Pravljenje boili i miksevi

Započeo Neski, 01 April 2009, 13:59:05

Nadla

I ako moze da se pronadje griz instant. Isto kao sto je palenta instant postoji i griz. Ja njega koristim. Nije toliko ostar kao obicni koji nije instant i za nijansu je finije granulacije. Po meni top sastojak jer je vec termicki obradjen, malo sintniji sto je dobro za vezivanje i isto tako dobar nosač. Ja inace najvise koristim mlevene semenke,umesto pticje hrane...konkretno lan, suncokret i bundevu koje sameljem u mlinu za kafu.

Sokan

Čitaš mi misli nego sve u nekoj žurbi kucam pa omakne bas sam hteo da dodam to.  :thumbup:  evo ima ovde sve otkucano od nas par ako posle ovoga ne moze da se sastavi boila a nek ide onda sve u k***c  :smiley:

Nadla

Ma moze sigurno.Kada se malo proanaliziraju recepti u zadnjih 15 godina, moze se primetiti da se u preko 80% nalazi nekih 10-15 sastojaka i da su ostalo samo finese. Recimo moj M1 sa kojim pecam na divljoj vodi je vrlo slican tvom. Palenta/Griz,3 vrste ribljeg kojeg spominjes,RR,ti imas pticju,ja semenke,ti kazein,ja whey...Tu vec imamo 70-80% isti recept,samo se zastupljenost malo razlikuje,hemija nam je gotovo ista,sa opet razlikom u doziranju,na preporuku coveka koji je govorio dosta o toj boili i sta bi trebalo od hemije da ide u M1...dodatak u vidu ljuske jajeta koje dodajem...
Plus finese koje izvodim za zimu gde menjam gore pomenute semenke da rasteretim boilu jer su one pune ulja pa ih menjam sa mlevenim zrnom prosa recimo,jer je idealno kao zimski sastojak i lako svarljivo...Samo jedna stvar,pristup je ipak vazniji od mamca.Recimo moje zadnje pecanje na reci,pre 7 dana...Izuzetno kratko pecanje,pogotovo za reku...od 09:00-17:00.Saran od nepunih 9 kg...sto je manje bitno,bitnije je predhodno pecanje gde sam malo onjusio poziciju na kojoj cu pecati i kakva ce priprema i prezentacija biti...U prevodu,koliko dobar mamac moze da pospesi ribolov,toliko moze i da ga upropasti ukoliko se samo oslanjamo na njega.

kiraj

Pecam isključivo na kanalu DTD u blizini.Ove godine ,bar tako kažu , iskusni ribolivci šaran slabo radi pa nisam mogao da testiram boilu koju sam sastavio ,iako sam imao par primeraka ulovljenih na istu.

Nadla

Citat: Mićo123 poslato 15 Oktobar 2023, 10:47:24Da li moze neka preporuka za hemiju za M1, posto vidim da pecas divlje vode sa tom boilom.Naravno ako nije tajna, hvala unapred 🎉

O boili M1 je u dva navrata na prezentaciju SBS-a dosta pricao Braca, inace moj sugradjanin, covek koji na tu boilu peca vec 20 godina. I verujem da on ima mnogo uloge kod mnogih za domaci M1 sto se tice kreiranja same hemije za tu boilu jer je spomenuo i komponente i doziranja. Ono sto mora ili "mora", kako ko shvati, da ide u M1 je liquid M1 i Attract Natural. I to 3 ml Liqida sasvim dovoljno, za divlju vodu moze i manje jer ja dodajem i Frankfurtsku. I Attract Natural ja konkretno pola od preporucene doze stavljam. Sve drugo je do tebe. Naravno ulje, Salmon kao verovatno prvi izbor, amino pripravak ukoliko zelis, zasladjivac...

Mićo123

Ja sam ovako to pravio i jako dobro je na komercijalama pecalo, na 1kg M1 miksa islo je oko 15ml Atrakt natural sbs
5ml franfurtske sbs
3ml Atrakt M1
10kapi black peper ulja
10ml red salmon ulja
Plus zasladjivac
Sad za neko vece hranjenje i divlju vodu napravio bih na domacem miksu, pretpostavljam da samo arome treba da prepolovi?

Nadla

Za divlju vodu 3,5-4 ml ukupno (obe) arome ti je sasvim, pa cak i vise nego dovoljno ... Ja pecam na domaci miks i 4 ml je maksimala sa kojom bih isao.I to vise u korist Arome M1. Zasladjivac po preporuci. 10 kapi black peper ... stavljam i ja biber, ali trostruko manje,izrazito jaka esencija sa kojom se divlji saran u zivotu nije sreo,neki kazu da se sa njim ne moze preterati jer je prirodni produkt ali ... ali zato mozes bar 10 ml ulja vise, potovo u ful sezoni, ja stavljam 10 ml kada korigujem za zimu, posto izlazim na reku i u Decembru, Januaru...

Hvala puno na savetima 🎉

Nadla

Citat: kiraj poslato 15 Oktobar 2023, 13:13:53Početnik sam u pecanju šarana od prošle godine.Do sada sam pomagao sinu u izradi boila a ove godine sam probao samostalno da ih ukomponujem a da su relativno jeftine. Koristio sam od SBS, Attract Natural ali je dosta skup pa sam hteo da ga menjam sa Promotorom.U veterinarskoj apoteci su mi ponudili zamenu za Promotor . Zamena bi bila Stressol. https://www.interchemie.com/feed-additives/stressol-oral.html Da li bi Stressol bio adekvatna zamena ,kako ga dozirati ?

Znam neke iz Basaida koji dobro love na Triangli,Bečejskom...  :takoje:  Promotor ukoliko se ne varam stavljaju kao zamenu za amino pripravak,ne kao zamena za Attract Natural. Attract Natural ide zajedno u boili sa amino pripravkom.To su dve razlicite stvari i ne menjaju jedna drugu.

kiraj

Video sam da sam pogreši  ali .....Nadam se da ću naučiti.
Moj učitelj i ja pecamo na Trianglu ,ima dosta Kikinđana .

Ove godine smo radili nekoliko vrsta boila ali šarana baš i nismo zainteresovali.Danas smo hranili mesto ali trava iz Kikindskog dela je izuzetno gusta i zatvara Trianglu .

Nadla

Pre jedno 15 dana je prijatelju mog drugara dosao amur od 14,9 kg.Doduse na Melenackom. Mada slabo radi saran ove godine... A jedan covek koji peca na Triangli gde ima platformu, prosle godine je bas dobro prolazio, ali ove godine jako lose...na istu boilu domace izrade. Koliko cujem glavni sastojak mnogih tu koji dolaze je koncentrat... 🙂

Mecka

Zahvaljujem  smiley033

Nadla.
Sada znam ko ti je prijatelj. :cheesy:
Čovek koga zovem učitelj peca na triangli sa boilama koje daju odlične rezultate ali ove godine slabo.Ove godine smo zajedno pravili boile ,njegove su stvarno "bogate",mešavina ribljeg brašna ,livera, glm-a ......Ja sam onaj što proba sa koncentratom za prasiće + mnogo drugih stvari .Osim atract naturala sve je prilično jeftino.
Od desetak primeraka ,koje sam ulovio ,više od pola je na "dedu" (tako zovem boilu) a  ostali su na malinu ,baku ,crvenu .....
Ovako izgleda  "deda" ili koncentrat boila.

Nadla

Citat: Mecka poslato 17 Oktobar 2023, 23:46:37Na komerciali može biti razlog da slabo radi na određenu vrstu mamac to, da kad je određeni šaran več jednom bijo uhvačen težko če se isti na isti mamac kasnije uhvatiti. Zlo pamtilo je  :cheesy: . Na nekim jezerima pogotovo uhvati i pusti kde je veliki pritisak a nije se nova riba ulagala, starosedeoce težko ili nikako da uhvatiš na isti mamac, mada postoje i izuzetci naravno.

Nego da iskoristim post, dobijo sam od druga po kilo tiger nuts brašna i kilo kirikijevog brašna. U kom miksu bi bilo to dobro da se iskorist i sa kojom kombinacijom. Neki predlog. Zahvaljujem  smiley033

Mozes da ih koristis recimo za neki bird mix,bird/fish...Ja uvek gledam da i u takvom mixu proturim riblje brasno koje nece poremetiti recimo krem notu, ali ce nutritivno i atraktivno popraviti boilu.Razlog je jednostavan...tesko da se kvalitetno riblje brasno moze zameniti sa necim boljim.Inace,ako koristis kikiriki,ne mesaj ga sa ostalim mixom,ostavi ga sa strane i posebno njega doziraj u tecni deo i mesaj.Kikiriki je masan i napravices grudvice u mixu jer se lepi.Posle dodas sve ostalo i nema greske.
Citat: kiraj poslato 18 Oktobar 2023, 06:11:08Nadla. Sada znam ko ti je prijatelj. :cheesy:

Pa...on je vise prijatelj mog dobrog prijatelja,tako da sam poprilicno u toku kako sa ulovima tako i sa tim kako,sta,kad,na sta...i znam da ima bogatu boilu. 🙂 A evo sad prvi put vidim i uzivo tu boilu. Sa tom boilom su pecali i na Idjoskom,Sajanskom...pa presli na Becejski i dobro radi,a jeftina. Deda dobro radi ocigledno. Svaka cast...to nije los prosek. 🙂👍

19 Oktobar 2023, 08:28:56
Citat: kiraj poslato 17 Oktobar 2023, 20:27:46Video sam da sam pogreši  ali .....Nadam se da ću naučiti. Moj učitelj i ja pecamo na Trianglu ,ima dosta Kikinđana .

Nisam pitao dali ti se ucitelj preziva na slovo "J"? 😃 Koliko duboko u zimu se zavlacite da pecate sarana tu? Moj drug mi kaze da kako malo zahladi,mnogi se prebaciju na stuku i zamenaruju sarana. A cuo sam da je pre par godina covek iz Kumana dolazio nocu na Becejski,sa te njihove strane, duboko vec u Novembru i da je bas dobro pecao.