Uticaj meseca i atmosferskog pritiska na ribolov smuđa

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:50:05

Vale

I ja mislio na puni,al se pogresno odskocio,izvinjavam se kolezi sto me malko zezi.

juzba

Moje iskustvo je da smuđ ima cugove svaka dva sata, sad ga nisam duuuuugo ciljano lovio, možda se nešto promjenulo :smiley:
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!
Ko izgubi dobitak, dobije gubitak! Bolje ispasti budala nego iz vlaka!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Stvarno ne znam kako da formulishem pitanje , ali se ovo moje potvrdilo...smudjoti su exta sitni i tacno rade u cugovima kako sam napisao koliko god ja bezao od sitnog jata , naidju mi u datim terminima , bar kod mene i mojim terenima.
A evo , posto nisam slikao pun po danu ..ovo je fotka od jutros slikana u 06 ;35 SUNCE JE VEC IZASLO UVELIKO
nemam nameru da nikoga zezam i sada ja nerazumem vas..znaci slika pa kada se smislim kako da vas pitam sto sam hteo .!!! :sad:

maverick

znamo mi sta si ti mislio  :lol: ja iskreno nisam nikad obratio paznju na taj segment...dosta lovim ujutro ali sigurno ima nekog uticaja, budem pazio odsada  :ok: pa ti javim

ellesar

A to :cheesy:
Pre 4 godinice za prvi maj se zadesilo bas to,video se mesec preko celog dana i bilo je smudja cak sam jednog i u podne uhvatio ali bio je relativno... pa kilo i po.Ostalo je bilo sitno... probacu naci slike,mada su i ostali uslovi bili savrseni,sem sto je bilo vedro :takoje:
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

juzba

Kad je mjesec u porastu, onda je na nebu noću, a kad je u opadanju ili zadnja četvrt, onda je na dnevnom nebu.........na to Olovo misli
Ko izgubi dobitak, dobije gubitak! Bolje ispasti budala nego iz vlaka!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

UCHA

smiley033 gospodo smudjarosi!

Evo nekih mojih iskustava kada je u pitanju uticaj meseca.
Pouzdano tvrdim da u prva tri dana mladog meseca smudj(i ne samo smudj) kao da imaju pojachan apetit, i sve krupne smudjeve koje sam do sada ulovio bilo je upravo u tom periodu.
  Poslednji ulov soma, 16.04. ove godine( bio je mlad mesec). Ovog meseca takodje ce biti od 15, pa ko moze neka spoji tri vezana izlaska,da vidimo kako
ce se zavrsiti pohod na barona.Moji termini su uglavnom popodnevni, 1-1.5 sat pred zalazak sunca i toliko od trenutka zalaska. :wink:
Samo smudjevi promašuju, ja ne

šifus

prošle godine sam pratio pun mesec i smo sam za periode pred pun mesec, za sam pun mesec i polse punog meseca dan dva prolazio odlično. ono između je bilo mršavo. i ove godine ću se držati toga pa ću videti da li je tačno moje zapažanje. inače juče je drugar upecao dva lepa smuđa po onom vetru i kiši. a dok je bilo lepo vreme nije hteo da jede.

Maverick, na kom sajtu se moze naci ona lunarna tabela (mislim ono major times, minor times...)?

maverick

registriras se ako hoces pa vidis i za dane unaprijed i uredno te e mailom obavjeste par dana unaprijed kad je pogodno vrijeme

Zahvaljujem se, eto imacu cime da se zamajavam ovih dana dok to skontam s engleskog...
Pratim ja i neke druge sajtove sa lunarnim prognozama, pa nije lose uporedjivati ih, jer nisu bas svi identicni. Neki povoljne sate za pecanje zaokruzuju na pune sate, jer ni riba ne reaguje na te relativne promene bas u minut, po astronomskoj racunici.
U svakom slucaju, ako vec pratimo temperaturu vode, vodostaje i druge stvari, ne kosta nas  nista da pratimo i lunarnu prognozu. Al opet ostaje  :question: nerazjasnjeno do kraja: ako meseceve mene i imaju nekog uticaja, koliko one uticu na tajming smudjevih cugova, sobzirom na znacajan uticaj svetlosti i tame? (Kod sarana sam uocio neka pravila u vezi mesecevih mena i tu je prica nesto jednostavnija jer nije u direktnoj vezi sa svetlom i tamom.)
Ovo me zanima jer rado bih isao na smudja par sati i nocu, al nemam vremena da eksperimentisem mesecima, niti da cele noci provodim na vodi da bi skonato termine cugova. A morate priznati, bilo bi glupo otici nocu od 01-03h, a cug je napr.od 23-01h
(Znam, sad ce Olovo reci da takve informacije ne bi dao ni rodu rodjenom  :lol:)

maverick

to je jedan od desetak parametara koje pratim i upisujem u dnevnik, nije najbitniji jer djabe polozaj mjeseca kad je vodostaj dva metra veci nego sto treba biti, ali da je stvar koja ima veze , naravno da ima....a evo jedan tekst koji sam vec negdje tu kacio a cini mi se da je sa dm ribolova

Solunarni periodi
Pronašao sam dosta tekstova na internetu o solunarnoj teoriji koji su uglavnom na engleskom jeziku kao i solunarnih tablica koje su rađene za neko određene područje ali imaju veće ili manje odstupanje od lokacije na kojoj se nalazimo. Za početak pogledajte nekoliko zanimljivih poveznica o solunarnoj teoriji, a u daljnjem tekstu ponudit ću prevedeni sažetak i pokazati alat kojim možemo sami izračunati dobre periode i to točno za lokaciju na kojoj se nalazimo.

