MORSKI VUKOVI => Ribolov na moru... => Temu započeo: orka poslato 29 Novembar 2012, 18:12:31

Naslov: Bukva
Poruka od: orka poslato 29 Novembar 2012, 18:12:31
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg171.imageshack.us%2Fimg171%2F4969%2Fboopsboops.jpg&hash=80864f82340221667158de1aba45564fa35869d7)

Ova mala ribica je jedna od najbrojnijih riba Jadrana i Mediterana..Telo joj je izduzenog vretenastog oblika prekriveno sitnim krljustima,sa izrazenim ocima na glavi..Naraste do 35cm u duzinu,i moze postici tezinu od oko 500g..,a uglavnom se love primerci do 200g..
Krece se u velikim jatima,pa kada je nadjemo pecanje moze biti jako zanimljivo..Ima je i u priobalnom pojasu,tako da se moze loviti i sa obale..
Bukva se smatra jako dobrim mamcem u lovu parangalima,zbog cega je mnogi i love..
Poruka od: mamijo poslato 01 Decembar 2012, 12:24:36
eh... davni tinejdzerski dani ... i Dalmacija ...

Mol, lignje, pastela, 0.18 najlon, 2 udice, bez olova, bez plovka... zabacaj 20-30m ... i cepaj ... Pored bukava kao redovan ulov ... svasta je tu kombinaciju kupilo  :thumbup: ... a i kidalo tanki najlon  :grin:

Najvece koje sam dobijao su oko 25-6 cm ....
Poruka od: srce poslato 01 Decembar 2012, 13:41:38
Petrovacki molo s'proleca,pa posle res przene sa casom crmnickog vina i kriskom suva sira...eee zivote...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Poruka od: Goachild poslato 01 Decembar 2012, 13:47:23
2011 sam letovao u CG-zaliv. Komšija do nas ih je pecao na bolonjez. Udicu je mamčio komadićima školjke i puževa koje je prethodno prosušio na suncu. Po njegovoj priči vidim da je oduševljen ovim ribicama. Naravno voli čovek da peca sve, al' ove voli najviše da sprema posle. Probao sam ih i mogu Vam reći da su odlične.
Poruka od: Trksi poslato 01 Decembar 2012, 14:29:32
Ja sam ih znao pecat na crve isto sa bolonjezom i mogu vam rec da ide ko luda.
Zaleti se tu i koja usata, spar, glavoc a i orada oce na crvice.
Da nemisli neko da je rjec o morskom crvu, ne nego obicni mesni (domaci) crvi.
Na dosta mjesta za bukvu kazu i boba.  :ok:
Poruka od: orka poslato 02 Decembar 2012, 11:04:23
Ja sam ih nekada pecao sa mola na "prst"..,samo najlon,udica,i na udici mamac..
Brumanje(hranjenje) sa dagnjama..,zgnjecimo ih i bacimo u vodu..,na udici takodje dagnja,posebno spremljena za udicu..
Zanimljivo je bilo da je skoro svaka ulovljena bukva imala u ustima nekog parazita,ili sta li je vec,mada lici kao na nekog malog gamarusa..,ili ga povrati,ili ostane zaglavljen u ustima..
Poruka od: Nebo poslato 03 Decembar 2012, 16:54:50
Bravo Orka, ja sam ih isto tako pecao kao klinac nekad davno u Kaštel Starom. Isto sa mola (porta), isto dagnja, isto sa prsta, bez olova i to uvek naveče. Ti paraziti u ustima su redovno pojava i na šparima, znaju nekad da budu i spolja, na bočnoj strani ribe.
Poruka od: orka poslato 03 Decembar 2012, 18:03:23
Pa i ja sam ih pecao kao klinac u Kastel Starom sa mola,i to takodje uvek uvece..,mozda smo i pecali jedan pored drugog  :cheesy:
Poruka od: Nebo poslato 04 Decembar 2012, 09:14:24
He he, čudni su putevi gospodnji, Ej živote lutalico  :lol:
Mislim da znam svaki kamen tog mola i posle 25 god. Stric, ćale i ja se natrtimo na sam kraj porta i udri. A i bukve su bile lepe. Jedino što nisam voleo je to što sam uvek ja morao da idem i da lovim dagnje (kunke) preko dana. Mislim da je to iz ruke bio najbolji sistem tada za pecanje bukvi. Sad kako je nemam pojma
Poruka od: raki poslato 09 Decembar 2013, 10:01:06
A kolike ste udice stavljali, ja bih ih hvatao ali samo sitnije komade, da bi ih u toku noci stavljao kao mamac, na poveci plovak?
Poruka od: Olovo poslato 09 Decembar 2013, 11:31:47
Kristalke 14 ice-ako može mustad..i oprezno sa čuvanjem , (najbolje u masnoći) , sve to brzo rđa.
Poruka od: raki poslato 09 Decembar 2013, 12:24:26
Hvala, znaci moze i za sitne ta velicina. A ja se polomih dok sam nasao neke vezane , broj 20. Male da ne mogu biti manje, reko da stavim tackicu necega na udicu pa ce valjda doci najsitnije bukve i sta drugo malo.
Poruka od: Olovo poslato 09 Decembar 2013, 12:34:36
ponesi sve to sitno , nekad su dobre i papagajke , nekad neće ,ako vidi uducu , itd...
Poruka od: raki poslato 09 Decembar 2013, 12:39:34
Thank you!
Poruka od: Olovo poslato 10 Decembar 2013, 05:50:07
Bugvu sam uvek pecao iz čamca sa primamom od starog 'leba koji se dobro  raskvasi u vodi mamac lignja i dagnja , i malo po malo se prihranjuje , ne previše , tek toliko da zadržava bukvu , ona nema džaba tolike oči i hoće često da pobegne jer je juri nekakav predator..bezmalo puta su mi kidale palamide i skuše isto navučene na jato bugvi.Sa čamcem je mnoogo lakše jer vidi.
Lovio sam je dnevno bar po 4 sata , večinom za klopu..jer je prva liga.Malo za parangal.
Tagođe sam je lovio sa 2 udice , bez virble a  kada sam stavljao trostranu virblu , obavezno sam je pokrivao sa nekom đedovom smesom , što je on radio u vidu sokova od sardina zdrobljenih bukvi , pomešano sa 'lebom , tako sam štedeo vreme , lovio po 2 kom odjednom , i svi oni pokojni koji su mi to pokazali su tako lovili.
Nikada je nisam upecao noću .

Poruka od: raki poslato 10 Decembar 2013, 07:25:03
E druze, lako je tebi sa camcem. Imam ga i ja, ali u Beogradu na Dunavu. A na moru, sipak, samo sa obale. Ideja mi je da na najsitniju udicu uhvatim par najmanjih sto bukvi, sto ostale sitnezi, stavim u koficu, sacekam sumrak, pa ih zakacim za usta, oci, gde god, zabacim onako bez olova, pa da vidim da li ce nesto vece da mi naidje. A bukva mi je pala na pamet jer je uzanija od spara i bratije, pa mislim da ce se pre nesto zaleteti na nju
Poruka od: Olovo poslato 10 Decembar 2013, 13:22:16
 aaa ti bi to za mamak..e vidi ovako ti je najlakše , najmanje udičice (što u oko stanu) , mala trostrana virbla-udice se dabome ne dodiruju..donja 5 cm . od gornje i koficu suvog hleba. , o, 12 max.  , nulon.

To su male oko 5-7 cm , i možeš ih žive držati u kofi , čuvarci.

Poruka od: raki poslato 10 Decembar 2013, 13:47:31
To je to, hvala ti
Poruka od: Olovo poslato 13 Decembar 2013, 04:50:56
Setim se jednom dva puta dnevno , ali nikako da se setim da napišem...pazi ovako , bugva ima sitne male zubiće i ima ih mnogo , tako na nekih 10 -tak komada iskrzaju najlon i čvor kao šmirglom , ako gutnu dublje, pogotovu sa takvim tankim najlonom.I treblo bi da bripremiš bar 2-4 vezane udice , kad nalete da ne gubiš dragoceno vreme.

Ja sam uvek pecao sa 0, 26..pecale su se krupne bugve na prst , ali veoma često naleti i širun ,palamidica, skušica  koji je apsolutno jaka i luda riba , pa pokida , o ušati i njenoj borbenosti tišina , a to su debele i krupne ušate ..i na svakih 5-7 krupnih bugvi sam menjao najlon , jer je pod prstima veoma iskrzan.To se sve dešava kad si non stop na istoj poziciji sa redovnom "prihranom".Bezmalo puta se parkiram na tačno mesto , dubine 20-25 metara i dolaze same ..naviknute da ih čeka hrana.
Neka te ne nervira to što se svaka "uneredi" u ruci dok je skidaš sa udice , jer smrdi dosta..inače je riba čista , a svaka ima morsku vašku u ustima i dešavaće ti se da vadiš vašku iz usta ribe (poslednje sezone sam shvatio da se tako oslobađa iste).

Ipak stavi deblji najlon , nikad se nezna ..o, 20 ti je dovoljno.
O tehnikama -prst-štap-plovak ili kocka suvog hleba na vrbli ako treba napisaću .Ipak sam proveo i previše vremena pecajući bugvu tako da je to za mene zatvorena stranica..pogotovu kada je moj otac digao jednu od preko kile..

Eto toliko
Poruka od: raki poslato 13 Decembar 2013, 09:01:27
Uf, nisam ni znao da rastu preko kile. Ja sam mislio da je to sitno ribce. Ponecu par predveza, dobro si mi rekao.
Poruka od: Olovo poslato 13 Decembar 2013, 11:23:58
..sitne su i uglavnom su iste , naleti jato istih , pa onda budu krupnije...sve zavisi koje dođu.
Svi koji su je videli(matorovu bukvu) ribari inače , nikada nisu videli toliku ...lovili su u popunicama i barakudama velike komade al ovoliku nikada.

Ijuuh , sada se zapitah kako bi bilo noćom da se pusti na svetleći za branzina 2+ kg..aaAAAaa
Poruka od: raki poslato 16 April 2014, 18:02:15
To I planiram na leto. Svetleci od 5,6 grama, zena sa cerkicom u setnju a ja sa sinom na stene...
Poruka od: raleak poslato 05 Avgust 2014, 01:38:19
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg.tapatalk.com%2Fd%2F14%2F08%2F05%2Fu8ubyqe5.jpg&hash=be43e6ba4bdda433455db1579a26254a1354213d)

Ulovio sam nesto, ne znam sta je bolonjezom na hleb...Baosici(Herceg Novi), ljudi ove ribice se bore kao babuske od 300-400 grama ne znam sta bi mi ostalo od stapa da udari jedna fina
Poruka od: orka poslato 05 Avgust 2014, 08:35:37
To je ribica iz naslova (Bukva)..,da imas vise takvih,eto lepe vecere.. :cheesy: