Vukovi sa DUNAVA Smuđ
Pages: 12345678910111213141516171819202122232425
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mrjr Date: 27 Oktobar 2011, 23:14:25
Ok Mamijo,rekao sam da neću da se ljutim na tebe,jer te poznajem i znam da si sasvim ok kao čovek(a i znaš sve o smudjarenju),a što se tiče teme,mislim da si otišao u detalje,imajući u glavi sliku pojedinačnih mesta koja si ti obilazio godinama,ali ljudima treba malo opštija informacija,primenljiva generalno,a ja bi voleo da jednom ti izabereš trenutak i tad odemo na kej obojca i probamo,a drugi put ja izaberem trenutak i odemo opet,a na kraju odemo na piće i uporedimo dešavanja,kao što dolikuje.  :wink:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: smuki Date: 27 Oktobar 2011, 23:14:52
  smiley033 Mamjo,a sto se ti toliko jedis,ima nas koji nesmo od juce
a lepota ne skodi zdravlju  :wink:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mamijo Date: 27 Oktobar 2011, 23:23:59
Sorry - ne moze se generalizovati ovakva stvar. da je tako prosto - svi bi isli na pecanje samo u porastu a vidis i sam porast nema veze sa tim vec  "ludilom" u obali vec samo ubrzanje vode .... i opet ne u svakom dobu godine ... il se kuca post kako treba il se ne kuca uopste vec citam i ucim ... + bas sam pricao generalno za cele terene , a ne mesta konkretno ...

ima logike?

Sry za kej .... teshko ce se dogovorimo oko jednog od ta 2 temina => nema tada 2 mesta na keju ... i da moze da se zabaci 50 metara nizvodno a niko da ti ne smeta ...
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mrjr Date: 27 Oktobar 2011, 23:33:23
Izgleda da ti kao glavni faktor vidiš ubrzanje vode,a voda može da ubrza i nezavisno od padavina,ako otvore HE Djerdap,recimo,ali nisam čuo da je to neki okidač-već suprotno(za nas uzvodno naravno).Sa oscilacijam vodostaja treba da se poklope i još neke stvari-vetar?mesec?temperatura vode?... i mnogo je tu nepoznatih u jednačini.Zato ja napišem grublje i generalnije-izadjite na vodu kad raste i u stagnaciji posle porasta,ako tražite smudja sa obale,jer su vam veče šanse za ulov nego u fazi opadanja vode,a znam da ima još mnogo faktora uzgred.

Citat: mamijo poslato 27 Oktobar 2011, 22:53:25
Padovi vode ... vecni problem za obalsko pecanje .. e tu moram biti shkrt ... sori ... nasao sam nekoliko mesta gde pecam iskljucivo u padu vode i vise na takva mesta NE idem u porastima. Iskljucivo pad i dobro se peca. Dugo nisam imao ni ufur u neciji chamac i muka je naterala da trazim takva mesta .... lutanja i mnogo KM vozenih i prepesacenih i probanja po mnogo uslova ..... godinama, pa su neka mesta izasla na videlo :) .... Treba samo malko misliti ... i probati .... tj shvatiti zashto bi sad TU bio smudj .... i ono stvarno tu smudj kad voda pada, a isto mesto u porastu - pushiona  .... na ta mesta i sad pored chamca odem ponekad - sa obale - kad se "nacrta" dobra situacija - da malo "promenim" scenario i da se ne uhvati paucina na stapove od 2.7m ... :)

Jos jedna al dosta gruba stvar sa rezervom - na pad vode pecajte vise nocu, a u porastu danju! Nije zakon, al cesto se tako "podeli" ... ;)

Padove vode još nisam "ukapirao" kad je smudj/mesto u pitanju,a za ovo drugo što si napisao čestitam-tačno je 100%
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: Mihajlo Date: 30 Oktobar 2011, 19:53:37
Pozdrav svima  smiley033 . Ja bih htio pitat nekog iskusnog smudjarosa, koliko utice vodostaj na smudja? Koje vrjeme najbolje za pecanje?Ja nemam neko iskustvo sa smudjem al volim da ga pecam. U junu sam upeco jednog i sad u oktobru cetiri za tri dana a skoro svaki dan sam na vodi. Vrijeme je mnogo puta bilo isto kao kad sam upeco, ali nista.  :help:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: voja Date: 30 Oktobar 2011, 20:06:09
Gledaj sta rade iskusniji ,kradi zanat ili nekti neko pokaze,koliko god da znas uvek nesto novo ima da se nauc,citanje postova te uglavnom moze zbuniti ako nemas osove  :bye:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: Mihajlo Date: 30 Oktobar 2011, 21:06:15
Problem je sto nemam od koga da naucim. Ovde ljudi slabo pecaju, ribe ima al treba znat upecat :huh: .
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: maverick Date: 30 Oktobar 2011, 21:15:41
prve godine jiganja sam uzimao pozicije i odradjivao tri max cetiri kroz cijeli dan i noc...dobivao ribu ponegdje pisao sve detalje....tako sam prosao dvadesetak kilometara drave sto smatram nekim minimumo pretrage ovisno o koritu i obali da uspijes iscackati ribu na svim recimo vodostajima....neka mjesta imaju svoja pravila na nekim nista nisam shvatio...posjetim ih radi reda...nekad daju ribu nekad ne....i danas svaku poziciju uz desetak parametara upisujem svaki dan...kockice se mogu posloziti ali najbitnije je da smudja treba izucavati i uciti na svakom pecanju i ne reci e sad znam...nikad ne znas sve i nikad necemo sve ni znati....na dravi vodostaj puno vise utjece nego na dunavu i kum me je naucio da vidim vodu gdje je smudj....porast mi je bitniji da zamuti a na mjestima kojim lovim dodjem, vidim ako mi protok odgovara za to doba godine ostanem, ako ne odem......
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: smuki Date: 30 Oktobar 2011, 21:19:03
Bre Mhajlo breeeee,zalegni malko i procitaj samo polovinu postova na temama
o smudju,iznenadices se da to i nije tako tesko ufatiti smudja i druge grabljivice.
Budes u pravo vreme na pravom mestu sa pravim varalicama i treniras par dana.
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: maverick Date: 30 Oktobar 2011, 21:23:48
isao sam po Dravi i pitao pecarose jeli ima sta....kaze ima...ajd dizi povorku da vidim...jer sam jedno dobro razdoblje mislio da smudj u mom podrucju jednostavno ne boravi a kod kuma , dvadesetak kilometara uzvodno ga ima kao blata  :lol: :lol: pa na ovaj vodostaj pa na onaj...pa autom po blatu, kisi , snijegu...pa kuci na toplu juhu pa u camac....prve dvije godine nisam bio los pecros nego bolestan..prehlade me ubise...i kad mi netko kaze kud da idem na ovaj vodostaj dodje mi da skocim odma u vodu... :lol:
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mrjr Date: 30 Oktobar 2011, 21:36:17
Trenutno je kod nas niska i bistra voda sa tendencijom opadanja-jedna od najgorih varijanti za obalske pecaroše.Takvim danima ne vredi izlaziti u toku dana. Ni oni sa čamcima ne prolaze dobro jer ga ne traže tamo gde je on sad već pipaju po kamenu na 30-40m od obale i vertikališu ali uzalud.Ja pretpostavljam gde je,ali neću da kažem  :smiley: ,jer ja ne mogu da ga dohvatim,a ne želim ni drugima da upalim lampicu.Znači,ovih dana sa obale može da se dobije poneki zalutali nesrećnik i to je sve.
Vodu treba čitati u kontekstu ulova smudja.Navešću samo jedno od brojnih zapažanja-smudj je grabljivica koja se prikrada plenu i koristi svaku priliku da pridje neopažen iz čega sledi da u uslovima bistre i niske vode neće krenuti u akciju pre mraka,ali to ne znači da ne može da se upeca.Treba znati gde je u toku dana u takvim uslovima.Ja sam ubedjen da ne mrda više od pola metra u toku dana,ali će pojesti zalogaj koji nehajno dopliva do skrovišta.

Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: twister011 Date: 30 Oktobar 2011, 22:05:17
Ovde mozes naci dosta informacija, poneku i korisnu :rolleyes:  ali je problem sto ipak zivis na "specificnom" mestu na kom je tesko primeniti ovde procitano. Bio sam u slicnoj situaciji, srecom sa malo vise iskustva ali sam se ipak prilicno namucio.
Doselio se u Bec, video Dunav i rekao "pa ja se ovde bez ribe necu vracati kuci"," kad ja tamo, a ono medjutim :help: ".  Veoma brzo sam zakljucio da iako slicni, tereni imaju svoje specificnosti koje treba "desifrovati", sto je nekada veoma komplikovano.
Tvoje mesto samo ti poznajes i najvaznije je da ga dobro izanaliziras i doneses neke zakljucke preko kojih ces doci i do "sablona". U koje vreme, po kakvoj vodi i po kakvom terenu udara. Tu ti tesko neko moze pomoci savetima iz daljine i na nevidjeno :no:
U Becu su recimo svi pa  i najkrupniji udarali samo u obali, skoro na suvom i kasno nocu. Razlozi, kamen i izuzetno bistra voda i jedina hrana glavoci :takoje:
O zatvorenim vodama da ne pricamo :huh: .
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: mrjr Date: 30 Oktobar 2011, 22:21:34
Ima još jedan štos,kad je bistra i niska voda i kad kreće u akciju u sumrak i noću,to je da uglavnom koristi iste staze u prilaženju(prikradanju) i kad mu jednom napipate stazu,ili još bolje neku rupu ili prepreku u okviru te staze onda redovno lovite ponekog na tom spotu.Ovo nije pravilo već moje zapažanje.Kad pronadjete hot-spot ,onda to mesto eksploatišite jer se smudj kreće utabanim stazama.Već u uslovima porasta i pomute vode,ovo ne mora da važi.
Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: stefany Date: 30 Oktobar 2011, 22:21:46
Citat: maverick poslato 30 Oktobar 2011, 21:23:48

:lol: :lol: :lol: Ovo ti je dobro. :tongue:
Kada sam ja poceo ja sam mislio da je dunav reka sa najvise "STUKE" na svetu. :lol:

Odg: Smuđ i oscilacije vodostaja By: damjan Date: 30 Oktobar 2011, 22:57:23
Citat: mamijo poslato 27 Oktobar 2011, 22:53:25
aj' da lanem ... da ne budem skroz grozan ... miner ...

Za BGD podrucje sto smatram 50km krug Sava & Dunav- cisto "obalcarski" da pricam!

iz nekog mog iskustva se ukratko ( iako to vidi se po carshavu - ne moze bas super kratko u 2 recenice ) svodi na:

- osnova je uvek bila kao sto je spominjano vec na temi ne u samom porastu il pomuti vec u promeni brzini protoka. Vazi svugde - a pogotovo za Savu - to je vec kao pravilo postalo. Ako voda ne ubrza - moze da raste i muti kolko hoce - nista od mnogo ribe u obali ... tj isto je pecanje kao da voda pada.

detalji gorepomenutog:

Centar grada: ako Sava raste a Dunav ne - uzvodno od usca Save - Dunav uspori iako vodostaj raste i pecanje je dobro samo nizvodno od usca i na Savi  ... ako Dunav raste i ubrzava pecanje je dobro svuda na Dunavu, al ushtopa Savu i riba ode na sred ... Ako Sava raste a ne ubrzava  pecanje samo nizvodno od usca u Dunav.

Malo dalje od centra:

Sava: Ako zamuti Kolubara Savsku vodu - nisam dobro prolazio u toj pomuti na toj obali, ako zamuti cela Sava - dobro je- obe obale. Al mora voda da ubrza!
Dunav: Ako zamuti Tisa vodu - OK al ne sme previse, ako zamuti ceo Dunav - odlicno! Al mora voda da ubrza!

------------------------

Veliki brutalni porasti koji se retko desavaju al ... desavaju se od po 30+ cm dnevno porast u BGDu su dobri SAMO Nulti i prvi dan porasta, vec drugi dan je mnogo losije. Ti porasti su obicno Savski ... Sledece odlicno pecanje je prvi dani pada vode! E TADA se peca kao da su normalni PORASTI! isto ;)
-----------------------------------------

Druga stvar pomenuta ovde koja je isto jako vazna u "oscilacijama" tj u tim "porastima" je:  promena temperature vode - obicno taj ohladi vodu sto je OK, ali ... ALI!!!  ne u svako doba godine!

Porasti u februaru i maju ako ohlade vodu ... smudj prestane da radi! Vec leto kad ugreje vodu, svaki pad temperature je dobrodosao ( povecava % kiseonika ) i riba se aktivira ...

Inace za pad vode i obalu i centar grada preporucujem Noc i Savu - mostovi razni u centru ... obe obale!  ... vise nego Dunav. Tu su velike dubine dosta blizu obale ..... i teoretski se moze svasta iscackati i na pad ...

PS Izvinjavam se mrjr-u .. al stvarno ono sto je napisao za BGD reon nema veze ... jer  Smudj mora da jede! Pitanje je samo dal ga mozemo dobaciti .... treba samo naci mesto gde ga mozemo dobaciti!
Opasan post,potpisujem! Retko gde ćete ovako konkretne činjenice pročitati . Bravo Mamijo !