PRIBOR & OPREMA => Štapovi => Temu započeo: lonewolf poslato 02 Mart 2009, 08:23:40

Naslov: Fin pribor (uzivancija) VS Jak pribor siguran ulov
Poruka od: lonewolf poslato 02 Mart 2009, 08:23:40
Nije niti glasanje niti nadmetanje, cisto da vidimo filozofiju vaseg ribolova. Tema stavljena u stapove zbog toga sto je stap ipak jedan od merila finoce pribora (i masinica i struna i ostalo su normalno bitni).
Ja, kako godine prolaze sve vise idem na finiji pribor, a manje se sekiram zbog izgubljenog ulova.
Normalno to ne znaci da sam ja najpametniji! :cheesy:
Kako vi razmisljate po tom pitanju?
Poruka od: Djole poslato 02 Mart 2009, 11:35:30
Da, da ... to ide sa godinama  :smiley: ha, ha ...
Poruka od: Bigash poslato 02 Mart 2009, 11:43:09
IMa tu nesto  :smiley:

Mada , mene se cini da mi je prosecna tezina ulova drasticno opala, apa ako ces iole da uzivas, moras koristiti sto nezniji pribor !
Poruka od: orka poslato 02 Mart 2009, 12:33:48
trudim se da koristim sto finiji i nezniji pribor,jer je prilikom pecanja,i zamaranja,izlacenja ribe,uzivanje i zadovoljstvo mnogo vece,ali ima tu jos dosta toga,riba je manje podozriva na nezniji pribor,mamci,bilo prirodni,bilo vestacki,prirodnije se plasiraju neznijim priborom,i riba ih sa manje opreza uzima,a mislim da zakacenoj ribi treba dati ravnopravnu sansu prilikom borbe,tu je pravi adrenalin i zadovoljstvo,i majstorstvo onog koji lovi,a ne iscupati ribu iz vode preko glave.nije sve u tome da se riba po svaku cenu mora izvaditi.  e sad da ne idemo iz krajnosti u krajnost,postoje i situacije kad je neophodno koriscenje robusnijeg pribora,jer tamo gde je tezak teren,krs i lom,granje panjevi,i gde se ocekuje krupna riba tu ne moze drugacije.u svakom slucaju vise volim nezniju varijantu,tu je zadovoljstvo vece :thumbup:
Poruka od: white poslato 02 Mart 2009, 14:13:02
Citat: orka poslato 02 Mart 2009, 12:33:48
...mamci,bilo prirodni,bilo vestacki,prirodnije se plasiraju neznijim priborom,i riba ih sa manje opreza uzima...

ovde se ne slazem sa tobom i garantujem ti da npr. na Drini, ne mozes da plasiras sundjerastog pesa na 30 gr olovnoj glavi sa neznim priborom... stap mora da ima sto tvrdi vrh, sto mu cini da morad da ima sto jacu gr bacanja, a samim tim i tezinu i .....

a generalno mislim da sama robusnost pribora nam ne odrdjuje da li cemo izvaditi ribu ili ne...
kao i niz drugih faktora koji uticu na to, tako utice i iskustvo samog robolovca, koje mislim da je presudno.
ja ne mogu na Dunavu da bacam glave od 35-40-45 grama sa nekim stapom akcije 30 gr... ili bar ne mogu da prezentujem silikonca onako kako zamisljam, a voleo bih da moze...
kao alternativa postoje stapovi koji su dosta lagani (a to je postignuto sa sprovodnicima, evom...), npr. Gamakatsu Cheetah 12-80 gr 2.9 m - stap sa kojim pecam smudja, tezak je 150 gr, a opusteno baca glave od 45 gr sa sedom velicine 15 cm... najmanja glava koju sam sa njim osecao je 20 gr (da bude kako valja)... prava smudjaroska akcija, a kontak sa smudjem je uvek u moju korist  :cheesy:...
znaci po svojim oznakama ovaj stap spada u jace i robusnije, ali  :wink:

Spojene poruke: 02 Mart 2009, 14:14:57

Mamijo mi je primer za ovo i njegova izreka : "naucis prednosti mane svog stapa i znas kako da ih iskoristis"  :wink:
koliko je ocigledno to sto je rekao... iskustvo  :wink:
Poruka od: neba poslato 02 Mart 2009, 18:43:51
jel 150 ili 250g tezak stap ?
Poruka od: kole poslato 02 Mart 2009, 19:08:30
Jel to ona tvoja bandera?  :lol:
Poruka od: raki poslato 02 Mart 2009, 19:46:15
Kako idu godine, i kicma vise boli, skracuje mi se duzina stapa a i smanjuje tezina bacanja. A na taj nacin i mogu duze da bacam a da se ne umorim.
Poruka od: neba poslato 02 Mart 2009, 19:52:22
Citat: kole poslato 02 Mart 2009, 19:08:30
Jel to ona tvoja bandera?  :lol:

nije taj ni blizu one moje bandere  :cheesy:
Poruka od: orka poslato 02 Mart 2009, 19:52:37
white; previse bukvalno si shvatio tu recenicu,za svako pecanje postoji donja i gornja granica pribora koji se moze koristiti u realnosti.ja se trudim da koristim granicu sto blizu donjoj,ispod te donje granice pecanje postaje fantastika,i nije realno.ta fantastika je npr;ovo sto si naveo,pecanje mladice,nekim mekanim stapom,recimo tb40,ili 60g,ili pecanje sarana u granju na najlon 0.16 ili 0.20.treba biti realan,i znati sta mozes,a sta ne mozes sa priborom.
Poruka od: Dejaan poslato 02 Mart 2009, 21:53:59
Svi smo mi verovatno pobornici finog pribora,ali dva puta prosle sezone sam zakukao zbog toga smiley007
Poruka od: neba poslato 02 Mart 2009, 22:12:47
  :thumbup: 4 puta,dosta je bilo  :rlol:
Poruka od: voja poslato 02 Mart 2009, 22:29:40
Riba nam stap sigurno nece polomiti,sto je tanji vise krvave borbe sa ljutim zverima smiley137

al gde je suma pod vodom,mora bogme dobar ugibac da se ima ili prc smiley106
Poruka od: cako poslato 02 Mart 2009, 22:34:24
Ja nastojim uvjek da je pribor prilagođen trenutnim uslovima i da bude dovoljno jak da odradi što se traži a istovremeno i dovoljnoo nježan da pruži pravi gušt.Ali zato ... broj štapova sve veći....kad su različite situacije.... :rlol:
Poruka od: mamijo poslato 03 Mart 2009, 10:25:35
Eto bas TO sto je CAKO rekao  :clap2:  :thumbup: to je to!

Citat: Bigash poslato 02 Mart 2009, 11:43:09
@Ron
Promenio sam malo nacin pecanja i izbor mesta!!! I u poslednjih 5-6 godina i mogu ti reci da mi se prosecna velicina upecanog smudja malo popravila! ;) mislite o tome!
Poruka od: Bigash poslato 03 Mart 2009, 10:50:06
Ma lako mi za tebe , kad spavas na vodi  :shocked:

Nego cim mi se broj izlazaka cetvoroduplo i vise smanjio, kolicina i tezina ribe mora da opane  :sad:

Mada i kad sam izlazio ko Mamijo, opet sam gledao da mi pribor bidne njezan maximale, kad vec ja nijesam  :cool:
Poruka od: neba poslato 03 Mart 2009, 12:28:25
Citat: mamijo poslato 03 Mart 2009, 10:25:35
Eto bas TO sto je CAKO rekao  :clap2:  :thumbup: to je to!

takodje i broj komada  :rlol:
Poruka od: mamijo poslato 03 Mart 2009, 13:17:56
Pa ... objasni mi sta si mislio? moze dvojako da se shvati!
Poruka od: neba poslato 04 Mart 2009, 13:09:17
promenio sam nacin pecanja totalno i izbor mesta,pa je prosecna velicina smudjeva veca,a i dosta ih vise lovim kolicinski nego pre  :cheesy:
Poruka od: Dejaan poslato 05 Mart 2009, 07:14:53

Daj recept :wink: :clap2:
Poruka od: Kićo poslato 05 Mart 2009, 07:32:52
nebi bilo loše kad bi nešta napisao o toj promjeni pecanja i izbora mjesta :thumbup:
Poruka od: mamijo poslato 05 Mart 2009, 11:43:18
Citat: neba poslato 04 Mart 2009, 13:09:17

pa i da, al nista znacajno!

Citat: kico poslato 05 Mart 2009, 07:32:52

teshko da 13 godina vodjenja dnevnika tj zapisivanja svakog izlaska mogu i hocu da napisem!  :no:

a i dalje lovim manje i MANJE od mnogih ... tako da  :embarassed: cuuutim! jedino sto ne lovim nikada u lovostajima  :grin: :veryangry: Tu se nabija prosek velicine a i kolicine na godisnjem nivou ko je pitchka pa lovi!
Poruka od: neba poslato 05 Mart 2009, 17:41:26
Citat: Dejaan poslato 05 Mart 2009, 07:14:53

Daj recept :wink: :clap2:

jedan je definitivno povecati broj izlazaka na vodu,a ostalo ce ti se samo kazati  :cheesy:
vise sam vremena provodio na savi i jezerima pre,a sad sam skroz na dunavu  :takoje:
prosek glave koju bacam je 30g,sto pre nije bio slucaj

Poruka od: KAJMAN poslato 06 Mart 2009, 09:44:02
Pre si lovio sa manje maligana........upsssssss
mislim, sa malo grama :rlol:

Citat: rj poslato 06 Mart 2009, 22:46:09

al borbeniji da  :lol:
Poruka od: August poslato 12 Maj 2009, 00:42:27
eto ja lovim sa osetljivijim priborom rade nego sa nekim jakim priborom ali sve opet zavisi sta se ocekuje od vode
ako znam da negde vreba neki kaptalac uzmem ponekad i malo jaci pribor ali inace sto finiji stim bolje
Poruka od: cone poslato 24 Jun 2009, 23:57:05
Kako vreme odmice samnjuje se broj izlazaka pa sve vise pecam na finiji pribor da bih mogao da osetim "kapitalne" smudjeve i stuke.Znaci prednost finijem priboru.Da navedem finiji pribor:stap do 40gr. masina 2500 ili 3000.
Poruka od: baćko poslato 02 Avgust 2009, 22:43:14
Au brate mnogo teška tema, kada ja pogledam sebe ja ustvari pecam sa ekstra nežnim priborom najlon naprimer za belu ribu o.25 profesional, smuđ 0.45, šaran  0.45 (retko)  do 0.60 (retko) obično 0.50-0.55 i som  0.70 ali  bih trebao da smanjim  pošto me polako ali sigurno napušta snaga i moglo bi da bude problema pošto sam jako tvrdoglav po prirodi (mislim na debljinu najlona za soma, jer ovaj zadnji najlon što sam nabavio iz Australije je nemoguče pokidati iako nepiše neka spektaktluarna nosivost inače najlon je Australiski Mustad)
PS. inače mamke tj da budem preciznijij petljaši koji mi služe za lov mamaka i bele ribe koristim sa strunama (?) spajder fuzion 016.  Pazite največi biser, od momaka koje sam podučavao u pecanju,zadnjih godina sam pod žestokom kritikom kako u zadnje vreme puno fantaziram i brate pecam na nežan pribor pa zato i imam puno gubitaka ribe. Eto pa vi sada donesite sud. smiley033 smiley003 smiley001

Spojene poruke: 02 Avgust 2009, 22:45:16

Da primetili ste postoji razlika u ciljnom pecanju bele, ili uzgrednom pecanju iste sa petljašima za mamke. :rlol:
Poruka od: Keltan poslato 26 Novembar 2009, 16:22:13
Fin pribor...uzivancija je veca,da!A riba?Koliko duze traje zamaranje,toliko se kasnije riba teze oporavi...  smiley033
FIn pribor,pa ode riba sa dve trokuke u ustima?  :no:
Poruka od: ramplinstinski poslato 27 Novembar 2009, 21:32:14
Uvek sto laksi pribor..uzivanje na prvom mestu :thumbup:
Poruka od: STUKOLOVAC poslato 04 Decembar 2009, 19:40:45
pecam na terenima gde su sume pod vodom a na mamac za stuku i smudja cesto dolazi i som,tako da sa grisinama od stapova nemam sta tu da trazim,moj glas ide za oklagije  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Poruka od: pop1307 poslato 13 Mart 2011, 03:33:30
mene drugar zeza kada sam uzeo dva nova stapa..Robinson 4200mm.akcija 80-150..kaze za mlacenje oraha... :lol:
Poruka od: žex.rašeta poslato 13 Mart 2011, 07:25:59
Dajem moj glas  za što finiji pribor ! O debljinama ne bih , pošto svaka vrsta pecanja određuje ( plovak , dubinka , varaličarenje ) i debljinu najlona ili strune ali u svakom slučaju kada je od - do biram donju granicu  !  smiley033
Poruka od: KAJMAN poslato 18 Mart 2011, 16:06:22
E ako ja ovde ista razumem :smiley:
Fin pribor pa O.K. ali zasto ovaj termin pod moranje znaci ujedno i - slabiji po snazi? Ne kapiram kao da fin pribor ujedno me moze da znaci i snazan i lak i doboljno brz na kontri i........i naravno sasvim primenljiv da se izbori i sa najvecom ribom? Ili se pod fin misli varalicarenje soma nekim 2.20m.. 15-esto gramcem? :cheesy:
Poruka od: TopMix poslato 03 Avgust 2011, 15:56:03
Moj izbor je NAJFINIJI moguci pribor, donja granica za odredjenu vrstu ribe. Prakticno, za pecanje sarana u krsu, koristim najlon 0.50 i stapove 180gr! Sve ispod toga je neozbiljno.  :rolleyes:
Poruka od: slisa poslato 03 Avgust 2011, 23:03:56
ja isto koristim finiji pribor.....ja sam skoro izvukao soma od 10kg na strunu 0,14 i sa stapom koji koristim za dzigovanje.......akcija 20-50.......iso na smudja kad ono nalete brka.....i borba nije trajala vise od 5 minuta......
Poruka od: Lomnica_city poslato 04 Avgust 2011, 01:13:49
Koja je to akcija 20-50, koliko znam oznacavaju se slovima ili recima, brojevima iskljucivo tezine bacanja, dve razlicite stvari, koju dobar deo vas brka...

Ja licno gledam da pecam na najnezniji pribor koji moze za mesto na kom se peca, do pre neki dan sam za smudja na jezeru koristio 28-o gramac, na Moravi 42-o gramac, za soma 80-o gramac, masinice su 3000 i 3500 po Daiwa paleti (4000-6000 po Shimanu), uglavnom pletenice PowerPro na njima od 10, 15 i 30lb, ali kako sam izgubio par smudjeva u krosnjama potopljenog drveca i kako ucestalije udara som na Moravi nego smudj, koji je skoro nestao, pojacao sam opremu pa sad za jezero ide 42-o gramac, za Moravu 56-o gramac, za soma od sutra 100 gramac, masinice ostaju iste ali predvezi su pojacani za oko 0,03mm odnosno 0,1mm (za smudja, odnosno soma)!!
Pozdrav :cool:
Poruka od: Mrnjavcevic poslato 10 Avgust 2011, 16:52:26
Moj glas je za fin pribor.Naravno mora se postovati i neki optimum,to jest prilagoditi ga vrsti ribe koju pecamo.
Poruka od: Sp1tF1re poslato 10 Avgust 2011, 19:56:37
Fin pribor za laku vodu,stajacice,cista dna reka,uredjene vode a teski pribor za teske terene,morski ribolov,kapitalce,znam moze se kapitalac izvuci i na fin pribor(novcanik npr) :smiley:
Poruka od: voja poslato 11 Avgust 2011, 09:01:44
Dobio sam na test fini casting stapic od dva metra realne snage 25gr ultra brze akcije i na njegov mali multic namotao sam strike wire debeo ko osrednja dlaka :)
Posto je nadosla voda spremam ga za obracun sa priobalnom bandom.
Poruka od: Vladimir poslato 11 Avgust 2011, 12:23:08
Ja sam za neki kompromis, nemam baš para da kupim dva kompleta, jedan za čistu vodu, drugi za krš, pa kad dođem na pecanje da vidim koji ću da koristim, tako da se trudim da mi pribor ne bude suviše jak ali ni da mi riba pobegne tek tako. Za štuku (i smuđa kog skoro i ne pecam) koristim štapove tb.50-100 gr. koji su malo glindžaviji i lepo se na njima oseti otpor i sitne ribe, najlon 0.30 koji nosi 11 kila, a od iduće godine ga menjam za 0.35 samo zbog kačenja za granje, da manje gubim sisteme. Ponekad mislim da je i taj pribor prejak, s obzirom da je uhvatiti poštenu štuku postala naučna fantastika, al neću baš da preterujem sa osetljivošću jer najčešće pecam gde ima krša, a samim tim i ribe. Za soma nema zezanja, tu se zna, najloni da možeš da se besiš s njima i jake motke. Fider univerzalac, lepo radi posao svuda,i sa sitnom i sa krupnom ribom, mada sam poželeo (zbog ovih sa foruma što me stalno navlače da bacam pare ) da uzmem piker, jer najčešće belu pecam na mirnijim vodama. Varaličarci srednji, do 60 grama tb. , a iskreno kolko varaličarim i to mi je mnogo.
Poruka od: mastermind poslato 12 Avgust 2011, 01:09:00
Inače za varaličarenje koristim štap 3,0 m. 20-75 gr. no desilo se zimus da sam poneo drugi, 2,70, 5-25 gr. računajući da će naletjeti koji sitniji Bolen, Banadar ili Klen. Na njemu mašinica Mitchell 300-tka, upredenica 0,16, kopča Bushido nula i dubokoronac 7 cm. sa sitnom vibrom. Nakon par zabačaja silovit udarac pa par sekundi mir i nakon toga je Mitchellica zasvirala..... Uglavnom som od nekih metar dužine... Isti tren sam postao svjestan da s tim priborom nemam šanse, no odlučio sam da ga neću pustiti bez borbe. Sitne trokrake udice, mala kopča i tanka upredenica, držale su neko vrijeme, od svega me je najviše iznenadio štap (SPRO Spin Pro, cijena €50) savio se do vode, uvijao, popušatao... Potrajalo je nekih 7-8 min. dok ga nisam dovukao do obale, no u tom trenutku je trokraka udica popustila i ostao sam bez ulova. Uglavnom tih 7-8 minuta drilla bilo je nevjerovatno, srce luđački udara, koljenja klecaju, znojiš se, treseš, nevjerovatno, nešto što ne možeš iskusiti s težim priborom. Užitak koji mi je pružio taj drill bio je toliki da mi uopće nije bilo žao što je som pobjegao.  Toliko me je impresionirao taj štap da sam pomislio da ću u buduće samo njega koristiti, bilo bi lijepo, no sve ima svoje....
Mane lakšeg pribora su jiganje s glavama većim od 20-30 gr. te kontre kada se lovi smuđ ili veća štuka. Pogotovo je problem kontra na većoj daljini kada je struna opuštena (ima stomak), jednostavno lak pribor nema dovoljno snage za kvalitetnu kontru.
Zato sve ima svoje, lak pribor pruža bolji osjećaj ali nije praktičan...
Poruka od: voja poslato 12 Avgust 2011, 13:43:50
Citat: voja poslato 11 Avgust 2011, 09:01:44
Posto je nadosla voda spremam ga za obracun sa priobalnom bandom.
Overio sam sinoc gore pomenuti komplet smudjem od 2.5kg, dozivljaj za pamcenje.
Poruka od: srce poslato 26 Novembar 2011, 16:59:34
...sinoc noc, ili sinoc predvece... :help:
da znam dal da ostajem sa mrakom ,ili da odustajem :cheesy:

...izvinjenje za off...
Sto se pribora tice ,obicno koristim jaci,nekako mi uliva vise sigurnosti i lakse mi je da radim sa robusnijim priborom,ali se u poslednje vreme navikavam na laksi,mada da budem iskren teshko mi ide ...dunav,panjevi , dubina ,a ja sa olovkicom u ruci :rolleyes:
ali ,nauka u sprezi sa tehnologijom u sprezi sa ribolovcima ,pa onda ta olovkica iznenadi sa performansama :ok: ...no za sad i dalje sam sigurniji sa jacim priborom ,ali kao sto rekoh navikavam se :takoje:

@srce
poslednji post se ne citira
Poruka od: kokoska sa dunava poslato 17 Februar 2012, 08:25:57
Licno,pecanje mi je uvek lepse sa laganijim i neznijim priborom,
nekako se ostvaruje prisniji kontakt  sa vodom.
Naravno prilagodjeno situaciji i vrsti ribe koja se peca.
Poruka od: alexdja poslato 09 Mart 2012, 13:13:02
Fin pribor.   :ok:
Poruka od: bassmaster poslato 09 Mart 2012, 13:16:18
Sto je moguce finiji,ali nikako preslab!  smiley033
Poruka od: juzba poslato 09 Mart 2012, 13:18:09
Sa finijim priborom možeš pecati tamo gdje su male šanse da udari nešto veće, inače nema smisla pecati slabijim i da ti svako malo riba kida.
Poruka od: MIF poslato 09 Mart 2012, 13:46:42
A ko kaže da je fin pribor slab?Daleko je to od istine,promijnila se vremena i tehnologija izrade,materijali...
Poruka od: juzba poslato 09 Mart 2012, 13:51:29
Da, polemika se može razvlačiti u beskraj, sve ovisi koliko je fin taj pribor kojim lovimo, što je finiji, to je slabiji, normalno, u odnosu na onaj suprotni, ne-fin.
Poruka od: MIF poslato 09 Mart 2012, 14:03:54
Ja sam i inače protivnik NEKIH pravila...kao npr.da glavu od 40 grama moraš bacat štapom od 40 grama...Veliku većinu,99% svojih riba sam ulovio 30-gramcima,a ove zime.. :lol: :lol:17 gramac..
Ako ne mašim,ako mi riba ne otpada,po meni to je to.
Poruka od: bassmaster poslato 09 Mart 2012, 14:04:06
Predpostavljam da SVI mi pobornici finog pribora u svakom slucaju ne idemo u krajnost sto se tice istog.  smiley033
Poruka od: MIF poslato 09 Mart 2012, 14:06:26
Krajnost??Kad sam vidio St.Croix-a od 10 grama,1.98 m...palo mi SVAŠTA na pamet.Ove godine,sve glave 6-10 grama,pa ti vidi..
Poruka od: bassmaster poslato 09 Mart 2012, 14:12:36
Ne mogu da kazem da sam pecao takvim stapicem,narocito ne na nekoj jacoj vodi i tamo gde je moguce da udari riba od par (desetina) kila!Ali recimo stanem na mesto,a oko mene svi mlate 70,80,100-gramcima a ja sve to odradim 40-50 gramcem+naravno uzivam vise od njih!
Poruka od: mrjr poslato 09 Mart 2012, 14:14:54
Trenutno forsiram baš st.croix t.b. do 3/8 oz,što je oko 11-12gr i pecam smudja,a nameravam da ga proverim i za štuku.Gotovo sam siguran da ću svaku ribu do 5kg savladati sa tim štapom,pod uslovom da teren dozvoljava zamaranje.Smudjeve do kilo i po sam vadio bez ikakvog napora za štap.Treba obratiti pažnju na nosivost strune,koja je predvidjena za štap i ispoštovati preporuku,za svaki slučaj.
Poruka od: Александар Бунчић poslato 09 Mart 2012, 14:20:45
Volim da je pribor što je više moguće finiji,ali isto i volim da sam ja taj koji kontroliše situaciju a ne da riba pravi budalu od mene.
Poruka od: bassmaster poslato 09 Mart 2012, 14:23:41
Upravo sam to hteo da kazem!  smiley033
Poruka od: MIF poslato 09 Mart 2012, 14:26:21
PA malo je smudjeva koji će napraviti budalu od ribolovca.Aj recimo,špaga 0.10,lagan štapić-šta ti može smudj?Potrgat štap?Okrenut ga u ruci,dotjerat do kraja..ne znam.
Poruka od: bassmaster poslato 09 Mart 2012, 14:29:14
A da se odnekud pojavi somce od 10 kg?!Ili malo veci?!Bilo bi svasta!