Pecanje klena "titranjem"

Započeo limovac74, 23 Mart 2012, 23:45:49

Danas ugledah prve majske bube pa se setih moje omiljene metode pecanja klena.

Tehnika koja je uspešna na manjim rekama.Sistem koji sam ja koristio: fiber teleskop od 3.6 m ponekad i od 4 ,kvalitetan monofil promera 0.16mm i 0.18mm kraći od dužine štapa za oko 1.5 m (znači na dužinu štapa od 3.6m monofil je 2m) i udica 12-8 u zavisnosti od veličine mamca -insekta.Mamci : početak sezone -majska buba,pa kasnije krompirova zlatica,skakavci ,popac ,... mogu i krupnije muve,svitac al po tri kom. na udici zbog male težine.Mamac se plasira na površinu vode i laganim trešenjem štapa prenose se vibracije na mamac i..klen ga pokupi .

Najbitniji elemenat ove tehnike je prikradanje mestu ko indijanac,ka nekim mestima treba čak i puženje  :takoje: Odeća nikako jarkih boja već najbolje maskirno ili boje drveta.. Čak sam i stranu obale u zavisnosti od položaja Sunca birao (uvek mi je tuklo u lice ,da ne bi senka padala na vodu).Kad priđem mestu lagano zabacujem bez ikakvih naglih pokreta i zabacujem ,par minuta i gotovo ,ili prva riba i piči dalje.

Čim klen izađe na površinu u blizini mamca a nonšalanto ga odbija neće ni da ga "poljubi" znači da je osetio neku opasnost i udaljavam se sa tog mesta ali opet indijanski jer ću možda napraviti krug i vratiti se na početne pozicije.Najbolje sam prolazio na zelenkastu vodu,mutna voda je tražila više rada ali je dozvoljavala  duže ostajanje na jednoj poziciji, bistra voda je najgora i tad je klen super oprezan i tada sam ga najteže dobijao ali sam i to uspevao po kojeg da iščupam na "Mišiće".Tehnika koju sam obradio svojski i sa kojom se ne sećam dal sam prošao bez i jedne ribe nekad .

Zahtevna metoda ,traži puno pešačenja u proseku 2-3km obale reke sam obilazio a nekad i više u zavisnosti da li je bilo i drugih ribolovaca.

alexdja

Veoma zanimljivo.  :ok:

Jel ti to neko pokazao ili si sam smislio i usavršavao tehniku?

Ja sam gledao i probao nešto slično za potočnu pastrmku, samo sa takmičarcem, 5-7 metara.

Male rečice, praktično potoci, isto se prikradaš, samo što se mamac lagano vuče uzvodno (može i veštačka mušica)...

Do napada dolazi samo ako si se šunjao dovoljno skriveno i da ti se kao što kažeš, ni senka nije promolila ka ribi...
       Nema više divljeg bučka. :no:

Jednom ko klinac dok sam pokušavao da upecam koju ribu klasično na plovak primetio sam jednog starijeg čoveka koji je čudno pecao bez plova a imao je o-halaj riba-sve sami krupni klenovi .Prišao sam mu i čovek mi ljubazno u kratkim crtama objasnio kako peca.Probao ušau u foru i uskoro sam usavršio tehniku ,čak sam  vremenom i prezentaciju insekata u zavisnosti od vrste drugačije plasirao i radio sa njima.Nije isto raditi sa muvom zunzarom koja kad padne na vodu počinje da radi krilima i kreće sau krug i to učestalo i sa skakavcem koji kad upadne radi zadnjim nogama i to pravolinijski( par puta rad nogama pa pauza pa opet).Bilo je lokacija gde sam obavezno dobijao ribu tj.manje je oprezna i lokaciju gde sam retko kad iščupao kojeg (a ista reka) izađe krene do mamca i nonšalantno se udalji .

bambuca

zanimljiva tehlika. kako ga kacite da ostane ziv?

Bambuca, ne moraju da budu zivi, vec im ti titranjem zivot dajes :takoje:

Limeni, neces mi zameriti ako u ovu ubacim i varalicu smiley033 Naime, ona se jedino ne uklapau celu pricu a sve ostalo je identicno.

