Uticaj meseca i atmosferskog pritiska na ribolov smuđa

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:50:05

maverick

uticaj mjeseca nije bapske price vec cista fizikalija koja se dogadja..tko bude taj segment uvrstio u izbor dana u ribolovu vrlo brzo ce shvatit da prica pije vodu  :ok:

ček. jel vi to o punom mesecu po danu ili noći.. :huh:

maverick

dva od 4 najbolja doba dana za ribolov su kad je mjesec tocno ispod nas i kad je tocno iznad nas  :ok:

Kao sto rece Kosava, stabilno vreme daje dobre rezultate za razne vrste riba. Ja smudja ne pecam bas puno (zimi retko) ali u avgustu pun mesec nocu ne propustam (ako je stabilno i toplo vreme) od 19h-02h a u oktobru i novembru podne (mlad ili pun mesec) ako je stabilno toplo vreme (miholjsko leto). Voda moze lagano da opada ili lagano raste, vobleri ili silikonci na lakim glavama. To su moja laicka zapazanja, u ostalim situacijama nisam bio nesto uspesan, iako sam vidjao  neke koji cesto love i to iskljucivo smudja, ali stalno su na vodi.

Đolee74

imaju i mesec i pritisak  uticaj na ribu , ali ne toliki da bi smo ostali bez ulova ,ima tu još mnogo drugih dešavahja koja utiču toga dana ili nedelje na vodi.

Evo jedno iskustvo od danas popodne. iako sam video da je pritisak u padu, i to drasticnom, izadjem na dunav. Nisam imao zivaca da ostanem dugo jer me je vetar urnisao u camcu, ali oko 15.30h dobijem prvo jedan udarac, a onda posle par zabacaja dobijem i smudja od 1.8kg. Javio se negde na dubini od3-4m, vetar bio pojacan juzni, voda pred blagim porastom, a pritisak u drasticnom padu, pred promenu vremena. Dok sam ga cistio, vidim stomak mu pun, prepun peseva, sto znaci da je jeo tokom dana i pitanje je da  li bi radio nocu, odnosno ako i radi, onda je to kasnije, a ne u prvom mraku.

Miki ja ti vec rekoh, od kada znam za pecanje smudja, trcalo se na vodu kada pritisak pada :ok: . Ili sam ja pogresno ucen ali me sreca sluzila, ili si ti permutovao :rolleyes: :lol:

nisi pogrešio ....promjena pritiska ( pad)  je uvjek davala soma i smuđa  :ok:

tole

jučer bio na vodi od 15 do 18h sa obale po onom jakom vjetru (JZ 11m/s), dobio jednog oko300gr i jednog 1,3kg na kamenu uz samu obalu na sking na 6gr glavi, plus još jedan dobar udarac. mališa je udario na brzo povlačenje varalice niz tok, a ovaj veći ispod usidrenog čamca u nekih metar vode, dva metra od obale. bilo 2 čamca nasuprot mene iz kojeg su jigali u dubini oko 5m i nisu imali ni udarca. dunav u laganom porastu, tlak zraka u jakom opadanju + olujni udari vjetar.

ja sam dobio 2 dvokilaša ...jedno kidanje ....i par udaraca

tole

hoću reći da je smuđ jučer bio izuzetno aktivan, jer su svi udarci bili pri velikoj brzini vođenja varalice i to niz tok, što znači da su gospoda ganjala kedera (barem tako mislim).
da je samo jedan, rekao bi da je slučajno, ali tri puta...
nebi mi to palo na pamet radit po onom vremenu, da mi kod prvog udarca pri zabačaju vjetar nije "pomogao", pa sam htio na brzinu izvuć da ne moram čupat varku iz kamene

Tole, bar si se u trenutku prilagodio, sto je jedan od najvaznijih segmenata uspesnog ribolova :ok:   To uvek izdvaja nekog ribolovca od mase, a pitanje je da li te stvari treba deliti sa drugima  (nepoznatim) :no:
Kakav je tok bio na tom mestu :question:

rj

jas sam jučer imao katastrofalnu realizaciju ...uzimali su uglavnom pri padu sheda na dno ...vjetar jak ...trbuh na špagi..... promašaja ko u prići  :veryangry: :veryangry:

Ponovo smo imali problem u proteklim danima sa punim mesecom. Nije da ga nismo nasli preko dana, ali su cugobi bili kraci, mada zestoki.
Najbolji odgovor mogu da daju oni koji vise 24h na vodi, posto takvih ima koliko volis :sad:  E sad, problem je sto to i nije toliko merodavno posto mnogi i dalje forsiraju kedere, a to daje nesto drugaciju sliku :huh:
Uzgred zakljucak otezava i vodostaj koji se menjao prethodnih dana a sto je donelu promenu pozicija.

twister011.
tok je na tom mjestu recimo neke srednje jakosti, a što se tiče ove prilagodbe i djeljenja iste sa drugima...
...više mi smeta što se moram sakrivat okolo kada idem na vodu.
uglavnom, ode i danas s obzirom da je metero situacija potpuno suprotna od jučerašnje, a i dunav bi do poslije podne trebao kod nas prestat rast, pa možda i naučimo nešto novo :cheesy:
što se tiče kalendara tj. mjeseca, na to ne obraćam previše pažnje(mada prije jesam), zbog toga što sam najljepša pecanja smuđa imao po kalendarski najgorim danima.