VARALIČARENJE => Smuđ => Temu započeo: maverick poslato 02 Novembar 2009, 14:16:23

Naslov: Smudj i bucov
Poruka od: maverick poslato 02 Novembar 2009, 14:16:23
U ljetnim periodima na mjestima gdje je po danju radio bajkoš, navecer sam uredno trazio i dobijao smudjeve... kako je ovo vrijeme zahladilo, navecer recimo poslije 20 sati... cim bajkoš radi po limanu, uz kamen dobijem smudjarka, nisu neki veliki ali kao da imaju isti sat za navijanje i podju se hraniti u istom trenutku... ne smetaju li jedan drugom...
Poruka od: retfala poslato 02 Novembar 2009, 15:07:07
Kolega baš mi je drago da si se malo otvorio :rlol: Piši još malo o svojim iskustvima jer si ti jedini koje ja znam razvalio smuđeve ove godine
Poruka od: maverick poslato 02 Novembar 2009, 18:23:38
ja jos ucim , zato ponekad i postavljam glupava pitanja pa mi nitko ne odgovara   :lol:
Poruka od: Vale poslato 02 Novembar 2009, 18:44:06
Ne postoje glupa pitanja vec glupi odgovori.Samo napred cepaj i bucka i smudja :thumbup: Od bucka su dobre pljeskavice.Moje iskustvo je gde preko dana pecas bucova,nocu pecas smudja na voblere :ok:
Poruka od: Djole poslato 02 Novembar 2009, 19:56:55
Nizvodno od mesta gde "raubuje" jato bucova, u mirnijoj vodi "čuči" i čeka svojih pet minuta - jato smuđeva.  :takoje:
Poruka od: maverick poslato 02 Novembar 2009, 21:11:55
pa tako se i meni pokazuje u ovom periodu a dok je bilo toplije smudj je dolazio na smjenu poslije bucova....a mislio sam da jedan drugom smetaju
Poruka od: Djole poslato 02 Novembar 2009, 21:18:18
Smetaju sigurno ... i ne vole se mnogo ... ali kada glad nadvlada onda važi "zakon jačeg". Mislim da se bucov povlači ispred smuđevih oštrih zuba, ali to je samo pretpostavka - bez dokaza. Tu je najbitnije ko je veći!  :cheesy:
Poruka od: Vale poslato 02 Novembar 2009, 21:20:51
Meni se desavalo da prvo imam seriju malih smudjica,a onda kao da veliki komadi cekaju,da se ovaj sitan smiri. Krene serija pravih komada,a malih nigde kao da se razbezali,neverovatno sta sve mozes doziveti sto vise izlaska sve vise iskustva i sve ti vise jasno koliko ti nista nije jasno!
Poruka od: Olovo poslato 02 Novembar 2009, 22:22:27
da se napravim pameten, jer nemam drugog posla, kad naletim na sitne , sklanjam se odmah sa mesta ako je u malom arealu , ako je u vecem prostoru obicno se par vecih vrzma iza njih na nekih 20 m maximalno..
A ako necu da se sklanjam, na 10 malih obicno ide jedan preko kile..
Poruka od: STUKOLOVAC poslato 07 Novembar 2009, 15:30:05
na terenima gde ih ja pecam smudj i bucov ne zalaze jedan drugom u atar,ili je to vrlo retko.bucova pecam na sprudu napustene plaze,a ako nije tu pomerim se 100m uzvodno na usce kolubare u savu.na jednom od ova dva mesta mora biti,mada kad dodje "mama" odmah ispare  :tongue:
smudj je 200m nizvodno u panjevima i tu nema greske.zanimljivo je da ovde ima smudjeva preko 15kg (lovili ih alasi) ali je najveci na stap dosao 10-11kg i to samo taj jedan,uglavnom su od 3-6kg.razlog tome je sigurno sto svi dziguju smudja po tom krsu na robustan pribor (totalno neprimeren za smudja),a potajno se nadaju crnim nemanima koje ovde obicno obitavaju kad dostignu dvocifrene kilaze i povremeno dolaze na te mamce ali ih po tom terenu redovno i odnose sa sobom.  :rolleyes: smiley007
Poruka od: vucko poslato 09 Januar 2010, 22:04:24
Meni se desilo krajem decembra da mi je jato bucova bukvalno "rasteralo" smudjeve.Prvo sam imao par smudjaraka,do kile,i odjednom na svaki ali bukvalno svaki zabacaj bucov,od pola do dve kile, blizu tridesetak komada."PRAVILO" je da ne jedu u isto vreme u "istoj trpezariji",ali meni se upravo to dogodilo ( I NIJE MI ZAO)  :cheesy:
Poruka od: Olovo poslato 09 Januar 2010, 22:18:48
pre ce biti da nema vremena da smudj uzme varku od jata poludjelih bucova ,a jedu itekako na istoj trpezi , samo retko u istom tajmingu..
Poruka od: vucko poslato 09 Januar 2010, 22:29:54
Ista trpezarija ali tajming ne, ali su ovog puta bili toliko gladni da su mozda i kojeg smudjarka prozderali  :rlol: :rlol: :rlol:
Poruka od: ESOX LUCIUS poslato 26 Februar 2010, 20:30:12
Prema mojem iskustvu i saznanjima, smuđ vrlo često koristi bajinovu taktiku kao bonus zalogaj; kako bajin lovi u jatu kedera udarcima repa i ošamučivanjem, te nakon toga lovi one ošamučene i dezorjentirane, nizvodno lovi smuđ one koji su odlutali sa strujom... Na žalost,uglavnom su to(nije pravilo), manji i nedorasli primjerci.
Isto sam primjetio da neka pravila, nisu ista na 38km i 1km Drave, a za Dunav da ne pričam...
Poruka od: dus poslato 26 Februar 2010, 21:25:03
stari su mi blinkeraši govori "di je bajkoš po danu ili pridveće, dođi naveće bacat na smuđa". i istina je ,uvjerio sam se.di je sitna riba tu su njih dvojica. dali se nepodnose to neznam. ali dok blinkam smuđa po noći puno puta mi se zakaći bajin.i naravno rastera mi sve živo.  :veryangry:
Poruka od: maverick poslato 26 Februar 2010, 21:59:11
ma u ovoj nestasici i bajkos je  :thumbup:
Poruka od: ESOX LUCIUS poslato 26 Februar 2010, 22:03:22
U svakom slučaju postoji neka prirodna simbioza između ova dva grabežljivca, jedini problem je uistinu taj, ako ideš ciljano na smuđa, a uloviš ludog bajkoša, ''mjenjaj mjesto''..., osim ako ne želiš zabavu, a smuđ, nekom drugom prilikom i na drugom mjestu...
Poruka od: dus poslato 27 Februar 2010, 21:58:03
što se mene tiče ja nebi mjenjao bajkošev dril za smuđev,aj ipak kaki god bio dril je dril. što kaže maverik.  :takoje:
Poruka od: vucko poslato 27 Februar 2010, 22:10:15
bajkos je bucov,ako ne gresim.Pa ako volis ribu koja se bori na cistini a ne uvlaci u granje onda je ok.Do sada nisam imao prilike da imam na stapu neke vece samce,mada ga nisam puno ni trazio ali ovi sto sam ih uhvatio su pruzili lep otpor sobzirom na velicinu.
Poruka od: scotty poslato 09 Februar 2011, 20:51:51
Smuđ kad lovi u jatu lovi tako da se jedan po jedan zaletavaju u kedere.Gledao x puta s mosta.
Bucov je tome sličan kad lovi u jatu samo što tada voda pršti zajedno s kederom.
Tada dosta kedera izvuce zivu glavu na nacin da ostane ranjen.
E tu sad nastupa smuđ. Nakon što se bucov smiri, niže dolje  ( cca 50 m.....)pokupi ošamucenu ribu smuki.
Ako mu je to nedostatno pa traži još jela,krece u lov.
Eto...zato je smuki tu di je bio bucov.

Hladnija jesen i zimi smuki je u jatu deverika....zašto  smiley033?
Poruka od: Goachild poslato 09 Februar 2011, 20:52:34
Tema je o pecanju!
Kuvanje nije ribolov pišite o tome u sekciji Kulinarstvo i bez offtopica.
