Razlike izmedju muvanja i dzigovanja

Započeo stefany, 23 Oktobar 2011, 23:22:53

Za mog druga twistera.
Sebe i maverika sam stavio u pomenutu grupu "svaka budala" jer tu si nas i svrstao kao grupu koja je videla nesto od nekog.
Da sam ja napisao svaka budala kupi 5 vrsta guma ode na kamen i hvata smudja bez problema tebi to nebi prijalo kao ni meni za muvanje.
Imam ih jos za primer koliko hoces.
Evo i odgovor koji si trazio.

Pod muvanje spadaju tehnike:
Draskovic
klasican sistem=metak olovo-predvez i na kraju smudjarska udica
dzig kederom

draskovic je poznat nemoram da ga objasnjavam
klasican sistem je nacin koji daje dobre rezultate i on je nesto izmedju dubinskog ribolova i muvanja,
ali spada u muvanje.najcesce se ga koristimo kada hocemo da radimo pretragu tako sto ga spustimo
u odredjenu zonu gde se ocekuje riba.Bacim u obalu svucem ga na prelaz ili ga spustim u blizinu nekog panja  onda ga ostavim par minuta pa
pomeranje par metara pa opet cekanje itd itd ovo je samo jedan primer koriscenja.sa malo iskustva radi se i granje bez problema.
Vrlo cesto ga muvarosi koriste kao dodatni stap u camcu.spusti se na odredjeno mesto dok se sa drugim stapom pretrazuje teren sa dzig glavom.
mana sistema je jer nisi u direktnom kontaktu sa ribom i pocetnici imaju problema da odvoje ribu od prepreka.
I na kraju varijanta koja je proistekla iz predhodnih
a to je keder na dzig glavama 4/0 5/0 6/0 i 7/0 tezina 11 / 14 /15/16/18/20/21 grama i vrlo retko tezih
od stapova najbolje su se pokazali izuzetno brzi stapovi duzina od 240-270cm u rasponu 15 - 60gr bacanja
sa multiplikatorima.
ja trenutno koristim cts 15-45gr
sa strunom PP 15 libri
pocetnici obicno pocinju sa 18-20gr glavama jer im obicno i pribor nije prilagodjen za manje tezine
glave koje ja najcesce koristim su 11 i 14 gr u jacoj vodi 16 gr. teze od ovoga vrlo retko
recimo da sa 60grama stapom tesko moze da se radi sa glavama 11 grama ako postoji neki tok
jako je bitno prilagoditi pribor.
recimo sa 11 grama i mojim stapom bez problema moze da se cita dno tipa dali je kamen panj tvrdo dno meko dno ili riba
sto je sa jacegramskim stapovima tesko bez 16-18gr.
Jako je vazno i provereno u praksi laksa glava vise ribe po mnogo aspekata.
ovaj nacin muvanja daje strasne rezultate i na nijednoj vrsti terena nije pokazao mane
Radi se svaki teren od najveceg krsa preko kamena, pescanih sprudova limana itd
sa manjim glavama riba uzima i ako je ostavljen na dnu sto se nama desava prilikom odmora u camcu dorucka i slicno.
Kod ovog nacina je multiplikator u strasnoj prednosti
jer u svim situacijama nikada ne gubis kontakt sa kederom i osetis i najmanji cvrk cak i pesa
vrlo je bitno reci da mi prilazimo mnogo blize mestu gde trazimo ribu u odnosu na gumu
i vrlo cesto mu stanemo na glavu.ako mislite da je to lose onda je to velika greska.
mnogo ribe se dobije ispod samog camca pa cak i pri maloj dubini i to je ono sto prvo odradim kada stanem na mesto.
Da se nebi neko upecao pa krenuo polemiku da to nije tacno,
evo primera.na prvom skupu vukova uverio sam maverika tako sto sam stao na sam panj i u tri metra dubine ispred camca
pobrali smo sve smudjeve na panju u roku od 15 minuta.bilo je oko 7-8 komada
na drugom skupu sa maverikom digao sam stuku 8 kg na dva metra od obale,1.5 m dubine ispod samog camca
na poslednjem skupu sa mobi dikom sam stao u uvalu vezali smo vrh camca u obalu i posle desetak minuta sam ispod camca u 1 m dubine
digao smudja 3kilasa a zatim mi je na istom mestu spala slicna riba.
I na kraju isto to sa rj em ispod camca dignem kilasa gde smo lepo bucno prisli sa upaljenim motorom.
znaci prilazimo ribi jako blizu.
najdalje do 10 metara a to opet zavisi od situacije na licu mesta.

