Pecanje skobalja

evo sad sam se vratio slobo samo 4 kom u proseku po 500g slabo
Uhvati i pusti

zivko_89

ljudi desava li se nesto kod vas u okolini...u mojoj nigde skobalj ne jede...po neki komad sitan ali sve na misici...pa me zanima da li je to samo ovde ili se svuda nesto desava pa nece da jede.... :bye:

djuka81

kaod mene na nisavi (ginskoj)2 dana ni da pipne zasto neznam mozda zatisje pred buru  :lol: :rolleyes: treba malo da za hladni da padne sneg da promeni boju vode bez snega nista
Uhvati i pusti

zivko_89

znaci nece da radi i u ostalim vodama....i ja se nadam da je zatisje pred buru...jedva cekam da krene da zadovoljim ruku.... :cheesy: :wink: :lol: :bye:

sole

ljudi cuo sam da je skobalj poceo da se peca na savi kod novobeogradskih blokova,kao i ispod brankovog mosta.....ulovi skromni...pozdrav..

vvuukk

evo malo i vuka sa vrbasa iz b. luke...al bas vuka,jbg. tako me zovu ima 35 godina...
skobalj se zimi na nasoj rjeci,lovi na hljeb u 90 odsto slucajeva, u zimovnicima...s prvim mrazevima uzimaju sitniji komadi,kako zima odmice,sve krupniji i krupniji...nekad na obicni,nekad na francuz...nema pravila...poslije izlaska skobalja iz mrijesta,doticni se najcesce lovi na travu,ali ne na svaku travu,vec travu koja je pregorjela od starosti,sto bi mi ovdje rekli staru travu...tako sve do prvih mrazeva...E SAD KAKVA JE TO TRAVA...ona je kao i mlada , oblikom i formom,samo sto je zuto smedja...osnovna greska kod odabira te trave ,kad pecas na nju,je ta sto uzmes svaku travu koja je zuto smedja...ne moze tako...ona mora da bude mekana medju prstima ,kao i mlada...budu li to niti,koje podsjecaju na upleteni konac...zaboravi na skobalja...od trideset skobalja ljeti,jedan ce uzeti mladu travu...29 staru...ko smije da se kladi,za vrbas...evo povecavam ulog...na pedeset skobalja na staru,neko ce upecati jednog na mladu...pretpostavljam,ne mogu da tvrdim,slicno bi trebalo biti i na ostalim manjim rjekama,tipa ibar,vardar,timok,morave,drina...u svakom slucaju probajte...sa savom ,tj vecim rjekama,iskustva su slabija,navodno,takodje nekad riba poludi za starom travom...ali,sto se mene licno tice-ne provjereno...kad uhvatim vremena ,za vas koji ne znate o cemu govorim i kako ta trava treba da izgleda,fotografisat cu vam i ispravnu i neispravnu travu...staru naravno...sto se tice sistema,misljenja su razlicita...pravilo je da je udica tamnijeg tipa...smedja,crna...ja licno ne pravim sistem kao za ploticu,dve udice-gornja sa okicom,vec godinama ,vrlo uspjesno praktikujem tzv.lazni cvor,10-20mm iznad udice...s tim da,poslije tri cetiri ulovljene ribe,mjenjam udicu i podvez...ostecenja postanu vizuelna,na podvezu...toliko ovaj put...ima jos koliko hoces od mene,tek sam prispio na ovaj fant.sajt,koji sam iz ko zna kojih razloga,toliko puta preskakao...sve nesto guglam,ribolov,peceanje,varalica...a ovdje sto miliona korisnih informacija,bez obzira,na mojih 35 godina borbe sa odsjajem sunca na vodi...poz...

zivko_89

Vuce kad vec pomenu  Timok da dodam i ja nesto...koliko ja znam, mislim koliko sam vidjao ovde skobalja iskljucivo pecaju na mladu zelenu travu...(alga kladofora)...ja ga najcesce lovim zimi ali mozda cu izaci par veceri da ga probaqm i na travu...e sad gde naci staru travu na pocetku leta...

vvuukk

poz za majstore skobalja sa timoka...znamo za mladu zelenu travu da se ona nalazi u samim brzacima,gdje voda pjeni,tj.gdje je prebogata kiseonikom...i ova trava je svugdje tu oko nas u vodi,koji smo u cizmama...bukvalno gazimo po njoj,na dubini...otprilike 20-50 cm...ona za razliku od mlade trave,nije u samom brzaku,vec po kamenju i krupnijem sljunku u malo mrnijoj struji,znaci bas gdje najcesce stojimo u cizmama...u vecini slucajeva,jer,necemo valjda stajati tamo gdje ce nam vodena sruja izbijati noge...mada ima i ekstremnih stajanja u vodi...vrlo je vazno-iz prethodnog teksta,da stara trava bude izuzetno mekana,kao i mlada...pazi ima i nesto sto lici na ljigavu zabokrecinu,samo zutu...to nije to...i stara trava se ponasa na udici kao i mlada,znaci kompaktna je ,tj. ne spada lako...samo mora biti mekana,od niti koje svojom debljinom podsjecaju na konac za sivanje,od tog nema nista-ne valja...budi uporan i u pronalazenju odgovarajuce trave i u pokusajima,da ulovis skobalja...sto vise ljeto bude odmicalo,veci su uspjesi u lovu na staru travu...naravno,ako ga ne upecas za dvadeset minuta pokusaja,a vidis da je skobalj tu,onda,ili ne valja trava,ili ju ne uzima...u svakom slucaju izdvoji za svaki izlazak,pola sata pokusaja,vidjeces mora upaliti...pa to su rijeke,izuzetno slicne...ne vidim razlog za neuspjeh...prirodno je za skobalja,da uzima tu travu,narocito ako pecas stotinjak metara nizvodno od kupaca...popodnevni uspjesi su veci,mozda je i to vezano za kupace...struk trave mi stavljamo 3-5 cm duzine,malo deblji,recimo 4-5 mm...mada nekad poludi ,neces vjerovat,na dve tri dlacice,jedva ih vidis da su na udici,al skobalj je to-luda riba skroz na skroz,nikad mu ne znas sta najvise voli u tom danu...probaj,narocito ispod kupalista...i javi,ja garantujem da ces imati uspjeha,samo budi uporan i uvijek probajna tu travu...pozzzz...bistro sa vrbasa...

srdjan 019

Vuce sa Vrbasa bi li ti mogao da uslikas ( onako izbliza ) tu travu i okacis ovde ! Pozdrav !

vvuukk

ok...dogovoreno...prvi dan na vodi i imacete slike...

trim

,Pošto se Vvuukk nešto ulijenio evo kako izgleda imitacija stare "trave",sintetičke niti boje kakvu škobalj najčešće jede.Sintetika mora biti mekana inače ništa od lova.
Plovak ja zakon

vvuukk

ma nisan se ulijenio,nego nikako  na vodu...jel dodje vikend,stalno me traze,da pravim kotlice...postavicu i ja slike...dobra ti je sintetika...

srdjan 019

Hvala TRIM , slike su ti super , od cega skidas ovu sinteticku travu ? Cuo sam da dosta ribolovaca koristi konac za opsivanje tepiha -etisona o ovoj nijansi . Pozdrav jos jednom .

trim

Najviše koristim niti od sintetičkih čarapa samo treba pogoditi nijansu,eksperimentiši malo ja nisam stavio prirodnu travu godinama.
Plovak ja zakon

zivko_89

Video sam i da i ma da se kupe razne nijanse...kad ste primetili da najbolje uzima...rano ujutru, preko dana ili kasno uvece....