Olimpove priče

Započeo Olimp, 14 Septembar 2010, 17:55:22

darko031

olimpe , svakom svojom pričom ti sve više i više zavidim
tko rano rani , cijeli dan je umoran

5. DAN     Davor - Slavonski Brod

Sinoc sam dugo uz mezu i pice razgovarao sa svojim domacinom i domacicom. Izmjenismo razne price, saznah puno toga o samome mjestu, životu u njemu, situaciji koja je vladala prošloga rata na tim terenima, Savi i Vrbasu koji se ovdje susrecu...

Ujutro ni traga sinocnjem nevremenu koje je trajalo dugo iza ponoci.

Nakon jutarnje ceremonije, kave i rakijice koje mi domacin ponudio (dorucak sam odbio jer nisam bio gladan) krenuh dalje. Malo dalje prodoh ušce Vrbasa u Savu...

...oš jednu ustavu na rijeci...

Prodoh i podrucje gdje rijeka odnosi pjeskovitu obalu u dužini dužoj od kilometra

Spojene poruke: 03 Novembar 2010, 21:52:24

Pomalo se približavam obroncima Motajnice. Sada krajolik postaje još ljepši...

Priroda je sve ljepša i ljepša, obronci Motajnice daju joj posebnu car, a i vrijeme je kao stvoreno za putovanje...

... i ovdje ima rijekoljubaca...

... ima ih koji i "dvore" sagradiše da iz njih motre na rijeku...

Spojene poruke: 03 Novembar 2010, 21:53:03

Dodoh i do Slavonskog Kobaša koji ratne rane još nije zacijelio...

Putom naidoh i na jato kormorana. Izgleda da sam ih iznenadio jer su odbacili svoj ulov da bi bili lakši i mogli poletjeti...

Susretoh i rijekoplovce remorkera Davor na svojoj plovidbi

... i brod lucke kapetanije u poslu postavljanja rijecnih znakova za plovidbu...

Spojene poruke: 03 Novembar 2010, 21:53:45

Pomalo dolazi i 13 sati, vrijeme da se negdje napravi podnevna pauza i skloni od sunca. Selo ispred mene kao stvoreno za to. Potražiti cu i gostionicu i eto hladnoga piva u izobilju..

Pristajem u Slavonskom Duboccu, odakle se pruža prelijep pogled na Bosanski Dubocac. Ali tu je i razocaranje, selo nema gostionicu, nema trgovinu, nema pive ni tople ni hladne..

Na kraju sela nadoh hladovinu, rucah i malo se odmorih. U 15 sati podoh dalje razocaran jer ne popih pivcu... Poslije u daljini ugledah rafineriju u Bosanskom Brodu

...prodoh i ispod mosta naftovoda...

Spojene poruke: 03 Novembar 2010, 21:54:23

U daljini se vidi i Slavonski Brod, mjesto gdje planiram nadoknaditi manjak pivce u organizmu, ali i gdje namjeravam prenociti.

Promatram Bosanski Brod, tragovi zadnjega medunacionalnoga divljanja se još vide na njemu,

...pa  pogled prema mostu koji spaja Brodove...

Pristao sam ukod centra grada popunio zalihe, nadoknadio manjak pivce u organizmu i produžio do Splavarske ulice gdje namjeravam prespavati.

Spojene poruke: 03 Novembar 2010, 21:55:07

Lagano veslajuci prodoh pored kanu kluba...

Dodoh i do kraja današnjega puta. "Splavarska ulica" - niz od 47 splavova vlašništvo gradana Slavonskog Broda - rijekoljubaca. Koji prema mogucnostima vecinu vremena borave na splavovima uz rijeku...

Nadoh mjesto gdje cu prespavati na jednom splavu, iskrcah se i odazvah pozivu "komšija" te zajedno sa njima uz vince pode i prica. U meduvremenu se i vrijeme pogoršalo. Zapuhao je jak vjetar, u daljini se cula grmljavina ali nas je samo periferija nevremena zahvatila tako da osim vjetra i vecih valova ništa strašno nije bilo. Smiraj nevremena nas je nagradio lijepim zalaskom sunca

smiley033        smiley015                                                        smiley236

odlicno ... :clap2: :clap2: :clap2:
idemo dalje .. smiley033
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

Kićo

jedva cekam nastavak :clap2: :clap2: smiley033 smiley033

6. DAN     Slavonski Brod - Domaljevac

Navecer moje komšije nakon dobrano potrošene zalihe vina podoše svojim kucama, a ja ostadoh spavati na splavi. Cijelu noc sam se "nadvikivao" sa žabama, a ujutro me probudio cvrkut ptica. Spremih svoje stvari, doruckovah i krenuh dalje...

Prodoh i pored Brodskoga kupališta...

...pa pored silosa...

Spojene poruke: 04 Novembar 2010, 18:57:55

... i dodoh do sredine puta. još "samo" toliko koliko sam do sada prešao. Svakim zaveslajem smanjujem put. Da ne povjeruješ punih pet dana plovidbe, a prodoh pola puta. Šta je, tu je. Put je preda mnom pa ga valja nastaviti. Voda u zadnjih 5-6 km kao da je ucmala, teže mi je veslati nizvodno, nego uzvodno u Zagrebu. Neznam zašto. Vjerojatno ispod mirne površine dilja nekakva rijecna struja.

Prodoh i pored elevatora za ukrcaj brodova teretom...

Spojene poruke: 04 Novembar 2010, 18:58:36

Ponovo dokaz da nisam sam na rijeci, da se preko nje prelazi skelom, da ima života na njoj

Naidoh i na ubalirane PVC boce spremne za transport iz BiH za Hrvatsku gdje se otkupljuju za 0,50 kuna po boci (cca 15 boca za 1€ ).

Spojene poruke: 04 Novembar 2010, 18:59:15

Dodoh i do Novog Grada gdje sam se u hladu u društvu "zeme" iz Odžaka sklonio od podnevne žege, rucao i bio ugošcen izvrsnom rakijicom i kavom

Nakon odmora krenuh dalje...

...iza krivine nailazi se na "cuvene" novogradske plicake, gdje mnogi brodovi za nižega vodostaja zagrebaše svojim trupom dno rijeke.

Čovjek se prima prema odijelu koje nosi, a ispraća prema duhu koji je pokazao

cekam fotke ulaska u Beograd....secate se svi knjige--- splavom od Zageba do crnog Mora..???

Olimp

... sretoh i rijecne bagere za iskop šljunka iz rijeke...

Dodoh i prodoh izmedu Bosanskog i Slavonskog Šamca

S desne strane primih u društvo i rijeku Bosnu...

Spojene poruke: 04 Novembar 2010, 19:01:10

... pa onda "putom" ispod mosta...

Na jednoj krivini vidjeh i nagomilane panjeve nasukane na obali...

Šesti dan putovanja pomalo se primice kraju.Dolazim do mjesta Domaljevac na BiH strani rijeke. Iako tu ne bih smio pristati, tu planiram negdje da  prenocim.

Spojene poruke: 04 Novembar 2010, 19:01:51

Ovdje je obalu jako urezala rijeka nacinivši je strmom i visokom. Zastajem kod jednoga pristaništa do kojega vode drvene stepenice. U camcu pored stepenica nalazio se neki covjek. Upoznajemo se, pitam ga za dozvolu da gore na obali prenocim i on mi to odobrava. Uz stepenice iznosim opremu na obalu

Pod nadstrešicom u vrtu, na stolu postavih ležaj za spavanje. Noc je bila ugodna, komarica nije bilo i baš je super bilo ovdje spavati uz kreket žaba koji je sa rijeke dolazio.

smiley033        smiley015                                                          smiley236

znaci stigao si do moga Samca i komsiluka Domaljevac .. :bye: smiley033

7. DAN   Domaljevac - Brcko

Ujutro me priroda probudi. Bogatstvo raznih ugodnih pticjih pjevova ne dadoše mi spavati, otjeraše mi san i prisiliše da ih slušam. Kada je san otišao svojim putem, ustadoh svjež i odmoran te pospremih svoje stvari. Ljubazni domacin i njegova supruga ponudiše me rakijicom i kavom, što prihvatih, ali nisam htjeo doruckovati jer mi je nekako rano bilo. Nakon ispijenih nekoliko rakijica i kava oprostih se od domacina i njegove supruge, utovarih stvari u kanu i krenuh dalje.

Tokom puta sam nazvao Policiju u Županji da si najavim dolazak, kako je ranije dogovoreno, te da saznam mjesto gdje cu izvršiti odjavu izlazka iz RH.

U rijeci za niskoga vodostaja zaostalo drvece zanimljivo izgleda. ali kada je viši vodostaj postaje prijetnja camcima i brodovima koji bi naišli na njega.

Ispred Županje kao da je netko stavio ogroman dlan raširenih prstiju da preprijeci tok rijeke Save, te ona da bi nastavila ploviti mora oko svakoga prsta posebno da se probija. Udaljenosti izmedu dva mjesta zracnom linijom mogu biti manje od kilometra, ali ako se plovi rijekom to onda iznosi i po desetak kilometara.

Naidoh i na skelu "Marijan" koja ne prometuje, vec je sklonjena uz obalu nedaleko mjesta Štitar.

Spojene poruke: 05 Novembar 2010, 20:32:29

Put mi se nekako oduljio. Imam dogovoren u 10 sati u Županji sastanak sa Policijom, a rijeka krivuda li krivuda. Pojacavam tempo veslanja da ne bih zakasnio, pa onda imao kojekakvih problema...

...a rijeka se otegla u nedogled. Ni Ž od Županje...

...  kada sam vec izgubio nadu da cu na vrijeme stici iza jedne krivine puce pogled po Županji.

... dodoh i uz betoniranu obalu gdje trebam pristati i malo pocekati da se tu obave i te granicne formalnosti...

Popevši se na obalu puknuo je lijep vidik na dio rijeke kojim sam došao..

... kao i na dio rijeke kojime cu poci dalje...

Spojene poruke: 05 Novembar 2010, 20:33:07

Stigao sam 15 minuta ranije od dogovorenoga vremena. Taman da malo prošecem uokolo, gdje sam na moju veliku žalost, otkrio da nigdje u blizini nema gostionice. Htjeo sam posjetiti i muzej smješten uz nasip rijeke, ali je bio zatvoren.

... moj vjerni at me poslušno cekao vezan za podnožje stepenica.

"Državni organi", kako to vec biva u praksi, kasnili su, a nakon izvršene kontrole i zvanicno napravljene objave izlaska iz zemlje krenuh žedan dalje.

Dolazim do vrha rijecne krivine kod Županje kada u daljini spazim nešto cemu nisam mogao povjerovati da se tu nalazi. Prava birtija na splavu. Srce mi je zaigralo, pluca se nadula, vesla ubrzala rad i zacas sam pristao uz nju. Ne treba ni pominjati šta sam popio. Prijalo je i te kako. Nepce se navlažilo, a onda nastavih dalje.

Spojene poruke: 05 Novembar 2010, 20:33:54

Poceo je i neugodan istocni vjetar puhati bitno mi otežavajuci održavanje pravca plovidbe. Nakon borbe s njim dodoh do Orašja. Mjesta predvidenoga za popodnevni odmor. Na obali je bilo kod trgovine skupljeno desetak ljudi. Prišavši im blizu pitaše me jesam li ja taj što iz Zagreba podoh rijekom za Beograd. Kada sam im to potvrdio morao sam se sa svakime rukovati, svi su mi cestitali na tome. O mome putu procitali su u novinama...

Onako s obale osvrnuh se na prijedeni put...

Kanu sam vezao uz ostale camce privezane na obali..

Spojene poruke: 05 Novembar 2010, 20:34:33

...a ja sam malo prošetao mjestom, našao cevapdžinicu, pojeo tamo nešta sa roštilja, popio par pivci, malo se odmorio i podoh dalje, prvo ispod mosta...

... pa pored djecjega kupališta...

Spojene poruke: 05 Novembar 2010, 20:35:22

...prodoh i pored jednoga rijekoljupca zabavljenog u svoj posao tako da me vjerojatno nije ni uocio..

...pa kroz prelijepi predio put Brckog...

...zaželih i rijeci Tinji dobrodošlicu i pridruživanje na putu

...a susretoh se i sa Granicnom Policijom BiH koja mi izvrši pregled dokumenata i plovila. Decki ljubazni uputiše me gdje mogu prenociti i opomenuše me da ne smijem pristajati na BiH obalu rijeke.

...sretoh i Savsku ajkulu, rijetku ribu u našim rijekama....

...popih pivce sa rijekoljupcima iz Brckoga koji me nesebicno pocastiše a sa kojima malo popricah...

Spojene poruke: 05 Novembar 2010, 20:36:19

... a onda u daljini, zalazecim suncem obasjano, Brcko...

Prilazim mu polako. Od grada mi dolaze zvukovi turaže motora i narušavaju predvecernju idilu plovidbe...

... i sunce se sprema na pocinak...

...grad mi je sve bliže, ali i dalje jer ne smijem pristati na tu stranu rijeke. Vidim da se u gradu održava nekakva motociklisticka manifestacija, roštilji se dime, a pivca tece u potocima. Tako blizu, a tako daleko...

Željezni most mi je sve bliže, a odmah iza njega na lijevoj obali je splav kamo me Policija uputila da mogu tražiti prenocište...

Sunce zadnjim zrakama pozdravlja me i casti prelijepim zalaskom..

Prilazim splavu rijecnoga prijatelja Brace, dobroga covjeka svima znanog kod kojega su svi dobrodošli...

Sretoh i ribica koji mi se pohvalio današnjim ulovom...

sm7

There are no great fishermen, only great fish.

Olimp

Pristajem uz splav, predstavih se Braci, upoznasmo se i pozove me da prenocim na njegovom splavu. Nakon vecere uz picence poceše price do duboko u noc. Nakon što izmjenismo prvu rundu prica podosmo spavati, on u kucicu na splavu, a ja u svoju vrecu za spavanje. Zaspah u trenu. Nocu je par puta Policija prolazila osvjetljavajuci splav reflektorom...

Po noci dobih i "cimericu" na svoju vrecu za spavanje...

smiley033        smiley015                                          smiley236

Hemingway

koja li je to cimerica bila ?

Olimp

Po noći dobih i  "cimericu" na svoju vreću za spavanje

8. DAN     Brcko - Ravnje

Kako sunce izade ustadoh i poceh se spremati. Braco me zadržava pozivom da ostanem barem jedan dan ovdje, ali put je preda mnom. Pozdravljam se s njim i polazim...

... izlazece sunce osvjetljava Brcko, negdje u gradu tutnje narodnjaci, rijeka pusta nigdje nikoga...

...izadoh iz grada u snenu prirodu...

... jutro obecava lijepi dan...

Spojene poruke: 07 Novembar 2010, 13:38:02

Ploveci dodoh do ruba Hrvatske, predoh ga i eto me na skelskom granicnom prijelazu izmedu Srbije i BiH - Jamena. Mjesto gdje moram prijaviti ulazaku Srbiju.

Nakon oko sat vremena zadržavanja, nekoliko telefonskih razgovora, pa onda sa policajcem i carinikom dolaska do moga kanua, riješih i taj problem, pa krenuh dalje...

Popodnevni odmor provedoh na BiH strani rijeke na mjestu gdje Bjeljinska elita ima svoje "kucice" za odmor. Kada sam pristao kod toga mjesta susreo sam se sa jednim od vikendaša, malo smo pricali, popili nekoliko pivica, a onda je on morao otici dalje, a ja nešto pojedoh i malo se u hladu odmorih..

Boze kolike ljepote nase zemlje imaju ... :ok: :ok:

Olimp

Nakon odmora krenuh dalje. Dodoh i do mosta kod Sremske Race...

Dodoh i do Drine. Na moj poziv, prikljucila se i ona mojemu putovanju...

Spojene poruke: 07 Novembar 2010, 13:39:13

Pogled u Drinu...

... pa nizvodno niz Savu...

...plaža na Savi neposredno nasuprot ušca Drine... Tako napokon udoh u cijelosti u Srbiju. Sada ne moram voditi racuna s koje strane smijem, a sa koje ne smijem pristati.

Tragovi buducih vikend naselja uz rijeku i boravka rijekoljubaca...

Spojene poruke: 07 Novembar 2010, 13:39:49

Meni u susret dolazio je brodic na kojem se vijorilo nekoliko zastava. Poršao je pored mene i vidio sam nekoliko ljudi i žena na njemu, po cemu sam zakljucio da se radi o jednoj porodici na krstarenju. Poslije sam cuo da su došli do Siska, da su iz Belgije i svake godine provode godišnji odmor krstareci rijekama po Evropi. U Sisku u luci su im dizalicom podigli brod i ukrcali na kamion koji je iz Belgije došao po njega... Mahnusmo si u znak pozdrava..

Naidoh i na kamp Jugoslavena...

Malo, pomalo i dan izmice. Pomalo pažljivije motrim rijeku gdje bih pristao i prespavao noc. Iznenadio me poziv sa obale nekih ljudi koji su slavili otvorenje farme ovaca. Pridružio sam im se...

...sa vlasnikom farme posjetio mjesto Ravnje.... salvio sa njima, i prespavao kod njih, a ujutro nastavio plovidbu...