Vukovi sa DUNAVA Smuđ
Pages: 12345678910111213141516171819202122232425
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: TopMix Date: 31 Oktobar 2011, 22:07:35
mrjr dobro konstatuje: talenat + izlazenje na vodu = veca sansa za ulov i napredovanje. A talenat, izmedju ostalog, podrazumeva  i izostrenu moc zapazanja, kad i gde i pri kojem vodostaju smudj krece u lov, odnosnio (ribo)lovacki instikt, osecaj gde bi smudj mogao biti u odredjeno vreme i pod odredjenim uslovima.
Da ne ulazim u ocenu samog sebe da li sam talentovan ili ne   :rolleyes: , ali sam primetio da kod redovnih izlazaka, po deset, petnaest i vise dana zaredom, stvari su mnogo bistrije i dolaze rezultati, za razliku od perioda kad napravim pauzu od mesec ili dva dana bez ijednog izlaska. Dzaba meni sto redovno pratim vodostaje na netu, ako nisam redovan na vodi.
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: twister011 Date: 31 Oktobar 2011, 22:21:54
Prvi put kada pomenuh talenat stavih ga pod navodnike. Naravno mislio sam na "klikere" iako je to manje vise ista stvar :takoje: .
Ono sto Mamijo pominje nikada nisam imao, sposobnost da pratim i belezim razne faktore koji uticu na ribolov. Uvek sam se divio takvim ljudima ali jednostavno nisam takav sklop. Te nedostake sam nadomestio kretanjem i informacijama sa terena. To znaci da skoro po svakom vodostaju negde riba radi, a one ekstremne promene istog ne propustamo ni po cenu zivota :takoje:  Tako se obezbedjuju pecanja koja se pamte.

E sad, u poslednje vreme sve kraca pecanja i sve se svodi na "kucni prag", tako da cu morati pod stare dane da se pozabavim i ovom "matematikom" :sad:  Sutra idem da kupim svesku i digitron :ok:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mamijo Date: 31 Oktobar 2011, 22:45:27
Dovoljan ti je EXCEL u kompu ..... i printer ...   :wink: :takoje:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: KoDar Date: 02 Novembar 2011, 13:25:48
Čuo sam da neki ribiči vode statističke podatke o vodostaju, tlaku zraka, vremenskim uvjetima, varalicama (tip, dužina, boja, udice i slično), mjesečeve mijene itd. Divim se takvim ljudima.
Osobno, nisam nikada vodio takve dnevnike. Pratio sam povremeno vodostaje i tlakove zraka na radiju i tv, ali ništa kontinuirano.
Radim posao koji nema baš neko redovito radno vrijeme, pa svi ti podaci u mom primjeru padaju u vodu.
Jedino što se trudim često izlaziti na vodu (kad god mogu, ako ne radim i ako nemam nekih drugih obaveza) i tada mijenjam neke pozicije. Također, izmjenjam nekoliko varalica i pokušavam pronaći ribu, jer nju se mora tražiti, barem je ja moram tražiti (nemam čamac pa tako ni sonar).
Znači, u mom slučaju, što češće biti na vodi, ponekad mijenjati pozicije ribolova, ponekad promijeniti varalicu i njeno vođenje.
Svakako da je dobro pratiti vodostaje i tlakove zraka (tko može redovito).
I još samo nešto, i ja sam se sam učio (uglavnom!) pecati, puno sam naučio kroz razne časopise, a i sada još uvijek učim preko ovog foruma.
U ribolovu se stalno mora učiti i eksperimentirati (tko ima vremena) i u ribolovu posao nije nikad gotov.Uvijek nas čeka novi ribolov!
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: maverick Date: 02 Novembar 2011, 13:33:56
vecina nas je u takvoj situaciji...pa statistika pomogne da odes na mjesto gdje je veca vjerojatnost da ulovis smudja kad vec ides na pecanje i vremena nema za bacanje  :ok:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mamijo Date: 02 Novembar 2011, 13:40:58
Da i ja vec poodavno idem na pecanje kad mogu, a ne kad hocu - pa treba po svim uslovima imati bar neki plan gde i sta raditi ... svako bi voleo da moze kad hoce na pecanje, pa da bira najbolje uslove ..  ... tako da meni ti podaci iz dnevnika nekad znace mnogo!
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: Vale Date: 02 Novembar 2011, 20:24:18
Ponekad je i pravo mesto nelogicno i sto se tice vodostaja i brzine i zamucenosti...
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: bladerizer Date: 02 Novembar 2011, 21:32:55
Desavalo se da naj nelogicnija resenja daju rezultate nakon par dana uzaludne  potrage na naj logicnijim mestima!
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: stefany Date: 02 Novembar 2011, 21:56:42
Sto se mene tice apsolutno ne verujem u sablone i ne bi mi palo na pamet da pisem bilo sta.To eventualno mogu da razumem za ljude sa obale
koji za razlicta mesta moraju kolima pa eventualno da smanje rizik tipa koje mesto po kom vodostaju i uslvima daje ribu.
Na vodu idem kada god mogu i snalazim se na vodi,isprobavam mesta za koja smatram da treba da mi daju ribu i usput prikupljam i informacije od drugara
sta se i gde desavalo zadnjih dana.Za kratko vreme mogu da probam razlicite terene i blizu i daleko od obale i kamen i panjeve.
Gde dodjem do rezultata te terene forsiram za taj dan.ne mogu da se pomirim sa bilo kojim sablonom.apsolutno svugde moze da ga bude pa cak i tamo
gde ga niko nebi ocekivao a tu je i vreme.milion puta se desi da neko cami od ujutru na nekom mestu koje stalno daje ribu i onda ode a stane neko drugi i pocne da dobija.
ako bi se drzao sablona onda bi to znacilo da dodjem na neko mesto i mlatim i cekam.Ja to ne mogu.ja sam na jednom mestu plafon pola sata i ako se ne javi paljba.
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: Vale Date: 02 Novembar 2011, 22:04:35
Stefany da li iskljucivo pecas na kedera?

Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: maverick Date: 02 Novembar 2011, 22:07:44
pecam na dravi gdje je malo jigarosa i nemam smjernice, vecina gleda u mene....odem na tri pozicije gdje mislim da je pa istrazim jednu novu i tako u krug....kad nece odradim i kamen i pijesak i panj....kad se javi tim mjestima u slijedece dane posvetim vise paznje
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: stefany Date: 02 Novembar 2011, 22:21:23
To mi je u redu.video si kad je pala ona stuka 8 mica.imao si smudja ja nju,pa smo imali i jos udaraca i bilo bi tu jos ribe nego smo morali da idemo.
secas se koja tuga je bila na vodi.
A na kakvom terenu?jesi se cudio odakle riba tu.glup teren za medalju.plicak pesak i ostalo.

Vale,samo keder.gumu sam bacao kao klinac sa burazerom i to mi se malo smucilo.
po ceo dan mlatimo za po dve ribe.nisam ti ja za to.
Ja volim akciju.Ovako uvek nesto uspem da iscackam a kad radi onda se stvarno lepo napecam.

Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: Vale Date: 02 Novembar 2011, 22:28:14
Mislim da bi takvim razmisljanjem bio odlican za gumu :ok: ,steta sto si talenat samo za kedera prepustio :sad:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mrjr Date: 02 Novembar 2011, 22:28:38
Vale,naginješ kederima sve više,he,he...Ja se ne dam još uvek.Naime,baš danas na jednom forumu pročitah gde neki tip piše da on i ortak vertikališu iz istog čamca,jedan na gumu,drugi na kedera i imaju podjednake ulove.Baš bi voleo da se i sam uverim u to.
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: maverick Date: 02 Novembar 2011, 22:32:08
ja i kum jednom vertikalu opalili po spustu..ja kederom on gumom..on uvati nekog malisu prije mene