Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: pikeman Date: 05 Maj 2010, 00:47:34
Tema je Ugradnja plina u četvorotaktne
vanbrodske motore.

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: BORKO.hr Date: 05 Maj 2010, 14:48:07
Dobih dozvolu
pikeman-a (ZAHVALJUJEM), da SAMO RADI USPOREDBE, primjerom konkretiziram podatke oko isplativosti plina u motorima, bez obzira koje vozilo pogonili..
Da završimo s diskusijom oko isplativosti i offtopic-om, jer smo prednosti plina u motorima uglavnom već argumentirali.
-PRIMJER: Mercedes-Benz W124 200TE, '93 (moj), 110 tkm na plin kroz 3 god, atest vrijedi 10 god
*Troškovi, (koje mogu dokumentirati):
- Ugradnja, carina i atest LCS(lambda control system) "flanđa", Lovatto sistema
5000kn (ugrađivano u AMK "Magnet" Sombor, jeftinije+povrat PDV-a)
- Jedan veliki servis plinske instalacije
350 kn (također Sombor)
- benzina kroz vrijeme, za paljenje (110 tkm) cca
1000kn- "porez na budale" (u Hr se oslobađa EKO-testa, ali se plaća "cestarina" za LPG aute), na tri registracije cca
1500 kn*Troškovi UKUPNO: cca 7850 kn - troškove redovnog održavanje, registracije i popravke, nisam pisao jer bi ih imao svakako, samo ČEŠĆE nego s plinom, jer su intervali servisa PRODUŽENI s vožnjom na plin, ali se servisiraju dva sustava "goriva"; plinski i benzinski, pa ćemo to zanemariti
POTROŠNJA: Obzirom na češće promjene cijena benzina u odnosu na plin, uzet ćemo OKVIRNE cijene za lakše računanje;
benzin 8kn/l i
plina 3,35kn/l (benzin ima u ovom slučaju olakotnu okolnost, jer su promjene cijena plina tek novijeg datuma, a cijena je preko 8kn/l veći dio perioda od 3 god)
benzina l/100km = 10 l = 80kn/100 km, 110tkm =
88000 knplin l/100km = 12 l = 40,2 kn/100 km 110tkm =
40200 knUŠTEDA:
potrošnja plin + *troškovi = 48050kn
benzin = 88000kn
RAZLIKA =
39950kn = 5472 EUR-a (1 EUR=7,3 kn)
UŠTEDA U 3 godine, meni iznosi preko 5000 EUR-a, a atest vrijedi još 7 godinaZa taj novac, kupi se lijep čamac s motorom

Izračun se može odnositi i na duži vremenski period, npr 7 god, jer je prosječna godišnja kilometraža, većine vozača 12-15 tkm.....ali ušteda OPET ostaje...
Matematika u slučaju ugradnje plina u vanbrodki motor, nije BITNO različita, a ovisi naravno o BROJU SATI provedenih u plovidbi.
P.S.
@maverick - eto, s kalkulatorom

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: maverick Date: 05 Maj 2010, 15:14:32
Opet ne pazis na satu, napisao sam za sve one koji sad razmisljaju o kupovini auta ...a i brate taj 93, sad je vec oldtajmer pa ga ni ne racunamo, pogotovo sto je ugradnja instalacije u njega dosta jeftinija i jednostavnija nego u novije......
i usporedba je bila dizel, benzin, plin....
i podebljavanjem dijelova teksta ili koristenjem velikih slova, uopce se ne priblizavas istini, vec tekst izgleda samo ljepse, ta potrosnja goriva na 110 tkm, je vise neralna nego brzina camca koju si naveo na nekom drugom postu, tako ako mislis sudjelovati u nekim konverzacijama, nastoj biti malo realniji...
Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: BORKO.hr Date: 05 Maj 2010, 15:20:36
Ako nemaš ARGUMENTE za demantiranje, kao što sam ih ja naveo za dokazivanje svojih tvrdnji, konkretno, onda ne komentiraj !!

Sve gore postano i izračunato mogu DOKUMENTIRATI.

Budi ti realan, primjer je iz stvarnog, realnog života, a koliko god bio auto star,(olditemri su preko 30 god) "Mečka" je i moj je, nije mi ga tata kupio......a nadživjet će mnoge nove

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: retfala Date: 05 Maj 2010, 15:30:15
Ja se po zimi uglavnom po gradu vozim na benzin jel dok auto postigne temp 30*C već sam stigo. Pa onda opet hladnog palim i opet se mora ugrijat na 30 da prebaci
Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: maverick Date: 05 Maj 2010, 15:40:50
ako se u ovom trenutku odlucite da kupite benzinca ili dizela ovako pocinje moj post na prethodnoj strani, a tvoj zavrsava sasvim drukcije, i ja sam prije koristio automobil na plin, a sad vozim dizel.....udaljismo se sa teme
Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: pikeman Date: 05 Maj 2010, 15:43:10
A sad dosta o automobilima da se ne bi sve brisalo.
Dalje u temi samo o vanbrodskim motorima.

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: tićo Date: 14 Jun 2010, 12:44:29
Video sam da je čovek napravio(ugradio) na Tomosu 18 plin. To je dvotaktni motor i uopšte mi nije jasno kako je to izveo. Da li je neko video nešto slično.

Inače taj motor se nalazi u marini u Apatinu.
Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: BORKO.hr Date: 14 Jun 2010, 21:30:49
SVE motore s unutarnjim izgaranjem moguće je preraditi na plin, dakle, benzinske četverotaktne, dvotaktne, DIZELE...
Pitanje je samo tehničke izvedbe i cijene, odnosno isplativosti, a obično su to motori koji puno rade...
Problem kod dvotaktnih motora je PODMAZIVANJE, jer je poznato da se podmazuju uljem iz goriva.
Kako je kod motora koji imaju problem s nedovoljnom kvalitetom ventila i dosjeda, potrebno dodavati "flash lube", odnosno dodatno podmazivanje (radi hlađenja) ventila, kako ne bi izgarali, danas se poznaju dva osnovna načina doziranja "flash lube"-a :
- ukapljivačem-dozatorom na usisu (mehanički ili elektronsko regulirani dozator ulja)
- dodavanjem u plinski rezervoar-bocu, prilikom punjenja iste
Vjerojatno je jedno od rješenja, korišteno u slučaju Tomosa 18 2T
Volio bih vidjeti to rješenje, jer imam namjeru plinificirati svoju Yamahu...

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: PANONSKI MORNAR_1 Date: 14 Jun 2010, 21:49:28
Borko ne kemijaj, plin je za upaljače i šporete već rekoh

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: BORKO.hr Date: 14 Jun 2010, 21:51:44
Čudim se da si i ti podlegao predrasudama.....

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: PANONSKI MORNAR_1 Date: 14 Jun 2010, 21:54:00
Nekada je bio isplativ ali više jok

uz sve dadžbine i ulaganja se više neisplati

Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: maverick Date: 15 Jun 2010, 00:12:30
retfala pozna majstor koji ugradi plin za 100-150 eura..e sad nisam siguran da sam vidio da ima uopce to podmazivanje....vjerojatno s tim dozatorom jer vozi na obicnu plinsku bocu
Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: baka Date: 17 Jun 2010, 15:10:16
Ponavljam po ne znam koji put da još nisam vidio ugrađen plin u četverotaktni vanbrodski motor jači od 10KS. Maverick, taj majstor što ga spominješ tek će pokušati ugraditi plin u Yamahu 25, a kad će to biti nemam pojma. Bio sam kod njega prije 5-6 mjeseci i rekao je da će ako uspije ugraditi i kad isproba da li to valja, da će mi se odmah javiti ali do sada ništa.
Odg: Ugradnja plina u četverotaktne motore By: maverick Date: 17 Jun 2010, 15:23:54
e to je taj, samo sam mislio da je usavrsio pricu
