Izrada boila

Započeo srdjan, 26 Mart 2009, 19:19:12

gaovica

imam jedan problem sa mlinom,tj kombinovana masina,cirkular,brus,krunjac i mlin, e negdje je izgubljen remen za mlin i nemogu da nadjem koji je,a pokusaj da poturim neke sajbne na bi mogao namontirati veci remen zavrsio je plesanjem masine po dvoristu,jedva sam uspjeo da iscupam kabal  :shocked: , tako da sam zasad stopirao eksperimente sa samljevenim koncetratom dok nenadjem remen ili se nakanim da polako sve sameljem u mlinu za kafu  :smiley: . neznam sta se sve nalazi u stimulansu al nije samo miris koji ih privlaci, saran se zadrzava na hranjenom mjestu i to je ono sto se trazi,a sto mi se nikad prije nije desavalo a kao dokaz kolko ga saran voli da se malci toliko okome na njega,a nema nikakve sanse da ga pojede,boila velicine njegove glave, al toliko je uporan da otresa stap po 1-5 minuta dok se nezakaci sa strane. kad sam hranio na rijeci blizu obale kukuruz vise nije kupio,samo boile,bistra voda pa mogu da pratim  :cheesy: . koga mrzi da pravi boile za hranjenje dobra stvar je tu smjesu zamjesati sa vodom pa kuvati pogace,to sam vidio kod jednog prijatelja u Titelu,dobra stvar za spremiti nabrzaka. e sad za odnos koncentrata i griza neznam koji ce mi biti konacan dok nesamaljem koncentrat,a sto se ostalog tice supena kasika secera,dvije kasikice soli,konzervans nisam ni stavljao mozda cu ga stavljati umjesto soli, i kasika ulja koristio sam laneno,to sam imao, na kilogram miksa 10 jaja i obavezno ostaviti da odstoji makar 1 sat, mene je prevarilo prvi put,ucinilo mi se da je smjesa previse mekana i da treba jos miksa,al poslije sat vremena postala je dosta tvrdja,tolika razlika mi se nije desavala kod ranije probanih mikseva, znaci sacekati da se smjesa fino sjedini i povuce vlagu, e sad sam ja to sjeckao na kockice i nesto rukom uvaljao u kuglice,al kad bude samljeveno moce to da obavi roler. sto se tice onog problema sa pucanjem prilikom susenja,ja ih nisam imao, moze biti problem u upotrebi vode u smjesi ili gore pomenuto vrijeme koje treba da odstoji smjesa prije pravljenja,ako nisi sacekao da se sjedini kako treba. ja sa doduse stavio malo vode prvi put,u noj sam rastopio secer i so i nije bilo problema.
Bistro

U cilju sto jeftinije varijante ja i ne stavljam jaja osim u jedan mali deo samo za udicu.Za sada sam zadovoljan zbog brzine pravljanja mada se slazem sa mlevenjem koncentrata ali tek ja nemam nikakve opcije mlevenja pa mi je ovo nuzna kombinacija a koja daje rezultate i sto je najbitnije.Dobro si rekao da se u jednom momentu odluce iskljucivo za boilice jer sam imao i to vrlo cesto ulove  a da su puni i prepuni smese iako uporedo bacam i zrnastu hranu.Ovo kazem jer sarane koje upecam niko osim mene ne otvara i to mi daje vrlo mnogo informacija koje u nekim narednim situacijama znam dobro da iskoristim.Na zalost nemam vizuelni kontakt sa mamcima i ribom sto je velika steta ali sam zato i zapoceo temu sa akvarijumom mada sve vise uvidjam da to i ne bi dalo pravu sliku.Tvoje iskustvo je za zavideti.

Sp1tF1re

Ja u boile stavljam samo brasnasto,tako testo bude meko i super za spric i roler.
  Osnovni sastojci su kukuruzno brasno,sojino brasno,jaja,riblje ulje,aroma,so,zasladjivac.
Sve se umesi po protokolu,formira masa(obicno napravim za leto vocnu masu i to pola banana(zelena masa)pola tuti fruti(oranz masa).Zatim od svake mase radim kobasice koje spajam jednu sa drugom (suprotnom)kako bi dobio kombinovanu boilu banana -tuti fr.zeleno-oranz boje.
Tako mi se desi da imam na udici kombinaciju dve boile na dlaci u 4 boje i arome,jedna banana-tuti fr. a druga zuta(vanila)-crveno(jagoda).
Frikombinujte  :ok:

Naravno bez ljutnje.Zadnja reklama za Frikom bese:Lizi pazljivo:,pa se plasim da sarci nisu bili informisani kad su ovi prosti boilici u pitanju.  :cheesy:

Sp1tF1re

[/url]

A moze i prostije malo ,u domacoj radinosti

Hemingway

sa prvog snimka je vrstan ribolovac ..ako ne i najbolji  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
covjek peca na boile iskljucivo ..nedjeljama se zna nalaziti na vodi ..
on sto ima staža na vodi ..neki nemaju na poslu  :lol:...
inace covjek peca na "Longe Range Fishing" sistem  ( za one koji neznaju --velike daljine)
..mom idolu - Shara pozdrav  smiley033 :tongue: :tongue:
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

Deki carp

pecam samo sarana vec 20 godina iskljucivo na reci, na dunavu i to na jako teskim mestima od ade zilave, ade cibuklije i ceo potez od golubca do donjeg milanovca. upecao sam mnogo sarana u zivotu i velikih i malih i po 20 komada na dan. provodio sam jako puno dana na vodi, malte ne  pola svog zivota. mislim da ovo sto cu napisati ce mnogima koristiti.nepostoji boila za reku koja ce imati vise uspeha od mamaca kao sto su valjak-nokla ili kukurz, stim sto i to treba znati napraviti. saran u svom okruzenju ima jako puno hrane koja je bogata proteinima-belancevinama tako da ga nijedna boila  sa raznim amino kiselinama,aromama skoljki itd. nemoze  toliko zainteresovati jer on ima sve to mnogo prirodnije. divljem saranu nedostaju ugljeni hidrati kao sto su razne zitarice i on ce mamac kao takav jako doro prepoznati i rado ga uzeti.nekazem da nece uzeti boilu jer sam i sam pecao na nju probao na sve nacine ali to nija to. imam puno drugara koji idu po takmicenjima,  koji su reprezentativci i nekima ja pravim boile i to jako lovne tako da znam sta je boila i kako radi na komercijali a kako na otvorenoj vodi.

jako lepo receno  :ok:
opet sve zavisi od vode na kojoj se peca,cak je svaka reka drugacija,iako vaze dosta slicna pravila,ali ipak ima razlike.evo npr na reci seni gde peca nas kolega @NESKI,tamo je boila mamac br 1,koliko sam skontao,zatim peleti.mozda to ima veze i sa prosecnom velicinom riba,pa se na boile dobijaju krupniji primerci,jer traze neke kaloricnije mamce... :question:

Deki carp

ok damjan u pravu si ali ja pricam o rekama u nasem okruzenju gde u vodu za sve ove godine nije baceno ni 100 kilograma boili a koje kakvih zitarica je baceno na tone tako da on uvek bolje prepozna kukuruz ili neku drugu zitaricu nogo boilu. sto se tice sene tamo se verovatno vec dugo godina hrani sa boilama a i pitanje koliko sitne ribe ima u vodi i da li uopste mogu da pecaju na valjke-nokle.

tu si u pravu,kod nas se hrani kukuruzom u nenormalnim kolicinama.staces kad je kukuruz jeftin.
zanima me tvoje misljenje izmedju boile i nokle.dakle,i boila je donekle nokla(valjak) i moze isto kao i nokla da sadrzi dosta ugljenih hidrata koji neodoljivo privlace sarana.nemislim na nabildovane boile,vec na boile uglavnom bazirane na ugljenim hidratima,razne vrste brasna,semenja... :question:

Deki carp

boila bez aditiva ribljeg brana i bez ikakve hemije moze da postigne neke rezultate. moras da imas sto vise zitarica-ugljenih hidrata i on ce to jako dobro prepoznati. uz dobru prihranu sa itim javljace se sporadicno krupnija riba-probao sam vise puta. nokla tvrdo kvana na dlaci daje isto takve rezultate posto mozes dugo da je drzis u vodi bez vadjenja. ja obicno nocu stavljam ili takvu boilu ili noklu na dlaku i dobra je ako u vodi ima dosta sitne ribe. nemoras uvek da dodajes aromu probaj nekad i na cisto hoc.e bolje da uzima

Hemingway

Deki carp i Damjane..potpisujem sve sto ste napisali ..
stavljate li brasno od soje u boile i koliko ?
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "

Deki carp

Hemingwaj..Za dunav i otvorenu vodu nestavljam, stavljam samo vise vrsta kukuruznog brasna sa malo pticije krupnije samlevene hrane da bi se bolje otvorila boila. Za jezara i komercijalne vode stavljam ali ne u sve mixeve jer je po meni sojino brasno jeftini dodatak koji samo sluzi da popuni kolicinu. Imo mnogo kvalitetnijih stvari od sojinog brasna.

Skorije 'naglasavam' procitan podatak je da saran na ribnjacima sledom ovako prihvata:1-vo mesto kukuruz u nekuvanoj varijanti 2-go mesto zauzima psenica i 3-ce mesto je sojina sacma 4-to mesto zauzima jecam,zob i jos kojekakve zitarice obuhvacene eksperimentom a literatura je sabrana iz vise desetina radova renomiranih domacih i stranih ajd nazovi profesora.E,sad je pitanje kako to da je soja na nekom nebitnom mestu u prihrani recnog sarana?

Deki carp

Ne samo recnog, nego i ribnjackog.Nekazem da nece uzimati soju samo da nije toliko bitan sastojak,
zasto bi gurao soju u mix i zauzimao mesto bitnijim i boljim sastojcima.