Pre 20ak godina, "doselio" sam se na Dunav, teren od Rama pa nizvodno do Prahova. Potes koji je bio neverovatan i po ribjem fondu i po lepoti (lepota i dalje prisutna), te je samo neko "ludilo" moglo navesti ribolovca, posebno onog koji putuje, da odvoji neko vreme pecajuci neke druge ribe i na nekoj drugoj vodi.
E, upravo sam ja poludeo i to zbog dva veoma jaka razloga.
Prvo nasao sam teren nestvarno lep. Krivudavu, mirnu reku, prelepih boja i punu oborenih stabala, punu velikih dubokih virova, izmedju kojih bi se nasao i po neki brzak, u kojima ne znate koje se ribe kriju i kojih velicina. Reka prolazi kroz pravu dzunglu koja odbija vecinu ribolovaca, ionako malog broja koji bi se posvetili njoj. Jedna od retkih koja pored svih muka koje je snalaze, pa cak i katastrofalnih trovanja, ipak vrvi od zivota :tongue:.
Upravo taj "zivot" je drugi bitan razlog zasto mi nije zao da ponekad svratim na nju i pored blizine Dunava koji mi je zivotna inspiracija :smiley:.
Naime, pored ostalih zanimljivih riba koje krije ova reka, ogromnu populaciju cini klen, sa velikim brojem kapitalnih primeraka. Ono sto me je privuklo pecanju istih, je upravo ova tehnika koju je kolega Limeni pomenuo. Toliko sam se njom zarazio da me ni jedna druga ne zanima. U kutiji pored udarnih mamaca, nema mesta ni za leptire, ni za kasike, musice pa ni gumice. Mala kutijica u koju staje nekoliko, debeljuskastih plitkoronaca koje je jako tesko potopiti. Rebelove bube, ose, muve, strsljeni, skakavci .....zabice, i po neki klasican vobler,
najdrazi Wiggle Wart-ovi. Navedene varalice koristim bas zbog nacina na koji ih vodim, i zbog njihovog ponasanja pri takvom vodjenju.
Prirodnemamce ne koristim, iako se njima peca na isti nacin, ali je strast koja me obuzima pri ulivanju zivota pomenutim varalicama, suvise velika da bi pravio kompromise smiley077. Cak nikakvi moguci bolji rezultati mi nikada nisu pravili dilemu.

PS: Posto vidim da ovo ne vodi kraju te postaje necitljivo, nastavljam drugi put :help:

Ista tehnika a eto može i veralica da se koristi :ok: ,mamac drugi a suština osećaja ista-vidiš ribu koja će da zagrize ili ne zagrize ,još ako je krupniji već imaš nalet adrenalina a riba nije na udici  :ok:

Vise puta sam pominjao u "bratskim" temama, da je to jedina tehnika pecanja u kojoj se direktan kontakt sa ribom, pravi pre pada mamca na povrsinu, cesto izmedju 1-2m iznad iste smiley257

Ima dosta rečica po Srbiji gde je klen glavna riba ,a često te rečice nisu pokrivene ribočuvarskom službom ili je pokrivena samo formalno pa često se peca i bez dozvole ..pa bih uputio apel svim mladim ribolovcima a normalno i one druge da poštuju propise (lovostaj na klena je od 15. aprila do 31.maja ; ograničenje dnevnog ulova je 10 komada a merna dužina 20cm mereno do korena repa) .

Srecom, na ovoj "mojoj" ne pecaju ni bez dozvola, a kamoli sa :takoje:

Nemanja85

Odlican sistem limovac, vidjao sam ljude kod mene na Nisavi da slicno pecaju na skakavca.Kazi mi samo, posto sam njih vidjao da stavljaju gusce pero, ti nista ne stavljas? Interesuje me kako zabacujes kad je mamac dosta lak?Imali neka sacmica u sistemu ili samo udica ide?

Pošto sam pecao na reci koja ne prelazi 10m širine nisam imao potrebe za otežanjima , probao sam i teleskopskim štapom sa mašinicom i olovnim otežanjem da radim ali to nije to.Problem sa zabacivanjem sam rešavao upotrebom što većeg mamca (što je dobro i za ulov jer koliko toliko selektujem krupnije komade).Znači nikakvo otežanje ,bez ikakvog plovka ako je moguće... Probao sam i na malo većoj reci(dvadesetak metara širine) da pecam na ovaj sistem (Lab na Kosovu) i tu sam promenio neke stvari jer sam pecao kretanjem u vodi (gde mi je dubina to dozvoljavala) dužinu najlona sam povećao i dužinu štapa -4 m .Lagano kretanje rečnim tokom UZVODNO , zabacivanje u što dalju tačku titraji pa ideš dalje(to je već sistem koji je negde "polupec"  :cheesy: )...Inače klenovi su manje plaše kad se krećeš vodom ,nego kada si na obali i kad primete čudnu siluetu...

Nemanja85

To sam i ja mislio, da gazim po reci, posto je veca reka kod mene.A ujedno i hladicu se leti  :cheesy: 2 u 1. Pa to mu dodje slicno kao musicarenju ili ne?

alexdja

Ovo sa skakavcem sam probao, takođe na planinskim rečicama  :ok: , ali samo kasno popodne, kad se sve primiri, pred sumrak pa do mraka...

Kad udari mrena ode teleskop iz ruke...  :rolleyes:

Samo ako nema dobrog zaklona, moraš da "se stopiš sa okolinom" praktično da legneš inače nema udarca...  :no:
       Nema više divljeg bučka. :no:

Ta rečica na koju sam "konzumirao" ovu tehniku je prolazila pored obradivih površina tj.njiva ,pa često sam uhvatio poglede  poljoprivrednika koji prekinu posao i unezvereno me posmatraju kako izigravam "gerilca "  smiley132 :rlol: smiley194 Inače ova tehnika mi je donela neka iskustva koje sam kasnije primenio u ribolovu šarana  :takoje: ali o tome drugi put  ....
SAVET PLUS: pored jednog štapa teleskopskog ,rezervnog najlona i udica,poželjno je imati jedan lako sklopivi meredov sa što sitnijim okcima.Manje više zbog prihvatanja riba već za hvatanje mamaca - meredovom će sve to lakše i brže da se obavi  :takoje: Da i skakavce stavljati u unihop žensku čarapu gore jedan čvor pa sve to u neku kanticu.