VARALIČARENJE => Smuđ => Temu započeo: maverick poslato 16 Oktobar 2010, 23:24:25

Naslov: Temperatura vode i intenzitet hranjenja
Poruka od: maverick poslato 16 Oktobar 2010, 23:24:25
Na mnogim mjestima se pominje cug i svi su uvjerni da je u neko odredjeno vrijeme i da se mrda ovisno o necemu....

Cug prvenstveno ovisi o tome koliko je zadnji put uspio uloviti i koliko mu treba da provari hranu,a najbitniji čimbenik je svakako temperatura vode .Nizom eksperimenata u laboratorijskim uvjetima uz kontrlou rengenskih aparat je utvrdjeno slijedece:

na temperaturi od 23 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 34 sata
na temperaturi od 20 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 45 sati
na temperaturi od 15 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 83 sata
na temperaturi od 10 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 157 sati
na temperaturi od  5 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 257 sati

To znaci da zimi nikad ne bi docekali taj famozni cug od 15 minuta, no drugim je eksperimentom vec zakljuceno da smudj slijedeci obrok uzima puno ranije nego sto je rengenski snimak pokazao potpuno svarenu hranu, to jest baron se polako nadopunjava .Ta ucestalost uzimanja takodjer je ovisila o temperaturi vode, te je nadopunjavanje na temperaturi od 20 stupnjeva uzima vec za nekih 4-5 sati od hranjenja, te je takodjer utvrdjeno da pad temerature za svakih 5 stupnjeva jednostavno to vrijeme produzava za duplo. Na temperaturi vode od desetak stupnjeva uzima ponovno nakon 16-20 sati.

Nadalje isto tako duzina perioda izmedju dva obroka ovisi o kvaliteti hrane koju je pojeo.Isto tako nam je jasno da svi smudjevi ne jedu u isto vrijeme, a s obzirom na njihovu kolicinu recimo u dunavu slobodno mogu reci da cug traje stalno....samo moramo naci mjesto na kojem jede u koje doba dana.
Poruka od: damjan poslato 17 Oktobar 2010, 00:18:45
moguce je uloviti i aktivnog i ne aktivnog smudja,samo za ne aktivnog se treba dosta vise pomuciti.smudj je grabljivica,a grabljivicama je u prirodi da napadaju lak plen i nekih puta da brane teritoriju,zato ce se smudj zaleteti na nas mamac i kad nije pri apetitu,samo ga treba isprovocirati.
Poruka od: Olovo poslato 17 Oktobar 2010, 12:38:09
smudj bez hrane moze da prezivi najmanje od svih riba , nekih 70 dana dok babushka moze oko 250..malo i nije off kad se bolje pogleda..
Poruka od: TopMix poslato 02 Novembar 2010, 19:40:23
Zimsko doba, Dunav, voda sa 3 se pomerila na 4 stepena. Lepi smudjevi (2-3kg) udaraju na gumice, a u stomaku 3 ribice, jedna se vise ne prepoznaje, jedna polusvarena, a treca tek zgrabljena, pa jos zgarbi i varalicu.
Ne znam kojim tempom smudj vari hranu i kojim intenzitetom nadopunjuje stomak pri odredjenoj temperaturi, al sam siguran da je tada jeo kao lud jer ga je pokrenula tendencija porasta Dunava.
Takodje, zna da jede jako dobro i u fazi pred mrest, tako da na intenzitet njegovog hranjenja ne utice samo temperatura vode nego ponekad i drugi faktori. E sad, da l ga boli stomak kad se prejeda, a jos nije svario prethodni obrok, to ne bih znao da odgovorim.
Poruka od: juzba poslato 03 Novembar 2010, 01:30:15
na temperaturi od 23 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 34 sata
na temperaturi od 20 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 45 sati
na temperaturi od 15 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 83 sata
na temperaturi od 10 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 157 sati
na temperaturi od  5 stupnja brzina potpunog varenja hrane je 257 sati

Ova tablica važi za soma, čini mi se, dok je kod smuđa, sigurno, drugačije jer je som riba toplije vode, a smuđ hladnije. Isto kao i kod ljudi i ostalih životinja, tako se i riba hrani svaka na svoj način, zavisno od svojih lovačkih i ostalih sposobnosti. Zato se ni cug ne odvija u istom vremenskom razdoblju, previše činjenica neznamo da bi mogli precizno utvrditi neke stvari.
Poruka od: twister011 poslato 17 Novembar 2010, 23:40:26
Citat: maverick poslato 16 Oktobar 2010, 23:24:25

Za ovu recenicu ti dugujem pice. samo gde si bio na drugom forumu kada su me cerecili zbog iste.
Naime vecina ribolovaca koji polemisu na forumima pod pojmom cug podrazumeva samo njegovu aktivnost u pri obali a sve ostalo pod "nasao si ga i uspeo da isprovociras dok miruje" :eek: Ajd nekako da razumem one koji pecaju samo sa obale, pa kada naidje to je cug, ali ove sa camcima stvarno ne mogu. A sto je najsmesnije, po vecini je cug uvece a preko dana miruje :lol: Pogledaj samo na tom forumu temu cug pa ces videti o cemu pricam.
Poruka od: Vale poslato 28 Avgust 2011, 22:51:26
Sa temp.vode od 25,sladoled dekori :ok: :wink: :lol:  i velike dubine,a pokreti lagano povlacenje smiley115 smiley176 smiley145
Poruka od: tole poslato 21 Oktobar 2011, 23:47:31
ja mislim da gdje god se nalazio i šta god radio, smuđ će udariti varalicu ako ga ona zainteresira bilo kao pljen ili kao uljez. dobro odabrana varalica i prava prezentacija su po mom mišljenju ključ uspjeha, pod uvjetom da na mjestu na kojem pecamo ima gore navedenog gospodina.
prije dva tjedna uhvatih 4smuđa, dva na obali na kamenu na plitkoronca u vrijeme večere, a druga dva nešto kasnije na relax shed na dubini od nekih 4-5m. ulavnom, jedan od ona prva dva je bio praznog stomaka, dok su ova dva kasnije bili dobro prejedeni (u većem sam pronašao čak 3 poprilično "friško" popapana  i jednog polusvarenog kedera), što me dovelo do zaključka da sam im parkirao varalicu za vrijme odmora poslje obroka ( servirao desert poslje večere). temperatura vode je bila 16, a dunav je bio u laganom opadanju i  niskom vodostaju prije ovog posljednjeg porasta
Poruka od: maverick poslato 21 Oktobar 2011, 23:55:57
mislim da se varas, sad je takav period kad ce u vecini uzeti dobro spakovano i ponudjeno...tokom ljeta nije takav....cugovi su kratki...a s gumom je uvijek drama
Poruka od: tole poslato 22 Oktobar 2011, 00:09:42
nisam ništa 100% tvrdio  samo sam iznio zapažanje od neki dan, mada mi se znalo događat da i  preko ljeta dobijem 2-3 komada u dosta velikom vremenskom razmaku za kratki cug, dođe jedan, pa za sat vremena drugi, pa za pola sata treći... govorim o bacanju sa obele od 20h do ponoći, a nekad odradi sve u 15-20min pa onda tajac.
vjerovatno ima onih koji jedu cijelo vrijeme, kao i onih koji se nažderu od jednom pa su onda mirni.
Poruka od: rj poslato 22 Oktobar 2011, 07:00:24
teško je tu postavit neko pravilo ....samo bi pitao...jel mislite da svaki smuđ pored kojeg provućemo varalicu ,istu i napadne  :cool: :cool:
Poruka od: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 07:04:55
Da je tako onda bi smo svi imali podjednake uspehe :takoje:  A ni smudjeva vise ne bi bilo :rolleyes:

Uzgred, dobro jutro. Sanjao sam da mi se slomio Yabai, istraumirao se i vise ne mogu oka da sklopim :rolleyes: :sad:
Poruka od: rj poslato 22 Oktobar 2011, 07:11:04
jučer sam odmarao dunav  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: popijem kavu ...doručkujem ...i KREČEMMMMMM
Poruka od: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 07:16:58
Ja na granici razvoda (zbog pecanja), tako da je ovaj zornjak na tastaturi sve sto cu ugrabiti danas od pecanja :sad: :rolleyes:  Ako bas budem dobar, sutra se mozda i smiluje :sad: :rolleyes:
Poruka od: rj poslato 22 Oktobar 2011, 07:18:50
MENJAJJJJJJ sigurno je lizing isteko  :rolleyes: :rolleyes: :takoje: :takoje:
Poruka od: bladerizer poslato 22 Oktobar 2011, 07:54:00
Citat: rj poslato 22 Oktobar 2011, 07:00:24
Nema terorije da udara svaki,posto bacam na dtd kanalu gde dubina ne prelazi 3,5 metara,cesto sam u situaciji da na pozicijama na kojima redovno bacam i na kojima sam spustao stabla osetim smudjeve preko tvistera da se mrdaju i otresaju varku sa sebe ali nece da uzmu istu,dok vec pola sata kasnije kad krene cug izbambusam par komada i sve se opet smiri i onda ih opet osetim dole gde leze uz balvan ali ne napadaju varku!!
Poruka od: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 08:01:15
 :eek: Naravno da svaki ne uzima, ali se sa ovim nikako ne slazem. Molim te, kako kolega znas da prevlacis po smudjevima :huh:  Pa na takvim vodama, DTD, Tamis, i sl. skoro svaki panj je pun ribe, bar bele. Redovno mi se to isto desava ali sam siguran da kad pocinje da lupa, smudj tek ulazi na mesto a ne da tu cuti, pa onda podivlja, pa se opet ucuti. Sigurno da ima situacija kada nece ali one ne izgledaju tako, bar po meni :no:
Poruka od: Sp1tF1re poslato 22 Oktobar 2011, 08:18:53
Zalosno ali licno i znam par grabuljasa koji twisterom "grabuljaju" cinculiraju na jezeru pretraze preko zime svaka 2cm sirine vode bolji su od skenera u bolnici sve sto osete da prevlace preko ribe u zimovniku,kace i izvlace i ne mozete im nista ima legalnu varku (twistera) covek "peca"i izvlaci bikove od 5- 12 kg. zalosno ali istinito,i onda zbog finoce sisteme tu ribu voza 0d 1-4h po jezeru ne bili malo mrak pao kako bi je izvukao i na brzinu skinuo twister(koji je cesto dopujnen i kratkim predvezom sa trokrakom udicom)kako okupljena masa ne bi videla na sta ga vadi,jer kad ga iznese gore sledi cestitanje i slikanje od okupljene mase koja nema pojma sta doticni radi u sustini svega.
    Kako ovima tek stati na put,a pola ovakvih likova sad ima i sonare,pa nije lud da se smrzava trazeci zimovnike,pogleda gde je riba i udri,e nemamo mi pojma sta se sve radi,Bladerizer ne odnosi se na tebe samo me je deo tvog texta u kojem spominjes prevlacenje i osecaj da ide preko ribe su me ponukale da ovo napisem ,jer je to stvarno tacno i moze se ciljno kaciti riba, ne vrsta vec bilo koja kad se oseti
Poruka od: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 08:25:47

Desava se da sumnjam da su tu i da nece ali tada menjam mamce, i to obicno biva presudno. Ne napadnu uvek istim intenzitetom, ali ih isprovociram. Ipak mnogo vise verujem u to da ga nisam nasao pa mi je trazenje glavni segment ribolova.  Kao i riba funkcionisem po instiktu a on mi ne dozvoljava da razmisljam "nece" :rolleyes:  Toga ima ali da sam siguran u to, pecanja bi mi bila mnogo dosadnija :takoje:
Poruka od: Olovo poslato 22 Oktobar 2011, 08:47:57
Gospodo poštovana  tema teme je---Temperatura vode i intenzitet hranjenja

hvala na razumevanju..i živo zdravo.
Poruka od: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 08:54:06
Pa zar ne pisemo o intenzitetu hranjenja, naravno temperatura je jedan od bitnijih faktora koji uticu na isti.
Poruka od: tole poslato 22 Oktobar 2011, 09:34:57
Citat: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 08:25:47

sa ovim se u potpunosti mogu složiti!
to je kao da ti poslje ručka netko ponudi neki fini kolačić. koliko god da si sit... mljac!
Poruka od: bladerizer poslato 22 Oktobar 2011, 11:03:21
Citat: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 08:01:15
Nebih hteo da me neko pogresno razume; ali kada neko poznaje idealno teren na kome provodi sate i sate,tacnije neku mikro lokaciju,potpuno je normalno i da oseti ribu sa strane a ponekad i slucajno i potkaci nekog,ja verujem da ovde nema smudjarosa koji nije imao smudja sa strane, Tvister po prilicno sam siguran da su mi smudjevi dole tj da ne dolazi od nigde vec je tu uz prepreku i ne mrda i nije aktivan!
Sto se tice temerature vode i aktivnosti mislim da mu znaci i pad temperature od samo 2 stepena da ga poremeti da nejede i da je potrebno po  dan ili dva da se ponovo stabilizuje na promenu:
Poruka od: god-ar poslato 22 Oktobar 2011, 16:08:47
Naravno da lezi uz prepreku i da je neaktivan, i naravno da se takav zna i zakaciti sa strane sto nista nije cudno jer kada se prevuce struna preko ribe ona reaguje i oseti se kao "srk" zbog cega usledi kontra i potkaci se smudj sa strane. Naravno da sam imao dobar broj tako zakacenih sto me ne cudi jer je tu uz prepreku. Uostalom pogledajte galeriju ulova kako ga je Plut dobio sa strane, da li ga on ciljano tako peca?
Neznam kako je na jako protocnoj vodi kao na Dunavu, jer nemam iskustva sa takve vode, ali na kanalima i jezerima je to normalna stvar da se prevuce preko ribe i zakaci, NECILJANO. smiley033

Ako je off neka admin brise ili neka se otvori nova tema da se nastavi rasprava...
Poruka od: twister011 poslato 22 Oktobar 2011, 16:43:53
Pad temperature od par stepeni meni obicno donosi bolje rezultate :takoje:

God-ar, video si da ne dovodim u pitanje neaktivnost i slucajna kacenja, mada ne primecujem bas da toliko cesto kacim i druge ribe iako prelazim i preko njih. Mozda je stvar u gradji smudja :huh: :rolleyes: . Ono sto sam "negirao" je da prevlacim preko smudjeva, jedno vreme nece da pipnu, a onda kada im "sat otkuca" vreme za rucak, isti ti smudjevi pocnu da udaraju.
U poslednje vreme koristim i jako ozbiljan sonar, koji mi prilicno potvrdjuje mnoge teorije koje sam do sada "naslepo" razradjivao.
Inace svakodnevno i vec odavno uvidjam koliko je tesko i pogresno uzimati tudja misljenja kao merodavna (uopsteno-niko licno) jer iako tako ne izgleda, vecina nas peca i razmislja na razlicite nacine pa su nam i zakljucci razliciti, a cesto i dijametralno suprotni :rolleyes: .
Poruka od: juzba poslato 22 Oktobar 2011, 19:53:39
Na mom reviru, od kako je temperatura pala, iako je voda još uvijek bistra do bola, i smuđ i som su postali aktivniji :ok:
Poruka od: KoDar poslato 02 Novembar 2011, 13:35:18
Smuđ je aktivniji kad je temperatura vode niža, ali ne znam koja je donja granica te temperature :huh: .
Poruka od: maverick poslato 02 Novembar 2011, 13:54:16
dok ne ledi voda uz obalu i tad sam ga lovio jako dobro....jedino nisam probao busiti rupe u ledu  :lol: ali i tad bi isao odlicno...
Poruka od: mrjr poslato 02 Novembar 2011, 13:54:25
Mislim da nema granice u tom smislu.Aktivan je i kad je temperatura vode 2-3stepena celzijusa,što je otprilike januarska temperatura Dunava.To je ono najlepše kod smudja,što radi cele godine.
Poruka od: voja poslato 02 Novembar 2011, 14:03:56
Probali vise puta kad idu sante e tad nece pa nece ali mislim da nije zbog temperature vec zbog zvuka koji prave sante