"Univerzalac" ili "specijalac"?

Započeo Milan 11080, 24 Mart 2010, 21:37:46

Milan 11080

Da li ste opredeljeni za odredjenu metodu (vrstu) pecanja tipa: varalicarenje, plovkarenje, dubinsko pecanje, musicarenje... ili volite sve po malo?
Koliko mislite da "svastarenje" lose utice na rezultate, tj. koliko mislite da posvecenost jednoj metodi donosi bolje rezultate (ako je uopste tako)?
Da li ste "univerzalac" ili "specijalac"?

Imre

Ja mislim da ne vredi biti Specijalac ,jedan stari pecaroš je rekao da treba pecati na znanje ,a pod tim je mislio da uvek treba pecati onu vrstu ribe koja u to vreme najbolje radi,pogotovo ako pecaš sa obale.Kod Bečeja su recimo neki ljudi stalno pecali šarana bez uspeha a mi smo na tim istim mestima hvatali od 15-25 kg babuški ,i sad ko je tu bolje prošao?
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

maverick

iskljucivo bacam varalice i lovim smudja, u periodima kad ne radi i kad je lovostaj taman dobro dodje da malo predahnem , a ove godine probacu klasicno pecati soma i mozda malo sarana...cisto da isprobam i tu pricu

juzba

Isključivo se bavim blinkanjem........i to, opet, isključivo voblerima i silikonom, lovim sve vrste predatora a najviše soma i smuđa, zbog frkanja špage izbjegavam bacati bilo kakve metalne varalice smiley033
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!
Ko izgubi dobitak, dobije gubitak! Bolje ispasti budala nego iz vlaka!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Vladimir

Nisam specijalac volim skoro sve ribe da pecam, belu, štuku, smuđa, soma, na dubinjaka naravno, nikako da se ozbiljnije posvetim varaličarenju iako to odavno planiram, ipak mi je ovako ribolov mnogo veći užitak i pravi odmor. Jedino šarana ne pecam, probao jednom ko naložen klinac, 12 dana na Srebrnom jezeru, samo zbog šarana otišo tamo, al bez rezultata. Možda se jednog dana posvetim i tome, sada za to nemam uslova a ni živaca.
Zbogom Kikindo...

žilo Os

Najviše volim pecati iz čamca  na dubinku(senk),Sve polako i opušteno(mjuza,pivica,pljuga,meza).Prekomotan sam za varalice osim ako baš udara.Varaličarenje je posao a ja idem pecati da se odmorim i nauživam pa ako upecam to je samo dodatni plus.Bitno je napuniti baterije. smiley145
Bolje umrijeti od litre nego od kapi

ija

Verovatno da su specijalisti najbolji u svojoj specijalnosti u odnosu na druge tehnike. E sad, pošto ribolov, bar većini, nije posao, šta fali biti širokih vidika. Prilagoditi se uslovima na vodi, godišnjem dobu, društvu...Najvažnije je uživati na vodi. To naravno znači i širu paletu pribora, al šta da se radi. Pa nismo na takmičenju.
Ja se trudim da idem nekim redom (od male ribe ka većoj), ali mi je ipak najinteresantnije pecati belku gde su trzaji česti i uvek se nešto dešava.

Smucko

Ja slično kao i Žilo Os idem na pecanje iz čiste uživancije stoga pecam sve. Po godišnjem dobu se orjentiram. Dosada sam pecao sve osim šarana, najviše uspjeha sam imao sa smuđem to sam usavršio. Ove godine sam se nekako nameračio na šarana ali s obzirom da tek počinjem sa šaranom nevjerujem da će biti prevelikog uspjeha prve godine!!
Sve više ličim na svog ćaću, i sve što imam dat ću, na tamburaše....

Hemingway

Kod mene je cista ljubav prema ribolovu i vodi ..da sam specijalac ...nisam ..ali da sam zainteresovan za vise vrsta ribolova  ..jesam..
poceo sam u ranim godinama sa plovkom pa kasnije na dubinke i sa tim samim na Sarana..kasnije sam se zagledao u varalicarske stapove i njihove mogucnosti i nacin ribolova ..sve novo me brzo zainteresuje ( sto se tice ribolova)i probam se tu naci ...neke stvari ostanu i drze me a druge ostanu na ,,Stand by" dok mi se nepruzi prilika za to (morsko pecanje -i musicarenje )..smatram da se treba ozbiljno pozabaviti tom materijom ako zelite da imate iole dobre rezultate..volim biti na vodi i uzivati u prirodi a u drustvu se lakse i relaksira ..time koristim u ovom brzom zivotnom tempu prilike sa svojim prijateljima i da se ispricamo i zezamo do besvijesti ..time napunimo baterije ..mene su znali pitati kad dodjem na posao gdje sam bio preko vikenda kao na godisnjem odmoru da sam bio tako im izgledam ..to mi je jedan podstrek vise ..a cini zadovoljstvo ..
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

od juna,pa do novembra,skoro iskljucivo pecam sarana,tek po nekad smudja,ali retko u tom periodu.od kraja novembra vise forsiram smudja na varalice,sa povremenim zimskim pecanjem sarana.a u ovo doba godine,kada su te vrste riba u mrestu,jurim soma na varku i po malo belu ribu,dok ne dodje jun.inace leti retko,ali umem da ponesem jedan lagan stapic za belu da prekratim vreme,dok cekam sarana.
sto se tice svastarenja,tu stvari stoje ovako.da bi bili uspesni u pecanju odredjene vrste riba,moramo joj posvetiti dosta vremena,znaci ne moze sve u isto vreme,odnosno moze,ali ce vrhunski rezultati izostati.znaci u odredjenom periodu se opredeliti za jednu vrstu ribe i rezultat nece izostati.
isto tako smatram da svaki dobar,iskusan ribolovac,mora da poznaje citav eko sistem vode,znaci ne samo da zna da peca odredjenu vrstu ribe,nego da poznaje i ostale vrste riba,kao npr varalicar,da bi bio uspesan,mora da pznaje ponasanje i kretanje bele ribe,jer mu je to neposredno vezano za ulov grabljivice.sarandzija isto tako mora da zna kretanje bele ribe,jer obicno je u blizini i saran.znaci poznavati sto vise razlicitih tehnika ribolova i pecanja razlicitih vrsta riba,ali se uvek opredeliti za jednu vrstu ribe u odredjenom periodu.naravno,ne znaci da se ne moze pecati i bela riba pored sarana,ali se sva paznja mora usmeriti na sarana,a bela moze biti samo razbribriga,naravno,sem ako je glavna riba upravo bela riba. smiley033

Vlada lo

Ja sam izgleda najgori od sve dece.
Zimi kad zakuje -15 prelazim na plovak. Cim temperatura dodje oko 0 ili malo u + krecem na mladicu. Ako temperatura ide jos malo u plus bacam i za bucova,onako usput dok se vracam sa mladice.
Prolece krece tu sam vec na pozicijama za soma.
Ako se javi stuja brzo se premestamo i prepakujemo na nju.
Tj najvise pratimo sta radi. Ciljno celo leto idemo na soma ali ne oprastamo ni bucovu i stuki ako primetimo aktivnost ribe.
A volimo da odemo i na jezero da pokusamo smudja.
Tako kad uradim presek jedino ne pecamo zelenke ili kako se vec zovu po drugim mestima beovice i slicno.
Naravno sve ovo pricam kad imam slobodno vreme.
U zadnjih 6 godina ga skoro nije ni bilo. Tek sam se malo aktivirao ove jeseni i zime kad sam ostao bez posla.
Trenutno ne radim i imam vremena.
Ali zlo ne ide nikad samo. Nemas vremena imas para, imas vremena nemas para. Tako da se sve svodi na isto. :sad: :sad:
A ja pecam u krugu od 50km tako da svako pecanje nosi trosak oko 20e.  :sad:

pa to Damjane ide od peckanja kedera za nekoga ko te povede(chale -deda-stric) ko dete do prelaska i samootkrivanja svojih pravaca u ribolovu..samim tim ti se i urezuje onda u mozak i bez preteranog napora nesvesno citash vodu.

emo vasilev

Sa obzirom da ako odem na pecanje i ne zabacim za sarana ne racunam da sam bio na pecanju moglo bi se reci da sam "specijalac"mada sam poceo kao i vecina=bela na plovak pa varalica i sve ostalo i od pocetka 90-tih uglavnom saran.