RIBOLOV ŠARANA & AMURA => Mamci & primame => Temu započeo: Marko111 poslato 16 Jun 2010, 21:41:37

Naslov: Hranjenje Amura
Poruka od: Marko111 poslato 16 Jun 2010, 21:41:37
Da li mi neko moze objasniti kako i cime da hranim mesto za Amura na DTD...
Koje vreme i kojom kolicinom?
Poruka od: Keltan poslato 16 Jun 2010, 21:56:03
Kuvani kukuruz(moze i malo secera unutra) u sto vecim kolicinama  smiley033
Poruka od: Imre poslato 16 Jun 2010, 22:37:48
Šećera možeš i malo više,vole slatko,uz kuvani kukruz kao prihranu možeš da koristiš i ječam .ostavi ga 24 sata da odstoji u vodi i posle ga kuvaj oko 10 minuta,ječam isto jako vole ali ga koristi kao prihranu. dan pre pecanja probaj da uzmeš malo kuvanog kukuruza i ako nađeš aromu kikirikija stavi na nju i na jedan štap probaj da pecaš sa tim kukuruzom pošto vole aromu kikirikija.a na druga dva štapa na kukuruz sa kojim si priihranjivao ,pa čak i na stiropor,jedno mora da ti bude jasno.ako hoćeš da prihranjuješ mesto za amura treba ti mnogo više kukuruza nego za šarana,pošto mogu mnogo da jedu.i gledaj da prihranjuješ na nekom mestu gde ima više trske ,šaša ili drezge.
Poruka od: Marko111 poslato 16 Jun 2010, 22:59:38
A posto ja idem ujutru da pecam pa pecam par sati i nemam vremena da dolazim uvece t.j. dan pre pecanja da hranim mesto jel mogu da hranim svako jutro cim dodjem na vodu pa onda da zabacujem udice ?
Poruka od: gaovica poslato 16 Jun 2010, 23:01:34
vec je pisano negdje o tome,al ajd da ponovim,najbolje mi se pokazao i najbrze rezultate dao prokisli kukuruz. stavi kukuruz u kesu za smece,uspi vode da ogrezne zavezi je i ostavi na suncu par dana i neodvezuj ako boga znas prije pecanja. tako spremljen i za primamu i za mamac
Poruka od: Imre poslato 16 Jun 2010, 23:07:00
Tu si u pravu ali treba uzeti u obzir da tako pripremljen kukuruz truje ribu.
Poruka od: gaovica poslato 16 Jun 2010, 23:12:38
nema trovanja,zapocinje proces vrenja, cak ga i lakse vari  :wink:
Poruka od: Imre poslato 16 Jun 2010, 23:33:32
Kukuruz je donedavno bio najzastupljeniji šaranski mamac, no danas se neopravdano izostavlja njegova upotreba zbog najezde novih i modernijih mamaca kao što su boile. Kao mamac vrlo je jednostavan što za pripremu što za korištenje, te je vrlo efikasan. Način pripreme je vrlo jednostavan. Znači određenu količinu kukuruza stavimo u vodu da omekša,  (od 24 – 72 sata, i treba paziti da je nivo vode uvijek iznad kukuruza). Nakon što se kukuruz omekšao u vodi, stavimo ga kuvati na laganoj vatri od 2h do 5h sve dok zrna ne pocnu pucati (pazite da ne zagori!). Nakon kuvanja (1h-2h) mozete dodati sweetenera ili običnog šećera. Nakon što se kukuzuz skuva, spreman je za korištenje, takovog ga možemo koristiti nekoliko dana. Kuvani kukuruz nakon nekoliko dana pocne da budjavi, da bi ste to sprijecili evo sta je potrebno da uradite: nakon kuvanja, kuvani kukuruz saspite u plasticnu kantu, u bilo koju, samo da ima orginal poklopac i da dobro dihtuje, nakon 1h vremena dobro zatvorite tu istu kantu poklopce i to je to. Kao sto ce te kasnije i primjetiti u kanti se stvorio vakum, nema vazduha i nema budji. Ovako spremljen kukuruz moze da stoji veoma dugo, cijelu sezonu! Ja se zaletim, skuvam od 2-3 puta 200-300 kg. i miran cijelu sezonu! Sta bih ovdje jos dodao, sve sto duze kukuruz stoji ovako u kanti to je bolji!
Kuvani kukuruz možemo obogatiti mirisima, aditivima i bojama. Također ga možemo i smrznuti za kasniju upotrebu. Osim za ribolov, najidealniji je za prihranu, prije svega jer je jeftin i jednostavno se priprema. Također se može kombinovati sa ostalim partiklima.
Ovo sam preuzeo sa drugog foruma,ovaj način prpreme je po meni okej ali čisto nekuvani buđavi kukuruz ne. smiley033
Poruka od: gaovica poslato 16 Jun 2010, 23:39:58
  :cheesy: moras napraviti razliku izmedju budjavog kukuruza,koji prilikom raspadanja izvlaci kiseonik iz vode i riba takvo mjesto,gdje je nabacen takav kukuruz, izbjegava, i prokislog kukuruza. to nema nikakve veze jedno sa drugim
Poruka od: Imre poslato 16 Jun 2010, 23:54:27
evo vidi ,mene su ovako učili ,da uzmem balon od 5 ili 10 litara stavim kukuruz i vodu ,stavim čep i ostavim na suncu 2 dana,takav kukuruz lepo omekša i ima kiselkast ukus. ako si i ti na takav mislio onda je dobar za prihranu i pecanje,možda te nisam dobro razumeo ,ja se izvinjavam ,ali ipak smo tu da malo diskutujemo. :smiley: smiley033
Poruka od: Marko111 poslato 17 Jun 2010, 00:01:12
Da li moze da se hrani nekuvanim tvrdim kukuruzom ?
Poruka od: Keltan poslato 17 Jun 2010, 00:10:10
Sarana mozes hraniti  sa nekuvanim ,ali amura   :huh: :question:
Poruka od: rj poslato 17 Jun 2010, 00:26:06
šaran a i amur pojest če kuhani..nekuhani ...prokisli ...kukuruz ..međutim druga stvar je problem ...ako se hrani sirovim kukuruzom kad ga se amur ili šaran najede ...boluje odnosno treba mu par dana da ga svari ...ako se kukuruz usmrdi ili ukiseli ..problem je isti samo što takav kukuruz šteti probavi ...riba opet boluje pa je efekat isti ...ja kukuruz uvjek skuham nikad duže od 1 h ..stavim  ga 24 h u vodu ..nakvasim ga i zatim kuham ...zrno kad prelomim u sredini treba imat tek tanku crticu bjelog di nije do kraja kuhan takav kukuruz ima težinu i dosta brzo tone i voda ga neodnese brzo kao skroz kuhani ...imam uvjek kanticu prokislog kukuruza ..i kad skuham kotlić friškog kukuruza ostavim ga da se malo ohladi i presipam ga u kantu ..ubacin cc 2-3 šake onog ukiseljenog ..promješam..poklopim i ujutro je spreman kuhani kukuruz blagog kiselog mirisa ...znaći miris privlači ribu ali nije u fazi kad šteti probavi ...na taj kukuruz i lovim može na dlaku ili direkt na udicu
Poruka od: gaovica poslato 17 Jun 2010, 01:42:41
Citat: ladikimre poslato 16 Jun 2010, 23:54:27

ista stvar sa bidonom, samo iz kese lakse vaditi,ali samo par dana,tek da pocne proces fermentacije
Poruka od: maki poslato 17 Jun 2010, 09:25:34
Kad skuvaš kukuruz zalij ga alkoholom (rakija, pelinkovac, mastika...)

A, možeš da pokušaš sa proklijalim kukuruzom.
Ako ti ovo ne uspe javi se na pp smiley033
Poruka od: Hemingway poslato 17 Jun 2010, 11:08:45
Dali neko od vas ubacuje ,,Med" u kuhani kukuruz ?...jos dok je topao ja ga ubacim na kantu od 10 kg 2kasike za supu/juhu..daje mu aromu da bih ga sam jeo :lol:
ubacujem ga za Sarana..  a za Amura bi vrijedilo probati ili sta kazete vi na to?
Poruka od: ellesar poslato 17 Jun 2010, 12:16:18
Mislim da se nece ljutiti ako upeca i pokojeg sarana :takoje:

Ako razradjujes mesto trebalo bi mozda malo sitnije poceti, malo zita,konoplje,da navuce malo bele da pociste,pa prelaziti na kukuruz i secerac da navuce ovu vecu ribu i onda samo kiseli kuvani kukuruz,sa ili bez arome.
Pecaj na ono cime hranis :takoje:
Preporuka je i ovo,nikako ne preteruj sa kolicinom hrane,dok razradjujes mesto u redu je malo vise hraniti,ali kasnije,dve ili tri sake kukuruza na kraju pecanja su sasvim dovoljne da zadrzis ribu,pod uslovom da si svaki ili bar svaki drugi dan tu.
Poruka od: maverick poslato 17 Jun 2010, 13:27:30
RJ ima odlicne metode za hranjenje i pecanje amura...pitajte ga neka podijeli sa ekipom
Poruka od: Imre poslato 17 Jun 2010, 14:46:24
Citat: gaovica poslato 17 Jun 2010, 01:42:41
Citat: ladikimre poslato 16 Jun 2010, 23:54:27

:cheesy: To nisam znao,zato sam i tako reagovao, ja u principu nikad ne hranim sa ukiselim kukuruzom,na udicu ga stavljam,nekako više volim kuvani kukuruz,jer ga riba ga lakše i brže vari,a na buđavi sam ljut iz razloga što sam kod jednog u Farkašdinu video dva bureta cela od 200 litara sa kukuruzom kako ga je ostavio da buđavi i kad sam mu rekao da sa tim truje šarane on je samo odgovorio :Šta me briga. :sad:
Poruka od: Caky poslato 17 Jun 2010, 16:02:26
super tema
Kakav je kukuruz iz konzerve? ja sam znao kupit onaj za jest mladi mekani u konzervi u velikim količinama pa hraniti s njim... jel to šta valja? jel  ga trbea pripremat kako posebno, jel ima netko iskustva s tim tipom kukuruza
Poruka od: Imre poslato 17 Jun 2010, 16:14:12
Ako misliš na šećerac ,on je dobar i šarani ga vole ,mali problem sa njim je to što ga jede i sitnija riba a i rak hoće da ga mazne.  Ašto se prihrane tiče ja uzmem 2-3 konzerve i pomešam sa kupovnom  prihranom  i  to staljam u hranilicu ili na olovo kad pecam bez hranilice,pre oko dve nedelje sam pecao na njega na jednom malom jezeru na taj način i imao sam nekoliko komada šarana ,ali nažalost bili su svi mali ,manji od pola kile.
Poruka od: gaovica poslato 17 Jun 2010, 16:16:48
ja ga ponesem al mi pojedu usput  :rolleyes: , stvarno ima super miris,jedina mana sto ga sica pobrsti inace  :ok:
Poruka od: Imre poslato 17 Jun 2010, 16:20:01
 :cheesy: Nemoj čoveka da plašiš ,i ja ga moram sakrivati od dece ako su i oni samnom ,zadnji put mi je stariji sin maznuo konzervu i popio sav sok iz njega i pola konzerve mi pojeo. smiley136
Poruka od: gaovica poslato 17 Jun 2010, 17:06:01
  :cheesy: niko mu nemoze odoliti. nego sam se sjetio jos necega, idealno bi za amura bilo kad bi se hranilo na hrpice kukuruza i tu mu servirati mamac,najbolje pva kesom ili ako je jako blizu obale ili cak ako se ima camac pa kanticom koncentrisati kukutuz na hrpice. amur je veliki zderonja i najbolje ce ga privuci dosta hrane na jednom mjestu da moze da se napase amurski
Poruka od: Imre poslato 17 Jun 2010, 17:17:14
Pa onda ispada da one kugle-pogače sa prekrupom  dobro dođu  da se privuče amur  :question:
Poruka od: gaovica poslato 17 Jun 2010, 18:08:43
za pogacu neznam,zrnevlje se dobro pokazalo. dal ima veze ili ne nemogu da tvrdim posto to nisam ponavljao,al imao sam dva amura za noc na nehranjenom mjestu,a primama je bila zamjesan hljeb i dodat kukuruz od prije tri dana, to je pocelo da kisi i to sam stavio na hranilicu. taj hljeb je ostao slucajno i taman sam htjeo da ga bacim kad mi pade na pamet da ga mogu iskoristiti za hranilicu,a inace nismo ni posli na sarana i amura nego na smudja, ajd reko da ubacim dva stapa pa nek stoje,isplatilo se  :ok: , kad budem opet imao priliku da odem ponovicu ovaj eksperiment,mada nije bas realno ocekivati amura za par sati pecanja bez pripreme mjesta, tu vec treba imati dosta srece
Poruka od: Caky poslato 17 Jun 2010, 21:04:23
Pa da tako sam i ja kontao i tako i ja primjenjujem kukuruz iz konzerve. stvarno je super i za ljudsku ishranu  :cheesy: Hvala na odg! ;)
Poruka od: Keltan poslato 17 Jun 2010, 21:15:19
Kakve konzerve spominjete,ne isplati se to, skupo je  :cheesy: za amura treba vrece kukuruza..ako naleti jato pojede vrecu za minut... :eek:
Poruka od: gaovica poslato 17 Jun 2010, 21:35:50
a jeste kad gledali kad pase, cupne travku,neka vodena nemam pojma kako se zove, oko metar do metar i po i onda je uvlaci ko spagetu
Poruka od: Imre poslato 17 Jun 2010, 21:50:47
Jel na Drezgu misliš ? Za nju znam da je obožava,ne bi ni firma Cukk pravila bez razloga prihranu za amura čiji je osnovni sastojak baš drezga.
Poruka od: gaovica poslato 17 Jun 2010, 21:57:19
nije drezga, ova voli hladniju vodu, tanka dugacka stabljika do 3 metra i rijetki listovi, smedja
Poruka od: rj poslato 17 Jun 2010, 22:11:47
šuljenac to kod nas zovu plodovi su jestivi oni bodljikavi  :takoje:
Poruka od: svetišaran poslato 26 Februar 2011, 13:00:24
voleo bih da mi odgovorite, ako je neko imao iskustava...
na nekim drugim ribolovačkim forumima sam nailazio na priče i fotografije ulova amura na leptira (meps 2 i 3) i to u letnjem periodu...
eh, sad, da je baja koji je to fotografisao bio malo lenji, i ja bih posumnjao na grabuljanje, ali, čovek je islikao ribu toliko puta, sa svih strana, da se jasno vidi da je nije zakačio za leđa, pa ni za dupe...
ono što mi je još produbilo sumnju, jeste slučaj da sam, u nekim novinama, gde ima preporuka šta radi na kojoj vodi i na koji mamac, naišao na preporuku za amura (ne sećam se već gde) na leptir...
pa sad, pitanje glasi, da li je moguće, da je leptir legitiman izbor u ribolovu amura i kako to da štukaroši (varaličari i plovkari) ne izveštavaju o ulovu amura na taj način?
ima li neko slična iskustva?
Poruka od: Caky poslato 26 Februar 2011, 15:26:03
Pa iz radoznalosti će ga primit! nezna amur šta je to.. vidi nešto mrda pa ide probat! isto ko i šarana što ulove na gumicu. A 100% je biljojed amur tako da ono... nije mu baš prvi izbor leptir varalica, po ljeti su prilično aktivni i na površini su tak da svašta vole probat. Ja sam skoro amura jednom uvatio meredovom uz rub obale. Po ljetu se zavuko u trsku i ljenčari uz sam rub... malo mi je falilo. zaboravio sam mu soli stavit na rep
Poruka od: Sumadinac_ribolovac poslato 05 Maj 2011, 21:44:49
Sta mislite o ovome...

Posto je Amur biljojed i tamani travu, da se trava iz dvorista tj prilikom kosenja dvorista (meni je u dvoristu detelina i obicna trava ) uzme onako sito pokosena, ugnjecka u kanti sa tuckom (moze neka palija do ne pusti vodu  ) i da se prave kugle npr od te trave i prekrupe...

Nema sanse da ne dodje na ovakvu primamu ..pa boili namenjeni za amura smrde na obicnu travu...

Ovo mi sada pade na pamet...ujutru palim kosilicu i krecem po dvoristu i dvoristu komsinice....  :cheesy:
Poruka od: god-ar poslato 05 Maj 2011, 22:38:16
Na pojedinim "ribnjacima" se peca na detelinu bez problema, pa i na list trske.
Poruka od: saliturk poslato 12 Maj 2011, 13:48:34
samo istreses par kila kukuruza na mesto i tu zabacis mamce. scim hranis na to i pecas. i kad naidje jatasce amura pokupice sve jedno zrno. e sad da li ce doci,zavisi dal si ga navikao na to mesto da ima hrane,pa da cesce dolazi.da li jos neko hrani oko tebe i koliko je zastupljen u toj vodi. a najveci faktor kod amura ima pritisak,mislim atmosferski. cim dodje lepo vreme i topliji dani bez oblaka,pritisak je velik i nece bas da se tad krece i hrani. tad ga je najbolje pred sami mrak, po noci i bas rano izjutra pecati.
a sto se tice ovog meseca,samo preko dana.  smiley033
Poruka od: nenad16 poslato 12 Maj 2011, 15:14:52
Najviše dolazaka amura na DTD smo imali u zoru ili po kiši i nevremenu, a što se tiče hranjenja samo što više kukuruza, mada se time umanjuje šansa za hvatanje šarana.
Poruka od: VOjki poslato 26 Maj 2011, 19:51:16
da li je neko pecao amura na hranu sa ukusom mirodjije i kako je prolazio?koji je recept?koja aroma je za njega ubitacna?hvala
Poruka od: semsonmk poslato 30 Maj 2011, 17:04:24
sta mislit za romu od mente?kada bi stavio kuvati kuruz u toj aromi za amura