenje tada jer sam shvatio da mozemo imati jaku opremu,ali tu silu ne mozemo izraziti,prosula mi se u lice sva moja predhodna prica o tome da sam gubio krupne ribe zbog slabog stapa,ovog ili onog kad krenu niz vodu a ti stapovi motke od svojih 150-200gr bacanja.To je otislo do toga da sam resio da promenim svoj varalicarski komplet u narednoj sezoni,moj sadasnji ima 720gr,sledeci ce biti 500gr.Za velike kedere ostaje daiwa exceler catfish 3.3 200-600gr a druga dva za dubinku do 180gr nema potrebe za jacim na mojoj vodi,tegljenja nekoliko kila vise i.t.d :thumbup: :thumbup:

Odg: Štapovi za soma By: Steff Date: 30 Januar 2017, 15:04:48
Ja sam ove zime uzeo dva stapa formax sensor boat 2.40 m tezine babanja 300-500 gr. Ovo sam namenio pecanju soma na Dunavu iz camca i sa slepova. Nisam ih jos probao ali za te pare nisam mogao nista drugo to jest bolje da uzmem. Nadam se da nisam bacio pare   :smiley:
Odg: Štapovi za soma By: Milan 11080 Date: 30 Januar 2017, 15:19:25
Pri izboru stapa za dubinsko pecanje soma trebamo obratiti paznju na nekoliko stvari.
Voda,pa cak i samo mesto na kome pecamo.Nije Dunav isti u Zemunu,gde dubine ne prelaze 15 metara i recimo na Djerdapu gde je dubina dosta veca,a voda mnogo jaca.Nije isto vaditi soma sa 15 metara dubine iz Dunava i vaditi ga iz 2 metra na nekom jezeru ili manjoj reci.Pre par godina covek je na Dunavu upecao soma od preko 90 kg na stap,koliko se secam 30-60 gr bacanja,sto je meni bilo dosta cudno.Ipak,kasnije sam saznao da je soma dobio u samoj obali gde nije bilo vise od metar dubine.
Da li pecamo iz camca ili sa obale.I koliko treba da zabacimo mamac,ako pecamo sa obale.Ako pecamo iz camca treba koristiti krace stapove zbog lakseg prihvatanj ribe,za obalu duzi zbog lakseg plasiranja mamca.
Tezina mamca nam odredjuje tezinu bacanja.Prosto i jednostavno.
Na soma treba ici sa jakim priborom.Nagledao sam se dosta slomljenih stapova,propistalih masinica,ispravljenih udica i pokidanih struna. :smiley:
Bistro.
Odg: Štapovi za soma By: slob Date: 30 Januar 2017, 15:40:56
Steff,
Iako ja nisam somdžija mislim da je daleko od toga da si bacio pare. Pošto si kupio dva, siguran sam da je namena dubinsko pecanje, nije varaličarenje tako da mogu da budu i teži, ne drže se stalno u ruci.

Ne mogu da govorim o mom  iskustvu sa somovima jer nikad nisam ciljno išao na njih. Jedini som kojeg sam slučajno upecao je bio 17kg, na Dunavu, a na štap Germinu 210cm TB do 15grama, o40 najlon i Rilex mašinicu. Znači nežan štapić a som uspešno izvučen na obalu. Ali to ipak ne znači da na soma treba ići sa takvim priborom već naprotiv. Ali ne treba ni preterivati, kao što mislim da je slučaj sa prezentiranim Catkongom.
Onako odokativno, štap Catkong se savije na TC90stepeni već na nekih 12,5kg tereta.
Ako se pretvori u libre, po šaranskim merilima to iznosi TC 28lib :eek:
Ako se preračuna u TB; 12,5/16 = 780gr - takođe :eek:

A i ovo što -Milan 11080- kaže, sve uslove ribolova treba uzeti u obzir, uključujući i dubinu vode a i džepa, i onda naspram toga  odabrati pribor. Jedina mudrost ali ne baš sasvim jednostavna za razrešavanje.

A  evo i jedan poučan videoklip. Već je bio na ovom forumu, ali nije na odmet ponovo a u vezi ove priče.

