Odnos uloženo-dobijeno

Započeo ibanezi, 26 Novembar 2014, 23:48:23

srdjanpn

Bez onih sljastecih nalepnica na stapu i 100-inak stranica razglabanja po raznim forumima sva nasa "znanja" i teorije padaju u vodu.Ako izuzmemo neki procenat onih "iskusnih"vukova koji bi od oka mogli da procene neki komad pribora gomila nas bi se uhvatila za nekog kineza od 20-30eu.A realno toliko i kosta dobar komad blanka sve ostalo je sminka i dobar marketing.

Dusko

Sada cu reci nesto radikalno posto sam poslovno nesto slicno radio. Cene svih velikih proizvodjaca su od gornje srednje pa do visoke organizovano DOGOVORENE. Zdrava konkurencija slobodnog trzista je zvaka za neupucene!

Za razliku od pre 15-20 i vise godina danas je trziste preplavljeno raznim markama stapova,ne znas vise sta da gledas,stalno izlazi nesto novo.,"bolje".,konkurencija je velika,i u moru svega toga sve je vise kvalitetnih stapova koji se mogu kupiti stvarno povoljno.. :ok:

CostaK

orka 100% si u pravu, ali sa tim raste i mogucnost pogresnog izbora. Sve u svemu sada svako moze sebi da nadje odgovarajucu motku za odredjen budzet ali tome prethodi mnogo citanja, raspitivanja, drmusanja i sl.
Ja kada sam birao stap vec sam toliko izludeo od informacija, saveta, tehnickih karakteristika da sam u jednom momentu dosao do toga da uzmem bilo koji samo da vise ne vagam...odnos ulozeno / dobijeno je poprilicno nezgodna stvar kada si finansijski limitiran jer onda nemas pravo na gresku...
A Bad Day of Fishing is Better Than a Good Day of Work.

mi-ne

Problem je sto je postotak neupotrebljivih informacija sa foruma izuzetno visok, gotovo sve.
Kada neko kaze da je nesto dobro moramo prvo da poznamo pisca teksta,sta je to sto je za njega dobro.
Posebna prica je da mnogi ne poznaju ni sami sebe. Citamo po forumima i mastamo o krutim i ostrim stapovima, a siguran sam da vecini bolje leze nesto meksi stapovi iako toga nisu ni sami svesni. Jednog takvog poznajem.  :bye:

srdjanpn

Nebih se CostaK slozio sa tobom.Slazem se da su finansije presudne kod kupovine bilo kog dela pribora ali to je relativna stvar.Za nekog su 50eu za recimo stap mnogo para nekome rukavice kostaju toliko,ili rezervna spulna od masine.Presudno kod kupovine bar meni je da li mi taj komad pribora uopste treba(pored 5 komada da li mi treba i taj nanoflex)a zatim da li odgovara mom nacinu pecanja,terenima i mamcima koje koristim.Mora se probati,promeniti,da bi se donelo neko misljenje o bilo kom delu pribora,i svi smo mi bolesni od iste bolesti samo se lecimo razlicito.Neko skuplje neko jeftinije.

mi-ne@
Na kraju informaciju o stapu ti i nemoze niko u forumu dati posto stap mora tebi odgovarati kao produzena ruka.Svi smo razliciti,kratke-duze ruke,nizak-visok,vise-manje misica i kondicije za nositi itd. Stap se mora probati. Kod masinica i drugog pribora su informacije sa foruma zlata vredne.

Ja to gledam ovako:
Ribolovacka aristokratija ne lomi puno glavu kad im nesto treba - oni napamet znaju kataloge Hardija, Lumisa, Svetog Kroiksa (bravo Ja . . . al sam ga skrstio  :lol:) i kad im treba stap za vertikalu oni samo pogledaju koliko to kosta . . . i kraj!
Prakticarima je najgore - njima ne samo da treba stap za vertikalu, njima treba da budu sigurni da mu je detekcija takva da moze da izdvoji okrugao od kockastog kamena na dubini od shurnaest metara . . . i pritom da imaju i jos jedan - za pesak! Oni se muce zaista, odmeravaju, svickaju, hukcu-pukcu . . . i lagano drhcu dok idu na vodu da isprobaju jesu li dobro odabrali ili je onaj treci stap ipak cini im se bolji koji naravno nisu kupili. Ma nije njima zao para . . . njima je zao sto nece moci da rade sa tim kupljenim to za sta su zamislili da im treba . . . i taj stap necujno ostane zaboravljen u njihovom malom skladistu "promasenih" stapova i cekaju da se nekad negde pojavi voda i situacija kad ce zatrebati zajedno sa onom gomilom silikona, plastike i balze . . .

A sad odoh na kanal da se jos jednom uverim da ova nova motkica iz Parabelum serije moze tacno da izmeri broj otkucaja srca smudjoniju cim pukne mog sundjerastog pesa . . . Bistro!

Citat: Dusko poslato 30 Novembar 2014, 13:49:07
Kod masinica i drugog pribora su informacije sa foruma zlata vredne.

Pokusaj da se resis uniformisanosti u nabavci pribora, recimo masinuca. Da odaberes svoj put, firmu kojoj ces da poklonis svoje poverenje.
Odmah ce da te zaskoce- "Kupi spro...kupi spro !!!"
Po meni je internet postao prejeftin. Tu moze svako da kucka sta hoce.  smiley033

Dusko

Da,donekle smo mi svi u pravu i istovremeno ne.Ponuda je jednostavno ogromna i agresivno reklamirana tako da sebe nalazim u ovim Milanovim "prakticarima" . Pregledam 20 stapova,kupim jedan i vec u kolima se pokajem posto mi je bas "onaj drugi" bolje odgovarao po ovome ili onome. Kod kuce se posle tesim da cu nekad otici i naci vodu gde ce mi bas on leci .Sutra vidim da sam i vec imao stap slicnih performansi. Zalosno od mene, ali zato nas forum dobija pedagoski karakter !!!

Mi ne, postavio si pitanje da li skup mecedes (štap) treba kupiti da ga vide komšije? Ne pogrešno si me razumeo. Želim da ga gledam ja. Imam 2 štapa koje sam svojevremeno sanjao. Drugi je ABU Suveren. Kada sam ga prvi put video i uzeo u ruke, prošli su me trnci. Avaj 500dm, bogatstvo početkom veka. Nekoliko godina sam ga sanjao dok nisam došao u situaciju da ga nabavim i nešto jeftinije, a i novac je postao nešto pristupačniji u to vreme. Preplaćen je, znao sam to i tada kao i sad. U ono vreme savršenstvo. Posle samo nekoliko godina  u nižim klasama su se pojavili štapovi sa boljim karakteristikama za tehniku koju najčešće primenjujem. Nanoflex od 80e koji sam juče testirao je bolji štap za džig smuđa od mog Suverena koji je koštao 500dm, a posle 300e. Suveren je redak i tražen. I dalje vredi puno (isto kao nekad), ali ne pada mi napamet da ga prodajem. Obožavam da pecam njim iako znam da ima bolje i jeftinje. Jer snovi se ne prodaju. O tome pišem ako razumeš. Kada mi je trebao štap za čamac, malo sam se raspitao, pogledao i kupio Bušvoker. I on je bolji za džig od Suverena. Ali njega nisam želeo, sanjao. Nije mi stalo, menjaću ga za bolji čim se ukaže prilika. Stari Abuovci, Sportexovci, AWS viskeraši....,skoro svi smo svesni da su novi daleko jeftiniji štapovi upotrebljiviji, osetljiviji, brži. Možda će doneti više ulova, ali sa one druge strane ne znače ništa. Ne nose zadovoljstvo samog pecanja njima. Danas ima nekih drugih štapova koje neki sanjaju, i u stvari nisu skupi , jer predstavljaju ostvarenje želje i traju do u beskonačnost. I nikada nema kajanja, kada tačno želiš baš taj i taj, zato i zato. Pri tom zaista ne mislim na one baš perverzno skupe, to ne sme biti san normalnog ribolovca Srpske platežne moći. Da se nadovežem na Milanov tekst- ima nas i praktičara i romantičara. Treba cenitii i poštovati obe vrste. Najmanje su za ceniti baš oni za koje si pitao-koji kupuju Mercedes (štap) da bi komšije gledale.

mi-ne

I ja sam mastao o mom preplacenom , vrebao priliku na ebay-u (vise se ne proizvodi)  i nadao se zajednickom druzenju.
I uspelo nam je. Nazalost iako je to izuzetan stap za mene je on ostao prvo preplacen, pa tek onda izuzetan, jer za manje para dobijes isto.
A to o komsijama- zaboravi. Cak sam ga ovde na forumu spomenuo samo jednom.
Jako su mi interesantni neki tipovi na vodi sa skupim stapovina kojima ne kazem da imam i ja jedan jos skuplji.
Usta ne zatvaraju kada vide mena sa mojim osrednje skupim- jeftinim stapiom. Nemozes ih se resit, drze mi predavanje o svemu i svacemu. Naravno jer imaju skup stap. :lol: smiley033

Isa

Uf kako mi je to poznato kad imas skupu stvarcicu iako nije bolja od neke jeftine ipak je nikada ne bih menjao. Konkretno igrao sam stoni tenis i imao reket od preko 200 evrica, trudio sam se na sve nacine da dodjem do njega iako sam znao (konkretno sam probao i jedan i drugi) da mi ovaj od 40-50 sastavljen max 80 lezi ne za nijansu nego duplo bolje. Al merak nema cenu. Mada drzalo me je sve dok nisam video ovaj nanoflex i onda sam ga prodao. Iskren da budem kada sam usao u radnju pre nekih 2-3 nedelje posto je bila manja guzva odlucio sam se da pogledam malo stapove iako sam dosao s ciljem da kupim masinu. Posto me mrezelo da izvlacim sa police uzeo sam prvi vec izvucen stap ne gledavsi na natpis,  samo blago primetivsi da je blank tanak, malo sam ga prodrmusao i zakljucio da se radi o necemu kvalitetnom, tek onda sam bacio pogleda na natipis. E od tad je morao biti moj, makar se odrekao eceg meni vrlo znacajnog (tj rekta koji mi je pao u drugi plan). Iskren da budem srecan sam sto sam mogao da ga kupim za manje od 80e, al mislim da bih ga vise voleo da je bio 160e, tj samo saznanje da sam uspeo sebi da priustim neko zadovoljstvo za tu cenu i potpuno razumem sta ibanezi govori za njegove stapove... Milan je stari pisac, ako je to onaj isti sa foruma o stonom tenisu, ima sjajne recenzije.   :clap2:

mi-ne

Ako se odlucis da kupis jos jednog nanofija, prodat cu ti ja za 160€.
I jos mozes da me uvrstis u listu prijatelja. Mozes i to da platis da me vise cenis.  :rolleyes: