Jiganje - najčešće greške ribolovaca

Započeo viking, 04 Decembar 2010, 19:59:59

bladerizer

godinama sam u dilemi koja boja tvistera je naj bolja,99% bacam sartez dekor jedan % druge boje da bih sebi resio dilemu oko boje pocnem u top vreme da skidam sartez i trpam na udicu sve druge dekore u toku dana bilo je ribe na bele,zute,sedef itd na crne i braon ni pip,ne pricam o jednom pecanju vec o celoj sezoni,iz dana u dan probam nece,pa nece,skinem crnog stavim sartez kvrc tu je,znaci riba radi ali nece crnog tvistera.Pada mrak tama svuda,oblacno,nema meseca,bacam sartez kvrc,kvrc,kvrc, tri komada za redom, skidam sarteza stavljam crnog prvi sup,kvrc,drugi sup,kvrc.
Zakljucak: Nevidi boju nocu,mozda vidi siluetu seda ili tvistera ali boju sigurno ne,nisam doktorirao vid smudja pa nemogu 100% da tvrdim da sam upravu ali moja praksa govori jedno da smudj ne vidi i ne razlikuje boje po mrklom mrku!
Leleee otkaci se

mrjr

Ne vidi boju,ali vidi siluetu,ili odsjaj prema nekom izvoru svetlosti.Ako vreba odozdo na gore,onda je dovoljno da vidi obrise nečega u odnosu na mesec.Retko se dešava da je mrak kao u tunelu.Inače,da bi mu potpomogao,volim silikon sa gliterima,jer oni hvataju i najmanji trag svetlosti i daju odsjaj,ali ne treba ni preterivati,pa da šljašti kao novogodišnja jelka,jer će to samo da izazove sumnju kod staklenookog.Bolje je da bljesne diskretno s vremena na vreme.Znam da ti pecaš na dtd-u i da si dosta uspešan,tako da ne sporim tvoje zaključke.Samo iznosim iskustva sa mog terena.Evo,sad je došlo na red da isprobam omiljeni silikonac u dekoru tamno zeleni sa crnim gliterima.Naoko se ne presijava,ali kako će to smudj da vidi,ostaje da proverim.Pecam noću 90% vremena i zimi i leti.

ellesar

Mala dopunica,nevidi morebit neke braon,zelene i uopšte kamuflirane da tako kažem.....ali itekako vidi drečeće,žuto,narandzasto,fluo zeleno,belo :takoje:
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

KAPETAN113

Pecam smudja ne toliko uspesno kao vi, meni se crni tvister pokazao najbolje, posle njega zeleni sa slokicama pa tek beli, inace pecam na Dunavu u Zemunu.
Svako ko mi kaze da boja varalice nije vazna poverovacu ako otvori kutiju i ima sve tvistere u istoj boji.Pre par godina pecao sam sa zemunskog keja novembar mesec sve moje navedene favorite sam bacao i ni kvrc, iz dosade okacim orka tvister sampanj boje providan sa sljokicama, za manje od jednog sata 4 stuke i dva smudja smiley033. Posle toga isti taj tvoster sam bacao iz camca i na sirokoj stazi govedjem brodu, auto kamp Dunav, treci kamen i NISTAAAA.Jako puno vremena provodim na pecanju iz camca i jedino je pravilo da pravila NEMA.Pozdrav i BISTRO!

Nemojte mi zameriti sto cu malo iskociti iz teme varaličarenje i dotaći se na ovom mestu lova smudja prirodnim mamcima.
Ako po mrklom mraku dobre rezultate daje shed sa gotovo nikakvom vibracijom, ali dobrim vizuelnim efektom, onda bi muvanje smudja sa kederom po mrklom mraku moglo biti ubitačno.
To je samo neki moj logični zaključak iz nekih dosadašnjih postova, ali ne bih znao da kažem da li je to tačno.

mrjr

Ni ne znaš koliko si u pravu,nažalost.Ja muvam silikonom,a kolega sa keja sa kojim pecam često,je celo leto muvao na kedera i ojadio ih je.Ne treba tu nikakava vibracija,ali treba samo znati kako se keder "vozi" i kakva montaža je potrebna za pravi efekat.Neću u detalje,jer ionako se mnogo muvaroša iznenada sjatilo tamo gde ja pecam.

KAPETAN113

To si u pravu 100%, i ja verujem u to da ni jedna varalica ne daje efekat kao keder, i miris i ukus.Ali vidi sad ovo vreme, kedera na Dunavu nema dzaba ti pecanje ako ja 3 sata hvatam kedere kad, onda smudja da pecam.E  zato okacim tvister pustim camac niz vodu i vertikalni dzig, i to jedva radim povredjen mi je lakat kontra vise mene boli :eek: nego smudja.

kviskons

Davno, davno jos kada sam pocinjao sa jig ribolovom, neće na ništa.
Novi Sad, Dunav, bistra voda, veče palo.
Kada sam stavio potpuno providni tvister bez glitera i ostalih dekora, odmah udarac da otme štap iz ruke.
E sad šta se od tog dekora vidi a šta se oseti to je duga priča.
Od tada volim da ponekad provučem potpuno providnu gumu kroz vodu, čak i kad je mutna.
Samo se teško nalaze. :sad:

Pitaj Smukija sta sam 20 godina od njega uzimao. I sta mi je posebno pravio :takoje:

IVEK 85

Pozdrav,prije 2 godine mi kompič dao par komada tvistera od smukia točnije Venti 12 cm,poslje toga sam naručio 10-ak paketa od smukia tih tvistera,poanta najviše sam polovio smuđeva na prozirne s gliterima!Slab sam več s njima morat ču kod smukia odradit neku naruđbicu! :ok:

Citat: TopMix poslato 29 Oktobar 2012, 13:41:24

Ima tema u kojoj se vodila beskrajna i besomucna diskusija upravo o tome. Na zalost ja koji nisam pokusavao sam da ubedim oni koji jesu "kederasi" da se itekako uspesno moze loviti smudj kederom nocu. Nije pomoglo ni to sto sam prenosio nesto u cemu sam vise puta ucestvovao, naravno samo prisustvom :no:.
Ne znam da li su isti promenili misljenje, ali bi mi bilo drago da ako jesu to prenesu i ovde.

Citat: KAPETAN113 poslato 29 Oktobar 2012, 12:59:04
Pecam smudja ne toliko uspesno kao vi,
Ma odakle znas ko je koliko uspesan?

Inace obozavam boje koje si pomenuo i na njih pecam 90% vremena.

telekom

Znam coveka koji je ispitivao mesto za sarana , zakacio samo olovo da prepipa teren kad ono udarac i to zestok ( kakav dekor i vibracija ? ) :wink:
Nauci coveka da peca i pecace zauvek

1. Znaju ga svi :tongue: Dzaba ti mistika, "covek" je u par navrata vec preneo celu pricu i to pod punim imenom i prezimenom :rolleyes: :lol:

2. Ajd za vibraciju ali za dekor debelo gresis. Ta boja spada u meni najdraze a i definitivno je jedna od najboljih :ok:

KAPETAN113

Tvister 011 pretpostavljam da su uspesniji zadnje dve godine jako retko pecam smudja zbog povrede.
A, to da nece smudj nocu na kedera nije tacno, naravno ima cugove kao i danju, vecinu smudjeva sam uhvatio po mraku i nocu.I  jako mi se dobro pokazalo gde je teren bez zakacaljki bela musica na 20 cm iznad tvistera.