DUNAVE, MOJE MORE... => Dunavska birtija => Temu započeo: Milan 11080 poslato 15 Jul 2010, 19:05:28

Naslov: "Dobro mesto"
Poruka od: Milan 11080 poslato 15 Jul 2010, 19:05:28
Znacaj dobrog mesta za pecanje odredjene vrste ribe je od velike vaznosti (po meni kljucno).
Mozete imati najbolji (najskuplji) pribor, najbolje mamke i varalice, vrhunsko znanje i iskustvo, ako ste na pogresnom mestu onda je sve dzaba.
Sta vi mislite, koliko dobro mesto utice na "rezultat" (moze i procentualno) i kako odredjujete dobro mesto (dubina, konfiguracija dna, brzina toka, prelazi plitko-duboko...)? smiley033
Poruka od: srdjan72 poslato 15 Jul 2010, 19:21:52
Po meni je mesto kljucna stvar.Inace sam sarandzija pa mi se godinama u nazad pokazuje da ako nabodem mesto gde ga nema u smislu da mu nije trenutno staniste"dzaba krecim".Mada moram priznati da dosta dobro ocenjujem a u poslednje tri godine mi pomaze i sonar,znaci sve je bitno sto si naveo:dubina,konfiguracija,protok ali najbitnije da ga tu ima pa cemo ga lako okaciti inace moze da se desi u suprotnom da sedimo kao na Kopaoniku na livadi sa zabacenim stapovima:ne kidas,uzivas u prirodi i nista ne upecas.  :takoje:
Poruka od: voja poslato 15 Jul 2010, 21:58:32
Jede smudj od od pet  a nas deset ludaka iz pet razlicitih mesta pun gas u dva ujutro da zauzmemo mesto,uf al smo ruzni po mraku  :rolleyes:
Ko se prvi usidri na datoj lokaciji i saceka cug iscasi rame od kontri a ostali na par metara pored  smiley053
E sad zanimljivo je i to sto svi mogu baciti u zeljenu,istu tacku,ali samo jedan ugao vodjenja daje ribu smiley205 uf...mlogo faktora
Poruka od: orka poslato 15 Jul 2010, 22:11:39
svakako da je mesto najbitnija stvar,ja uvek ponavljam onu,na pravom mestu u pravo vreme..dzabe sve,i stelle i certate,i razne skupocene hrane,hemije,nista ne moze nadomestiti dobro mesto.ali za odabir dobrog mesta potrebno je pre svega mnogo prakse i iskustva.treba se saziveti sa ribama i znati tacno gde su i kako se ponasaju,hrane,migriraju,gde kad borave,i brojne druge sitnice i detalje,a za tako nesto potrebno je stalno ili vrlo cesto biti na vodi,i imati nos,osecaj,talenat,kako god,odredjeni znaju na sta mislim.
Poruka od: Jovica poslato 16 Jul 2010, 23:07:55
ORKA nemam šta dodati sve si rekao tačno u par reči, svaka čast, vrlo kratko i vrlo precizno.
Poruka od: Olovo poslato 16 Jul 2010, 23:39:14
postoje 3 vrste ribolovaca koji love..
jedni love na chitanje vode , drugi na osecaj, treci na talenat ...ali jabulani sve to ako nisi konstantan na vodi.
Poruka od: UCHA poslato 16 Jul 2010, 23:48:58
Ja se oslanjam iskljuchivo na chitanje vode- povrsina i dno.
Izlazaka na vodu  200+ godisnje; 90% popodne,sumrak-veche sve do  smiley311 smiley274 a posle zna se samo zubato smiley039
Poruka od: Olovo poslato 16 Jul 2010, 23:51:11
ja na osecaj..malo pripomogne citanje ali ako nema feelinga , jock!
Poruka od: acasim75 poslato 17 Jul 2010, 00:27:22
procitas vodu,zamislis gde je tu riba i ocekujes udarac,cesto nije to tu ali neki put voda casti ulovom i onda bude extra
Poruka od: Olovo poslato 17 Jul 2010, 00:56:52
e to je fazon!! kad covek pocne da konta..da je siguran, a ono sasvim shesto
Poruka od: juzba poslato 17 Jul 2010, 01:08:07
Večeras sam stao na dobro mjesto i nadao se kakvom somu, ali ništa, nije mu dan a tu ga mora biti
Poruka od: Vale poslato 17 Jul 2010, 21:21:32
Ima likova koji ocenju dobro mesto po informaciji:Juce se hvatala ko luda tu i tu.Ja nikad neidem na takva mesta,sva ostala su tad dobra mesta. :ok:
Poruka od: juzba poslato 18 Jul 2010, 01:39:29
Na takvim se mjestima najmanje lovi, a puno puta je i namjerno kriva informacija........takvo šta ni ne slušam
Poruka od: srdjan72 poslato 18 Jul 2010, 08:07:49
Meni ti sto idu na informaciju idu na ..... mada je to licni stav u slucaju kad se pojave na terenu gde pecam ali ne zaboravljam ni da ima kolega koji retko izlaze zbog viska obaveza pa i kad izadju idu na siguricu.  :rolleyes:
Poruka od: MIF poslato 18 Jul 2010, 08:58:00
Kod mene,najveće zvijezde i majstori ribolova su baš takvi.A dovedeš ih na novi teren-tuga! :lol:Ja lovim na 50km Save,godinama.I sva su mi mjesta DOBRA!Da nisu,ne bi ni lovio na njima.Samo je došlo naopako vrijeme,pa recimo,ne smiješ prije mraka u ribolov.Jer ako odeš ranije,i vide te,zaboravi!!
Poruka od: Olovo poslato 18 Jul 2010, 09:03:27
kod tebe pre mraka , kod mene najmanje 23h i to idesh u osmicama..ako treba  peca se i sa drveta  :lol:
Poruka od: srdjan72 poslato 18 Jul 2010, 09:27:46
Posle 7 god. pecanja na istom mestu a sa splava u takoreci divljini sam otisao u PM. samo da pobegnem od drustva.Sad se kaljuzam ispod primitivne nadstresnice i razmisljam da prodam splav ali bar za sad mi mirna glava.  :huh: Smajlic bi znacio: A dokle ce ne znamo.:   :grin:
Poruka od: MIF poslato 18 Jul 2010, 09:37:47
O tome sam pisao ranije.Ušao neki k.... u ljude,sve nešto nadrkano i bezobrazno.Moj drugar,jedini sa kojim se u ribolovu dobro osjećam,živi u Slovačkoj.Sa njim u ribe da.Kad je kod kuće,a kad nije,sam.I to je najbolje!
Poruka od: masinac poslato 18 Jul 2010, 10:04:04
Srdjanei,ispao je mlin 9,hajde na intervenciju smiley033
Poruka od: srdjan72 poslato 18 Jul 2010, 10:14:35
Jedino ako saberemo 8+8 sa B1 i B2 pa se dogovorimo koji je 9 a do tada ce ispasti i 11 ali ajd da ne baksuziramo. :lol:  :no:
Sta ima u NS jel ima neko dobro mesto?  smiley033
Poruka od: masinac poslato 18 Jul 2010, 10:42:34
Sad kad je Dunav opao sva su mesta dobra
Poruka od: Jovica poslato 18 Jul 2010, 20:07:43
Svi ste vi u pravu u tom pogledu,izbora mesta.Ja sam se navadio na jedno mesto i tu sam stalno, prolazim prosečno i ja sam zadovoljan.Zavisi šta ko očekuje. Moj komšija kad god ode sam priča mo nekom džaku punom ribe. Kad ode samnom kaže ti si mi baksuz.Ove godine sam mu bio baksuz pet puta i sad ide sam ali opet isto,zato što ide tamo gde mu neko kaže da riba radi kao luda.
Poruka od: Vladimir poslato 18 Jul 2010, 22:06:55
Od toga nema leba, dok sam bio klinac slušao sam te savete, pa jurio na mesta gde riba "ludački radi" , i uvek loše prolazio. Zato sam se opametio pa sam tražim mesta, odradim sve što je do mene (mnogo sam u međuvremenu naučio, naročito ovde na forumu) i uzdam se u sreću, ipak je i ona bitna.
Poruka od: Nebo poslato 19 Jul 2010, 13:02:49
Jbga kad ideš na neke nove terene, parkiraš auto siđeš do vode, šmekneš vodu i sam sebi kažeš to je to ili to nije to pa ideš dalje, dakle, ja to uglavnom po osećaju i  iskustvu. Ne znam kako bi drugačije  :smiley:
Poruka od: voja poslato 19 Jul 2010, 13:40:40
Mnogo puta sam rekao drugarima gde radi i nisu se razocarali,dosta puta je i meni receno i rezultata je bilo.
Naravno ne mesto u milimetar vec okvirna lokacija.
Poruka od: Vladimir poslato 19 Jul 2010, 16:58:47
Jedno je kad ti kaže drugar proverene informacije, druge je kad krenu priče "e tamo radi, vade ribu na džakove", takvi saveti su za izbegavanje.
Poruka od: srdjan72 poslato 20 Jul 2010, 00:20:57
Ja se drzim devize "Bez muke nema nauke" i jos ako muka i nauka urode plodom eeee!A kao reko mi Pera,Mika,Zika i kao odem i napecam se,e tu nema cari.  :no:
Poruka od: juzba poslato 20 Jul 2010, 13:38:25
Tako otprilike i ja :thumbup:
Poruka od: acasim75 poslato 20 Jul 2010, 13:43:14
najbolje je kad ti mozes da das savet kuda,znacim da si vec dobro prosao :cheesy:
Poruka od: Vladimir poslato 20 Jul 2010, 14:02:17
Naravno najbolje je kad imaš vremena i mogućnosti da sam nađeš dobra mesta, onda je to stvarno vrhunac ribolovačkog uživanja, al kad nemaš moraš da se osloniš na proverene informacije prijatelja.
Poruka od: juzba poslato 20 Jul 2010, 14:19:45
Znam jako puno terena sa obale, ali sad kad sam kupio čamac, otvorili su se novi tereni, i sad treba ispočetka istraživati tamo gdje nisam mogao sa obale......
Poruka od: Vladimir poslato 20 Jul 2010, 14:23:13
Jao što mi te žao, al ćeš da se namučiš...  :cheesy:
Poruka od: juzba poslato 20 Jul 2010, 14:24:06
Ma, idem večeras na mučenje :lol: :lol: smiley033
Poruka od: srdjan72 poslato 22 Jul 2010, 08:20:42
Muka ja stvorila Junaka.  :thumbup:  smiley093
Poruka od: Olovo poslato 22 Jul 2010, 08:55:30
aj nazad  na temu  svi  :cheesy: ''dobro mesto'' jer ako ja pocnem da placem i kukam zavladace velika tishina. :lol:
Poruka od: srdjan72 poslato 22 Jul 2010, 09:14:30
Nemoj brate molim te  :lol: evo: za sarana po mom iskustvu ako nadjes krs zavrsio si vise od pola posla.Na reci pozeljno da krs ne bude na muljevitom terenu tj.trebao bi biti na tvrdom dnu a ako i ima malo nanosa redovnim prihranjivanjem i aktivnoscu ribe mulj ce nestati.U letnjem periodu dubina od 4 - 15 m,sa solidnim protokom vode zbog kolicine kiseonika a sto bi bilo na spoljasnjim krivinama ,bar se na nasem terenu tako pokazuje.Ako u blizini ima platoa sa skoljkama onda ste 100% naboli 7-cu jer uvek obilazi mesta registrovana kao hraniliste sa prirodnom hranom.
I naj bitnije od svega ako ste u mogucnosti neka to bude negde u prirodi zbog samog dozivljaja a daleko od ociju kojekakvih sljamova i ljubomorno ga cuvajte.  smiley033
Poruka od: Milan 11080 poslato 22 Jul 2010, 12:08:52
U Zemunu sve vise muljcage,voda sve plica.Kazu da su sljunkare najveci krivci.Sve vise izlaze na vodu i stvaraju nanose mulja.Moras dosta pesaciti da bi nasao iole normalno mesto.O prljavstini i da ne pricam. :help:
Poruka od: TopMix poslato 10 Novembar 2010, 20:03:05
Znacajna tema, al pomalo zapustena. Treba je obnoviti...
Lako je reci sta je to "dobro mesto", nego tesko je nauciti "iskopati" takvo mesto. Kad pecaros  savlada tu lekciju, onda je usao u krug privilegovanih. Prva faza je da se savlada tehnika pronalazenja dobrog mesta. Ja licno prvo koristim sonar radi dobijanja opstih podataka, dubina, konfiguracija, i sl., a onda ide detaljno prepipavanje lokacije pomocu "stapa i kanapa", naravno iz camca. Tek tada dobijam kompletnu sliku i o tvrdoci i sastavu dna, rasporedu prepreka, prisustvu skoljki i tako to. I tu nije kraj. Po mom iskustvu, od desetak tako identifikovanih mesta, samo pet daje napr. sarana, a od tih pet mozda je samo jedno mesto gde borave pretezno krupni sarani. A da bi se i to na kraju utvrdilo sa sigurnoscu, potrebno je uzasno puno vremena.
Cesto sam imao priliku da vidim pocetnike kako grese odabirajuci dobro mesto za pecanje na osnovu posmatranja obale... Oni malo iskusniji, odredjuju lokaciju prema nekakvom drvecu koje viri iz vode, zanemarujuci cinjenicu da je to zanimljivo pticama, a ne ribama, kako to u sali kaze jedan dobar poznavalac dobrih mesta. Takodje jedna od gresaka pocetnika je kad konstatuju kako je mesto dobro po tome sto "kaci na sve strane"...
Na kraju bih dodao i to da treba imati u vidu da se mesta cesto menjaju, pogotovo na Dunavu, gde se krecu velike kolicine peska i cesto zatrpavaju ili odtrpavaju izgledne pozicije.
Poruka od: zankiki poslato 11 Novembar 2010, 15:35:34
ja sam kao juzba, od ove godine u čamcu pa sad gledam vodu iz dosta druge perspektive...
kad dodjem otprilike na meste gde bih da pecam, pokušavam da zamislim gde bi riba mogla da bude, uzimajući u obzir sve što znam (temperatura, dubina, blabla)... za sada polovično uspeva  :rolleyes: :rolleyes:
Poruka od: juzba poslato 11 Novembar 2010, 16:48:45
Postoje i ona mjesta na koja sam dolazio sa obale, a nisu bila dobra u smislu "da mi je duži štap", Kad bih mogao izaći koji metar na vodu"........
Sada posjećujem takva mjesta, i nije loše, pošto je zima i ne plovim daleko od veza gdje bude čamac :ok:
Poruka od: Hemingway poslato 11 Novembar 2010, 18:01:01
Citat: Vladimir poslato 20 Jul 2010, 14:02:17

ja na srecu imam takve kolege ili prijatelje ..upute me na lokaciju
e sada ako su jos i prihranjivali mjesto ..uspjeh ...100%  :thumbup:
Poruka od: zankiki poslato 11 Novembar 2010, 21:36:48
zato kada idem na kamp na 10 dana, idem na šarana...
krenem da hranim od prvog dana, a poznat teren - milina...

mada na tom terenu uvek mnogo bolje prodjem krajem maja, nego kada idem u avgustu....
Poruka od: srdjan72 poslato 13 Novembar 2010, 09:40:11
Krajem MAJA???
Poruka od: DUCA COBAN poslato 13 Novembar 2010, 17:24:37
Ne znam za vas ali na Bosutu i Studvi koji su pretezno muljeviti ja veoma lako nadjem dobro mesto..po mom iskustvu uvek treba naci mesto koje se po necemu razlikuje,u mom slucaju posto je svuda mulj je trazim mesta sa kamenjem i tvrdim dnom,i do sada mi se to dobro pokazalo.. :ok:
Poruka od: Vale poslato 07 Januar 2011, 19:51:22
Za one koji zele da "dobro mesto":bude samo njihovo mozda bi bila dobra kombinacija da sam napravi dobro mesto
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.yamabeef.com%2Fweeklynews%2F2008%2Fimages%2Ficast08%2Ficast2008-87.jpg&hash=1271af3fb386ffe32f4ce647191d5b3a98403223)

Pa ga kiti ko  smiley124

Poruka od: Olovo poslato 08 Januar 2011, 07:10:05
greota divno izgleda, ja sam bacao domaću izvedbu sa jupolovim kantama a u njima zasedjen snop bodljikave žice pa ajd ga tu provuci..ovo sa wormuljom prolazim , mreža i čerenac se minimalno oštećuju , kad oseti zakačku da se u rikverc i u polukrugu je skine sa toga , bodljikavua kida sve jer kako god okrene još se više upetlja..
Poruka od: perhanche poslato 08 Januar 2011, 08:17:10
sta raditi u situaciji sto se tice dobrog mesta kad ga nadjes i pecas tu 3 dana i udara kao ludo i ti dodjes 4-ti dan na isto mesto a ono bunarrr a vodostaj se nije menjao sve je isto kaoi pre tri dana.ko ulovi kako se riba pomera u odredjdenom periodu taj ce uvek imati dobro mesto.
Poruka od: TopMix poslato 08 Januar 2011, 23:51:37
Hoces da kazes "ko zna da nadje ribu, taj  je uvek na dobrom mestu"  :takoje:
Poruka od: perhanche poslato 09 Januar 2011, 09:25:06
upravo to! :takoje: ima ljudi koji znaju tacno gde u datom trenutku (doba godine,vodostaja,itd) ima desavanja i to je to.Mislim da mojdrug Voja zna o kome i zasto pisem.
Poruka od: Olovo poslato 09 Januar 2011, 10:31:19
Jel Vojo na vodi ,nešto mi se pričini da ga ugledah kroz masno staklo kafane ispod mosta (nije malo takovo) :rolleyes: :cheesy:
Poruka od: srdjan72 poslato 09 Januar 2011, 13:07:16
Citat: TopMix poslato 08 Januar 2011, 23:51:37
Hoces da kazes "ko zna da nadje ribu, taj  je uvek na dobrom mestu"  :takoje:
Pola i vise od pola posla!  :takoje:
Poruka od: perhanche poslato 09 Januar 2011, 14:25:55
Citat: OLOVO poslato 09 Januar 2011, 10:31:19

Olovo nemam pojma ja sam trenutno daleko od Voje pa nemam pojma gde mi je drug, mozda je tu gde si ga ti video kroz to kafansko staklo.
Poruka od: voja poslato 09 Januar 2011, 15:51:50
Pozdrav drustvo  :bye: bacao sam danas od devet do podne oko Grocanske ade al izgleda da nisam nasao dobro mesto  :no: