Odg: Panval 492 Cabin By: Đorđe-X Date: 02 Februar 2011, 23:58:29
Osim fisermana.

Odg: Panval 492 Cabin By: pikeman Date: 02 Februar 2011, 23:59:28
Citat: rj poslato 02 Februar 2011, 23:47:22
kako nisko
pa nebi mogao vozit to je standard za kratku nogu 
Deluje mi nisko na fotografiji, bolje bi bilo da je usečeno samo u delu kod motora.

Odg: Panval 492 Cabin By: maverick Date: 03 Februar 2011, 00:00:25
ne moze taj dio je standard kod svih camaca ovisno o dugoj ili kratkoj nozi
Odg: Panval 492 Cabin By: KOSAVA Date: 03 Februar 2011, 00:05:21
Citat: dok2 poslato 02 Februar 2011, 16:24:56
Ovdje je očigledno da dvije strane Dunava imaju dva različita pravilnika o brodogradnji, no obzirom da je ovaj čamac unešen u registar plovila na zatvorenim vodama RH, sve je po zakonu i svaka daljnja rasprava na tu temu je besmislena !
Ono što sam ja Košavu pitao, nije pravne nego praktične prirode, stvarno bih volio znati koja je prednost stavljanja prozora na ovako mali čamac, obzirom da su volan i sve ostale komande izvan kabine!
Maverick pravi dojam ćeš steći tek nakon probne vožnje, a pitanje farbe najlakše je za rješiti !
dok,niko coveku ne spori regularnost plovila i same registracije. To se ovde nastoji imputirati neosnovano,a nema stvarno potrebe za tim. Negde su kriterijumi stroziji po pitanju registracije, a negde labaviji. Toga ima i kod nas, a ni kod Vas ne cvetaju ruze po tom pitanju. Jugoregistar i njegovi ktiterijumi na daleko su poznati, ali camci za sada kod nas ne podlezu njegovoj proveri. Kazu upuceniji na svu srecu, jer bi pola camaca bilo izbaceno sa plovidbe sto je moguce.

Sto se prakticnog dela tice tu je najlakse odgovoriti, premda su vec neki iskusniji odgovorili kroz dosadasnje odgovore. Bez prozorcica (moja ozbiljna primedba) suludo je imati bilo kakvu kabinu, malu i li veliku, jednako tonu kad se desi nesreca. Bilo ih je upravo zbog tih prozorcica gde su neke nesrece mogle biti izbegnute.Zasto trebaju prozori na svakoj kabinici

Kroz prozor se gleda, osmatra, procenjuje, razmislja sta i kako, kad vec sedis u kabini u slucaju nevremena. Sve je krasno i fino kad je lepo vreme sto kazu "tiho i bez vetra", tada se ne odkacinju razne barze sa sidrista koje su same po sebi opasnost,a ti sedis u nekom mracnom tunelu i cekas. Kad imas kabinu prosto te mami da u slucaju nevremena pobegnes u nju i da se sklonis. U kabini ko ima iskustva, zna da se vetar gotovo nikako ne oseca, jedino ti je taj prozorcic kontakt sa stvarnoscu,kroz prozor se vidi sta nailazi i odakle. Da su te prozore imali dva camca na Velikom ratnom ostrvu(Lido) 94 i 95 ako ne gresim godinu,nebi sacekali da ih nevreme iznenada potopi i zauvek odnese. Video bi valjada jedan od nih nekoliko, da se nebo neuobicajeno zacrnilo i kave je talase podigao taj vetar da su jednostavno bili napunjeni vodom u tren oka. Da su imali prozore i pravilno postavljena vrata na kabinici (sad ce biti pitanje a sto vrata) ovo se zasigurno nebi desilo. Kao i mnoge druge nesrece bile bi izbegnute posto se vidi kroz prozorce sta te ocekuje i sa krme i sa boka i sa pramca. Tragicnih primera ima jos,ali nebih o njima, da ne podsecam ljude na tragediju koja ih je snasla 1996 godine nizvodno od Beograda (blizu) bili sa nama pecali i samo nestali zbog nepreglednosti u kabinici,ma ne zelim o tome da pisem ko hoce shvatice da prozori trebaju. Sansa da se prezivi prilikom havarije i potonuca camca sa kabinom i bez kabine je uvek na strani onih koji su u camcu bez kabine, zato joj je potrebno posvetiti odredjenu paznju prilikom izgradnje - samogradnje. Sve sto plovi, podleze nekoj vrsti potapanja, nase je da se dovijamo tome kako da sto duze
plovi.Ne kazu stari Dunavci djabe da se

mora postovati.
Odg: Panval 492 Cabin By: maverick Date: 03 Februar 2011, 00:08:41
odlicno i ozbiljno objasnjenje

Odg: Panval 492 Cabin By: Đorđe-X Date: 03 Februar 2011, 00:35:20
Mene ipak nesto kopka-ako je ovo 7(sedmi)camac vlasnika-da nije mozda prvi sa kabinom.

Odg: Panval 492 Cabin By: pikeman Date: 03 Februar 2011, 00:43:42
Citat: maverick poslato 03 Februar 2011, 00:00:25
ne moze taj dio je standard kod svih camaca ovisno o dugoj ili kratkoj nozi
Mislim da bi bolje rešenje bilo da je usečeno samo u delu kod motora, ili da je motor sa dugom osovinom, pa ravno bez usecanja krme. Ako ga zapljusne talas ili bela lađa manje vode će ući u korito.
Ovako, u nezgodnim situacijama može svašta da se desi... neke je spomenuo Košava u postu iznad.
Odg: Panval 492 Cabin By: maverick Date: 03 Februar 2011, 06:55:40
ne treba bas filozofirati toliko , svi imamo tu dubinu stranice i mislim da se nitko nije utopio zbog nje...a sad ako ce preliti, a nece, isto je na 30 ili 40 cm...i ovaj konkretno ima zracne komore u duplom dnu i sigurno mu nije na kraj pameti da potone

Odg: Panval 492 Cabin By: Mudri Date: 03 Februar 2011, 08:12:46
Ako ćemo o sigurnosti i o tome da se ne potopiš kada te neki valovi zapljusnu ili opali neko nevrijeme onda treba prvo imati na pameti da imaš čamac sa dovoljno velikim vodonepropusnim komorama da ti se može i napuniti vode a da ne potoneš ili kao što je to čika Bruno iz Miholjca riješio sa duplim dnom koje je cjelo komora i višlje je od nivoa vode,pa još imaš cijev sa ventilom koji možeš po potrebi otvoriti i kad upališ motor voda sama iscuri van,da ne govorim koje su to prednosti....pa kao što se neko opametio u kapetaniji više nemožeš ni registrirati čamac ako nema komore i to točno izračunate kolike moraju biti,a niko te ne pita hoćeš li imati prozor ili ne,tako da su svi u problemu koji hoće kupiti neki novi čamac neka se prvo raspitaju dali ga mogu registrirati ili ne jer je tu došlo do nekih pametnih izmjena,nemoj sad da neko pita a šta ako se komora probuši ili neke nebuloze,onda nemaš sreće i isto ti je koda je na tebe naletio pijan rumun koji troši više votke nego njegov motor ili sama barža koja se odvezala a ti ju vidiš ili ne vidiš pošto nemaš prozor

.....
Odg: Panval 492 Cabin By: Pirke vuk s Tise Date: 03 Februar 2011, 08:41:08
Skoro smo spojili dve teme: "Prozor na malom čamcu da ili ne" i "Panval 492 cabin" po pitanju dali treba ili ne treba prozor. Opet kažem T R E B A,da se ne ponavljam zašto, a u prilog tome došla je i tema koju je postavio "maverick"
"Izbor čamaca sa kabinom" Gde od 6 ponudjenih čamaca samo "Panval 492 cabin" kao sedmi NEMA NI JEDAN PROZOR.
Pogledajte sve tri teme, pa se čujemo.

Odg: Panval 492 Cabin By: budens72 Date: 03 Februar 2011, 21:46:10
nema dileme, naravno da treba prozor... a možda bi malo dobio i na lepoti

Odg: Panval 492 Cabin By: saleparobrod Date: 03 Februar 2011, 23:54:52
A tek sto je cudan ovako asimetrican.
Odg: Panval 492 Cabin By: KOSAVA Date: 04 Februar 2011, 00:11:38
pikeman u pravu si ti.

Najbolji primer kakva treba da bude izvedba zrcala vidi se na camcu od Dordje-X i to nije problem mislim da se moze naknadno dodati iza, a motor da ostane isti. Kod Dordja je ono fabricki rad sa atestom, zbog tog zapljuskivanja vode sto se cesto desava ako je camac opterecen.

Odg: Panval 492 Cabin By: rj Date: 04 Februar 2011, 00:15:15
to zapljuskivanje vode kako kažeš dešava se kod korita koja su predviđena za snažnije motore pa pri naglom oduzimanju gasa dobiju vodu preko zrcala ...ovdi to nije slučaj

Odg: Panval 492 Cabin By: Đorđe-X Date: 04 Februar 2011, 22:01:04
kapka me; kako ovaj inace meni simpatican camac(sa malim nedostacima

) prvi macici se i bacaju u ....


kako ne prima vodu

kada je ovako nizak, moze li on startovati sa punim gasom(30ks) i naglo zautavljanje,nevreme,viski talasi ......

a kako kod originalnih (fabrickih) ..... izvedbi izgleda

znaci:
napred prozor-ujedno moze i prolaz biti
sa strane mali prozori (moze i kao spijunka za vrata)
i ovo zrcalo ..... ako je za kratku nogu......
neka ga ne useca i ostavi za dugu nogu.... bice sigurnije
ovo se na zapadu mnogo placa ....
vlasnik dobija DZABE ..... savete za sledece camce
mozda se zahvali i pozove na
