Uspeh u ribolovu - aktivnost ribe u 2018-oj

Započeo Ad fines, 02 Mart 2018, 23:22:38

Pricam bas sa Grofom pre 10ak dana kako imam osecaj da ce ova godina biti dobra za ribolov. Vec sad se moze naslutiti visok vodostaj krajem marta - pocetkom aprila za razliku od prosle godine kada su vode pocetkom aprila bile niske.  A kada se malo stabilizuje pocetkom maja na neke srednje vrednosti, nadam se jos jednom lepom porastu krajem maja, moglo bi i neko izlivanje da padne. Takav sled dogadjaja bi mogao da utice na lepu aktivnost ribe pocetkom i tokom sezone (od 01.06. po mojim kriterijumima).  Ova predvidjanja baziram na dosadasnjem vodostaju na Savi koji se poklapa sa 2013-om. Januar i februar su bukvalno isti. A od sredine marta i u aprilu je bila tokom celog meseca ogromna voda, kao i pocetkom maja. Cini mi se da ce i sada biti slicno.

Pratite li ove stvari i da li imate na osnovu toga neka predvidjanja na osnovu kojih pravite taktiku, izbor mesta ili ribu (ili tehniku) koju ciljate ako ste svastar?

Isa

Dule, prosle si pogodio, toliko da sam se tako smorio da mi je svaku volju za pecanjem ubilo. Daj Boze da si bar polovicno pogodio. Izgleda cu ja morati opet camac da kupujem.

Meni se bas svidja ova kolicina snega u ovo vreme, iako jos nisam izasao na vodu, i ne nameravam, do prvih suncanih dana. Mnogo volim prolecni visok vodostaj u martu, samo da se zadrzi sto duze, cujem pre snega maznuli soma 14kg na glistu, onih toplih dana namirisao zahladjenje, pa izasao da mazne nesto. Cim sam cuo, znao sam da ce se pogorsati vreme, sad ce biti miran, tek kad osunca dobro krenuce. Visok vodostaj, ako se zadrzi par dana, nabice svu ribu blizu obale. Tacno vec znam gde ce biti mrena, sva u potezu od 500m bice na jednom mestu, sa njom i som, mozda zaluta i neko sarance. Skobalj ce krenuti ka Ibru na mrest, a za i njega znam gde se moze loviti no ne zelim, jer ga ne vracam u vodu, licno gajim averziju prema toj ribi :no:

Za sada je vodostaj Save skoro pa identican onom iz 2013e u ova prva 3 meseca u godini. I temperatura vode je tu negde. A i Dunav je tu negde ako poredimo mart mesec. Tada je recimo u aprilu Sava imala visok vodostaj, koji je bio podrzan i od visokog Dunava pa je u donjem toku omoguceno izlivanje.  A njeno naglo opadanje u junu, u donjem toku, sprecio je Dunav, koji je tada imao porast. S obzirom da najavljuju padavine u toku nedelje, mozda se i april ponovi.  :ok:

Ima naravno puno faktora koji uticu na uspeh. I kada bismo ih sve znali, ne bi bilo dobro po ribu, a ne bi bilo ni zanimljivo. Ja sam se bazirao na vodostaj, protok, temeraturu vode kao i stepen zamucenosti, tj na kombinacije tih parametara.  Misljenja sam da od tih faktora, kao i stanja na pritokama (kako ulaznim, tako i reka u koje se ulivaju nase vode) zavisi uspesnot mresta, kolicina prirodne hrane, apetit i brojnost ribe. Na zalost, krivolov je manje-vise uspesan u svim situacijama, ali valdja cemo se i sa tim izboriti jednog dana.

Od 2012e aktivnije pratim ove parametre, mada imam podatke  od 2008e, mada tada nisam pecao na feeder, vec se upseh odnosio na plovak i varalicu. Nekada zaista ima neke zakonistosti, i mogu da kazem, idem na to mesto da upecam tu ribu. Ali godine su toliko razlicite da su to retke situacije.  Od ove se nadam da bi mogla da bude replika 2013e, i tako mi omoguci da vidim da li su moje teorije tacne, i da li sam dobar meteoribolog  :lol:.  Naravno da ni tada necu biti siguran, jer bi morao da to ponovim barem jos u 2 godine...  A za to bih morao da pecam aktivno barem jos 30g  ahahhaha   Ali dobro, mora covek o necemu da razmislja  :cool:

Ja vise ne pratim, nekad sam sve pratio i pisao. Nemam ni vremena vise.
Ove godine sam pored solidnog rada, nesto sitnijeg nego inace, skobalja na Kolubari ja izasao svega par puta. Nekako sam izgubio volju za Kolubarom, verovatno zbog guzve.
A i generalno sam poluizgubljen na nekim privatnim poljima, a to se odrazilo na zelju za ribolovom koju sada, ljudi moji, gotovo da nemam. Valjda ce se stabilizovati sve.
Svih ovih godina su mi posni meseci bili samo druga polovina marta, april i prva polovina maja. Tada nisam imao gde da pecam skobalja, odlazio sam par puta na Paljuve da pecam babusku ali to nije ono sto me ispunjava.
Ove godine, ako se sredim, sezonu cu poceti u maju, kupio sam zeleni karton, pecacu skobalja, mrenu na Drini sa bosanske strane, tamo nema lovostaja, ribu cu pustati ali da cekam jun ne mogu jer je maj uvek u donjem toku Drine bio najbolji za skobalja.

Ja jos nisam izlazio, a i necu do par suncanih dana, al i meni ovo mirise na 2013, bese dobra godina :takoje: Tek kad se stabilizuje vodostaj a bude visok, bice ribe kolko volis, uglavnom grupisane blizu obale iza vecih prirodnih brana, to su oni momenti kad bacis snop glista a stap ko ustekan u struju :lol: Ma ja ovo volim, moravci po velikoj vodi ne izlaze u ribolov, iako su to momenti kad mozes ojaditi ribu, pa to nikako ne bi bilo dobro, a extra sto ima mojih omiljenih glista pored vode :lol:

Vlado, maj je cesto odlican i na ostalim vodama. Ja prosle godine tvrdoglavo nisam hteo da pecam u maju i cekao sam 01.06. da otvorim sezonu, a vec sam tokom maja shvatio da od juna vrlo moguce nece biti nista. Ipak sam ispostovao lovostaj i naravno, leto je prerano doslo i od ribolova nije bilo nista. Tj bilo je ali ne onako kako sam zeleo. Apsurd je taj sto ribe koje jurim se obicno izmreste pre maja (ukoliko se neke od njih i izmreste uopste).
Na vecim vodama, recimo Savi u donjem toku, nikada ne mozes sa sigurnoscu da kazes da neka riba radi u nekom mesecu.  Na manjim rekama imas neke sigurice (iako i one znaju nekada da podbace, ali kad tad prorade) kao sto su zimovnici recimo. Cak se tada ostvaruju i najbolji ulovi. Manje reke brzo nadodju i brzo se vrate u normalu. Kod velikih je taj process dosta sporiji, moze da traje i po mesec-dva.  E onda moras da trazis, juris, a vremena nema.   Ako koliko-toliko pratim, nadam se da cu u buducnosti moci da smanjim barem to trazenje, iako znam da ce ono uvek biti potrebno. Ali barem neke smernice da imam.

matori

Na osnovu iskustva (Drinskog), visok vodostaj u toku zime i proleća obećava plodnu i rodnu ribolovačku godinu, uz Božju pomoć naravno.
Ne sjakti sve što je od zlata žarom, ni sve lutalice nisu izgubljene.

To je i moje iskustvo vezano za Z. Moravu, e sad ja volim kad se visok vodostaj zadrzi do maja, a da ne opada naglo. Ja isto otpostujem svaki lovostaj, mada nema nekad veze sa propisanim terminom, tako sto menjam vrste koje lovim, a uglavnom sve i pustim. Karakteristicno je to, da jun uglavnom bude slab kad je u aprilu visoka voda, dok od pocetka jula do kraja avgusta bude dobro. Posle toga los septembar, a ako je oktobar topao, onda se dobro lovi :takoje: Ostalo mi je u secanju, jer su najbolje godine u mom ribolovackom zivotu bile one kad su na prolece bile visoke vode :takoje:

matori

Baš je tako s tim da kod mene jul bude slabiji a od avgusta dobro, maj je odličan ali ređe izlazim zbog lovostaja i smatram da je za skobalja i većinu plovkaroških riba mrest u to vreme već završen, tako je bar na Drini zadnjih godina. Ta pauza u maju mi baš ne prija, nikako :no:
Ne sjakti sve što je od zlata žarom, ni sve lutalice nisu izgubljene.

Sasabosko, I ja volim vecu vodu. i zaista, zna da bude pusto na vodi.Narocito na tezim terenima, gde treba znati gde zabaciti.  Ja sam imao tu srecu da prethodnih godina propustim neke od boljih termina za ribolov u mojoj okolini. Kazem srecu jer sam bio zauzet oko kućenja i radjanja dece.  Posebno bih istakao 2014u, kada se Sava povukla nakon onih poplava, ali nije opala skroz. Imao sam tada samo 2 izlaska, i oba puta odlicno prosao. Tada sam uhvatio i poslednjeg sarana na Savi (nisam hranio mesto). Isto i moj drugar je u tom periodu imao dva izlaska (ne u istim danima kao ja ) i odlicno je prosao sa brojem i velicinom ribe. A taj vodostaj je bukvalno bio pola juna i ceo jul, a onda je posle grunula voda ponovo.  A imao sam i 2016e slicnu situaciju.  U tim mesececima kada su mi se radjala deca, nisam bas mogao da idem cesto na pecanje.  Od tih boljih godina, iskoristio sam delimicno 2013u  i 2015u, stim da 2015u sam bas iskoristio jer su mi zena i deca bili kod njenih i 2 nedelje sam vrhunski pecao.

Skobalj jedan od prvih zavrsi mrest. Na Drini mrena cesto kasni, cesto sam je hvatao u drugoj polovini jula, bude puna ikre...
Mada je Drina specificna, elektrane diktiraju vodostaj, nije samo do prirodnih uslova.
Gorji tok Drine uvek odradi dobro kada u avgustu, septebru danima bude voda na nultom vodostaju.
Sam pocetak sezone provodim u Crnobarskom Salasu, na Jelavu, Badovincima s tim da sam najbolje ulove imao u Salasu i Badovincima imao bas krajem maja i na samom pocetku juna.
Vec krajem juna i u julu se pomeram u srednji tok Drine, tereni oko Ljubovije i ako tu riba radi kao zna, cesto ne odem vise od 5, 6 puta u gornji tok, tj. Drinu I. Ako ne radi, onda iskljucivo forisram algu i Drinu I. Bice sigurno fina sezona na Drini, u gornji tok je uslo dosta ribe iz Ljubovije, komadi od 600-700gr sto je za pohvalu.
Kada bih imao vise vremena, da se ciljno posvetim mreni u avgustu i septembru.

Misljenja sam i da visoki vodostaj koji traje neko vreme utice na kolicinu prirodne hrane u vodi. Recimo, kada je voda niska, sporija, toplija...  ima vise algi, gamarusa, racica, crvica, puzeva, skoljki...  Kada je voda duze vreme visoka, pa mutnija, brza...  I prirodne hrane verovatno ima dosta manje...  to objasnjava zasto riba bukvalno trza kao blesava kada se voda smiri i stabilizuje vodostaj. Sto kaze Sasa cim bacis nesto, trese. Voda se polako zagreva a riba gladna i zeljna hrane nakon borbe sa bujicom.  A hrane nema jos uvek u velikom broju.

Vlado, ti pokrivas da kazem, 3 terena koja razlicito posecujes u zavisnosti od godine. Tj na kojima se razlicito zadrzavas u zavisnosti od onoga sta se desava. Zato sam i ja poceo da istrazujem gornje tokove Save ispod usca Drine, da imam rezervu kada kod je kod mene mrtvilo. Mada mi se toliko svidjaju, da se razmisljam da se preselim  :rolleyes: :lol:

Ja u maju lovim babusku kad imam vremena, na nju nema lovostaja, pa tako pratim vodostanje. Zavisi od vode do vode, kad se riba mresti, pa kad krece da se hrani, recimo somu kad se izmresti dobro tesko da se mozes nadati pre 1. jula, ne znam zasto al od 15. juna uglavnom nema ni onih 2-3kg koji se ne mreste, sto se maja tice, uglavnom se sam odaje gde cuva gnezdo, pa je lepota gledati kako rasteruje ribu i kad ima vise parova na nekom potezu, znalo je da se vidi i po 10tak u 300m :takoje: AD, ja sam imao tu srecu pa su mi se deca radjala u jesen :lol: Poenta moje price je da se na mnogo malom potezu moze naci ogromna koncentracija ribe, da voda tu pritera sve u krugu par stotina metara, prvo krece da se hrani skobalj, pa mrena i saran, som u najtoplijem delu dana, al to u dani kad sitnezi nema ni od korova, kad se na 2 lake dubinke lovi i 20kg za par sati, to su oni dani kad stvarno volis sto ides u ribolov, na svu srecu mestani slabo znaju o tome, inace masakar. Tu ni mrezarosi ne prolaze dobro, sve zavrsava stap i kanap, udarna mesta su mrtva voda, kao i granice iste i tekuce :takoje:

Znas sta je udarno i interesantno ribi, gliste i insekti koji zive u obali, to joj je okidac, to je pokrece, gliste koje mozes naci na obali kad se povuce voda, ni jedna riba joj ne odoleva :thumbup:

Evo kako sada to izgleda na terenima koje posecujem

Biser

Nasip u Progaru kod okretnice:

I slag na tortu, Kupinovo kod mosta na Voku, samo par desetina metara od sela

Ogromne povrsine su pod vodom, narocito u reonu Progar-Kupinovo.

Evo i gde moze da se peca na zivom toku, tu sam ranijih godina pecao belu po velikoj vodi. A i sada cuvar peca sljivare na lubenicarku i 2 udice