Poveznice : 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8

Solunarna teorija kaže da na prehrambene aktivnosti kod riba i životinja utječe položaj mjeseca i sunca i da postoje periodi dana i noći kada ribe i ostale životinje izlaze iz svojih skrovišta kako bi se hranile i kada mi ribolovci i lovci imamo veće šanse za ulov.

Tradicionalno se smatra jutro i večer dobrim terminima za lov ali većina nas ne razmišlja o položaju mjeseca u trenutku lova, možda iz razloga jer se njegov izlazak i zalazak može dogoditi u bilo koje doba dana ili noći, a niti je uvijek vidljiv. Mjesecu treba približno 29 dana i 13h za uzastupno ponavljanje faza, a za rotaciju oko zemlje prosječno 24h i 53min. Sunce uvijek osvjetljava polovicu mjeseca okrenutu prema njemu , a kad se nađu na suprotnim stranama u odnosu na zemlju imamo "pun mjesec" za razliku od "novog mjeseca" kada je mjesec između zemlje i sunca. Upravo u ove dvije situacije imamo pojačanu solunarnu aktivnost za razliku od drugih mjesečevih mijena kada je ona nešto manje izražena.

Prema solunarnoj teoriji postoje 4 perioda u tijeku jednog dana u kojima možemo očekivati ulov. Dva glavna perioda aktivnosti riba su kada je mjesec točno iznad nas i kada je točno ispod nas, a dva sporedna perioda aktivnosti su u vrijeme izlaska i zalaska mjeseca. U glavnim periodima aktivnost možemo očekivati i do 2h i 30min , a u sporednim periodima i do 1h i 30min. Za ostatak vremena smatra se da ribe i ostale životinje miruju.

Ukratko, najbolje je u lov ići za vrijeme "novog" i "punog" mjeseca i to u terminima kada je mjesec točno iznad nas, točno ispod nas ili kad izlazi ili zalazi. Ako se ovo navedeno dogodi u vrijeme izlaska ili zalaska sunca tada imamo idealnu kombinaciju. Dakle, jutro i večer jesu najbolji termini ali samo kada to i položaj mjeseca dozvoljava. Za ostale dane je bolje korigirati vrijeme izlaska na vodu.

Postoje dani kada se možemo osloniti na ovu teoriju ali postoje i dani kada očekivana reakcija riba izostane. Lokalni vremenski uvjeti također utječu na efikasnost teorije. Naglo zahlađenje može dovesti i do višednevne neaktivnosti ribe. Promjene tlaka kao i njegov pad također dovode do neaktivnosti. Teorija najbolje "drži vodu" u danima kad imamo stabilnu i odgovarajuću temperaturu vode, stabilan tlak ili malo rastući. Sam trenutak promjene vremena (npr. početak nevremena) se generalno smatra dobrim ako se događa u trenutku kada je mjesec točno iznad nas, točno ispod nas ili kad izlazi ili zalazi.

Za izračun izlaska i zalaska sunaca i mjeseca za određeni dan postoji alat na adresi :

Complete Sun and Moon Data for One Day

Alat nam daje sve potrebne informacije osim vremena kada je mjesec točno ispod nas. Vrijeme kada će mjesec biti ispod nas možemo približno izračunati tako da dodamo 12h i 30min na vrijeme kada je mjesec točno iznad nas (moon transit).

Odlican tekst, puno toga je receno. Glavno je to da je uticaj meseca izrazen samo kad su drugi faktori iole stabilni. Kad je vodostaj nestabilan, kad su vremenske prilike nepovoljne, mesec nam tu ne moze pomoci sa svojim povoljnim polozajem.
Al da se vratim na one moje dileme iz prethodnog posta. Kod sarana sam uocio sledece: kad su ostali faktori stabilni, jutro i vece jesu dobri termini, ali samo kada to i polozaj meseca dozvoljava, kako i stoji u citiranom tekstu. Medjutim, i dalje ostaje otvoreno pitanje kod smudjevih cugova (pod istim stabilnim uslovima): koji faktor je presudniji, smena svetla i tame uvece i ujutro, ili uticaj mesecevih mena? Kad je pun mesec nocu, onda i njegova svetlost ima neki uticaj, a ne samo privlacnost koja prouzrokuje plimu i oseku.
Secam se jednog clanka od pre puno vremena o varalicarenju smudja gde je autor, otprilike, rekao kako je celu noc, po punom mesecu bezuspesno trazio smudja, al ga je dobio u momentu kad je naisao oblak i zasenio mesecevu svetlost... Recimo da je u ovom slucaju meseceva mena bila povoljna, ali da je i uticaj mesecine odnosno smena svetla i tame, imalo ulogu  "okidaca" smudjevog napada...A mozda je sto sve bila samo slucajnost i splet raznoraznih okolnosti... :huh:

Slaven

A hebote kakva bi to matematička formula bila, kad bi sve parametre moro uzet u obzir, ni svi sinusi, kosinusi, integrali, derivacije, ni svi anštajni ovog svijeta nebi našli riješenje. Ali vukovi se ne daju i rade na tome danonočno smiley033