Jiganje - najčešće greške ribolovaca

Započeo viking, 04 Decembar 2010, 19:59:59

mrjr

Pa ti stvarno troluješ.Kome ti pričaš te priče.Zimi smudj jede redje i manje,jer ne raste,već samo troši energiju na samoodržanje.Veći smudjevi se love zimi zbog nedostatka prirodnog plena,gde su prinudjeni da više traže, prilaze obali i rizikuju,a manje biraju.Kad krenu u predmresnu migraciju,love se najčešće i najveći ,ali to je tek pred kraj februara.

Da, češće se ulovi veći zimi nego leti. Ali broj komada se drastično  smanjuje. Sad kako ždere, kada bih izlazo svaki dan i ostajao po 4-5 sati i nosio sve kući napravio bi "ekološku katastrofu" na mojim terenima.  Zimi ne jede češće. Ne jede ni manje. Stvarno jede više, ali ređe. Mota se po zimovnicima sa krupnijom belom. Ne jurca za sićom. Jede ređe ali krupnije zalogaje. U proseku su krupniji, ali ne lovi se tek tako i toliko komada. Tako da za nas ribolovce, žargonski jede manje, bez obzira na količinu hrane koju unosi. Bar ovde kod mene. Iskustva su različita, tako da ne treba biti tako isključiv i ljudima koji ga uspešno love napisati:"Ne lupetajte gluposti!" Ne samo različite vode, nego i jedna ista voda na različitim područjima može imati različita pravila. A početnik prestaje biti početnik kada skonta pravila svoje vode - i na osnovu toga postavi svoja sezonska, vodostajna i ostala pravila za uspešan lov. Kada počne redovno - često da ga lovi. Dotle je svaki savet dobrodošao. Svi smo mi pomalo početnici. Pogotovo na nepoznatoj vodi. A i dalje mislim da je najveća greška pri džigovanju i svim ostalim tehnikama ne biti na vodi, a vreme ti dozvoljava. Makar malo!

CostaK

Citat: ibanezi poslato 02 Novembar 2015, 22:47:14

ibanezi je rekao. HOWG!!!
Potpisujem!!
A Bad Day of Fishing is Better Than a Good Day of Work.

ellesar

I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

pkv-pecaroš

O jiganju sam bar "papirnato" pohvatao konce odprilike što se tiče tehnike ali me a vjerujem i većinu ljudi na forumu zanima izbor varalica koje koristite u lovu ovom tehnikom i u ovo doba godine. Naime neko koristi one sa većom vibracijom,neko opet sa manjom pa me zanima šta vi više preferirate pri vašem ribolovu. Možda nije pitanje za ovu temu pa bih molio administratora da ovo pitanje  prebaci tamo gdje misli da bi trebalo. Hvala unaprijed. smiley033

ellesar

Neznam, ja koristim Orka šed, DOKov spickey, El Pi mislim triger i Smukijeve lidere za sitno i Smuksona za krupnu vibru. Volim i orkin šed tvister, jedino me nervira što se zna uhvatiti rep za udicu, pri zabačaju. Najviše orka.
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

mrjr

Sinoć izadjem na vodu.Odem u neko doba na poziciju gde sam video da smudj raubuje,tako da znam da je tu.Stavim prvo fluka(lasta) koji ,kao što se zna, ima veoma slabu vibraciju. Provučem tri ,četiri puta i nadjem smudja,ali on samo nehajno kljucne silikon ,a neuzme.U trenutku mi se učinilo da sam nešto zakačio,ali ,...posumnjam ja ipak.Prodjem još dva, tri puta tuda i ništa,a onda promenim i stavim šed. Krenem sporo da odžigujem mesto pažljivo i čvrk, a posle par sekundi kilaš u meredovu. Ovo je odgovor šta koristiti.Treba koristiti sve i menjati često, a naročito u situacijama gde vidimo aktivnost smudja.

He, he, napisah ja u prethodnom postu-Svi smo mi pomalo početnici, pogotovo na nepoznatim vodama. E, ja sam pomalo- malo više početnik na svojoj vodi na svom terenu, posle toliko godina. Prekjuče sam radio sa glavom (kapicom) od 10gr, sakrivena tex. montaža, sa odličnim uspehom-4 smuđa iz 4 udarca.  Pošto smuđ radi u čičku i ispred njega nedaleko od obale sakrivena worm montaža je obavezna. Sava je i dalje u padu, usporila je pa sam juče poneo SG xlnt drop-shot sa onim najnežnijim mogućim punim crvenim vrhićem, jer se nametala potreba za kapicama od 7-8gr za koje je ovaj štap idealan (povlačenje i detekcija). Napominjem da mi je sa njim, tehnikama  sa otvorenom udicom (dropšot, klasični džig sa lakim glavama, vobler) realizacija bila odlična, recimo 90%. Uglavnom da skratim, u intervalu od 20ak min sam imao 2 nimalo nežna udarca (Smuki lasta 15cm i Yum Swurm 4,75 inča) i nijednu realizaciju. Tanki dropšot vrhić jednostavno nema snage da oslobodi sakrivenu udicu i zakaći smuđa. Tragovi zuba su na pravom mestu na silikoncima,  nije hvatao za rep nego baš preko udice. Seo sam na skuter, vratio kući, došao sa adekvatnim štapom- i više nisam imao ni jedan udarac :lol:. Dakle, pribor ne mora biti skup ni savršen, ali mora biti koliko toliko adekvatan tehnici i ribi koju lovimo. Od juče sam još malo manje početnik. :cheesy:

mrjr

Ako ti je ostao silikon na mestu,tj. nije bio svučen niz udicu,a ima tragova zuba,to je sitan smudj.To se sve dešavalo meni i mojim ortacima u praksi i to češće nego što se misli.Neverujem da taj štap nebi probo usta smudja.

Moguće, ali više ne rizikujem. Da ostali su tragovi zuba, a silikon nije svučen, ali ne verujem da je baš onaj sitni ispod mere. Na tom mestu sam ulovio svega 2 kom ispod kilogram700-800gr, a predpostavljam da su i oni generacijski pripadnici malo zaostali u razvoju. Uglavnom su komadi 1.2, 1,3 kg, i najveći 1,8 u par dana. Upravo sam došao sa Save i dobio još jednog tu oko 1,5kg. Udario je oko 13h, a par minuta ranije i kolegi jedan tako oko pojačeg kilograma. Eto u najtoplijem delu dana, a posle ni kvrčak.... Da baš na isti mamac i montažu udare uzastopce 2 baš sitna, a da  drugim štapom, imam 100% realizaciju 6 kom (1 neki dan na probi štapa, 4prekjuče i 1 danas) bez tih baš sitnih :question:....Imao sam par slobodnih dana od firme i baš lepo iskoristio.  :ok:

mrjr

Postoji još jedna mogućnost.Bio si previše brz.Smanji otežanje i idi sporije.Prošao si hot spot prebrzo.

Ha, ha, postoji mogućnost da sam spot prošao prebrzo zato što sam smanjio težinu kapice.Radio sam sa 10gr i prekjuče i danas. Tehmika dalek izbačaj uzvodno, i po padu na dno (tu su ostaci starog brodogradilišta (barža, cevi...prekriveno svim i svačim) iagano sporo dizanje na istom rastojanju da  sam tok nosi glavu. Sve do potopljene barže malo nizvodno ispred koje moram da izvlačim jer tu ni texas ne pomaže, a udarci su i najčešći pri dizanju ispod same barže. (Al sam se u životu nakidao dok nisam u milimetar našao idealnu putanju).  I zato sam nosio Drop šot štap da spustim težinu glave na mislio sam idealnih 7gr.  Dovoljno da u takvom izbačaju potone na dno, a da imam domet jer sa krutim, jakim Extrasensom na kome je i mašinivca sa debljom strunom se mučim da postignem daljinu, a sa 7gr pitanje je i da li bih ostvario domet. Da, da pošto varku nosi tok, moguće je da laka glavica (kapica) na tankoj struni ide prebrzo. Ide brže sigurno, to se i vidi i oseti, ali nisam razmišljao o tome da ide prebrzo.

bulmil

Naravoučenije,
Nosi uvek dva štapa kao pravi smudjaroši,jedan za laganezi a drugi pravi...hehehehhehe

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Džamajka

Batica

Danas, oko 14h prvo manji somic, zgutao kosaca 14cm do dupeta, nije bilo spasa da se vrati nazad, 2-2,5kg. Sledece provlacenje oko zidina potoplje kuca, strahovit udarac, kontra i nista. Gledam kosaca ni jedna ogrebotina. A na glavi svaki zub iz somovske cetke bio je utisnut. Skidam kosaca i stavljam orku sedtvistera. Menjam vibraciju da bi ponovo napao. Prvo bacanje, nema udraca, samo sam osetio kako je poneo, popustio sacekao 2sek i kontra iz pete. Krece borba, vracam ga dva puta do camac i onda krece preko zida, kida 1.5m i ostetio isto nekih 1.5m kanapa.
Sve se vrlo brzo novo namontira i stavljam glavinjaru Draskovu G5 spicu. Bacam preko mesta gde se javio i polako navlacim, udarac i spaja rep glavinjare sa grudinm delom, nema kacenja.
Jedan dan jigovanja na Dunavu. Imao posle sitne smudjeve a to se ne racuna.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

shone48

Da li stanje vodostaja moze da se ubraja medju greske ako se ne prati isto? Da li bolje radi kada raste, stagnira ili opada? Kakva su vasa iskustva? Meni je vise njih reklo, u toku zivota, da je ulov ribe veci kada voda raste i stagnira nego kada opada i pecajuci druge vrste je uglavnom tako i bilo. Ne znam da li ovo moze da se generalizuje ili zavisi od vrste ribe? Kakvo je "pravilo" za smudja sto se ovoga tice?