Sušena riba

Započeo Panonski Mornar, 23 Jun 2009, 01:31:39

voja

Nedavno sam pokusavao da izvadim fleke iza jednog strucnjaka,dimio nesto kumu na ko zna cemu   :shocked: smiley197
zzzz.......daj meredov!!!

jel gorko????
Ako je,dimio na hrastu :takoje:

Ili znas sta jos rade budale,onu piljevinu sto ostane iza banseka sto sece drva,e koriste to za dimiti,a neznaju da majstori podmazuju testeru sa uljem i sve to pada na piljevinu i dimi kasnije na meso :rolleyes: smrdi na naftu ili plastiku :veryangry:

Pirke vuk s Tise

Pitajte    necu_bratka. Kako se to radi, mislim: suši riba. :takoje: :takoje:

voja

Sta da pitamo...da probamo valjda ,unakrsno uzorke ,pa da vidimo ko bolje pusi ribu :)

ellesar ne znam cime je dimio covek ali ukus los,boja losa,a o mirisu ne bi komentarisao :(
zzzz.......daj meredov!!!

STEPA

probao sam dimljenog tostolobika dobio na poklon od jednog ribara sa ušća,nije me nešto impresioniralo bio je malo slaniji i nije mi prijao šmek.
Možda čovijek to nije dobro odradio ali meni nije baš nešto specijalno.
samo lijen čovijek nemože da upeca ribu

miroslav76

Prvi put danas probao susenu stuku,isekao na komade i proprzio,mnogo mi se dopada  :tongue: jedino ........mnogo slano  :lol:  moracu malo da je obarim...

ellesar

Stavi je u vodu malo (sat-dva)da izvuce so ako je vec przis,ako kuvas nemoras ni soliti jelo :takoje:
Probacu napraviti podvarak sledece nedelje sa dimljenom ribom :takoje: rizicno mi odmah da stavljam u sarmu :cool:

Pirke vuk s Tise

Citat: miroslav76 poslato 07 Decembar 2011, 12:41:29

Ne bariti, i treba da bude slano zbog  smiley049 ili  smiley171         :wink: :takoje: :takoje:

sale54

Podvarak sa dimljenim saranom ubija posle treba mnogo vina.
A sarma od cega sa dimljenom ribom.nije valjda od mesa.

miroslav76

Citat: Pirke vuk s Tise poslato 07 Decembar 2011, 18:34:40
Bogami trazilo se vino  :cool: ,pivo nikako,ne podnosim to pice.

Salkea

Ja sam improvizovao danas sebi pusnicu od jedne prostorije 1.5 x 1.5 x 1.5 metar, stavio sam jednog sarana od 4 kile, jos jednog manjeg, 5-6 Skusa, i 5-6 Pastrmki...jos sutra eventualno prekosutra dimljenje i bice super... Javljam kako je ispalo, a ne sumnjam da ce biti izvrsno  :rolleyes:
Fish On !!!

EFI

Posto sam tek sad video ovu temu evo da iznesem i ja svoje iskustvo.Dugo godina pripremam i dimim ribu kako sebi tako i drugarima, koji nemaju uslova da to rade kod kuce. Ja obavezno ribu stavljam u salamuru na tri dana. Salamuru pravim tako sto prokuvam vodu sa malo lovorovim listom i biberom u zrnu. Kada se voda malo prohladi dodam so moze morska, i to na deset litara vode kilgram soli i kasika secera. To dobro izmesam da se so potpuno otopi. Ribu stavljam tek kad se potpuno ohladi rastvor. Obicno stavljam krupne komade isecene po duzini.Komadi ribe su od 5 do 8 kg. Tolstolobik, saran som, stuka krupna.Nakon tri dana ribu vadim iz salamure blago je operem pod cesmu i odmah kacim na kuke. Preko noci rba se ocedi. Dimim dva do tri dima na bukovinu i bukovu piljevinu. Dva do tri dana.Nocu otvorim luftere da se ohladi .Posle dimnjenja ribu stavim na promaju par dana, nakon toga konzumiranje a ostatak u zamrzivac.Ovako odimnjenu ribu isecem na komade stavim u rernu na 180.c.pola sata.Moze i da se obari ili u neko drugo jelo pripremi.Ovako dimim ribu godinama i to je proveren recept.Pozdrav vukovima  smiley033

arsa

Svake godine pred našu slavu, (Sveti Nikola), kum i ja kod mene u dvorištu dimimo šarana, tolstolobika, štuku, deveriku i ostalu belu ribu koju tokom jeseni napecamo.

Šaran mora biti "divljak". Pod tim mislim da je ulovljen u reci a ne šaran iz ribnjaka koji je natovljen i prepun masnoće i po meni nije ukusan.

Meso dimljenog šarana odvojimo od kostiju (motorcangle, oštar nožić i sve se brzo završi), dva puta sameljemo i  pravimo sarmu koja je fenomenalna. Naravno da je i dimljeni šaran sa suvim šljivama na pirinču, čest gost na trpezi.

Osim toga, dimljenu ribu dodajem u sardine i riblju paštetu koja je, uz smuđa, glavna stvar na slavi.

Ranije smo ribu dimili u zidanoj pušnici. Zbog poremećenih komšijskih odnosa pušnicu više ne koristimo ni on ni ja.

Ja sam napravio montažnu pušnicu koja nam je prošle godine završila posao. Nadam se da će i ove.  :smiley:

Za dimljenje koje traje 2 dana, koristim isključivo bukove cepanice. Dva-tri komada od metar dužine, za dva dana je sasvim dovoljno.

Ribu u salamuri, 2,5 posto soli i kesica šećera u prahu, držim 2 dana U velikom koritu. Za koje vreme je jednom okrenem. One odozdo stavim gore.

Posle dimljenja koje traje od ujutru do uveče, pa ostane noću u pušnici da mraz skrozira ribu, i još jedan dan tako, ribu pripremamo na svakakve našine a ostatak ide u zamrzivač.

Pušnicu rasturim, smestim u garažu da malo miriše i čekam sledeću zimu.

Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Zemljak, cuvaj se crva u ribama. Dimljenje ne ubija crva niti larvu! Obozavam sve dimljeno ali ove godine jedem samo ono sto skici kad ga vadis iz kuce.

ellesar

To je ok upozorenje, ali mislim nepotrebno, jer je riba, odimljena, samo poluproizvod :takoje: Znaci koristi se za dalju preradu.
Kuva se, pece, zamrzava, pakuje u sardine ili u sarmu......svejedno, ali nejede se samo tako susena, kao svinjetina. Nekazem da nemoze, kao dimljeni losos recimo, ali kazem da ovde nije obicaj :no:

Elem, nisam nikad stavljao ribu u salamuru, uvek sam je drzao u soli 24 casa uz dodatak belog luka, onda sam je prao, nizao na zicu i ostavio da se cedi. Posle redovno,  dim ili dva, zavisi za sta sam je namenio :takoje:

Pretpostavljam da veca i deblja parcad ribe moraju u salamuru i malo duze da se sole i dime.