Tolstolobik

Započeo Panonski Mornar, 02 Februar 2009, 21:05:18

Citat: orka poslato 15 Avgust 2016, 09:37:01
Što se mene tiče treba ga što više izlovljati,jer ne treba ponavljati o kakvoj je ribi reč.. :no:  Zato podržavam pecanje na sisteme gde se u najvećoj meri peca "regularno",a koji ipak nemaju nikakve veze sa klasičnim grabuljanjem..

E eto, sad smo postavili stvari na svoje mesto. Takvo gledište na "pecanje" tolstolobika je već realno.

vladimirv015

Jedna udica(jednokraka) i naravno ne neke bolesne velicine pa da glumi kuku a ne udicu, hranilica, ili na plovak pa prihranjivanje kuglama i to je sasvim meni lepo pecanje. Nije sportsko ali toliko toga u srpskom ribolovu nije sportsko da je besmisleno pricati, o krivolovu necu ni da pricam, nego o nehumanom, nemoralnom, i odvratnom ponasanje ljudi koji pecaju na regularne sisteme i sa dozvolom pa su opet takvi.. Ja bih mozda i isao da ciljano pecam bika i to bas tako, sa jednom udicom, hranom koja pravi maglu, hranilicom i ne nekim prejakim priborom i najvise od svega zelim da mi se zakaci neka mrcina od 20kg i da se borim sa njom satima pa ko pobedi... Doduse nikada nisam do sad upecao bika ni na koji nacin  :lol:

VooDoo_Chile

Juče sam bio na Tisi. Pecanje bolonjezom. Znajući da ima nenormalno mnogo bika, spremio sam hranu da bude teška, da padne na dno bez ostavljanja traga u propadanju i sa dosta šećerca i konoplje, jer mi je cilj bela riba. Za uobičajeni frustrirajući scenario kada bik usere mesto i rastera svu drugu ribu uključujući i šarana, spremio sam i rezervnu taktiku.
Na "patos" je legla bela riba i to pretežno solidna babuška. Pokušao sam da ne dohranjujem osim šećercem i sve je bilo ok dok ipak glavonja nije legao na "patos". Jbg, imali smo bar jedno sat i po lepog pecanja. Prvo je izgledalo kao da bela prestaje da radi i da treba dohraniti (što je kolega i predlagao) ali sam ja verovao da je krupna riba ušla na mesto. Ubrzo je kolega zagrebao prvog bika i bili smo sigurni da je tu. Jednostavno, ima ga mnogo u Tisi, stalno se peca i hrani na ovom potesu, svi ga kače u okolini i nemoguće ga je zaobići. E onda sam pokušao namenski da ga pecam!

Spremili smo potom preko dve kofe od 25l hrane (prekrupe, uglavnom) koja se rastura pri dnu i nije lepljiva i krenuli u takmičarsko hranjenje bika. Precizno koliko može i da sam siguran da znam tačno kako se hrana ponaša na kom decimetru dubine i daljine i da tačno tu vozim plovak. Trebalo je 5 minuta da se oveće jato skupi i ostane tu sve dok ga hranimo. Sad je trebalo smisliti način da ga upecamo. Stalno je sistem prelazio kroz jato riba i to sam video po ponašanju plovka.
Svaki možda peti put na kontri sam ga kačio, ali većina toga je bilo negde za telo i te su se ribe, opet u većini slučajeva, otkačile. Svakog petog zakačenog sam izvadio, a od ukupno izvađenih je svaki drugi bio zakačen za usta. Od tih zakačenih za usta, polovini je udica bila sa unutrašnje strane a polovini spolja. Napominjem da pecamo bolonjezima "srednjašima" sa "pojačanim" predvezima i udicama - 0.16 i No. 10. Nikakve trokrake i artiljerija, cilj nam je bio da ga uhvatimo za usta. Probavao sam svašta i zaključio da nikakav mamac neće da uzme. On jednostavno jede onu prašinu i zrnca hrane koju bacamo i tačka. Ipak, kako je već pričano, može da se upeca za usta  pod određenim uslovima. Ako se hrani tako da se hrana rastura blizu dna, onda se riba zadržava na konstantnoj dubini. Ako se dubina sistema namesti tako da udica ne ide po dnu nego malo iznad dna i ako je predvez mekan, malo duži i udica lagana i PRAZNA, usisaće je zajedno sa česticama hrane! Bio sam uporan sa crvima na udici, pa samo sa jednim crvom, ali najbolje je bez mamca. Probao sam da stavim i dve udice u nizu, kao za skobalja na travu i tad se uvek hvatao za donju udicu, osim samo jednog koga je gornja zakačila za rep pa je bilo veselje izvaditi ga jer je imao preko 4kg i otišao preko 50m nizvodno.

Jedno vreme sam probao i da ga uhvatim i na "bolonjez sabiki" sistem.  :rolleyes:
Suza na kraju sistema tek dodiruje dno u vožnji a na dve udice na kratkim predvezima iznad stoji po jedan stiropor. Probao sam sve kombinacije razmaka od dna, nema šanse da ujede stiropor. Čak sam jednog trenutka usidrio plovak TAČNO na mestu gde pada hrana i gde ZNAM da leži jato i guta.  :no:

Od trenutka kad sam se vratio na klasičan sistem i na tanku udicu (umesto šaranske) bez ikakvog mamca, zaista se povećao broj (izvađenih) riba i tada su skoro sve izvađene bile upecane za usta. Ni jedan mi nije pokidao, nije bilo većih od 5kg  :smiley:
Sad mi samo ostaje da probam isti sistem ali da stavim filament kao za skobalja u svetlim bojama, beloj ili žutoj. Verujem da bi to probao da pojede! Onako lagano, da leluja... Jedva čekam da probam i to jer je stvarno luda riba na udici, pogotovu kad se peca na fin pribor.
Jbmlg, možda je prazna fina žičana udica (Owner Chinta) najsličnija planktonu od svih mamaca, ali on definitivno ne jede samo plankton i alge, već i mulj, kompletni sadržaj kanalizacije, našu praškastu hranu. Pročitao sam negde da u ribnjacima kad nema šta drugo jede šaransku hranu.  :shocked: Nekako. Zagrcne se valjda istopljenom peletom, pa sisa tim svojim sunđerom, ne znam.  :smiley:
Jedan kolega ga je grebao (na plovak) velikim udicama ili trokrakom i jakim priborom, ali mi se to zaista ne sviđa, koliko god da ga frustrira veliki broj zagrebanih i otkačenih riba na male udice.
Pecanje na one komprimate mi je takođe neatraktivno, iako ne mislim da je nesportska metoda.

Ostaju uvek otvorena pitanja šta je etički. Da li se riba koja "ne jede ništa" uopšte može pecati sportski? Je li pecanje uopšte sport i jeste li etički? Jadna riba samo hoće da jede a mi iskorišćavamo što smo pametniji od nje pa je pecamo... Perverzno!

Ako se suština pecanja svodi na nadmudrivanje sa ribom, meni trenutno predstavlja izazov da nadmudrim bika da usisa moju udicu!  :rolleyes:

Pozdrav!

VooDoo_Chile , nema te odavno.... zadovoljstvo je čitati tvoje postove, čak i kad nam  se mišljenja sasvim ne podudaraju  smiley033  Doduše...ja bih sam sebi bio smešan , da pecam golom udicom  :cheesy:, jer ne posedujem ni tvoje znanje , ni tvoju tehniku kontrole plovka  :thumbup:

Vudu,možda bi na kratkom predvezu (tik iznad dna),mogao fino da se dobija na Cukov duvani pirinač.
To je mamac koji bi na takvoj montaži lelujao baš po hranilištu :takoje:

Što je manja udica(lakša) i tanji predvez to je veći procenat usisavanja i regularnog kačenja.Najveći procenat usisavanja i kačenja za usta sam imao sa udicom No 12 (dugi vrat) i zrnom raspukle pšenice na njoj,kao i predvezom 0.16mm.Nema nikakvog smisla tanji stavljati. Kada se zakači za usta neuporedivo lakše ga je izvući..Ne volim ni da vidim kada se potkači za telo. :no:
Ali je stvarno luda riba na bolonjezu i finom priboru..Adrenalin maksimalan.Nekoliko puta mi je izvlačio najlon skoro do pola Tise..Ide kao torpedo.

Pa jes', nikad lakše do krupne ribe! Rookaaajjjjj baatoooo . . . i akcija . . . i adrenalin . . . i mesa . . . oni tupsoni kad se poredaju k'o klade dole, sa ustima koja zevaju veličine omanje mandarine . . . zaista je izazov . . .  :lol: :lol: :lol:

Milane pusti ljude da cupaju to napolje kad vec vole  :smiley:,  ako izuzmemo sve, takve drilove kod nas ne mozes da imas mozda godinama na bolonjezu, a da nije bik

delboyy

Koliko sam shvatio onda i šarandžije sa raznim montažama u želji da šarana udica zakači u trenutku kada ovaj želi da ispljune udicu sa boilom je takođe nemoralan.

Zlox81

Juce sam imao jednog naTisi.

NikolaNS

Pozdrav kolege! Interesuje me sta mislite o pecanju tolstolobika na kanalu DTD u Novom Sadu? Probao bih na sistem sa plovkom i tehnoplanktonom, mada ako bi neko mislio da bi bilo bolje na dubinski sistem neka slobodno kaze.  :cheesy:
Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

bulmil

Jedan od drilova od juce...
Marko "tolstolobik" u akciji

! No longer available

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока
Džamajka

VooDoo_Chile

Definitivno hoce beli filament, kao i vatu, ali samo ako je mali mamac. Ipak, vaznija je tehnika hranjenja i prezentacije, a najvaznija hitra kontra, brza nego za skobalja koji nece da jede!

Slika je ruzna, ali ni bik nije neka lepotica od ribe. Ovaj sivi je 9 kg, ostali su oko 2-3 prosek. Bolonjezi, 0.20 osnovni, 0.18 predvez, Gama 2020 i Owner Chinta 8-ice. Ne pitajte za mesto :-)

bulmil

Lepo si ih nalovio.
Opak je na udici,pravi je borac.
Mi smo juce 7 kom imali na stapu,tacnije Marko 6 i ja jednog.
4 su spala zbog premalih udica.doduse nismo ni krenuli na njega ciljano, al kad je usao na hranu, steta je bila propustiti takvo adrenalin pecanje.
Osnovni najloni su nam bili Marku 0.14, a meni 0.16.
Pa sad vidi kakvi su to bili drilovi i koja uzivancija.