otpustanje kedera od sebe=
recimo imam prelaz u blizini obale takozvana brezina koja se spusta sa metar pa do ...
Stanem na samu brezinu paralelno sa obalom,spustim pored camca i dzigujem od sebe.
dignem kedera pola metra i onda ga lagano spustim pola metra dalje.
ako jos naidjem na zanimljivu prepreku neko vreme ga dzigujem i lerujem ispred prepreke
a posle toga preskocim prepreku pa isto to sa druge strane.
u slucaju da ne mogu da je preskocim  onda zabacim u obalu i svucem ga iza prepreke.
ovo daje extra rezultate.
ovde je jako vazna tezina glave greska u 2 ngrama je problem.
ako je laksa 2gr nego sto treba voda je odnosi i nemozes da se zadrzis gde hoces.
ako je teza tabanam u mestu ili mi prilazi.
sada za ovo je bitan mult jer dok otpustam strunu palac drzim na struni i osetim bilo kakvo pipanje kederom
prepreke ili ribe. sto mi pomaze da reagujem da ne zakacim a ista stvar sa ribom.
kod masinice otklapas zaklapas,sve u svemu moze ali...
ovo je samo jedan primer otpustanja a ima ih mnogo tipa za kamen pesak liamne i ostalo.
vertikalisanje=
pustanje camcem u zoni smudja,uz obalu,na kamenim sprudovima pa i daleko od obale,zavisi od mnogo stvari.
Vrlo popularan stil a pogotovo za pocetnike koji i nepoznaju zone smudja.
odlicno daje ribu-nebi verovali.
Naj bolji je kada je riba aktivna i tada nema razmisljanja dali ovde ili onde.
pustim se na 3-10 metara od obale da me voda nosi i odizem i spustam kedera 30-tak santimetara od dna.
i tako moze i vise kilometara.u slucaju da u nekoj zoni imam vise riba na kratkom rastojanju usidrim se i pretrazim teren.
vrlo cesto se desi pustam se imam udarce,usidrim se nece da pipne.
nikada ovo nisam shvatio zasto ali se vrlo cesto desava.
na ovaj nacin uvek radim na nepoznatim terenima jer mi pomaze da procitam mesta i onda iz iskustva da se postavim gde treba.
i naravno sve ostale fore kao na gumu jedino sto nikada neradim na nacin da dovlacim glavu prema sebi jer za to
treba mnogo teza glava a rekao sam da to u startu nije dobro tako da se tako ni ne postavljam na mestu.
druga stvar je sto ne mogu da sa stapom 240cm bacim 11 gr na 30-40 metara od sebe.
vec bacim blize sebi a voda ga odnosi od mene.obzirom da je keder i da nema potrebe odrzavati neku vibru
apsolutno je nebitno.prema sebi idem samo kada pretrazujem teren uzvodno od mesta gde sam stao.
Evo tvister kao sto sam ti obecao ovo je samo jedan mali deo sto se muvanja tice a varalicari mogu sami
da utvrde njima bitne razlike.
ako ima neko  opet konkretno pitanje ili jos opsirnije nije problem
mnogi me pitaju na koji nacin se stavlja keder,uslikacu na vodi
pa cu objasniti i kako kombinujem velicine kedera sa velicinom udice kao i gramazom.
Pozz

:lol: Eee svaka cast :ok: :clap2:  Jeste da ja ovo nisam trazio i da je proisteklo iz potpunog nerazumevanja ali rezultat je fenomenalan. Mnogi ce ti biti zahvalni na ovome. Uzgred stajes rame uz rame sa Priketom (Kajmanom) :tongue: .

Sto se tice onoga "svaka budala kupi 5 guma i ode na kamen......", vidi se da me lose procenjujes pa mislis da bih se uvredio. Kako da se uvredim kada je to 100% tacno :takoje:

Samo cu jos za onaj deo sa stajanjem smudju iznad glave. Prvo sto sam ukapirao pri pecanju smudja iz camca, je da mogu slobodno sidro da mu bacim na glavu. I gomilu riba sam  uhvatio neposredno posle bacanja i tik uz kanap, mada na gumu :takoje:

Sve ovo sto si napisao je sjajno osim sto moje predrasude "mutna-jaka" voda bolje guma, i sl. ostaju moj problem :rolleyes:

Citat: mamijo poslato 25 Oktobar 2011, 10:35:26
@ Stefany
Prvo izvini - nije mi bila namera da ikoga uvredim .... drugo i ja volem snowboard .. skijanje suks ... hehehe

Paz' 4 godine sam u chamcu sa drugarom koji u 90% vremena ima kedera na udici ... a ja samo gumu - only .... 4 godine!!! Drugar odlicno peca, poznaje terene brutalno - svaku rupicu/ sprud/panj ....  staz od preko 20 godina na Dunavu. To je za Respekt! Odatle imam neke zakljucke! Drao me je - otkidao sa ulovima ... i i dalje nisam stavio kedera - ali sam neke cake naucio kako da sa gumom budemo bar egal u 99% vremena .... a kad je mutna voda ....  :wink:

A oko dolaska u PA ... ja se izvinjavam al ja da gledam kako u danu zakolju tonu smudja oko mene - ja to NE MOGU ... ma ne bi mogao da vidim par smudjica ispod 40cm na stringeru vec bi morao da dobacim nesto sto bi veoma pogodilo ego doticnog mesara iiii  .... ne bi to na dobro izashlo!

PA tereni dok se ne srede totalno - nema mene tamo ... hvala na pozivu....
nisam se uvredio ne brini,sto se tice tvog ortaka njega bih jako voleo da upoznam na vodi.
ima poziv sa nase strane.ti mi ne trebas da mi se svadjas sa kolegama.
smudjoslav je isti.ume da nariba ljude iako su dosta stariji od njega.
jednom smo prisli na vodi nekim nasim starijim kolegama i oni da nam se pohvale dignu nisku
sa smudjevima a ono pola prekrsajci.kaze smudjoslav koji ce vam ti mali.a ovaj mu odgovori  pa ti su najsladji na tiganju.
tek smudjoslav onako besan ma vi to prodajete,pa ja kada bi prodavao ribu ja bi se ubio.okrene camac i gas. :lol: :lol:

Stefany svaka čast na tekstu :tongue: .Zanima me kad radiš sa džig udicom i kederilom na njemu da li stavljaš predvez od monofila -zbog habanja pletenice  :question:

stefany

Ja ne stavljam ali ne vidim nista lose u tome.
vrlo malo kidam,glavu vezem brzo tako da ni kopce ne koristim.
strunu promenim za svaku sezonu i to je to.
povremeno proverim strunu i ako je negde ostecena skratim je koliko treba vezem glavu i gas.

Evo sad se malo udubih u problematiku pa moram da pitam, veruj mi iskreno :takoje:

Zasto pominjes dase  na istim mestima u dzigovanju kederom koriste dosta lakse glave nego za gumice :huh:  Za hidronimaku kedera mi je jasno ali to nije dovoljnu za ove razlike koje pominjete, duplo i sl. Ono sto mi pada na pamet je specificno i bacanje gumica, uglovi itd :huh:

stefany

evo jedan od razloga a da ne ulazimo u hidrodinamiku.
recimo jedan primer.radimo kamen uz obalu.ti stanes na 5-10 metara od obale i bacis nizvodno od sebe u obalu, 30 metara i zavisno od toka i drugih svari stavis glavu od 20-30gr.
ja stanem na 2 metra od zone gde trazim ribu,stavim 11-14gr i radim ispred camca i teren od najvise 5-10 metara od camca.
pustim kanap 3-4 metra i onda odradim dalje.

PS i jos da dodam jedan mnogo glup primer.
ako otvoris  rj ovu kutiju sa glavama unutra ces videti glave od 20-50gr
a ako otvorimo moju videcemo najvise glava 11-14 a po neku od 18 pa na gore cisto da mi se nadje.

i naravno +hidrodinamika
recimo sa sitnim kederom na 11 gr imam istu brzinu propadanja kao sa vecim kederom na 14 gr.

Da si otvorio moje kutije od 90e do 2005 video bi glave od 18 do 45, a danas ista mesta i kutije za njih glave od 11 do 28gr :takoje:

Primer 2: Isti teren, sve solidni ribolovci, a neki od njih i opste poznati. Iste pozicije gadjamo jedni sa glavama od 21 drugi glavama od 45-55gr. Mi iz neposredne blizine, oni na maximalan izbacaj. Hvataju i jedni i drugi.
Poenta je u tome da niko nije pecao na kedere.
Ono sto zelim da kazem je, cini mi se da je za celu pricu mnogo bitniji nacin pecanja, ugao, daljina itd., a ne sta se nalazi na udici. Mnogi iz mog drustva pecaju dzig-keder ali nisam do sada primetio bitne razlike u prezentaciji. Moguce je da nisu otkrili sve tajne ovog ribolova, ali su definitivno uspesni :takoje:

voja

Cekaj,razlika u gramazi glave moze biti i do skoro 50% u zavisnosti dal vuces ksebi ili pustas niz vodu.
zzzz.......daj meredov!!!

Moze. Ja takodje volim da otpustam i dzigujem "od sebe", a cesto i do kraja konca, takodje samo na gumu.

rj

stefany nisi dobro pogledao kutiju imam i koristim jig glave 7,5-45 gr ...najčešće 18-30 gr

Znao sam da si siledzija :rolleyes: :lol:

Nikada nisam prodavao pribor, te se slogiram kada pogledam stapove sa kojima sam do skoro pecao. Ne mogu svojoj-nasoj gluposti da se nacudim :huh: :lol:

Citat: rj poslato 25 Oktobar 2011, 20:28:58
Pa nisam sada nesto posebno zagledao ali primetio sam da je vecina 20-30gr ,
naravno da svi koristimo i lakse i teze glave zavisno od mesta do mesta.

Moram jos nesto da razjasnim kada je muvanje u pitanju.
Kada radim sa tezim glavama vrlo cesto mi se desi da mi smudj vrlo brzo pusti kedera i nece da mi ponovi udarac iako sam nastavio da mu dzigujem ispred nosa.
Sto mi se sa laksim glavama redje desava,jer i ako ga pusti odmah ga uzme ponovo i to jace i bolje nego prvi put.
zato je u muvanju bolje sa laksom glavom,prakticno bolja je realizacija.
u muvanju je dosta odlozena kontra sto sa gumom nije slucaj.
tako da se uvek trudim da stavljam sto laksu glavu.

voja

Rekao bih ja gospodo da ce nam se twister011 pridruziti,pa polako sklapa nedoumice iz ove teme :bye: ,evo sad ce se i javiti pa reci ,, Ja da kacim kedera,to neces videti............  :lol:
zzzz.......daj meredov!!!

stefany

Ja sam primetio da on sve voli sto i mi ali da je guma na dzigu. :lol: