RIBOLOV ŠARANA & AMURA => Sistemi & tehnike pecanja => Temu započeo: tyger poslato 28 Februar 2009, 18:55:45

Naslov: Mesta za pecanje šarana na rekama krajem zime i u rano proleće
Poruka od: tyger poslato 28 Februar 2009, 18:55:45
Pošto veoma mali broj rečnih šarandzija otvara sezonu pre aprila, mislim da bi bilo interesantno da razbijemo predrasude da šaran počinje da se hrani tek kad voda dostigne 10 stepeni. U prilog ovoj temi šaljem sveže slike sa Dunava, gde je poznati dunavski šarandzija Jovan Ivošević 27.02 otvorio sezonu i to ulovom  2 šarana od 2.2 i 3.3kg a sutradan 28.02 tj. danas uhvatio jednog od 3.6kg. Šarani su upecani na kukuruz Meleg Baits montiran na dlaci. Pa hajde da čujemo iskustva smiley033.
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg88.imageshack.us%2Fimg88%2F9707%2Fpicture1263.jpg&hash=82c021906c24f7c684853107b16c2556fd1986a6)
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg518.imageshack.us%2Fimg518%2F4739%2Fpicture1264.jpg&hash=01f9c84cf4832029080b2359f80b51e5952c96f7)
Poruka od: Panonski Mornar poslato 28 Februar 2009, 19:09:48
Prije par godina datum 20. 12. znači pred novu godinu temperatura vode 7 celzijusa uhvatio sam dva šarana 9 i 11 kg nema pravila hrani se cjelu godinu jedino se slabije kreče, ribe su hladnokrvne životinje i smanje metabolizam na krajnje minimalno ali ako mu je mamac na metar- dva neće odoliti .
Poruka od: tyger poslato 28 Februar 2009, 19:27:00
A danas temperatura Dunava- 3.2c!!!
Poruka od: Panonski Mornar poslato 28 Februar 2009, 19:31:53
Taygeru nema veze hrani se tokom cjele godine samo manje intezivno šarana proučavam godinama na jezerima recimo jedne godine još pola jezera je bilo pod ledom ulovio sam nekoliko komada na mekani kukuruz nisam mogo vjerovati voda hladna kao led a on uzima nema pravila  :takoje:
Poruka od: orka poslato 28 Februar 2009, 19:32:54
u martu i u hladnoj vodi imao sam uspeha,na dubljim mestima,sa preprekama,granje,panjevi,treba ga pronaci,i bacati mu bukvalno na glavu.najvise uspeha sam imao na savi,pecajuci sa splavova,na vagu,ili malo dalje od sebe,najbolji mamac za ovo vreme mi je ruza hleba.samo moras da budes brz kao dok holidej,jer saran je sada trom i ume da pipka kao sitna bela.na kukuruz sam imao u ovo vreme manje uspeha.samo malo dobrih dana bude u ovom periodu,sve zavisi od vodostaja,i zamucenosti reke,itd
Poruka od: tyger poslato 28 Februar 2009, 20:08:49
Mislim da se na rekama ,osim ako nije baš blaga zima,šaran ipak krtoži.Nađe rupe sa puno podvodnih prepreka i tu miruje sve dok se voda ne počne zagrevati i pređe nekih 2.5-3C.
Poruka od: baćko poslato 01 Jun 2009, 23:33:07
Dok sam mogao da podnosim zimu hvatao sam ih dok voda nezaledi dunavac pa nemogu da isplovim. Zbog  šarana sam zaglavio  bolnicu prehladio sam jetru, koju sam i operisao itd.  Da nebiste puno razmišljali iako sam uvek bio dobro obučen(tenkovska odela za naj jače zime) preko usta samse prehladio jer sedeti ceo dan na jakom minusu može neko vreme ali dođe đavo po svoje. Inače pravilo je da se krupan šaran krtoži vrlo retko smo ubaš ekstremnim situacijama, dok se sitan zavlači u krtog. pričao sam tako neke stvari koje nisu bile za priču i to mi se osvetilo odao sam  krupne šarane gde najviše vremena provode zimi posebno kada se led počinje hvatati uz obalu krajnji rezultat je da zadnjih godina neki nazovi ribari ubiše matične  šarane u tom periodu. Sada koliko toliko pazim šta pričam ali posle je.... nema kajanja. sada nam je jedina šansa da ukinemo te nazovi ribare jer pomor matičnih šarana je upravo zimi. :grin: :sad: :veryangry:
Poruka od: Hemingway poslato 10 Januar 2011, 11:55:25
Ja koliko sam skuzio Sarani sebi traze udubljenja ili neke rupe
koje se nalaze u najvecim mogucim rupama u mirnijim dijelovima
dali sad u jezerima ili rijekama..
u to vrijeme ako ste spazili jednoga znajte da su i drugi u blizini
prihrana u zimskom periodu slaba jako siromasna a ujedno aromom zasicena..
to su moja zapazanja..
gdje sam prije prihranjivao po 10kg kukuruza sada po dvije sake po stapu ..
poneku noklu i peletu od melase i to je to .. :ok:
Poruka od: TopMix poslato 10 Januar 2011, 22:38:01
U onim ruskim filmovima koje pikeman skoro okacio, moze se videti dosta toga o saranima i njihovom ponasanju u prirodnim uslovima i gde borave u zimskom periodu, najcesce ispod prepreke,  gde je gotovo nemoguce zabaciti mamac. Tesko ga je tada izmamiti napolje, pa se iz tih razloga zimi tesko dobije... Ali, kad bi moglo nekako da se zabaci u taj krs, u sred jata sarana, zimski ulov bi mogao biti mnogo bolji nego u sred sezone! Naravno, pod uslovom da se precizno locira, koliko je moguce  bez podvodne kamere.
Poruka od: Goachild poslato 10 Januar 2011, 22:43:08
Jedino sa nekim 3D sonarom, al to su SF priče realno...  :takoje:
Ili da se nabaca tepih hrane ispred krša da se lisica namami  van skrovišta  :question:
Poruka od: TopMix poslato 10 Januar 2011, 23:23:23
Namamice se on sigurno, samo je problem sto zimi dugo cekanje nije bas pozeljno. I leti znamo da se nacekamo, al onda to zovemo uzivanjem jer je toplo vreme... Ma, to sa zimskim saranom, da nije tako komplikovano, bilo bi vrlo zanimljivo. Al rano prolece, kad voda krene preko 6-7 stepeni, pa se saran pokrene, e to je vec nesto drugo. Onda prihranjivanje van krsa moze dati dobre rezultate, a fale je bogu, nije ni hladno.
Poruka od: srdjan72 poslato 11 Januar 2011, 00:57:47
Ma problem je zimsko i na +3 a pogotovo uz vetric,sta 3 i na +7 uz vetric.
Poruka od: zilien poslato 11 Januar 2011, 01:34:37
Pecam ga na isto mesto cele godine samo dlize lomovima .
Zimi ga bukvalno pecam iz auta, na par metara od vode parkiram ukljucim centralu na sat ili dva promenim boilu i to je to ima mesta i za spavanje.
Poruka od: Ecco poslato 14 Januar 2011, 10:31:22
Svaka ti čast zilijen. Treba čuvati zdravlje,jer kad jednom načneš prostatu,hemeroide ili testise onda ti više nema pecanja. Sve ove bolesti su jako podmukle i veoma teško se leče.  Pa valja voditi računa i o tome.
"Zdravlje je najveće bogatstvo"
Poruka od: srdjan72 poslato 14 Januar 2011, 22:47:37
Samo ce mu se kasti ali meni ni sa 39 god. nije lako da shvatim.
Poruka od: djole kac poslato 25 Januar 2011, 18:35:38
Ja pecam dok je moguće zimi samo sa obale uz smiley016 ,uz dosta rakije  smiley015  pa iako neće opet mi lepo :cheesy:
Poruka od: raki poslato 16 Februar 2011, 13:28:28
Ja u principu samo varalicarim, ali za Uskrs idem kod zeninih u jedno selo blizu Sjenice, pa sam mislio da probam na Sjenickom jezeru sarana. Da li na hladnom jezeru krajem aprila ima sanse da uhvatim sarana? Ima ga dosta tamo, znam. Izvinjavam se ako je glupo pitanje, ali se bas ne razumem u dubinski ribolov, ali hocu da probam, bio sam proslog leta tamo i video povece sarane, pa reko da probam.
