Prisvajanje i obeležavanje mesta, normalna POTREBA ili HIR

Započeo damjan, 31 Decembar 2009, 20:54:27

kolex

"Indijanci ili American Native People, kako oni sebe nazivaju,sa pravom tvrde da se ni zemlja ne može posedovati,jer je ona takođe dar majke Prirode. Recite mi Bledoliki,šta ćemo sa tim??? :cool: Ili ćemo i dalje o licemerju?"

Ma, nisu ni ti indijanci bas tako miroljubivi. I oni su imali medjuplemenske sukobe zbog teritorijalnih prohteva i lovnih podrucja. To ti je u prirodi coveka... jos od praistorijskog doba.
Ja cu se radije odreci pecanja nego da se s nekim prepucavam oko mesta na obali. Ili jos bolje, otici cu negde u p.m. gde nema nikog i pecati na miru. Ili, jos najbolje, izabrati tehniku pecanja koja zahteva
konstantnu pretragu terena, sto podrazumeva da se uvek peca tamo gde nema nikog...

Ja sam odrastao na reci Savi. Moj otac je šarandžija preko 30godina i on me je učio ribolovu i ribolovačkom bontonu dok sam bio klinac. Tada nije bilo toliko pecaroša kao sad,a učen sam da uvek poštujem ribolovce i mesta šrandžija gde hrane i pecaju,tj da ne stajem na "tuđa" mesta. I do danas tu praksu poštujem,a kada biram mesto gde ću da primamljujem šarana,uvek gledam da je van gužve. Danas je se situacija promenila po pitanju broja ribolovaca(kojih ima mnogo više) i u opšte etike ribolova kod većine ribolovaca.
Normalna je stvar i pre svega stvar kulture i etike da se ne seda na mesto na kojem neko redovno peca i primaljuje ribu. Ali tu već nastaje problem,sada svaka šuša koja uzme štap u ruke hoće da ima neko "svoje" mesto i da na isto raspolaže pravom da jedino on tu može da peca. Tako dolazimo do situacije da se bukvalno kilometri i kilometri obale uzurpiraju,krče,ograđuju,često grade vikendice-sojenice,ili postavljaju splavovi... Npr na reci Savi je svake godine sve manje slobodnih pozicija,čak i za one sa čamcima,a kamoli sa obale. Postupak jednog bahatog ribolovca vuče isti postupak drugog,kao lančana reakcija koja radi po principu "ako ja ne zauzmem mesto,zauzeće neko drugi" . Takve obale često budu naružene,drveće posečeno,na obalu dovučeno sve i svašta,od troseda,do šporeta i ostalog kući ne potrebnog đubreta...Malo je onih koji gledaju da obalu ostave u što prirodnijem ambijentu.
I tu se već dovodi u pitanje koliko je ispravan stav iz prvih rečenica,da treba poštovati "tuđe" mesto,jer je došlo do ekspanzije uzurpacije obala-opšteg dobra svih građana. Da je toga manje,kao pre i imalo bi smisla kada uvek imaš izbor gde da staneš i pecaš,ali ovako kada je siledžijstvo uzelo maha sve se dovodi u pitanje.
Da se vratim na sebe i moj lični stav. Dakle i ja kao i većina šarandžija odaberem mesto na kojem primamljujem ribu. Ali riba kao riba,čas je tu,čas nije i treba je tražiti. Držanje jednog mesta za mene nije rešenje,tu ne mislim da menjam pozicije svaki dan,ali kada riba migrira nema te hrane koja će je zadržati. Bilo je situacija kada zateknem kolegu ribolovca da peca na mestu na kojem ja redovno pecam. Uvek priđem i kulturno pozdravim uz pitanje dali se javlja šta,a tek ondah obrazložim da tu hranim i pecam redovno,ali da nema nikakvih problema i da ću ako ima mesta tu negde i ja zabaciti. Naglasim da tu hranim isključivo zato da bi kolega ribolovac ima to na umu,da ne ispadne da ja pratim njega i da sam namerno stao baš tu blizu i da sl put ako ne mora baš tu da stane. Nekad sam na to dobijao drske odgovore i pored sve moje kulture. Ima ribolovaca koji namerno sedaju na "tuđa" mesta i ako ima slobodnih mesta i boljih čak,jer nisu voljni da se pomuče da privuku ribu,ili sami pronađu izglednu lokaciju. Takvi ribolovci ne zaslužuju poštovanje,ali se i prema njima isto kulturno obratim i ako bih im rado šta rekao. Bilo je tako situacija da dođem na "svoje" hranjeno mesto i zateknem ribolovca,a mesta ima dovoljno i za dvojicu,trojicu i krenem da zabacujem,da bi mi isti uputio kritiku kako sam baš tu došao da pecam gde on hrani i tako mi ispriča kako on tu hrani redovno i peca,tra lala,sve ga saslušam i ondah mu kažem,a on meni "pa vredelo je probati" hehe. Dobro to je više komična situacija. Retke su situacije da mi neko namerno staje na hranjeno mesto,ali se dešava. Mišljenja sam da je reka i obala svačije dobro i da niko ne raspolaže pravom svojine na istom. Mnogo me iritira uzurpacije obale koja je uzela maha i zato i sam gledam da ne postanem ono što mrzim. Ali nikako ne podržavam lešinare koji gledaju da namerno stanu na hranjena mesta i kada imaju dosta slobodnih pozicija i ako imaju sva zakonska prava. Dakle kada budemo poštovali jedni druge,biće nam i bolje.

Stara skola

Svu ljudskost smo izgubili!!! Sve vise smo pokupili zapadnjacki nacin zivota.Nema vise tolerancije prema drugima koja je ranije bila zastupljena kod nas.Sto kaze damjan ranije se znalo i postovale su se kolege koje pripremaju svoje mesto odrzavaju ga i prihranjuju ribu.Radije bi svi da im neko drugi sve uradi ocisti mesto prihrani ribu i dodje samo da peca ribu i ode kuci i pritome ostavi djubreta kao da je bio bataljon vojske i pecao.

Ta prica sa svojatanjem mesta uglavnom se svela na dubinsko pecanje sarana sa obale. Ako tu nema nekog elementarnog bon-tona, razumljivo je da ce doci do problema.
Ima tih "uzurpacija" i kod sarandzija koji pecaju iz camaca, ali u daleko manjoj meri...Tu je mogucnost izbora mesta daleko sira i kad imate varijantu sa 2-3 mesta, kao sto ja praktikujem, problem je lako resiv.
Medjutim, ako ljudi pocnu da se svadjaju samo zbog toga ko je iskrcio mesto na obali, u cilju sto konfornijeg pecanja, e, onda je to bezveze.
Svu ostalu ribu, sa izuzetkom sarana, mozete pecati bilo gde i bilo kad, pocev od plovkarenja bele ribe, pa do varalicarenja ili muvanja smudja. Pecaros mora da se oslobodi tog pritiska, jer sto se vise opterecuje sa svojatanjem mesta na obali, to su mu manje sanse da nadje i upeca ribu. Prvo ce istrositi energiju da "otera" pridoslicu sa "svog" mesta, nece biti skoncentrisan na pecanje, pa jos ako riba ne radi, pocece da biva ljut sam na sebe  :rolleyes: :cheesy:

Ja sam u svojih par postova i mislio na šarandžije, i nekoliko Mačvansko mitrovačkih ribolovaca-plovkaroša, kojima je Sava kao i meni preko puta na 20-30m od kuće i koji malo srede zaista mnogo neurednu obalu ispred svoje kuće i tu hrane i pecaju.  Zato sam već napisao, nikakva atraktivna lokacija, niti posebno mesto, jednostavno sređuju i hrane gde im je najbliže kući. Sigurno neće zidati vikendicu, pa žive preko puta. I umesto da svaki ribolovac na toj mojoj teritoriji napravi i uredi malo mesta, što bi samo koristilo-manje bi bilo posla za Komunalno koje jednom u 5 godina dođe da sredi obalu, kada već sve podivlja (pišem o delu obale koji se proteže kroz Mačvansku Mitrovicu- Delu S. Mitrovice sa druge strane, a ne divljoj obali na atraktivnoj lokaciji), pojedini se prave pametni i zauzimaju ta mesta jer ih mrzi da malo pokose i prihrane, i time u stvari malo ulepšaju baš ružnu i neurednu obalu. Ja sam tako shvatio temu, i mislio da se radi o takvim mestima. Nisu mi padale na pamet divlja gradnja, bodljikave žice, minska polja......I stojim i dalje iza toga da nema smisla zauzimati tuđe mesto u slučaju koji sam opisao, jer uz samo malo truda i volje se može napraviti svoje, koje neće upropastiti prirodu, nego naprotiv. Umesto da Savska obala bude najlepši deo Mačvanske Mitrovice, ona je najružniji i najzapušteniji, za razliku od Sremske obale koji se redovno održava.

labudn

Uz svo uvažavanje poenta i jeste u tome što to nije "tuđe mesto" reke zajedno sa obalom su dobra koja može svako da koristi u skladu sa zakonom . Sve ostalo je u okvirima "morala" što je vrlo diskutabilno jer su moralna načela vrlo različita od čoveka do čoveka. Molim da me niko ne shvati pogrešno ne želim nikoga da uvredim

smiley194 c c c c . . . e napravih i Ja . . . mesto . . . za penziju - kad se vretim iz Deutsland-aua . . .

NemanjaTodor

Treba prijaviti nadleznima ako ih ima. Ja sam nekada imao ideju da napravim mali dok preko trske kako bi je lakše "preskočio" ali je sve trebalo da bude od drveta i,naravno, nije trebalo da ima ogradu. Ovo je kriminal.

Dusko

@ Milan berkut - Da zivim u blizini ja bih tu zicu i vrata istog momenta srusio a ostalo ostavio i koristio. Takodje "vlasniku" ostavio poruku kod koga da se javi kada dodje. smiley080

knezevic76

čovek definitivno pobedio sa ovom mini tvrđavom.
Da ga navatam tu da peca, prikrao bih se i zaključao ga svojim katancem a onda mu bacio suzavac.
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović

labudn

Neka napravi to u nemačkoj ne smem ni da pomislim šta bi mu se desilo he he ali zato ovde u Srbiji izgleda može sve he he

Njemu treba postaviti ona gvožđa (kljuse) ispred ulaza. Pa neka na hitnoj, miliciji i šta ja znam kome objašnjava, kako to nije on postavio zbog lopova i uljeza- pa u međuvremenu zaboravio. Ej pravna državo, pare ti rastu na obalama, a ti ne znaš da ih ubereš, nego udaraš namete na sirotinju. A te gastarbajtere što tačno znaju šta se ne sme tamo, a ovde ih zabole, baš treba dobro klepati po džepu. Ja bih mu svaki dan ostavljao kaznu, a kad dođe sabrao sve i uhapsio što nije platio mesecima, pa ili da plati sa svim novcem koji je doneo ili da .godišnji odmor provede u zatvoru. I ostavljao opet opmene sa kaznama sve dok ne ukloni. Koliko samo ima tih objekata od pontončića do bespravne vikendice na "ničijem" zemljištu, da digneš privredu bez MMF, samo od kazni. I ništa ne bih ja rušio, nego nonstop kažnjavao dok ih onaj koji je postavio ne ukloni. Uh možda lupam, možda sam i surov, ali kada vidim ovako nešto- poludim.

Citat: pauk poslato 02 Mart 2015, 10:40:40
...........
Ovde je to reseno tako sto je:
1) apsolutno zabranjeno pravljenje novih mesta! mesto pravi samo korisnik a svako moze da ga uredi ako hoce.
2) Dolazak na mesto je dozvoljeno najranije 1sat pre izlaska sunca a obavezno napustanje mesta je 1sat po zalazku sunca
    Izuzev ako neko ostaje da peca soma ili jegulju najkasnije do 00h i to samo leti
3) Apsolutno je zabranjeno prihranjivanje pa cak i za vreme ribolova, hranilica je naravno dozvoljena

Kolega je lepo opisao kako se to radi u civilizovanim i uređenim zemljama.
Onu vodu, na slici, sa kapijom i gvozdenim šiljcima, korisnik bi mogao da uredi na isti takav način. Nije to neka velika mudrost, samo treba uraditi. Naši korisnici, čast izuzecima, znaju samo da uzmu pare i da urade jedino to da nas nateraju da kupimo dozvole a onda ih više nigde nema. I tako iz godine u godinu. Korisnici , udruženja , savezi i državni organi jednostavno ne rade svoj posao i onda nije ništa čudno što pojedinci rade sami, naravno na način kako oni to misle da treba. A rezultat tih pametnih glava su gvozdena kapija i šiljci.