Poruka od: mrjr poslato 09 Februar 2011, 20:55:23
A,o pecanju je reč  :lol:
Bucov i smudj nemaju veze jedan sa drugim po životnim navikama i načinu na koji progone plen,ali javljaju se na istom terenu u različito vreme,mada se ponekad desi i da bucov naidje u sred noći.
Poruka od: maverick poslato 09 Februar 2011, 21:23:42
proslo ljeto izrazito debele bucove sam lovi kasno u noc
Poruka od: zilien poslato 09 Februar 2011, 21:52:04
Meni se dosad nije desilo da nocu upecam bucova .Ali znam da ga pecaju jer sam gledao lika na par metara od mene i to sve krupni po 2-3 kila.
Poruka od: mrjr poslato 09 Februar 2011, 22:09:47
Prošlog leta,negde oko 23h,bacam za smudja vobler,i sve čekam zubatog,kad mi odjednom nešto zakuca vobler.Ponadao sam se dobrom smudju,ali već posle par sekundi ukapiram da nije smudj. Na kraju izvadim bucova od 2 kile,grbavog debelog.Dešava se očigledno,ali ipak redje.Ja ga nikad ciljno ne lovim noću,ali naleti mangup kad mu vreme nije.
Poruka od: genjura poslato 09 Februar 2011, 22:22:24
kod nas u vu se može isto reći da njih dvojica žive u istoj "ulici",jedina razlika je u tom (barem ovih godina)da bucko odradi svoje do prvog mraka i onda tajac,pa prepušta teren svom ribljem kolegi.sva ovasilna dešavanja se odvijaju samo na jednom mestu u gradu - ušće vuke u dunav( znači bucko prvi smuki drugi)dok se na drugim mestima termini znaju izmešati pa se bucko zalepi kad mu nije vreme smiley300
Poruka od: dambač poslato 09 Februar 2011, 22:25:35
Prošlo ljeto u prvi sumrak jato bucova na sprudu,na kastmaster udaraju ko ludi ali i jedan smuđ i onda opet bucovi neznam ali mislim da je smuđ bio sa njima u jatu.
Poruka od: Nebo poslato 10 Februar 2011, 10:11:34
Ja tamo gde pecam bucova, raub mu se javlja relativno rano leti vec negde oko 7h ujutro, e sad mene interesuje da li u tom jutarnjem terminu negde od 4h do 6h ujutro smudj uzima hranu, tu ga pouzdano ima, ljudi su ga dobijali na parce uglavnom. Ja sam pokusavao na tom mestu u periodu od 4 do 6h ujutro, mrak ili tek svanjava,  da ga dobijem na varku ali nisam imao nijednog udarca na tom mestu.
Poruka od: mrjr poslato 10 Februar 2011, 10:20:56
Naravno da uzima ujutru,ali treba da dodješ pre svanuća i sačekaš trenutak kada svanjava.Tih pola sata su ključni.Čim sunce odskoči već je najčešće kasno.Ja zato retko kad idem ujutru na smudja,već popodne i noću.

p.s. ako ga dobijaju na parče u to vreme,to znači da je prisutan,a ako je tu onda menjaj gumice dok ne potrefiš pravu.
Poruka od: Nebo poslato 10 Februar 2011, 10:29:13
Jedino tako ko sto kazes da probam da menjam gumice dok ne potrefim... ebga probao sam razne nacine vodjenja, jedino mi je bilo mrsko da menjam gumice, probao par puta sa neke dve boje pa odustao jer i sunce se vec dobrano se pojavilo. Imam tu jos jednu dilemu, ima dosta stuke i ne usudjujem se da skinem sajlu al ajde probacu i to, sa nadam da stuja jos spava he he
Poruka od: mrjr poslato 10 Februar 2011, 10:39:48
Moj savet ti je da skineš sajlu obavezno.Što se gumica tiče ne znam napamet šta da ti kažem,ali recimo, dok je još mrak bacaj neku šartez varijantu,a kad svane predji na neku manje drečavu boju(bela,žuta,boja meda...)
Poruka od: Nebo poslato 10 Februar 2011, 11:16:00
Tako cu i uradim a ako bidne i smudja bice i vopi u neogranicenim kolicinama he he