Poruka od: Goachild poslato 16 Februar 2011, 13:36:16
Ako ne poštuješ lovostaj na šarana možeš da pecaš...  :smiley:
Tada se riba razmnožava-mresti pa bi bilo lepo da odradi svoj posao na miru.  smiley033
Poruka od: damjan poslato 16 Februar 2011, 14:01:11
Jos koji dan i krecem aktivnije na sarana.imam dve dobre pozicije,pa koja se pokaze bolje.A temp vode se taman blago povecala 3+,4c,trebalo bi da se sarko malo pokrene.
Poruka od: TopMix poslato 16 Februar 2011, 14:08:30
Samo nek nas vreme i vodostaj posluze do zabrane. Rano prolece moze biti mnogo zabavnije nego dugo toplo leto
Poruka od: raki poslato 16 Februar 2011, 14:27:47
Uf zaboravio sam na lovostaj, znaci babuska mi ne gine. Sarana cu tamo probati u julu, tada ponovo idem.
Poruka od: srdjan72 poslato 16 Februar 2011, 14:48:56
Ako Bog da ja sedim u nedelju popodne i cekam ga.Nije bas neka prolecna pozicija ali ajd.
Poruka od: rogorez poslato 16 Februar 2011, 18:02:49
Vec sam ga snimio gde je,za vikend ako bude imalo sunca idem da probam na match... Da ne bude zabune nije Dunav tamo krecem od 1.marta...Proverena mesta za prolece...Duga ova zima...
Poruka od: TopMix poslato 16 Februar 2011, 20:40:15
Par puta sam dobio krupnog sarana na gumu namenjenu smudju, a pre neki dan (vec sam pisao o tome) zakacim veliku krljust sarana na tvister udicu. Iz iskustva znam da saran nije tuda prosao slucajno, Najverovatnije mu je to pozicija gde boravi sad u ove hladne dane. A gde je jedan, tu su i drugi... :rolleyes:
Kako mi je camac vec u funkciji, samo cekam da se vreme malo prolepsa pa da zabacim na sarka, kad je vec lociran. To je ona najsladja varijanta,  :takoje: kad obilno i dugotrajno hranjenje nije presudan uslov za dobar ulov.
Poruka od: miskovl poslato 21 Februar 2011, 18:48:08

Температуре воде крећу се: на Дунаву од 3.7 °C до 4.2 °C, на Сави од 5.3 °C до 5.9 °C HMZS
samo sto opet ide hladan talas od nekih nedelju dana
taman od 1 marta...
Poruka od: korbaach poslato 21 Februar 2011, 19:53:43
Na vodu tek 9.marta  :thumbup:
Poruka od: Imre poslato 21 Februar 2011, 21:32:59
Što baš 9 mart ,to nešto ritualno  smiley143   :huh:
Poruka od: pireli poslato 21 Februar 2011, 21:38:08
ja cekam da proradi tamis.a do tad cu da se ucrvljam
Poruka od: TopMix poslato 21 Februar 2011, 23:38:16
Imre, Korbach se opasno sprema za 8. mart, znas ono, cvece, pokloni i pokloncici  smiley148 smiley149 smiley150 i tako to. Pa kad prodje i ta frka, otvara sezonu pecanja  smiley001 smiley002 smiley093 onako skroz, bez grize savesti.
Korbach, jesam li u pravu? Ako gresim, ti me ispravi.  :bye:
Poruka od: srdjan72 poslato 22 Februar 2011, 01:20:08
Ma,ima tu jos nesto.Za neki poklon moze i sad da se napne,pretrpi poljupcice i koliko sutra da ide na vodu,definitivno ima nekog rituala.
Poruka od: TopMix poslato 20 Mart 2011, 21:22:49
Citat: rogorez poslato 16 Februar 2011, 18:02:49
Rogorez tacno zna kad i gde da ga potrazi na Dunavu. Kad se jednom provali,  treba to memorisati i sacekati iste uslove i sledece godine, u isto vreme  :clap2: