Lov šarana na rekama i divljim vodama

Započeo tyger, 22 Februar 2009, 00:32:49

Pa probaj da pecas na otkocen baitrunner. Nece ti prekinuti, dobices par sekundi da reagujes. E sad, da li otici u granje ili na cistinu-to vec nije u domenu tvoje volje.

tiki61

Mada to izbegavam, i ja sam ponekad prinuđen da pecam u kršu. Po mom iskustvu, mnogo je veća šansa da se dril otpusti kako bi šaran mogao lakše da otpusti najlon, nego da se zategne do kraja i šaran "čupa". Prvo, i kada bi držao ruku na štapu i trenutno reagovao, istezanje najlona i savijanje štapa daju mu dva metra prednosti, što mu omogućava da se zavuče u krš. A pitanje je koliko čovek može da bude koncentrisan pet, osam ili dvanaest sati, ili nekoliko dana.  :eek: I kakav je to užitak? :huh:
Kada šaran ne može da izvlači najlon, sasvim prirodna reakcija mu je da se "zabode u dno". Naprotiv, kada može slobodno da ide, najčešće odlazi od "izvora njegovih problema", znači na čistinu. To se posebno odnosi na kamenito dunavsko dno, mada se i u tamiškim panjevima često dešava da se "brka" zaputi ka čistini na sredini toka. :takoje:
A kada se "zaglavi u panju" jedina šansa je da se malo olabavi najlon, popusti dril i sačeka - možda izađe sam. Meni se to dogodi, recimo, jednom od četiri - pet slučaja. Na silu ćete ga teško isčupati. :no:
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

Puno toga zavisi kakav je krs. Na jednom mestu gde pecam iz camca, sa pramcem u obali, udice spustam direkt ispod, na prvi ili drugi bair, a onda prema sredini reke ide zestok krs, sirok nekih dvadesetak metara. Saran dolazi na hranu iskljucivo iz tog krsa i uvek se tu vraca. Kad bi mu otpustio dril, mislim da su sanse nikakve da se ne usnira negde u sred krsa. Jednostavno, nemam petlju da ga pustim, a kad ga cupam uz silovanje, sasvim sam zadovoljsan kad od dva pecanja uspem jednog da izvadim. Govorim o saranima od 7-8kg pa nagore.
A sto kaze Tiki, kakav je to uzitak? Pa svako ima svoju zanimaciju i svoju vrstu uzitka. To naglo motanje stapa nadole, sa zategnutom spulnom, za mene je izazov.

Kako si opisao mesto tu se ne isplati nikako popuštati mu. Popustiti moze samo u slučajevima da ti je sa vode čistina,a u tvom slučaju je sa vode krš,a riba uglavnom ide na vodu. Ja sam puštao šarana da projuri kroz krš i ode na vodu na čistinu,ali kao što sam napisao sve su to male šanse da se riba izvuče,ali se dešavalo. I ja u takvim slučajevima praktikujem zategnutu kočnicu,samo malo na momente da prokliza,ako ne umota oko grane ide vani.

tiki61

Nisu svi tereni isti. Tope, ja bi teško izdržao celodnevni boravak u čamcu, a kamoli ceo dan "sa rukama na štapu". Pošto na pecanje idem fizički i mentalno smožden od stresa na poslu, osim pecanja potrebno mi je i pravo, potpuno opuštanje. Zato i biram teren koji nije previše krševit, a primama mi služi da šarka izvuče na čisto. Na terenu koji si opisao pitanje je kako bi ja postupio, ali bi sigurno pokušao da ga izvučem na neku po mene povoljniju poziciju.
Problem je i u tome što nadvlačenje sa jednom ribom i eventualno njeno bežanje sa pokidanim najlonom za duže vreme "kontaminira" to mesto, odnosno, potrebno je prilično vreme da se ribe u okolini koje su to osetile vrate i ponovo opuste, kako bi sa većim poverenjem prišle mamcu.
Kakva su tvoja iskustva, koliko vremena nakon gubitka šarana je potrebno da se opet "javi"?

