Upredenica za predvez, da ili ne za ribolov mrene i druge bele ribe na dlaku

Započeo jamal, 27 Oktobar 2017, 00:07:49

Mrena je strasan borac i sto je veca to je lukavija. Iz svog nekog iskustva video sam da je upredenica jako dobar izbor za predveze kada se juri na mamce koji se mogu stavljati na dlaku. A verujte mi mozete i kisnu glistu ili rovca staviti bez problema. Jedino sto oduzima malo vise vremena dok se namamci. Pijavica mi se pa najbolje pokazala zbog svoje debele koze. Tako da kad idem recimo na krupnu mrenu sa dva stapa obicno koristim velike tunel hranilice kako ne bih zabacivao cesto a i zbog svoje tezine su bolje za samozakacivanje. U tom slucaju jako cesto stavljam upredenicu za predvez. Upredenica trazi malo jace udice a jedini problem sa njom je sto zna ponekad da se umrsi i kad zakacite negde uglavnom odlazi sve. :lol: Ali isto tako upredenica ima svoje vrline. Mrena jako cesto zna da uzme mamac dosta agresivno tako da upredenica koja se ne isteze spaja je momentalno sa hranilicom i udica je ubada. Isto tako upredenica je jako mekana. Mrena po mom nekom misljenju mnogo lakse uzme mamac na njoj ili te najlonu ili fluocarbonu. Udica se koristi uglavnom sa okcetom.

Ne komplikujem isto ceo sistem. Koristim inace upredenicu koja mi preskoci odnosno parcad koju sam koristio na varalicarcima (ima i oblozene i svakojake druge koje koriste sarandzije) i to 0,14mm zelene boje. Navezem kuci po 4/5 komada velicine 8, 10 i 12 pa kako koje velicine mamac stavljam takvu i udicu koristim. Uglavnom ih pravim na 30 do 50 cm.

Sistem koji koristim je jako prost. Koristim obicnu simetricnu petlju ili te montazu. Znaci upletem malo napred najlona od nekih 10 pa nekad i do 30 cm ako hocu da produzim sistem, stavim vrtilicu ako bacam dalje i onda vezem dva cvora jedan do drugog na 2/3mm a onda od gornjeg od ta dva cvora vezem jos jedan  na nekih 5 do 10cm, sve u zavisnosti hocu li da hranilica seta vise ili manje i koliko bi hteo da dam prostora ribi kad udara. E sad. Prva dva cvora koja su vezana odmah jedan do drugog sluze da se tu po potrebi zakaci hranilica. Za ovu montazu trebate imati dvostrani karabinjer. Znaci kopca sa jedne strane, kopca sa druge strane izmedju vrtilica. Inace Spro ima jako dobre koje sam ja nasao. Sad po potrebi ako hocete sistem da vam bude skroz fixan zakacite jedan kraj te dvostrane kopce izmedju te minijaturne omcice jednu stranu a drugu stranu naravno hranilicu ili olovo. A kad hocete sistemu i ribi da date malo vise prostora onda samo prebacite iz te omcice u vecu i dobili ste polufixan sistem. Mozete onaj pleteni deo obogatiti jos kojim cvorom cisto da bi jos vise ukrutili ceo sistem to je vec kako ko voli. To je neki minimiziran sistem koji poslednje vreme koristim sa upredenicom.

Hteo bih da cujem i vasa iskustva o upredenici i da li je neko koristi za lov bele ribe na pelete, kukuruz i dr...

pkv-pecaroš

Kod mene je sad sezona na mrenu i osobno također koristim isključivo upredenicu sa sistemom na dlaku. U deset dana imao sam isto toliko mrena,najmanja 2,2kg pa do 3,1 kg. Poanta je da mi ovim sistemom niti jedna nije otpala,dakle pecanje-riba. Na osnovni najlon stavim stoper,olovo,perlicu te vrtilicu a sam predvez dužine do 30cm a od udica koristim maruto u veličini 6. Dakle najobičniji sistem koji postoji. Pošto ovdje uzima u 80% na sir meka upredenica mi se puno bolje pokazala nego neki monofil pri stavljanju samog mamca jer ne kida sam mamac dok ga stavljam na dlaku pa se teže raspada. Za stopere mi se najboljim pokazao najjednostavniji sistem,obična čačkalica,upredenica najmanje klizi za drveta jer mi se nije dalo hodati po gradu i tražiti odgovarajući stoper. Što se samog mršenja sistema tiče ako zabacujem klasičnim načinom onda ga nema,ako bacam iz zgloba tj. ispod ruke onda se zna desiti. Ja pecam iz čamca te zabacujem 10-ak metara nizvodno tako da ne znam kako se sistem ponaša pri zabacivanju sa obale na neku veću daljinu. Što se debljine same strune tiče pecam na strunu 10 lb debljine 0,14,sasvim dovoljno a od štapova na kormoranov bulfajter u dužini 360 cm i tb 80-230.

sale54

Slika kaze hiljadu reci pa nebi  bilo zgoreg da vase sisteme slikate za nas manje iskusne

Kao sto vidis stavio sam dve hranilice cisto da se vide te dve opcje.Znaci jedna omca od par mimimetara koja pretvara sistem u fixni i druga od nekoliko centimetara polufixna moztaza.Mislim da sistem sa manje delova ne postoji.Kad se peca mrena po kamenjarima cesta su gubljenja celog sistema.Ovaj nekako najmanje boli a i druga jako bitna stvar nudi fixnu i polufixnu montazu u isto vreme.

Spojene poruke: 27 Oktobar 2017, 20:18:59

Zaboravih da  pomenem isto da ove krabinjere uzimate u manjoj velicini. Mnogo puta zapne samo olovo a on se relativno lako otvori kad je manji tako da se  mozete osloboditi olova ili hranilice .Mislim da je to jako bitno ako imate slucajno veliku ribu na stapu i zabije se u neke prepreke .Mozte se otarasiti otezanja i izvaditi ribu.

Spojene poruke: 27 Oktobar 2017, 20:26:27

bolenbgd

Posto vidim da ne stavljas virblu izmedju udice i predveza,mrsi li ti se najlon kad kotrlja?

Pomekad kolega da,pogotovo ako namotavam brzo ili bacam daleko.Ali kazem to je opciono uvek i lako moze da se doda ako pravi probleme.Ali opet da kazem moja pecanja  su velikim hranilicama(slika) gde zabacivanja i nisu tako cesta i ceka se krupnija riba.Tako da nije tako ucestalo.

Vec 2 godine se kanim da probam da korsitim strunu za predvez, i to u obicnom pecanju na feeder, a ne na dlaku. Sve sam nesto to odlagao misleci da cu sa sticanjem iskustva da uspevam da izvadim krupne ribe na teskim terenima.  A i pomisao da bih mogao da kidam cele sisteme, umesto samo predveza me je takodje odbijala od ideje da konacno probam....    Naravno, ribe i dalje odlaze, a ja stunu ne probah.  E sad, ne razumem se u strunu bas puno, ali znam da se mrsi uzas. Ako cesto zabacujem, a predvez zna i da ide do metar, postoje li neke krute strune?  Ili da ih "izolujem" nekom gumenom cevcicom ili tako nesto  :huh:

Bole, on ne upreda petlju, pa i da se okrene, uradice to na otvorenoj petlji... Koliko sam skontao , Patenoster (alterego Jamal) peca na brzoj i plitkoj  vodi , pa njegovo motanje na povrsini skakuce i izigrava hidro-avion, a ne helikopter
I mislim da peca na ozbiljnije mamce od 2-3 crva
PS. Covek odgovorio dok ja napisem ...

bolenbgd

Da,ali i sama struna kao predvez je sklona uvrtanju.Pogotovo kad je kukuruz na dlaci.Govorim za pecanje na jacoj vodi,iz mog iskustva.Zato sam ostao pri najlonu.Ne stavljam ispod 12 crva za mrenu  :rolleyes:

Postoje oblozene ali koliko ja znam uglavno su dobranog promera koje koriste sarandjije. I ako ima koja da se kupi tanja to kod nas sigurno nema al u Uk sigurno imaju tako nesto.Oni sve proizvode.xaxaxa
Kad se baca pravilno da kazes ,preko glave i zaustavlja lepo sistem mrsenja nisu cesta.Ja sam pokusavao voskom.Uzmem svecu i namazem je.Cini mi se da se manje mrsi ili je to ipak bio samo subjektivni osecaj.xaxaxaxa
Al treba se probati.Ja sam hvatao preprosle godine skobalje na upredenicu.Bacim dok pecam na plovak fiderajku ispod mene sa ovako fixnim sistemom ,stavim crve ,francuza ili pirinac na udicu i prevarim ga cesto.Sad ne mogu da ocenim dal bi vise udaralo na najlon ili upredenicu iskreno al na upredenicu se mnogo lakse uhvati.
xaxaxa inace kolega nanizem na osmicu da kipi od crva nekad pa na dlaku ispod stavim francuza  :lol: :lol: :lol:

Davno sam poceo da lovim  mrenu na upredenu strunu,i osnovnu i predvez po meni bolje od toga ne moze, sad ja imam sistem koji necu menjati,jer sam jako zadovoljan.Naime, na osnovni najlon vezem vrtilicu za jedno okce,na isto okce 50cm predvez sa dve udice na 1cm jedna ispod druge,recimo gornja 6,ispod 10tka.Za drugo okce predvez sa olovom 10tak cm,koji bude slabiji od osnovne strune.Udice mamcim raznoraznim kombinacijama,verujte mi da sam hvatao po dve ribe na samo 1cm rastojanja udica do udice.Kanap je puno bolji indikator trzaja od monofila,trazi jace udice, no na ovaj sistem moguce je staviti puno veci mamac a time privuci i upecati i krupniju ribu,a veci mamac privuce i sitnu, koja se lako ubada na manju udicu.Kad je na stapu krupnija riba,uglavnom usisa obe udice,desavalo se da mi jednu ispravi no ostane na drugoj,isti sistem moze i sa hranilicom,no ja je ne volim.Dok ne probam da pecam na lava,za mene je glista kralj zivotinja :lol: :lol: :lol: a ovim sistemom je moguce napraviti hrpu od tankih,na koje dolazi skoro svaka riba :thumbup:

Kako li si to izveo a da se ne mrsi stvarno mi nije jasno.Ajde slikaj ako mozes da vidimo i to cudo.Al nesto ja u to sumnjam da se ne mrsi.Pogotovo ako ti je i osnovna upredena.

E u tome drug i jeste caka,zato se osnovna struna i predvez sa udicama vezuju na isto okce,desava se da olovo napravi par krugova oko predveza,no cim se zategne sistem vrtilica i matica odradi svoje i sistem se sam raspetlja evo slika,vezi sistem pa probaj,ako te mrzi,da snimim video,kako se lako otpetljava,probem nastaje kad su predvez sa udicama i olovo na istom okcetu vrtilice,e to se mrsi,a vrtilica gubi funkciju,sistem ostao se zadnjeg pecanja

Nista se ne vidi na slikama a i drzacu se ja jedne udice ipak.Neka fala ne trebaju mi dve mrene u isto vreme.Mnogo ce da bude! :lol: :lol: :lol:

Drug,probaj mislio sam da pitas za predvez olovo mrsenje.Udice su na istom predvezu,ja koristim one s alkom.Prvu navuces na prevez,drugu vezes,posle drugom vezujes prvu,razmak moze koliko hoces,ja vezujem na 1cm od donjeg luka gornje udice,a moze da razmaknes koliko hoces :thumbup: