Prekršaji rekreativnih ribolovaca

Započeo Oliverikus, 27 Februar 2024, 13:14:26

Oliverikus

U raznim temama se piše i o prekršajima koje prave ribolovci ali nisam našao temu koja objedinjuje sve te prekršaje.
Lično ću navesti sve koje znam i objasniti sve oko toga iz ugla ribočuvara. Pošto smatram da svi trebamo da počistimo prvo u svojoj kući da bi komentarisali čistoću tuđe (npr prekršaje ribara, RSV sam očistio od lopova), da li ste spremni da prihvatite lične greške (prekršaje) i greške onih u vašoj okolini za koje se pravite da ne vidite ili ih komentarišete tek kada ste dovoljno udaljeni zbog straha ili prostog razloga da se ne zamerite sa nekim? Da li vas okretanje glave čini saučesnicima u prekršaju?
Kako se odnosite prema objavama kolega gde se na snimcima i fotografijama nedvosmisleno vide prekršaji?
Tema se neće svideti mnogima. Oni realni će dati svoj doprinos ličnim primerima, bez rekla-kazala činjenica ili paušalnih i odokativnih preterivanja.
U komentarima ću postavljati fotografije iz završenih postupaka bez navođenja imena. Objasniću i deo toka događaja da bi ste stekli uvid u razlog pisanja Zapisnika i krajnju cifru koliko je takav prekršaj koštao.

NSBucov

Odlična tema i pravo mesto da ukažemo. Mene recimo, svrbi što većina sportskih ribolovaca, takmičara, sudija, bez problema vraćaju alohtone vrste nazad u vodu u skoro svim emisijama o ribolovu (znači, dokumentovano) pa čak i američke patuljaste somiće.
Druga stvar koja me svrbi je pravdanje nošenja ribe ispod mere ili u mrestu, tipa sirotinja, bolje to nego da krade (kao to nije krađa) i tu mislim da prednjači moja generacija, penzioneri.
Bucov Bolen Asp

Oliverikus

Ako ne govorimo o prekršajima možda oni i ne postoje?
Krenuću sa najprostijim prekršajem. Ribolov bez dozvole!
Lice se osetilo posebnim i bitnim, boljim od drugih pa je pecao bez dozvole i još se pravio blesav pokušavajući da prevari mog kolegu (nije moj Zapisnik).
Upozoren je, ponuđena mu je kupovina dnevne dozvole ali nije bilo vajde. U toj Jabuci su sve bitne i jake face, sa "vezama" u policiji, sudu, stranci i verovatno u EU i UN. Veza mu nije pomogla. Osuđen je sa 2x5000 din. što je minimalna kazna. Troškovi advokata su 25.500 din. Troškovi suda 2000 din.! Sve ukupno 37.500 i dolazak u Opovo u Sud.
Sve je moglo da ga košta 1000 din. za dnevnu dozvolu ili 7000 godišnja. Mogao je i gore da prođe ali svejedno, to su varijacije na temu.
Ovo je primer najjeftinijeg prekršaja. Znam ljude koji rade pun mesec za manju platu od ukupnih troškova koje sam naveo.

Da mi ne zamere neke kolege iz tog kraja, vise u sali kazem jer poznajem dosta ljudi iz Jabuke i Sefkerina.

Tamo nema ludaka u selu, nego ludaci imaju svoje selo  :cheesy:

To su takvi krajevi gde se kupovina dozvole za pecanje smatra svetogrdjem a postavljanje mreze hobijem.
I treba dosta vremena da se ljudi u vec zrelim godinama prevaspitaju.
Izreka kaze da se mator konj ne uči.

Pa tako da Oli sve sto ste uradili tamo znam kakva je muka i sa kakvim "klijentima" imate posla.

Tako je i ovde oko NS-a.. Gardinovci, Kovilj, Krcedin, Beska, Cortanovci, Sr.Kamenica, Beocin, Begec, Celarevo
nebi dalje da navodim ali u svim tim mestima svaka druga kuca ima po koju mrezu i camac iz hobija.
To sta mrezama rade nije tema ali desetkovanje ribe u mrestu, pecaljkama, na tacno znanim pozicijama je
za ne poverovati.. Godinama gledam to..

Ali ovde nema ko da ih opasulji.. samo jednu kaznu da napise, vodji copora.. Kako bi mozda i drugi videli
da se nesto cuva.. Ne, nego i dalje prenose s' kolena na koleno njihov "hobi".

Mreza, kosevi , saran u mrestu  smiley033

Ljuba

Kad smo već na toj temi, imam jednu nedoumicu oko toga koliko je ribe dozvoljeno imati u čuvarki ako se peca više dana u cugu.
Budem na vodi 3-4 dana i desi se da prvog dana upecam jednu ili nijednu ribu, drugog dana bude šaran 3-5kg, sledeći dan par takvih, trećeg dana isto, dakle nakupi se tu 5-6 lepih riba a znam koliko je dozvoljeno za jedan dan, međutim ovde se radi o više dana.

Obično tu ribu na kraju puštam sem par komada, da se ponese ali desi se da mi drugari traže da im donesem kad sam već toliko dugo na vodi.

Drill Junkie  smiley033
Divlji ljudi... Tako se ovde kod nas to komentariše  :wink: Ima i nešto normalnih ljudi u toj Jabuci. Sada je to dosta rešeno zahvaljujući velikom broju kazni ali i dalje imamo one najgore sa kojima bijemo bitke. Retorika svakog od njih kada je uhvaćen u prekršaju je skoro ista. Lovili su mu deda i tata na isti način, on nije najgori jer ima i gorih od njega, neće Tamiš osiromašiti zbog ribe koju je on ulovio... Na mišiće smo u toku ovih skoro 8 godina promenili odnos većine prema kupovini dozvole, korišćenju dozvoljenog broja štapova, poštovanju lovostaja i minimalne mere za pojedine vrste riba.

Ljuba  smiley033
Evidencija ulova, tj obrazac E-1 rešava tvoju nedoumicu. Svaku ribu koju uloviš i zadržavaš u toku dana odmah upišeš u taj obrazac. Tako da ribočuvar, ako dođe treći dan i nađe više ulovljene ribe može da prihvati objašnjenje zašto imaš 5 šarana, npr.
Ako ih nisi upisao, možeš pevati borbene koliko god želiš, reći da ti ih je neko poklonio (čest izgovor), da su same ribe ušle u čuvarku ili šta god da ti padne na pamet. To ćeš sigurno morati da ponoviš i uveriš nekog sudiju.
U letnjem periodu se dešava da riba u čuvarci ugine u toku dana, čak i ako je čuvarka duboka i prostrana, postavljena na dobrom mestu.

GogiIsa

Ribočuvar ponudio da kupi dnevnu dozvolu i pametnjaković to odbije.Koliko bahat treba da budeš.

SlavkoR

Primetio sam sjajnu praksu ribocuvara na Tamisu a to je da se opominju a verovatno i kaznjavaju kolege koji sve trpaju u cuvarku zarad slikanja pod izgovorom ribocuvaru da sve vracaju.

Nije mi jasna potreba da fiderises 10 sati, trpas sve u cuvarku i onda pola sata razvlacis ribu u cuvarki po zemlji i travi da se slikas da bi se hvalio na drustvenim mrezama. U letnjim mesecima najmanje pola od te ribe crkne ili otpliva izmrcvareno i izubijano bez sanse da se oporavi

Po meni totalno nezrela praksa. Nadam se da se ovome moze stati na put...ako vracas vracaj sve odmah zivo i nepovredjeno. Ako nosis pakuj koliko zakon dozvoljava i kraj.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Ko ima preko dozvoljene kvote i broja riba u čuvarci, momentalno treba napisati prekršajnu kaznu.
To što rade najviše fideraši, sa trpanjem po 10-15 kilograma ribe u čuvarku i posle razlačenja po obali i tumbanja po kofama i glavama meredova, ponosnog slikanja i posle naglaska kako je sve vraćeno, je van svake pameti. U zavisnosti od temperature vode, veličine čuvarke, vrste i večine ribe, kao i rukovanja sa ribom na obali, može da se desi i da preko 50% te ribe ne preživi, odnosno da kasnije ugine usled tumbanja u čuvarci, gubitka sluzi i krljušti i ostajanja na suvom bez kiseonika.

Moj otac a ni bilo ko iz familije nije bio ribolovac. Ni sam ne znam kako je kod mene došlo do infekcije. Ali šta je tu je. Učio sam na obali od matorih pecaroša. Pojma nisam imao  da postoji zakon o održanju ribljeg fonda, a izgleda kao da ni oni nisu znali. Sve što je trebalo da znam je da treba da kupim ribolovnu dozvolu i ja to poštujem i dan danas.
Tek sa pojavom interneta  imao sam priliku da pročitam zakon. I onda sam shavatio da oni koji su trebali da me poduče to nisu učinili. Razlozi su jednostavni; učio sam od drugih pecaroša a u to vreme radilo se kako ko hoće. Održanje ribljeg fonda većini nije bilo ni na kraj pameti. Doduše ni danas nije baš sjajno ali je ipak bolje.
Dakle, da budem iskren i ja sam neki deo vremena bio krivolovac, osim što sam redovno kupovao dozvolu. Sve dok kako rekoh nisam pročitao zakon, koji i pored nekih nedostataka  ipak ostvaruje svoju osnovnu funkciju; održanje ribljeg fonda.
I postao sam pozitivan uzor ostalima na obali. Jest da me gleedaju malo čudno kad vratim nedoraslu ribu u vodu, kada se uzdržavam od ribolova vrste koja je u mrestu, kad pecam samo na tri štapa, kad pokupim eventualno đubre za sobom, kad.......
Oni ćute a i ja takođe. Ne pada mi na pamet da im čantram, Neka shvate sami kako znaju i umeju. Neka im ribočuvari pomognu u tome ako im je potrebna pomoć. Na meni je da budem pozitivan uzor i to je sa moje strane smatram dovoljno. Ja ga nisam imao.

Ono što bih ja preporučio je da na svakoj dozvoli masnim slovima piše: Pročitajte zakon o održanju ribljeg fonda. Nepoznavanje istog vas ne oslobađa odgovornosti!

radule80

Poštovani svi,
Desila mi se situacija pre par dana ,da prilikom kupovine godišnje dozvole u Srbija sume Njegoševa 44, nisam dobio obrazac E1, uz obrazlozenje da ga oni nisu ni dobili.
Da li sam u prekršaju, kad nemam taj obrazac?
Hvala.

pex

Nije bas ni sve tako crno-belo.
Nekada sam za paklo udica skupljao po 3 meseca ne uzimajuci uzinu a kasnije sam dao citava bogatstva na cuvarke koje su bile fish friendly  i fisheries approved.
Nikada nisam nosio ribu sem u najmladjim danima ponekad. (Nosim tolstolobika, jer ga moj prijatelj obozava a i perfektan je za ishranu ljudi koji boluju od kardio-vaskularnih tegoba).
Ugledajuci se na najbolje, u to vreme Engleze koji su smislili uhvati i pusti  i prilagodjavajuci opremu za cuvanje ribe tome (i sakove za sarane i cuvarke za belu ribu), voleo sam da vidim i da na kraju pustim ulov i bez slikanja kada nisam imao telefon.
I sada kada ga imam , nema me na mrezama i u javnosti sa ulovom.
Na zalost kod nas su i najbolji i najcuveniji pecali, nosili i prodavali pa sada ipak govore da treba cuvati.
Zakon je takav, kakav je i mora se postovati, mada uvek i dobri  budu u kazni, ili nocni ribolov (kada se otvara arena za ribokradice da ne bi imalo svedoka), i riba u cuvarci koju nikada nece poneti, i sto drugih stvari...
Ali ne moze se, nazalost, verovati ljudima, pa mora po zakonu, a najgori ga izbegavaju i prolaze.
U Engleskoj mozes da hvatas i drzis u cuvarici koliko ti je volja i na kraju sve biva pazljivo vraceno, pune im vode i puna srca.
A kod nas treba da se donese zakon, da se  prijave ljudi da pecaju i onda da se pod budnim okom ribocuvara to obavi po zakonu i kako treba.
Ako neko vraca svaku ulovljenu ribu, bacajuci je sa visoke obale u vodu, vise ce je crci nego da se iz odgovarajuce cuvarke na kraju pecanja sve pazljivo vrati u vodu.
Ali, kad budemo bolji, bice nam bolje.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

mladinaucnik

Vezano za vracanje cverglana i ostalih invazivnih vrsta.
Na nekoj (nadam se nasoj) vodi sam video (na yt) da organizuju takmicenje sa 2 cuvarke, i da razvrstavaju ribu. Na kraju mere ulove i sabiraju. Ono sto ne bi trebalo da se vrati nazad - ne ide nazad.
Pisao sam SSR-u (na fb) pre nekoliko godina da ih pitam i ukazem na tako nesto - nisu se udostojili ni da odgovore.
Mozda odgovor ne spada ovde, neko je spomenuo nesto slicno na pocetku teme.

dragan77

Citat: radule80 poslato 28 Februar 2024, 12:09:42Poštovani svi,
Da li sam u prekršaju, kad nemam taj obrazac?
Hvala.

Ovo ti je sa sajta Srbijasuma E1 obrazac

Nadam se da sam ti odgovorio na pitanje.

Evo i pravilnika
Idemo dalje...

nesa69

Jesi odgovorio na pitanje, ali meni je sada npr. ostao trenutno jedan E1 obrazac od pre ne znam kada na dve dozvole (jedna juniorova).
Takođe nisu dobili, niti su dobijali zadnjih nekoliko godina. I šta ja sad da radim ako čemo strogo po zakonu, pod mač ili šta ... :)
Napravite neku aplikaciju ili šta ste već u mogućnosti. Ja jedva ubodem tri slova ovako mator u ona sitna polja. Na server sinhronizacija pri unosu i eto ti kontrola momentalna. Ko neće, neka upisuje ali štamapjte to bar malo veće.

Čuvarku ponesemo ponekad ali je ne koristimo skoro nikad. Ona takmičarska 3m, mada nebitno, ja ih mrzim odavno ma kakve bile.
Problem je kada je plitko ispred, voda stoji, pretoplo... Ali uglavnom i nije tako veliki problem  da se koristi, nije baš to nešto što će tako lako da pobije ribu. Lično ne vidim smisao osim neke lične satisfikacije. Kao mali kada krene malo bolje da se peca, pa napravi lepu uspomenu... Naravno, sve ispod mere, u zabrani ako dođe slučajno, mora odmah da ide nazad u reku. Pliva ona u tim velikim čuvarkama osim ako nisi _____________ (upiši ime radnje) maneken pa je natovariš kao sardine u konzervu. Treba imati meru u svemu u životu. Najbolje mi je kada čujem ono "ma to su samo malo ošamućene, proplivaće one odmah". Pa video bi tebe da te malo ošamutim kako odmah lepo prohodaš :)

Nagledao sam svega, ova sela što su pomenuta, dodao bi Sakule pod odmah, pa okolina Dubovca... To uglavnom i nisu ribolovci. Obični seljaci, mreže i svašta šta dohvate, pa rokaj uglavnom dok je mrest. Bare dunavci kod Dubovca, gomila mreža i puni džakovi malog smuđa. Punjenje sandučara, hranjenje svinja... Ali nisam odavno primetio takve stvari, sve su potamanili.
Mislim da rekreativne ribolovce u prekršaju možeš jako brzo i lako da rešiš, kao i krimose, i saobraćajne itd... samo ako ceo sistem hoće da se pozabavi time, kao što bi inače i morao. Da ne kukamo kako nas očekuje crna sutrašnjica sa ovakvim ponašanjem i stanjem.