bogy man bites

Tope stisni zube i pusti bait i kad izvuce 20m zaustavi ga na pola Tise. ;-)
u Bogya svaka puska ubojita

Eh Bogy, mozda bi ja to i probao, al moje ekuzime 6000 nemaju slobodan hod spulne.
Gostovaces ti kod mene, pa ponesi tvoje baitrunere i eksperimentisi do mile volje. Ako se to pokaze kao dobitna kombinacija, odma prodajem ekuzime i uzimam runere  :wink:

djole kac

Tesko da ce u onoj Top-ovoj Sumadiji da promasi KRS a pogotovo sto je u obali jako tesko i zahtevno mesto da je dalje od obale moze i ja sam nekad ukljucim bajt , kad me smori gledanje u stapove  smiley145
I tata bi sine... :)

goku

Šta mislite kako bih prosao sa hranjenjem i sa kukuruzom i sa boilama u odnosu 70:30, na Tamišu smiley033 :bye: :cheesy:

Ja bih ti rado odgovorio na pitanje, al nisam pecao sarana na Tamisu  :wink:

dacastuka

kolege sta mislite o teoriji da gde je stalno uporiste babuske ima i sarana...pa makar to bila i cistina bez krsa ali sa dubinom od nekih 5-7 m :question:

smiley001 smiley298 smiley298 smiley298

Slavic.Blood

Ja sam dobijao komade ispod mere kad sam pecao babušku na sličnom terenu, možda i veće dubine. Verovatno dođu na hranu, ali su obazriviji, a i ne stižu na red od alave babuške, tako da su oni čista sreća.
Ponekad provedem po celu noć u polu mraku, 'mesto da negde ločem!
Najlon, osmeh, olovo, udica nameštam pecaljke biće dubinac ubica!

sladjan1978

Kod mene je slucaj na savi da gdje mi se god javlja babuskadobijam i sarana.Rijetki su mi udarci na kukuruz babuske dolaze ali rijedje

i to su uglavnom krupnije a saran dolazi od 1 pa do 10+ kg

Inace mi to i jeste kriterijum pri trazenju mjesta za sarana bas mjesta gdje dobijem ubrzo babusku i prepoznajem kao saranska da li to bila mjesta sa 4 ili 10 metara dubine uopste nije bitno,uglavnom kraj saranskog pecam na jedan fider stap sa secercom i kada babuska radi pa napravi malu pauzu uglavnom saran dolazi na udicu

tiki61

Goku, mnogo važnije od odnosa kukuruza i boila u hrani je učestalost hranjenja. Što češće i pomalo. Počinješ sa 100% kukuruzom i drugim zrnevljem, polako uvodiš boili i taj odnos se menja do 70:30, recimo. Mada ja kada pecam ne bacam hranu, već PVA strunom uz mamac vežem 5-6 boila svaki put kada zabacim, a pre odlaska pobacam preostale boile, najbolje uvaljane u ilovaču. Tako ćeš sprečiti da neko peca šarana na drugi mamac na "tvom" mestu.
A imam dosta iskustva na Tamišu, pogotovo u rejonu Pančeva. Samo nisam siguran da ćeš se ove godine napecati ni ti ni bilo ko drugi. Po poslednjim informacijama, Tamiš je isprepletan desetinama mreža na potezu od "Starog ribara", preko železničkog mosta, pa sve do mlina. Jabučani su sve počistili uzvodno, pa hvataju i ovo malo preostale ribe nizvodno. A kontrolora Steve ni od korova, Tuga!  :help:

goku

Prosle godine sam hranio samo sa kukuruzom, ali nisam imao krupne komade, pa razmisljam da li ove godine da hranim zajedno i kukuruz i boile ili jedno mesto kukuruz , a drugo boile..