Kupovina dozvole na vodi

Započeo Sp1tF1re, 25 Mart 2010, 16:24:39

Najbolja je varijanta kada mora da se pojavi, da bi naplatio.
Varijanta danas za sutra je nebuloza.

A apropo mlađi i spašavanja, kanale prokopati je odlično, ali u mnogo slučajeva nemoguće - nedovoljno, jer je obično "ta" barica udaljena.
Treba zaboraviti poribljavanje i te kamione cisterne kojima se inače prenose uzgojene - kupljene jedinke za puštanje, koristiti za odlazak do svake barice i mlađi sakupljanje.

Sad ako neko pomisli kako ti kederi uglavnom nisu ono što je najpotrebnije, šarani. Svakako će barem grabljivicama i te manje poželjne vrste, za rast i razmnožavanje poslužiti.

Jedino basove treba iz uzgoja puštati.

Pa promašaj je zato što se ne radi,   tj ne kontroliše stanje na vodi!
Juče mi bili Ribočuvari uzvodno od NS-a, kulturni, nemam šta da im zamerim. Pre toga, čini mi se, u martu sam ih video i to na Drini.
U međuvremenu sam imao gomilu pecanja na Savi, Tisi, Dunavu, par puta Tamiš... Nije me niko kontrolisao.
Da nisam kupio godišnju, verujem da sam mogao da platim bar 50 dnevnih, ali nije bilo nikoga da je naplati...
Pozdrav Oli!  smiley033

Oliverikus

Дозвола за рекреативни риболов
Члан 41.
[/u]
Дозволу за рекреативни риболов за календарску годину (годишња дозвола), за један дан (дневна дозвола), односно за више дана, а највише до седам дана (вишедневна дозвола) издаје корисник који сноси и трошкове штампања дозволе.
Годишња дозвола за рекреативни риболов важи на свим риболовним водама Републике Србије, осим на рибарском подручју на риболовним водама у заштићеном подручју.
Корисник издаје годишњу дозволу за рекреативни риболов у јединицама локалне самоуправе које су наведене у уговору о уступању на коришћење рибарског подручја.
Годишњу дозволу за рекреативни риболов лице купује у месту пребивалишта или боравишта, осим дозвола за риболов у заштићеном подручју.
Корисник издаје дневну и вишедневну дозволу за рекреативни риболов за риболовне воде које су му уступљене на коришћење.
За рибарско подручје на риболовним водама у заштићеном подручју, дозволе из става 1. овог члана издаје управљач заштићеног подручја.
Дозвола за рекреативни риболов у заштићеном подручју може се користити само на рибарском подручју за које је издата.
Министар ближе прописује садржину обрасца дозволе из ст. 1. и 6. овог члана.

Da li je to bilo teško naći, pročitati pa onda nešto komentarisati?
Nigde ne piše da se uzima dan ranije, na vodi, od ribočuvara ili negde drugo...
Ovo dan ranije proizilazi iz člana 22 tačka 11:
Члан 22.
На рибарском подручју забрањено је:
11) кретање лицу без дозволе за привредни или рекреативни риболов са средствима и алатима за риболов ван путева на рибарском подручју, а у непосредној близини риболовне воде;

što bi u prevodu značilo da je svako lice bez dozvole a koje je sa priborom pored vode (ne mora ni zabaciti!) u prekršaju!

Ovo što nije regulisano ni precizirano ostavljeno je korisnicima da se snalaze i svi su u pravu kako god da zauzmu stav. Dodatno zbunjuju i sudovi i sudije koji nekada ovaj prekršaj gledaju kao nebitan i samo OPOMINJU a neki drastično kazne.

Zato ja sve ovo i pišem, da bi Vama, kolegama (ipak sam i ja ribolovac, bar sam bio...) objasnio i pomogao u ovoj zbrci. Kompromisi mogu da postoje ako ima volje. Mi nećemo i ne možemo da teramo druge korisnike drugačije da rade. Ako vide na našem primeru da mogu i oni da poboljšaju kontrole i više da prihoduju, ok. Ako ne vide, i to je ok. Neki pribegavaju prijavama i vansudskim poravnanjima (i to je moguće ali mi to ne koristimo!), neki samo prijavama a neki i nemaju ribočuvare koji bi znali takav Zapisnik da sastave!

Onaj ko kupi dozvolu, peca sa tri štapa, poštuje norme i pravila, nema problema ni sa ovom ni sa sličnim temama. Ostaje onda da se u ovoj temi raspravljam samo sa onima koji su konstantno u nekom od prekršaja, makar to bilo i to pecanje bez dozvole!

Gremlin

Pre svega  :tongue: :tongue: :tongue: za Olivera.

"Veliki" korisnici (Srbija Vode) bi jako voleli da svi kupe godišnje dozvole, da oni nemaju obavezu da prodaju dnevne dozvole, mada ne znam ni sam zašto je to toliki problem.

Iako time ostvaruju dodatni prihod koji smanjuje troškove za ribočuvare, čamce, beznin i slično.

Velika većina je shvatila da kontrole nema, pa shodno tome i ne kupuju nikakve dozvole...

Da je situacija drugačija, i da je kontrola redovna svakom iole aktivnijem pecarošu bi se isplatilo da kupi godišnju za 7000 dinara, nego da svaki put plati dnevnu.

Ali to podrazumeva svakodnevnu kontrolu...i uvođenje reda kako za penzose sa 8 štapova, tako i za hi-end "varaličare"  grabuljaše.

:huh:

Dragan Nešković

Људима попут Оливера свака част, камо среће да таквих људи имамо више, и на свим теренима.

Овде код нас у оваквим случајевима, требаш да се најавиш контроли да ћеш тада и тада, у то време бити на том и том терену, контрола дође и наплати ту дневну дозволу. Колико је то практично решење, и колико људи зове контролу, предпоставите и сами.
Иначе, свако ко жели да пеца на водама на којима важи јединствена дозвола, а на такве воде изађе бар 5-6 пута годишње, не разумем зашто купује дневну, а не годишњу дозволу. Каква им је ту логика, немам појма.

Што се тиче овог терена на коме ја најчешће пецам (сава, обреновац, умка, и околина), углавном виђам колеге са годишњом дозволом, али има и оних без икакве дозволе, а пецају врло интезивно, и скоро сваког дана. Сасвим је јасно и зашто. Реално целу сезону смо имали проблема са таквим генијалцима, које једноставно заболе она ствар за било какву дозволу, још нама објашњавају колики смо ми кретени што дозволе купујемо, јер ето, купиш дозволу а немаш где да станеш од сплавова (што је апсолутно тачно), или од мене који немам дозволу, али ми ти не можеш ништа, јер ова вода није твоја (небулозно, али опет тачно).

Ликове што са воде носе све живо што закаче на удицу, ми овде зовемо корморани. Тај луди свет нема никаквог обзира, и буквално сваку рибу сем пеша трпа у чуварку, каква бре мера, забрана, мрест, итд. "Ако није да се једе, биће добра за мачку", и сличне небулозе које сам слушао током године, а имао сам и пар случајева где су долазили да се свађају самном, што пуштам цео дан лепу рибу, а не дајем њима или неком другом. Е свашта, чудних лудака има на обали ...
Што се тиче тих корморана, има их више са дозволом, него без дозволе, колико сам ја то приметио. У овој сезони виђам редовно једног са дозволом, који је рекордер по броју штапова који сам видео код једног човека, лик је на обалу поставио 12 (дванаест) штапова. Има таквих будала прилично који долазе на ове терене, ебе их само што нема довољно места, па се често посвађају око броја штапова, јер не могу сви ти лудаци да пецају. Таквим типовима треба доживотно забранити да приђу било којој води.

Марина је у праву, ко нема дозволу тај је лопов, и тачка. Казне треба још подићи, до мере да тотално обесмисле сваку идеју о рибокрађи. Мишљења сам и да је овај систем са корисницима, погрешан. Јбг, ваљда ће бити боље.

Поздрав, и бистро колеге!  smiley033
Дозволе за рекреативни риболов у Србији нису скупе, оне су бесмислене.

milan.krstic

Citat: Ribohvatac poslato 25 Oktobar 2021, 10:25:41
ne znam sta filozofirate vise. treba se pojacati kontrola u celoj srbiji i dovesti na nivo kao sto je na reci tamis.
posebno dunav-sava-tisa na svakih 100km staviti po par ribocuvara i da spartaju.
koliko znam dnevna se uzima danas za sutra, to na vodi je cist promasaj zato sto je uzme jednom u 30 pecanja, a mozda ni jednom u god.

Treba da se pojaca kontrola, treba da se poveca broj kontrolora, ribocuvara, treba mnogo toga... Pre svega toga, treba da se napravi ekipa dobrih ljudi koji ce posteno da rade svoj posao, da bi sve to imalo smisla. Ako nisi pratio Oliverova zalaganja, pronadji na forumu teme pa probaj da razumes koliko je covek problema imao dok nije dosao do ovog rezultata. Ej, u sred ove glupe krize oni su pojacali ekipu sa 8 na 15 ljudi, dobrih ljudi koji rade svoj posao posteno. To sto su oni odlucili da naplacuju dozvole na licu mesta, je po meni dobra stvar, ali uzmi u obzir da je sansa da na tamisu pecas a niko te ne obidje svedena mnogo manji procenat u odnosu na druge vode.. To kazem iz prostog razloga sto je njima prvi i osnovni cilj da svojim zalaganjem i postenim radom nesto promene na bolje, a mnogim drugim radnicima je osnovni cilj da se uhvate za nekoga ko ce da im da procenat od svog krivolova. E kad se to iskoreni, kupovace se dozvole na svim vodama na licu mesta, bez ikakvih problema. Mnogo puta sam cuo da ribocuvari posle smene idu da vade mreze na dunavu... Dakle, posle svog radnog dana, idu da vade svoje mreze... Tu se prica zavrsava...
🚤 Mene babo za tarabu vez'o, sto sam feeder na mrene potez'o 🚤

Ribohvatac

ja sam prosle god na peruccu  uzeo jednu dnevnu na dva dana, od-do. bio sam na splavu al sam usmeren da se uzima dan za sutra, to je proslo vrv da ne bi ispalo da ne uznemiravaju turiste itd. covek mi kaze da na drini neki ribocuvari teraju da kupe pikavce za sobom, a kamo li da nemaju dozvolu. odmah zapisnik. dok nisam cuo, ni ja nisam nosio onu euro pikslu iz kola jer je stvarno ne svesno ostaviti oko stolice,(staticno pecanje) jos gore baciti u vodu pikavce od pola pakle-paklu.
cuva se ceo eko sistem.
smem da potpisem da 99% baca pikavce de stigne, ne kazem i ja sam, al covek se uci dok je ziv.

mi-ne

Siromastvo kao razlog za izlov ribe ispod mere apsolutno ne sme da se tolerise.
Kraci takmicarac, lagani plovak, glista = glavoc, terpan...
Vec poznati film

Alternativnih nacina kupovanja dnevnih ribolovnih dozvola je mnogo i ne treba ih izmisljati jer su vec svi izmisljeni.
Da li na kioscima ili na benzinskim pumpama ili sl. "problem" je samo sto svako zeli svoj deo kolaca.
Dnevne dozvole su toliko skupe (iskreno mislim da su preskupe) da ni to ne bi smeo biti problem.
Moralo bi biti da je dovoljno za sve. Ali sta je to "dovoljno"?
E i tu se vidi nas SRB mentalitet, ne samo kod ribokradica.

Gremlin

I opet se vrtimo u krug...

Poenta priče je da kontrola bude redovna, i da postoji mogućnost da se dozvola kupi od ribočuvara, jer ljudi su provalili da kontrole nema, pa shodno tome ni ne kupuju dozvole.

Što se samih dozvola tiča, i ja se slažem da je 1000 dinara preskupo za dnevnu, i da bi 500 dinara bila optimalna cifra.

Takođe, trebalo bi uvesti mesečne, tromesečne i polugodišnje dozvole - jer postoje ljudi koji ne pecaju cele godine nego samo leti na primer, a ucenjeni su da kupe godišnju dozvolu.

I na kraju, bez redovne kontrole, nema ni redovne naplate dnevnih dozvola - pa ako može kod Olivera, može i na svakom drugom terenu. Samo je pitanje volje i organizacije.

Razvoj aplikacije za plaćanje telefonom je već neka druga za sada teško dostupna faza.

:huh:

azimut225c

Citat: DakiNS poslato 25 Oktobar 2021, 08:20:40
Ne slažem se sa tobom ! Prvo riblji fond nije socijalna pomoć , niti izlaz iz nečije krize . Citat :Mi ovu planetu nismo nasledili od svojih predaka, nego pozajmili od svojih potomaka. Pecali su ti penzioneri i kada su bili mladi , i isto tako su se ponašali , zato su nam vode tako i devastirane . Da ne misliš da sam protiv penzionera , i ja sam penzioner . Ukoliko na vodama ne bude kontrole i preimene zakona nastaviće se trend koji ide od 90 pa na ovamo . Krade ko šta može i stigne . Koliko ćemo samo izgubiti zbog seče remiza po Vojvodini koje su štitile da vetrovi ne odnesu gornji humusni sloj koji poboljšava kvalitet zemljišta ? Koliko smo izgubili ribljeg fonda nekontrolisanim izlovom kojekakvih " ribara" ali i krivolovaca . Da li bi bio ljut kad uđeš u gradski prevoz a ono stolice pokradene , ili bioskop pa predstavu gledaš stojeći . Razmisli malo i o budućnosti a ne samo o trenutnoj situaciji . Što se tiče ribočuvara prvo se treba informisati ko i gde ima nadležnost  a nisu ni svi isti , i to je istina . Uvek ću podržati ljude kao što je Oliver. BRAVO! Samo napred , a dušebrižnici neka pomažu ličnim primerom onima za koje misle da su ugroženi , ima tako mnogo mogućnosti da se pomogne , samo ne preko krađe i leđa naše dece i unuka.

Mi plaćamo dozvole i time finansiramo korisnike voda. Oni deo para izdvajaju za ribočuvarsku službu a deo bi trebalo da ide na poribljavanje. Ribočuvari primaju plate ali ne vidim da se poribljava.
A što se penzionera tiče... kad su oni bili mladi o vodama je brinulo ribarsko gazdinstvo. Oni su vrsili kontrolu ali su i poribljavali Dunav i Savu. Otkupljivali ribu od ribara i plasirali je preko svojih prodavnica. Bio je to uredjen sistem. U to vreme niko nije imao potrebu da lovi ribu i prodaje je na pijaci ili na ulici zato što su mogli da pristojno žive od svog rada.
Nisu nama ribokradice i penzioneri krivi za siromašan riblji fond. Riblji fond nije siromašan. Isti je kao i pre 30 godina. Ja i moji prijatelji redovno pecamo i redovno upecamo krupnu ribu. Siromašan je samo onim ribolovcima koji izadju na par sati na vodu i očekuju kapitalca. Ti najviše morališu.

Ribohvatac

da neko ne razume pogresno za dnevne, ja sam i naveo kao pozitivan rad ribocuvara na tamisu s tim i olivera. upoznat sam sta je sve covek prosao.

mi-ne

Meni se ne svidja toliko insistiranje na poribljavanje.
Ako riblji fond zavisi od poribljavanja onda mi ne pecamo u reci nego u serpi/ loncu.
Ja sam za to da se smanji dozvoljena kolicina izlovljene ribe, kao i to da se pronadje nacin kontrole izlovljene ribe svakog pojedinca na godisnjem nivou. Nije to nikakav problem i ne treba nam nekakvo poribljavanje.
Za taj novac moze da se zaposli jos poneki ribocuvar.

2010, nisi tako govorio.

A riblji fond ne da nije isti nego nema veze sa zivotom onda i sad .
Tacno je da se otkupljivala riba od ribara al ne u sred mresta i ne ispod mere  , ne strujom plinom dinamitom.....sto je vise nego dovoljno da dovede do trenutnog stanja.
Da stavimo na stranu crpne pumpe kubike kanale prirodna mrestilista.....

DDj

Samo pratim sta se sve pise. A reci izmedju ostalog i da je riblji fond isti kao i pre 30, 40 godina je bas besmisleno.  :rolleyes: Pecao sam ja tada jos kako, dobro se secam...

Citat: azimut225c poslato 25 Oktobar 2021, 17:18:56

Nego ko je kriv ???

I kako je kriv kad riblji fond nije siromašan i isti je kao i pre 30 godina.

Znači niko nije kriv za siromašan riblji fond koji nije siromašan ???

Riblji fond ne da je siromašan, on je trajno osakaćen višedecenijskom krađom i javašlukom na državnom nivou.

E sad ako misliš da za jednog smuđa u meri treba da se bude 7 dana na pecanju, samo da ti javim da to nije normalno.