Odg: Štapovi za soma By: sasabosko Date: 30 Januar 2017, 15:47:45
Sve je to ok,i sam sam pristalica tvog shvatanja kolega Milane,ali mislim da opet ne treba preterivati.Ne znaci nam nista pribor ciju snagu ne mozemo da izrazimo.To samo povlaci nepotrebnu tezinu,i nekomfornost pribora kojim pecamo,nema uzivanja u tome pecati somice do 10kg, stapovima od 500gr.Gde ima kapitalnih ni jedan pribor nije tezak,ali moramo biti realni da je ovo ipak Srbija puna osiromasenih voda,gde je svaki som preko 50kg senzacija i ulov zivota.Uz malo srece takvog soma,ce nadigrati svaki dobar 200gr (vadili ljudi i sa puno manje),na nekim terenima ni kran ne pomaze :lol: :lol: Takvih mesta se treba kloniti,a po pravilu su pravi uvek tu. Ne moze tu pomoci ni camac,ni stap od 20kg draga,ni masina od 30,ni camac kad som uzme 10m drila i u kamenu je,krosnji, panju. Bolje dobar odabir mesta,nego kilo pribora vise :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Spojene poruke: 30 Januar 2017, 16:12:22

Dok sam ja kucao prethodnu poruku kolega Slob ja sve to ilustrovano objasnio,o cemu sam pisao u predhodnoj poruci :ok: Zasto alasi,koji su po struci mesari(zanima ih samo ulovljena kolicina ribe),pecaju na kanap iz ruke,da bi sto lakse izvadili ribu.Njima nije cilj borba i uzivanje vec siguran ulov.Kod njih nije duzi krak poluge na ribinoj strani,nema tu vitestva kao kod sportskih ribolovaca,pa ni oni svakog ne izvade :lol:Pri izboru stapa za soma, treba posebno obratiti paznju na krajnju tacku savijanja istog,sto je ta tacka bliza rukohvatu,sve je manja poluga u korist ribe.Takva vrsta stapa,obicno nosi i osobine koje nisu pozeljne u varalicarenju, ali za dubinski ribolov je sasvim :ok: Stapove vrsne akcije za ovaj vid ribolova treba izbegavati,jer ce onda riba zamarati ribolovca :lol:
Odg: Štapovi za soma By: slob Date: 30 Januar 2017, 16:34:37
sasabosko,
Evo opet ilustracija, ovaj put za tvoju tačnu tvrdnju koja se odnosi na manje opterećenje ruke kod više savijenog štapa.

Citat.....Ne moze tu pomoci ni camac,ni stap od 20kg draga,ni masina od 30,......

Ovo je prvi put da neko primeni ovaj podvučeni izraz. Ne znam da li je u pitanju lapsus ili je bukvalno to što piše. Taj parametar za štapove video sam samo kod X-Zoge, a nije mi ni danas potpuno jasno šta to ustvari tačno znači.

Odg: Štapovi za soma By: Gagi Date: 30 Januar 2017, 16:46:42
Slob, to "drag" znači baš to što si video na snimku. Da može da podigne tu težinu (izdrži toliko opterećenje mereno u kg). Drag (eng.) - vuča, (vučna sila, snaga). Dobro se izrazio Saša.
Steff nisi bacio pare, video sam te štapove. Mana im je, između ostalog vršni provodnik (koji je prelivajući) Hoće da pukne nosač sic-a vrlo lako. Na 3 metra su motke, a na 2.4 ...  :rolleyes:   Loše im je obrađen konus put-in-a, a i rukohvat koji je gumiran pa nije baš udoban i "beži" kad su vlažne ruke.
Odg: Štapovi za soma By: slob Date: 30 Januar 2017, 17:07:47
Ma nisam baš siguran jer npr za jedan štap pišu, pored ostalih podataka i ovo:
max Pow 26 kg
max Drag 20 kg
best Drag 8-12kg
I ajde pohvataj šta to sve znači a nigde objašnjenja. Ali da ne bi bili van teme, kada su pitanju somovski štapovi, treba pogledati i ono što nudi X-Zoga. Veoma dobri štapovi za somolov. Ne znam da li ima tema o njima ali verujem da svaki somdžija može u njihovom asortimanu naći odgovarajući štap. Jedino cena......