Lov šarana na rekama i divljim vodama

Započeo tyger, 22 Februar 2009, 00:32:49

ellesar

U pravu si..... ima dole šta hoćeš od ribe, baš zato sto je niko ne njaka....To je isto bitna stavka.
Kao što je glavni krtog bio ispod helinga, dok je bio zabranjen pristup :takoje: tamo je bilo još bolje :takoje:
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Acika

Ko kaze da je zabranjeno pecati kod marine? Ja tamo lovim bucova varalicom i pecam na plovak.Zabole nekoga ko tuda peca,nema kontrole.A ovo moje pitanje prethodno povlacim,vidim da niko ne daje odgovor.

Naravno da moze da se peca i upeca i na cistini,ali ces ih imati sigurno manje na udici nego kada bi pecao uz neke prepreke..,granje,lokvanji..itd.
Ali zato oni koji ti dodju na cistini.,imaces realne sanse da ih izvadis,za razliku od mesta sa preprekama gde bi ih cesce dobijao,ali i cesce gubio..
Probaj i jednu i drugu varijantu,pa ce ti se sve samo kazati..

Citat: Acika poslato 06 Februar 2013, 11:25:10
Meni su prosle godine redovno kidali predveze kada sam na stajacicama pecao belu na plovak :grin: A nije ni cudo kad pecam na teleskop bez masine,moracu da kupim neki match stap. Nego,mene zanima da li sarana na stajacoj vodi treba traziti samo uz prepreke,drezgu,panjeve ili moze  da se peca i na cistim mestima tj.da se dovuce primamom?Imam dva terena ,jedan je cist drugi natrpan granjem,naravno da bih voleo pecati vise na cistom terenu zbog lakseg vadjenja.
Evo ja cu ti odgovoriti.Trazi ga blize travi i granju ali u svakom slucaju uskladi  pribor pa onda da razmatramo.

telekom

Prosle zime januar mesec pre leda na Dunavu, varalicarili smo Topmix  i ja , vodostaj je bio dosta nizak i smudj se nije javljao na poznatim lokacijama u blizini obale, potopljene stare vrbe dubina 5-6 metara .Odlucili smo da odemo u sred toka jedno 20 metara od obale gde je dubina oko 3 metra pesak , ali ima nekih starih zakacaljki i  tu je voda  jako brza.E bas tu dok sam vukao seda osetim blago povlacenje dam kontru i malo osetim ribu ali nista.Kada sam izvukao varaliicu imamo sta da vidimo ogromna saranska krljust na udici, sto ce reci da smo bas tu napipali zimovnik saran( prevlacili smo im preko ledja ). Znaci nije tacno da boravi u nekom nama na izgled mirnom toku nego njemu iz nekog razloga odgovara bas brza voda iza neke prepreke, valjda zbog dotoka hrane ili cega vec ili jednostavno sigurnost da u svakom momentu moze pobeci u bilo kom pravcu.
Nauci coveka da peca i pecace zauvek

Boravi on i u mirnijem toku i vecoj dubini sa preprekama,ali ocigledno da to nije iskljucivo pravilo,i da iz nekih nama nepoznatih razloga to moze biti i na potpuno netipicnom mestu,tj mestu gde ga najmanje ocekujemo..Rekao bih da se on na rekama krece zimi i vise nego sto mi mislimo.,iz ovih ili onih razloga.,ali nije ni svaka reka ista,pa se shodno tome i njegova ponasanja razlikuju vise ili manje.,i da se opet potvrdjuje ono jedino pravilo u ribolovu,a to je da pravila nema..

Šaran - večita misterija! Baš iz tih razloga ne treba previše težiti nekakvim pravilima prilikom lova, nego uključiti iskustvo, intuiciju i ribolovački instikt, biti što češće na vodi i istraživati i pretraživati ... dok se ne upeca onaj pravi. A posle, sve iz početka ...  :cool:

Acika

Mene je zarazio saranski virus proslo leto kada sam gledao jednog coveka koji je bar 15 minuta zamarao  Dunavskog trokilasa :eek: Dobio ga je na plovak po mrklom mraku,mislim na crvenu glistu.Kakvi su to siloviti begovi bili,privuce ga do obale a sarko pobegne jedno 20 m,pa ga opet privuce a ovaj ponovo pobegne :tongue: :tongue: :tongue: A meni su kidali dosta puta dok sam pecao belu ribu na plovak,i to je doprinelo da me zainteresuje lov na sarka  smiley033  Spektakl od ribe! :tongue:

rogorez

Šta radite u situacijama kad šaran pri borbi ili pri udarcu zalegne iza nekog panja pa ne možete da ga pomerite ? To mi se uglavnom dešava pri udarcu ili u samom početku borbe... Pri udarcu samo zakuca vrh u vodu i tako ostane,kontriram i ne mogu ni malo da ga pomerim...
Pokušavao sam sa popuštanjem,posle izvesnog vremena oseti da nema otpora,opet krene ,kontriram i opet ne mogu ništa...
Bolje mi se pokazalo da zategnem koliko mogu i čekam da krene...

Šta vi radite ako vam se ovo dešava...

Meni se desavalo da zablokira stap pri kontri par puta u trajanju od 2-3 sekunde. Svaki put pomislim da sam promasio i zakacio za nesto posto uglavnom pecam u granju. A onda kad krene da pumpa-ludilo!

pinki

samo zategni i cekaj .Ja sam tako imao najvise uspeha.

Imao sam dosta takvih situacija, al se ne secam da sam iz jedne izasao kao pobednik. Jednostavno se nekako ušnira u panj i tu pomoći nema. Naravno da sam pokusavao da popustim, ili zategnem, pa da čekam, al nije vredelo.
Nije pitanje šta raditi kad se to desi, nego je pitanje kako sprečiti da se to desi. Jedini način, bar koji ja praktikujem, jeste da budem budan i u pripravnosti i da reagujem na vreme i da ga u prvom cugu izdignem bar 1-2m od dna i prepreka. Ako to uspem, šaran obično izgubi orijentaciju, ne može da se vrati u krš iz kojeg je došao, pa krene prema sredini reke. A onda je dobar deo posla završen.
Pecam iz čamca i uspevam nekako da zadržim koncentraciju maksimalno 7-8 sati. Posle toga, vadim pecaljke, onda može i roštilj i pivo i dremanje... To jedno s drugim ne ide, mislim pecanje šarana u kršu i zaje.ancija na obali .

Slazem se sa Top Mixom !  Isto iskustvo imam.

Pokušao sam ja sa ekstremno jakim strunama 65lb ,to mi je smanjilo kidanja,ali kada se šarko umota oko granja,male su šanse da se izčupa. Mada mi se dešavalo da ga izčupam zahvaljujući jakoj struni,sve zavisi kako se dole umotao.  Prvo mora jaka i velika udica za takvo nešto da bude kada se lovi u kršu da bi iztrpela veliko naprezanje a da ne pocepa usta ribe.
Dešavalo mi se da uspem da vratim šarana istom putanjom kroz granje kuda je prošao,ili se dešava da pukne grana oko koje je obmotao. Dešavalo se da popustim strunu i da ona nekako prokliza kroz granje... Ali u takvim situacijama šaran uglavnom prođe kao pobednik.
Moram da naglasim da je daleko humanije i bolje namamiti šarana na čistinu u blizini granja,nego ga pecati direkt u kršu,tu grešku sam ja skupo platio.

E sad imam jednu teoriju što se tiče pecanja u kršu. Šta mi se dešavalo- zategnuta špulna ja pecam u kršu,šaran udari mašina jedva da prokliza,naravno on je već u granju,a ja mu ne dam da ide iz granja jer mi je kočnica zategnuta,dakle ja ga drzim u blizini granja i on normalno obmota. A dešavalo mi se baš kontra da kada mi je kočnica popuštena da šarko krene ka granju,ali prođe pored njega,ili kroz njega,ali se ne zaustavlja u njemu već dalje ode ka čistini i ja uspem da ga izvučem sa lakoćom. Šta se tu dešava ?  Dešava se da šaran nije obmotao strunu oko grane,već je samo proztrujao kroz krš,a struna je samo negde zakačila granu i skliznula preko nje. Takođe se dešavalo i to da mi je popuštena špulna šaran prošao kroz granje izašao na čistinu i ja tak naprezao dok se nije zamorio tamo na čistini i uspem da ga navučem ponovo do granja kroz koje je prošla struna,a šaran već zamoren uspem da ga vratim istom putanjom kojom je prošao kroz krš.

rogorez

Isti problemi nas sve more...
Ranije sam pecao direktno u kršu i ovo me je izluđivalo,sad sam se odmakao dalje 10-15 metara da imam prostora ali sam i dalje blizu panja....Sve se to dešava u sekundi i koliko god da se na oprezu ne pomaže... Nema najave samo vrh ide u vodu  i gotovo...Jesenas sam pecao na daljini od dvadesetak metara i udarci su bili strašni.Samo smota  i ponese,kontra i ni makac...Još desetak dana ...