Skorašnje poruke

#1
Poslednja poruka slob - danas u 11:02:01
Citat: milanstosic poslato danas u 07:45:09.......

Samo da kažem još i ovo: kada strunu namotavam ......struna ide kroz sve vođice od vrha do rukohvata. Nikad samo mašinicom bez štap, a ni slučajno sa mašinicom i samo donjim delom štapa koji ima jednu ili dve vođice. Isključivo mašinica i kompletan štap. ......:wink:

E sad da mi tebe pitamo; -a zašto?
Šta se dešava ako je namotano, sa mašinicom naravno i donjum delom štapa, u odnosu na ceo štap?

Inače potpuno se slažem da je smer odmotavanja sa kotura od bitne važnosti kada je uvrtanje monofila u pitanju, pa verovatno i ukrućenih pletenica. I to neizostavno treba primenjivati. Iskustveno je više puta utvrđeno.
Ako ovo slučajno nema efekta onda se verovatno radi o sveže namotanim i isporučenim koturovima ili je u pitanju monofil sa jako malom izraženom memorijom.
Tu ne treba mnogo filozofirati već uvek primeniti pravilan smer odmotavanja. Nije komplikovano a neće sigurno da škodi.

Glos,
I iz originalnog teksta mi nije jasno na šta se tačno odnosi onih 10%. Monofil nabubri pa se presek poveća za 10% ili ne nabubri a težina mu se poveća za pomenuti iznos.
#2
Dunavska birtija / Odg: Bio sam na pecanju...🎣
Poslednja poruka slob - danas u 10:36:08
Kažu pišem svašta a u ovoj rubrici se nikako ne javljam.
Pa evo. Jutros od 07 do 08h kupao varalicu u Savi. Ni Š od štuke.
Juče prvi put ove godine, u isto vreme došla jedna Š - štučica ispod mere pa je vraćena da poraste.

Probaću opet predveče.
#3
Imam dilemu...mozda i trilemu.....uzeo bih bolo od 6m...daiwa....amorphous extreme.....power ili cak tournament ags....

Da vidim kakve razlike i odnose tezina/snaga ima...misljenja nadam se od ljudi koji imaju ili su imali prilike da love ovim stapovima....

Lov na Drini...plovci 6-7 do max 10 pa mozda i 12gr...mada u zivotu nisam lovio plovkom vecim od 10gr....
#4
Dunavska birtija / Odg: Bio sam na pecanju...🎣
Poslednja poruka dragan77 - danas u 09:49:28
I meni nije jasno sta se desilo sa babuskom, nisam je upecao ove godine na Tamisu (pecao u Opovu). Sitna bela radi, al to ne racunam.
#5
Reke / Odg: Tamiš kod Opova
Poslednja poruka dragan77 - danas u 09:47:49
Za taj nasip je tacno da ne daju da se ni hoda njime, cista glupost.
Uopste nije tacno da je zabranjeno pecati ispod brane, ljudi pecaju svakodnevno, ovo je 100% proverena informacija.
#6
Poslednja poruka milanstosic - danas u 07:45:09
 :cheesy:  :cheesy:  :cheesy:

Onaj stranac što mu leti kotur po kanti (nije od Jupola) ako ti je drug, pokazaćeš mu ovaj post. Ako napravi par hiljada lajkova, dođe mi nešto da se oduži.  :cheesy:

Mogu da prihvatim da topla voda ima smisla sa monofilamentima.
Mogu da posavetujem da ako neko koristi vodu zbog zategnutosti, da nije dovoljno i ravnomerno tenziranje i da provlačenje između dva najobičnija prsta bolje radi posao.

A moram i da naglasim da smer obrtanja još kako ima ulogu, ali na to sam već gore ukazao i vidi se kako treba.

U ribolov idem uveče ili mnoooogo rano ujutru. Lep dan jeste bio juče ali je noć bila još bolja.  :wink:  :cheesy:

Inače, nabavio sam sa Alija jedan stalak sa oprugama za podešavanje tenzije. Svaki kotur stane na njega, a sisaljkom se fiksira za sto. Najbolje da je sto stakleni ili sa staklenom pločom. Savršeno radi. Meni je sa tankim strunama jako bitno prvo namotavanje da vidim slaganje mašinice i tada  tenzija mora da bude ujednačena i nešto viša od one koju proizvodi recimo ShadRapDeepRunner 7cm u srednjem protoku. To se sa ovim stalkom jako lako reguliše. Monofile odavno ne koristim, a tu bi isključivo koristio prste za tenziranje i kotur položen tako da se odmotava suprotno od kazaljke na satu. Inače isti stalak koristim i kad vršim premotavanje strune ili promenu smera ili oko tih peripetija. Stavim prazan kotur, otpustim kočnicu/dril na mašinici, zavučem dršku od varjače u kotur kojije prethodno montiran na stalku i okrećem dok ne skinem strunu. Raspoređenost namotaja regulišem prstima leve ruke, varjaču vintam desnom.  :cheesy:

Evo linka za nosač kotura kome treba:

Samo da kažem još i ovo: kada strunu namotavam uvek je mašinica na štapu i struna ide kroz sve vođice od vrha do rukohvata. Nikad samo mašinicom bez štap, a ni slučajno sa mašinicom i samo donjim delom štapa koji ima jednu ili dve vođice. Isključivo mašinica i kompletan štap. Mislite o tome...  :wink:

Pričam o varaličarskoj opremi.

Ako ovde nisam sve rekao, ne znam gde ima bolje. O ovome može da se napravi clip od bar 15minuta.  :cheesy:

danas u 07:46:27
Citat: laki22 poslato danas u 07:11:33ako zelis ojlerove jednacine kretanja i bernulijeve jednacine kretanja tecnosti to sam odavno zaboravio  :lol:

obrazlozenje je da sam motao i na stap izmedju nogu i olovku izmedju stopala i na 100 nacina i ovaj mi se ISKUSTVENO pokazao najboljim.

Pa probaj i stodrugi kako što sam opisao pa javi. Sve je obrazloženo, a Ojlerove jednačine ne trebaju. Znam ih.
Nego šalu na stranu, kad kažeš pokazao najboljim onda treba da kažeš i zašto je najbolji, u čemu se razlikuje od drugih, šta je to najbolje... Može da bude da se ne frćka  konac, bolje slaže, brže mota, i te neke stvari a ne samo u dve reči. Nije kritika nego sugestija zato što svi bolje shvatamo zašto nešto treba drugačije raditi kada razumemo koje to efekte daje i zašto. Eto to je razlog zašto uvek tražim obrazloženje, ništa više. A onda i oni koji pišu nešto shvate da nisu ništa napisali i ništa pokazali pa je red da se znanje i razumevanje podigne na malo viši nivo umesto samo preuzimanja tradicije kada je oprema bila nešto drugo.
#7
Poslednja poruka laki22 - danas u 07:11:33
Citat: milanstosic poslato 27 April 2024, 22:37:03Neko obrazlozenje?

#8
Reke / Odg: Tamiš kod Opova
Poslednja poruka laki22 - danas u 07:06:34
tako je, oduvek je bilo zabranjeno pecati sa betona. secam se da sam isao sa tatom i komsijom tamo 90ih i kad god smo seli na beton, dosao je covek da kaze da se pomerimo posle brane na zemlju
#9
Tereni za ribolov / Odg: Dobri tereni u blizini No...
Poslednja poruka laki22 - danas u 07:03:59
na ribarcu pecamo lepe mrene i sljivare, tamo prema spicu ali kod restorana... tj pecali smo  :smiley:
#10
Poslednja poruka glos - danas u 05:15:58
Citat: slob poslato juče u 21:56:38Glos, 10% od čega?

Nylon monofilament absorbs water. Nylon mono can absorb 10% by weight of water and it loses 20% of its strength. Nylon mono is like spaghetti; it swells, and it gets weaker.