LINJAK (tinca tinca)

Započeo Goran Dubravac, 21 Novembar 2008, 21:02:55

Inače mladi ribolovac je imao još jedan lep ulov u vidu linjaka od neki 2,5kg. Baš sam juče čitao izveštaj gde kažu da ih dečko ciljano lovi. Svaka mu čast... ovo je ulov koji se prepričava sa generacije na generaciju. :tongue:

Jel to na reci ili na nekom jezeru? Prelep primerak. Onaj Marinin bio ko odimljen >:D
Ipak bih ja sarana vretenara od tih 30kg.

dachaso

Svaka čast  :tongue:...prelepa riba  :clap2:

COPY

Negde procitah ljinjak pa se setih kako smo ih pecali na koricu hleba na Vlasinskom jezeru.
Bilo je komada do dve kile na plovak ali kolege cekajuci sarana i amura znali su upecati komade i preko 4 kile.
Mogli su se upecati mali komadi na prolece na kilo ,nesavesni su ih hvatali i nosili kuci ,dok sam ih ja gledao kao nesto specijalno i nikad nisam odneo nijednog kuci.
Medjutim posle bombardovanja 99te ta riba jednostavno nestaje kao u bermudskom trouglu.Kao da je cela populacija isparila odatle.
Da su uginuli ljudi bi ih nasli mrtve ovako stvarno mi nije jasno sta se desilo sa tom ribom.
Ali bukvalno nestali.
Po meni jedino logicno objasnjenje je da se je tih godina som naglo namnozio i da on jedini moze da bude razlog nestanka linjaka na vlasini.Bilo je nekih i teorija zavere da su umrli od radijacije ,buke od bombi i slicno.xaxaxa... a nista tamo nije bombardovano...
Ali opet se postavlja pitanje.Zar su svi mogli biti pojedeni te jedne godine.
Jos uvek mi nije jasno sta se desilo sa njima i svreme na vreme idem na Vlasinsko jezero ali nit sam video nit sam cuo da je neko negde upecao nekog.
Interesuje me da li se to mozda desavalo i na vasim vodama ili ste culi da se negde drugde desilo.
Jedna od najlepsih i najborbenijih riba kod nas na stajacicama jako interesantna i lepa za pecanje.
Bas mi nedostaje....      smiley207 smiley207 smiley207 smiley207 smiley207 smiley207 smiley207

Tih godina se nekako poklapaju i moji zadnji sustreti sa njim kod nas,posle toga cuo sam za neki ulov negde, negde, ali jako retko. Bilo je neko staro korito Z.Morave, koje se punilo za vreme velikih voda, tece voda kroz njega, kad su manje vode ostane kao bara, tu sam lovio linjake kao klinac i ostalo mi je u prelepom secanju. Mislim da som nema nikakve veze sa nestankom linjaka, jer retke su vode gde ima soma toliko da bi ugrozio bilo koju ribu, linjak je jednostavno proredjen, ili ga skoro uopste nema na vodama gde nema soma. Uglavnom ga je bilo po starim sljunkarama, znao se uloviti i u ono vreme kad je babuska bila u expanziji, lovili se komadi kao kutija cigareta u ogromnim kolicinama, uzimali i praznu udicu, nekako posle toga pojavi se cverglan, e od tada ja linjaka ne videh. Sad mozda ga i ima ko i sve ostale ribe na sjunkarama gde ima puno cverglana, no od njega se upecati ne moze. 2012-e, odem u Svedsku, pecah na nekom njihovom jezeru, ulovih ribu od nekih 700-800gr, rekao bih da je linjak, no stvarno mi je trebalo vremena da se setim jer sam skroz zaboravio na nju. Bio je linjak, lovio sam ih kasnije na glistu i kukuruz secerac, najveci 2250gr, prvi snazan udarac u momentu kad ga udica ubode ima puno jaci od bilo koje druge ribe koju upecah, a bese zaista lepih borbi, i par kidanja u tom prvom udarcu. Primetih da je uvek radio u cugovima, ulove se par komada na hranjenom mestu, pa posle par sati opet, i uvek se vrzmao oko neke trave, i po udarcu vukao u nju. Steta sto ga na nasim vodama nema vise, moj surak je pre 7-8g iz neke sljunkare zajedno s ribocuvarima prebacio u Celisko jezero 50tak komada, upecao ih bio, pa zvao njih te ih prevezli zajedno :thumbup:

luka_97

Dosta podseca na sarana. Kakve vode linjak i na kojim rekama moze da se peca?

Kod nas je on u trajnoj zabrani, pa ga licno ne bih ni pecao i da znam gde ga ima. Linjak trazi travu i mulj, borac je mozda i veci od sarana, jedino mu je divljak, vretenar dorastao, druge dve vrste mu nisu ni prici, samo sto ne raste toliko. Na otvorenim vodama, zamalo pa ga i nema, ne voli on protocnu vodu, ako ga i ima to su neki zalivi i otoke gde voda ne tece. Stare bare i sjunkare, i mrtvaje i rukavci su mozda mesta gde se moze iskopati po neki. Ima ga i na jezerima, ali je suvise redak u odnosu na belu, pa se retko i upeca, i gde ga je bilo, penzosi su ucinili svoje :takoje:

I ja upecao jednog svojevremeno,kad je udario pomislih da je saran potopio plovak za tren .Pravi borac :tongue:

Evo ga Žagi sa nekim linjacima smiley033

rango

Pecao sam ga i ja na Vuki.
Pri čemu sam primjetio da je iznimno osjetljiv na buku i sve ostale vrste nereda, bilo usljed vremenskih neprilika, vjetra i slično.
Traži potpunu tišinu, onaj limbo na vodi, kada sve "stane".
Pritom mu više odgovara onaj mirniji, zamuljeniji dio vode. Ćošak u koji zabaciš više reda radi nego što ti djeluje kao dobitni.

Nemanja Mld

Zadnjih 5 godina mi je prosek izlazaka 1-2x godišnje 😱 Elem, jutros sam za crtao da je taj dan, u 4:30h na vodi, osmatranje, montiranje sistema i prihrana. Fedeer tehnika, ciljana riba deverika. Prva riba i skoro jedina u meri posle 5min. Dan obećavao. Pecao na 35-40m od obale tik ispred panjeva i granja koje viri iz vode. Dubina do 2m. Usledila sve sitnija riba bez obzira na veličinu udice i mamac. Oko 10h pred sam polazak ozbiljniji udarac u nakon kontre shvatam da je najozbiljnija riba danas. Ni slutio nisam iako sam od lokalaca čuo da ga ima. Linjak od 20-ak cm. Drama nastala nakon vađenja meredovom i spuštanja na ponton. Riba iskače i vraća se u vodu. Povratak u meredov uz obećanje da samo želim jednu fotografije sa njim. Želju mi je ispunio na moj rođendan, moj prvi linjak. Oslobađanje od udice, jedna fotka i jedan video vraćanja u vodu. Osećaj fenomenalan. Pribor: formax ellegance pellet feeder, spro passion 740,monofil 0.22,fluokarbon 0.16,owner 10,mamac snop crvića.

bulmil

Jedan današnji.vetar je ubijao al isčačkah jednog

Sent from my moto g(60) using Tapatalk
Džamajka

bulmil

Jučerašnji...
Ukupno 9 komada,7 krupnih i dva sitnija.
Lagani fider,gliste i VDE Carassio.
Vetar je ubijao opet al pecanje je bilo top