Prisvajanje i obeležavanje mesta, normalna POTREBA ili HIR

Započeo damjan, 31 Decembar 2009, 20:54:27

mikele

E damjane,jedno leto je puklo samo na trazenje mogucih lokacija po prelepom Banatu do 150km od Bgd-a.upoznavanja lokacija i mogucnosti sa planom 1-10 pa prvo slobodno mesto je nase.Pa onda vidi,dodjes raskomotis se i neko misli da moze da te najuri.To o zakupu bove je glupost,isto kao da si postavio mrezu.To sa zakupom obale radi pecanja isto.Cinjenica je da mestani blizu vode naprave kolibe,daju neku sitnu kintu opstini i brane posed.To sam video mnogo puta,najupecatljivije na Gajackom dunavcu i Borkovackom jezeru,mada obala Save ti sve govori.

Citat: damjan poslato 01 Januar 2010, 17:28:41
e moj neski,pa kod mene ribolovci legalno zakupljuju obalu gde pecaju da bi osigurali mesto.obicno tu doteraju splavove,na obalu prikolice,ili naprave nekakve kolibe,drugim recima to mesto pripada njima,imaju sve regularne papire.ja sam protiv toga jer isto kao i ti smatram da voda i priobalje pripada svima.

Nemoze nikako legalno Damjane, osam metra od obale pripada vodoprivrede, drugo su splavovi cak i oni nemaju pravo da se postavljaju gde zele.
Dakle, sve ispod osam metra pripada drzave i osim satore ili neki "cardak" drugo nesme da se gradi i ako pojedini na to ne obracaju paznju.

E pa sad ne znam,znam da su mnogi zakupili mesta na godinu dana i placaju porez na to,ali mislim da nemaju time prava da zabranjuju prolaz obalom.ko im to dozvoljava da rade  :question: ,ali znam da su mnogi zakupili.Kako neke firme mogu da zakupe obalu i zabrane pristup istoj,ili privatne marine. :eek:
Nisam ja za sejanje bova po reci,kao i za svojatanje mesta, pored mene moze svako da peca,ali imam pravo da obelezim mesto gde pecam zbog sebe radi.ali se ovde ne radi o tome,vec o onima koji imaju stotinu mesta i svako svojataju,mislim kada bi svaki ribolovac pecao samo na jednom,eventualno dva mesta nikad nebi bilo konflikta sa drugim ribolovcima,ja barem nisam imao problema,ali ja zato i pecam u divljini dalje od vreve i guzve bas iz tog razloga,da ja prvi nebi nekom smetao,a i vise volim mir i tisinu,jer psihicki odmor mi je na prvom mestu. :bye:

Citat: damjan poslato 01 Januar 2010, 19:03:02
kako neke firme mogu da zakupe obalu i zabrane pristup istoj,ili privatne marine.

Damjane, ovde pricamo za ribolovce... :bye:

Dicki

damjane Ne mogu da izdrzim a da se ne ponovim i zato-izvinjenje. Postavljanje bove pod izgovorom dva metra slobodnog prostora u krsu nije nikakav izgovor zato sto si uzurpirao, prisvojio nesto sto nije tvoje.Bez bove svi imamo pravo na svakom mestu pa i na tom ako ga pronadjemo.Drugo,pominje se pecanje od jedan dan ili nekoliko sati, a sta sa preostalim vremenom kad ne pecas? Jel korektno da ti bova cuva mesto? Jel to na meni koji zakacim samac i vucem ga 50-100-150-200km. [naj dalje sam isao na Skadar]da procenjujem,gledam u pasulj dali je bova napustena ili ne i ko moze pouzdano znati da ti je to jedina,druga,peta bova,do proglasenja tog dela toka reke za privatnu svojinu.Postavlja se i pitanje na koje niko ziv ne moze dati razuman odgovor:koliko vremena treba da prodje pa da se racuna da je mesto ostavljeno? Jedan sat,sat i tri minuta,sest dana, cela sezona [ali od kad je racunati,po cemu je racunati-vrsti ribe,godisnjeg doba...]Dok je korisnik bove na operacionom stolu [problem hemaroidi]bova cuva mesto  :eek: Bova je tu i dok se bolesnik oporavlja kod tetke u Palestini jer je on vlasnik plasticne flase i ostace tako cak i kade voda odnese flasu.      Ma bove su bez rezona!   smiley033

gaovica

cuo sam da je,cini mi se prosle godine,bio slucaj zakupa mjesta za ribolov na Tisi kod Titela. nesmjem da tvrdim nesto sto sam cuo ali ako je to istina onda ti ljudi imaju pravo da tvrde da je to njihovo mjesto u trajanju zakupa. nepricam dali bi tako trebalo ili nebi, nego da je po zakonu
Bistro

Dicki-kod mene na savi 99% sarandzija ima svoje mesto gde peca,neko sa obale,neko iz camca,ja sam odrastao u takvom ambijentu i to prihvatio,jednostavno je ovde to tako,ja to prihvatio ili ne.Ne mogu ja sada ici na necije mesto i tek tako sesti,zato se i ja moram prilagoditi situaciji da i sam oznacim bovom svoje mesto gde pecam,valjda to ide lancano,inace ako to ne uradim mogu da se oprostim sa ulovom.Ne idem na tudja mesta vec pecam na jednom odredjeno vreme i kada menjam mesto gledam da tu vec neko ne peca.Mozda nekom zvuci cudno ali ja imam tu srecu da pecam dosta cesto barem 4-5dana nedeljno,,posao kojim se bavim mi to obezbedjuje,znaci tesko da se necu pojaviti na mestu duze vreme.Velika reka je to i ona nosi svoja nepisana pravila.Voleo bih ja da svaki put mogu da sednem i pecam gde ja hocu i pritom upecam ribu,ali ribe nema toliko,da bi je uhvatio moras dosta da hranis,da u mesto ulozis dosta hrane i vremena i opet je pitanje dali ces imati uspeha.Najlakse je sesti gde je neko drugi vec privukao ribu i pecati.Svako ima pravo da sebi izabere mesto i tu peca,e sada ti ides po 200km da bi negde pecao,zato lepo kada stignes na vodu izaberes neko slobodno mesto i pecas,ne moguce da na reci ne mozes da nadjes slobodno mesto. smiley033

ravucobir

Rekreativni ribolov se vrsi sa obale!!!!Jedino ako upravljac to odobri drugacije,ali i onda se svi moraju pridrzavati propisima o recnom saobracaju!!A sto se tice zakupa obale,moze ali ne do vode,jer ako nista drugo sledi kazna od 25000-50000DIN (onemogucavanje ribocuvara u izvrsenju sluzbenih duznosti i kretanja na ribolovnoj vodi)...............!!!smiley033

Dicki

damjan    Nemoj se naljutiti,pokusavam samo izbistriti pogled na problem uz argumente i nebrojen broj primera,a svako nek prosudi po svom.Kada su troskovi u pitanju moglo bi se diskutovati i diskutovati ko je ulozio vise: neko ko ima bovu i stanuje 1321 m. od bove ili neko ko mora malo dalje putovati kako bi pecao na vecoj vodi,ili na drugoj vodi,ili na manjoj... Po toj logici opet ispade: ovo je moje,ja tu ulazem... Ilustracije radi jednom sam isao bez camca na pecanje u Tekiju i ulozio direktno ili indirektno za dva dana toliko love da sam mogao kupiti 1200kg.kukuruza,a upecam smudja jednog jedinog i taj je pusten.Naravno sva lova nije ulozena u ono mesto gde sam pecao,ali je toliko puklo,lova je otisla iz mog isto kao iz tvog dzepa. Ili da se zatvorimo u svoja geta i pecamo-na livadi na livadi,na planini na planini...Ko pridje bice...  smiley033

igor

Sto se tice bova ja sam licno protiv!Kada bi svi sportski pecarosi sa obale ili iz camca postavili svoju bovu ne bi bilo mesta da se zabaci plovak a ne 3 dubinke! :grin: :grin: :grin:
Cesto puta ("posteni")alasi drze bove na krajevima mreza koje su potopljene pa aj ti znaj jel sarandzija oznacio mesto hranjenja ili ima mreza ispod?!  smiley033

Kod mene je dozvoljeno pecanje iz camca.E sada recni saobracaj,koliko mi se cini zabranjeno je pecati u plovnom putu zbog recnog saobracaja.
Ravucobir-oko zakupa vode,jel to znaci da niko nemoze zakupiti samu obalu,koliko metara od vode smeje da se zakupi,bas me zanima. :question: smiley033
Dicki-ma neljutim se,tu smo bas da iznosimo svoje misljenje oko toga,zato sam i otvorio temu.inace se u principu slazem sa tobom u vezi toga,ali samo navodim kako je to kod mene gde pecam,jednostavno svi tako rade,i ja ako isto to ne prihvatim ostajem bez mesta.Evo ja bih se prvi odrekao postavljanja bove  ,ako bi svi drugi kod mene to uradili,jer bih i ja ondah mogao da pecam na dobrim mestima koja su zauzeta,ali ovako to mogu samo da sanjam,jer su ljudi sto se toga tice lose nastrojeni i samo mogu da lose prodjem ako nekom sednem na mesto i necu da se pomerim.Ja sam vec naveo,pored mene uvek moze svako da sedne i peca. smiley033

Citat: damjan poslato 01 Januar 2010, 22:19:15
ravucobir-oko zakupa vode,jel to znaci da niko nemoze zakupiti samu obalu,koliko metara od vode smeje da se zakupi,bas me zanima. :question: smiley033

Damjane, ocigledno ne verujes mi. Sve u svemu to mozes vrlo lako i sam da proveris.
Nemozes LEGALNO da zakupis obalu, osim posle osam metara od vode. Gradnja u toj zoni je nedozvoljena, ocito i rizicna .
Osim sto zaprecavaju prolaz ribocuvarima, ribolovcima i setacima, nelegalni objekti u vodoprivrednim zonama ponegde i onemogucavaju pristup radnicima koji odrzavaju kanale i vodotokove.

Nije da ti neverujem nego neznam,jednostavno se nisam raspitivao o tome,ali ako je tako.hvala na odgovoru  :thumbup: .a sta se desava npr prilikom nadolaska ili opadanja vode ako je 8 metara od vode dali se ta granica pomera,prilikom promene vodostaja :question: smiley033 .

sinhron

jedno od osnovnih pravila ribolova je da mesto pripada onom ko je prvi dosao.sarandzije razumem,ali
moraju da razumeju i oni da nisu vlasnici mesta. neki dolaze na vodu jednom mesecno a imaju bovu.
dodje mi da posadim 500 bova i postanem pocasni vlasnik 3000 metara obale. zasto da ustajem u 4 ujutru da bih nasao mesto,kad mogu i ja da lepo bucnem par bova u prolece,pa ako mi se peca u jesen,da lepo imam gde da odem. a u medjuvremenu nemoj da je neko slucajno seo na moje mesto.
STRASNO  :sad:  u sta se pretvara "sportski" ribolov
bolje 100 evra u ruci nego deset dinara u dzepu.
od kolevke,pa do groba,najbolje je doba dok mozes.

Damir

sinhron ja to zovem ovako di im je vlasnički list ili list iz katastra da su oni vlasnici toga