Prisvajanje i obeležavanje mesta, normalna POTREBA ili HIR

Započeo damjan, 31 Decembar 2009, 20:54:27

Karlo

Formalno pravo je ono što je definisano zakonima, donetim u parlamentu, a koji su napisani na papiru.
Osim formalnog postoji i moralno, etičko, običajno pravo koje se formira u praksi, bez obzira na to šta stoji ili ne stoji u papairima. Ono svakako ne bi trebalo da bude pravo jačeg, već treba da se zasniva na nekom osećaju pravde i zato se zove ,,nepisano pravilo".

Kada je u pitanju mesto za pecanje, formalno pravo je potpuno jasno i mnogi su ga u ovoj temi već više puta istakli. Diskusija o njemu ima smisla samo ukoliko bi želeli da ga promenimo a koliko vidim niko i nema takve namere.
Ovo drugo, etičko pravo se svodi na dogovor i kompromis iz čega na kraju proizilazi nepisano pravilo.
Neke kolege su već napomenule da ova tema ne bi trebala da služi za razglabanje ovih ,,pravnih" odnosa na obali i vodi. Možda su u pravu i možda bi trebalo da se otvori nova tema ,,Ko ima pravo na mesto za pecanje?" ili nešto slično jer je ipak bolje da se o ovakvim stvarima diskutuje na forumu, relativno hladne glave, nego na terenu.
Međutim, ipak, osnovni uzrok ovih problema je upravo ,,Pravljenje mesta".

Pecao sam i na svom mestu a i na tuđem a i drugi su pecali na mojem mestu. Pri tom, ako bi pokušaji dogovora počeli da klize prema otvorenoj agresiji ja sam se uvek povlačio. Ne zato što sam slabić već zbog pomisli da protivnik kad tad može da mi se prišunja iza leđa i da me opauči vrljikom po glavi. I onda, pecanje se svodi na to da reagujem na svaki šušanj iza leđa. Beš takvo pecanje.
Bilo je svakakvih rasprava i epiloga na terenu, što može da bude  ni malo prijatno i što može da ti pokvari raspoloženje za ceo dan i zato bih voleo da se uspostavi neko nepisano pravilo koje bi omogućilo da na terenu nema neprijatne rasprave.
Naprimer, a to sam već predložio, vreme do kada se vlasnik mesta mora pojaviti da bi polagao pravo na svoje mesto.
Moje rasprave oko mesta su se svodile baš na takav pristup. Ako me nema do 6 sati, slobodno sedite na moje mesto. Tog dana sigurno nemam nameru da pecam.
Ovim je praktično ograničeno pravo i jedne i druge strane.
Mislim da je to neki kompromis u odnosu na, mogu reći jednostavnije pravilo: ,,Ko prvi dođe, njegovo je mesto sve dok ne ode".
Ili je sve to nerešivo, jer ima nas svakakvih.

Dusko

Moja parola je  " zivi i pusti druge da zive "  tj. ko prvi do mesta za pecanje - njegovo mesto. Ja licno pokusavam da prilikom izbora mesta za pecanje nesmetam nikome ali ako sam prvi zauzeo mesto - odatle neidem i to pravo dajem svima. Ali ... " Imati pravo i dobiti pravo " je u praksi tesko ostvarivo

Ako imaš i "svoje " mesto koje si uredio i prihranjuješ, takav stav može da bude i prihvatljiv. I kako važi sa tebe tako i za sve ostale. Ali ako ga nemaš, onda se takav stav ipak svodi na isključivosti i nekompromis. Prihvatanje onog stava koji samo tebi odgovara.

Dusko

U nasem drustvu postoji problem gde pojedinci misle da imaju vise prava od drugih. Nase vode su javno dobro i nemogu se prisvojiti niti ih fizicka lica mogu privatizovati za vlastite potrebe. Problem je u nama da to shvatimo i prihvatimo kao nesto sto se podrazumeva. Stvar je u nama i nasoj svesti, sportskom pristupu ribolovu, kolegijalnosti, pa ce nam svima biti bolje na vodi.

Oliverikus

Do sada sam napravio bar 5 većih mesta za pecanje, i to ne baš veće površine. Uglavnom se sve svodi na 4 do 5 sati mukotrpnog rada, sečenja šiblja, trske i svakakve trave, eventualno potkresivanje neke grane, izvlačenja vodenog bilja, lokvanja i slično. Otpecam posle toga 2-3 ili više dana (kampujem). Isto tako, nisam se ni vraćao na ista mesta, pa ih nisam ni svojatao. Neka od tih mesta su drugi ribolovci dorađivali, sređivali, proširivali... To su tereni od Sakula, pa do Neuzine, Tamiš, naravno.
Bilo je pokušaja od strane nekih kolega da me pomere sa mesta, čak i kada drugi dan pecam (obično krenem na kampovanje u sredu ili četvrtak), i to argumentom da su prethodni mesec na "tom mestu" odvalili ribu, pa je to njihovo... Nisam se  pomerio, niti napustio mesto zbog toga što ih je više, ali mi nije bilo prijatno raspravljati se sa budalama.
Pecam i ja na mestima koje je neko drugi napravio. Prvo pokupim smeće, kojeg uvek ima (po ambalaži zaključim šta i čime se peca, koja primama, otprilike i koliko ih je bilo pre mene). Bacim primamu, raspakujem štapove, postavim šator... Kada sve to završim, stvarno nema šanse da se pomerim.
A sad, zanimljivosti... Tražeći mesto za pecanje, u nekoliko navrata sam na vrlo izglednim mestima nailazio na razmazno-nagazna-smrdljiva minska polja. Naravno, to zaobiđem. Produžim dalje, nađem drugo mesto... I posle nekog vremena, blizu jednog takvog mesta, čujem glasove baš iz kontaminirane zone. Posle pola sata dolazi jedan garavi pripadnik "manjine", i pita "brateeee, imaš li crva ili gliste, one moje prosula dečurlija..." Naravno, imam crviće (ubacujem ih i u hranilicu, sa primamom), sipam mu poprilično u neku konzervu koju je doneo sa sobom. Pitam ga, onako usput, kako mu tamo ne smrdi. On se nasmeja, pa mi lepo objasni da je to njegovo mesto, peca tu karaše od kilo, pa kad krene sa pecanja, dečurlija to mesto nađubri... a njemu ne smeta.  :sad: Onda se još razjunači, poče sa pričom kako je ze..bo jednog koji ga je terao sa prethodnog mesta (to verovatno nije đubrio). Kaže:" Kad je taj otišo, ja mu svakog petka u vodu bacim šaku naftalina, jer on dolazi subotom. Ništa više tu nije fato...".
I ove godine ću napraviti bar 2 mesta, a posle mene neka peca ko hoće, neka ih još doradi i da mu bude još lepše nego meni.

Dusko

Oliverikus@  :thumbup: Bravo - uneredio sam se od smeha !!!

Citat: Dusko poslato 28 Februar 2015, 11:24:38

Pao je veliki sneg. Nema mesta za parkiranje. Sluzbi za odrzavanje puteva parking je na poslednjem mestu po prioritetu za ciscenje pa moram sam da nadjem nacin. Parkiram sa strane, vadim asov iz auta i  20 minuta cistim mesto na parkingu i kad sam zavrsio dok sam seo u auto i upalio da parkiram neko ulazi i parkira na to mesto i kaze da je to javni parking i da svako moze da parkira gde hoce. Sta bi ti radio da si na mom mestu? Da li bi mu pustio da ostane tu?

Dusko

Absosutno ne smiley137.Opet ponavljam da je to stvar savesnosti i drustvenog morala u nama. Ja sam rekao da ukoliko nikoga nema da peca - zeleno svetlo, ukoliko peca ili upravo sredjuje jasno crveno svetlo.

Pa ovaj me nije video dok sam cistio mesto. Auto je bio 10 m pored, dok sam ubacio asov u gepek, seo, upalio. On je naisao sa druge strane i uparkirao. Ako naidjes na ekstra sredjeno mesto valjda prvo pogledas i pomislis koliko je nekom trebalo za tako nesto. Bar ja tako razmisljam kad naidjem na sredjena mesta. Ako je samo ocisceno zbunje da se moze prici onda nije problem.

Očigledno je da se ne želi kompromis. Oni koji nemaju "svoje" mesto a sednu na "tuđe", zagovaraju da obala pripada onome ko prvi dođe, dok oni koji sređuju svoja mesta smatraju da imaju apsolutna prava na njih.
Prvi nisu etički i moralno u pravu a drugi formlno nisu u pravu. Tako da je jedino kompromis moguć. A to podrazumeva samo ako se obojica slože oko nečega.
Ali! Ako dogovora nema, ipak je formalno pravo ono koje preovladava. Tj: Ko prvi devojci.........I sa tim se treba pomiriti, ukoliko želimo da živimo u pravnoj državi.

obradmiki

Ja sam zato i prestao da pecam sarana,,napravis mesto ,hranis i cim te vide da si nesto uhvatio evo ih sutra tu. A da negovorim koliko sam puta zatekao mrezu pruzenu preko mesta gde pecam,nekazem ima i fer kolega pa se dogovorimo ali ima ljudi koji jedva cekaju da da nedodjes ujutro u pola tri  a da oni sednu. Kada sam ih pitao zasto nenaprave sami mesto i hrane uvek imaju neki glup izgovor,to pricam za moje lokalne kolege a ne za one koji dodju sa strane

milivojevic

Pa dokle smo stigli.. bacati naftalin u vodu.. sacuvaj boze, takvom bih ja zabranio dozivotno da peca i jos usput nasuo malo naftalina u flasicu vode iz koje ce da pije.. Njegova logika- ako ja ne mogu tu da pecam neces ni ti- sebicnost i bezobrazluk na najvisem nivou.

milivojeviću,
Nismo stigli, bili smo izgleda uvek tu gde jesmo. A da nismo stigli da se promenimo, nismo.
Sećam se događaja na jezeru kod Ade Ciganlije od pre 20+ godina. Kada je otkrivreno da u jezeru postoje šarani 25 i kusur kilograma. Na jezero se sjatio problematičan svet beogradski. Noću je prvo bilo obračuna sekirama i mačetama a kasnije se u opštu tuču  priključila i milicija. Pored noćne jurnjaave po adi, svega je bilo da ne prepričavam, a počelo je od bacanja plavog kamena na tuđa mesta i završilo se ne znam kako. A i kako je danas isto ne znam mada postoji tema gde sigurno ima odgovora. Mada mislim da su kapitalni šarani odavno potramanjeni pa razloga za tuče i nema.

Prestao sam davno da idem tamo, i to prvi put kada sam se sporečkao sa ženom, vraćajući se sa jezera bez i jedne ulovljene ribe (osim cverglana koje sam vraćao u vodu). "Gde si bio? Pa na jezeru, A gde ti je riba? Ne radi riba. Što lažeš kad sam ja slušala ing Đonića na radiju, kaže da na jezeru  radii  šaran i babuška, "Ma ne lažem ja već on"! Malo se šalim ali stvarno je tako bilo.

Блок_64

Citat@ Blok 64
Voleo bih da živim u bloku 64 , gde ste svi maksimalno tolerantni i ne kršite propise,mada voleo bih i da razapnem šator za šest osoba tačno na mestu kuda ti ulaziš na splav,baš da vidim hoćeš li ostati kul i miran.  :wink: Jer,bože moj,obala je javno dobro i ne možeš da svojataš ni tu stazicu kojom ideš na splav , a ja ne kršim zakon  :bye:

Замисли.Сви смо толерантни и још нам улица излази на Саву  :lol:.
На сплав се иначе пењем преко мостића тако да не брини шатор неће сметати,а иначе на сплаву су пецароши су редовна појава и никоме не фали ништа.Дакле када деца нису бесна ни кућа није тесна.

CitatPa ocigledno je da se ne slazemo u misljenjima. Ne smatram da sam drasticno prekrsio zakon secenjem trske i nabacivanjem zemlje da bih napravio mesto za pecanje. Pogotovo sto ima vec dosta takvih mesta od ranije. Siguran sam da ce i ribocuvari da mi progledaju kroz prste ako naidju jer znaju kakvo je stanje na vodama i da ima vecih problema od pravljenja mesta koji se ne resavaju. A za mesto cu definitivno da se borim ako je neko toliko dokon da ne zeli da ustupi kad dodjem. Nisam od onih koji ga apsolutno prisvajaju(svako moze da peca kad hoce, ali kad dodjem onda cu lepo zamoliti da ustane, a ako nece-nece sigurno pecati). Jbg, tako kontam stvari. Mozda i krsim zakon, ali nemam 9 zivota pa da cekam da se stvari menjaju. U poslednjih 20 godina samo je sve gore pa cu ipak raditi po svojoj savesti i iskoristiti svaki svoj trenutak onako kako mislim da treba, a ne kako drugi misle da treba.

Разумем ја тебе и ти мене,само што ти нећеш да признаш да ниси управу.
Наравно да је у последњих 20 година све горе на нашим рекама,а јеси ли ти због таквог стања одустао због пецања или си наставио своју борбу.Наравно да си наставио јер сам себе не би могао да погледаш у очи да си устукнуо пред којекаквим олошем.
То што држава не жели (у овом тренутку) да реши у суштини један мали проблем,који је због небриге,разних интереса и опортунизма нарастао преко сваке мере,то не треба да нас нормалне пецароше и љубитеље природе ставља у исти кош са њима.
Ја само покушавам да ти на нормалан начин објасним да твоје и моје место на било ком природном добру не постоји.
Узми шта можеш и не враћај ништа!