Jeftine domaće hrane - kontrola kvaliteta, sastav, testiranje...

Započeo limovac74, 25 April 2013, 19:29:53

Na ovu temu me podstakao jedan novi "proizvođač" hrane za primamljivanje(jedan od mnogih). Rekao mi je da je počeo sa pakovanjem njegove hrane sa primamljivom cenom,uskoro će i  "salame" da pustiitd,itd,... Na pitanje da li je testirao na vodi ,rekao je ne ,čak šta više nije upšte ribolovac već lovac i da je sam birao komponente.  :rolleyes: Koliko se u stvari pre puštanje u prodaji testiraju domaće hrane ,i koliko se obraća pažnja ne sastav hrane ili je po sistemu strpaj najeftinije komponente (čitaj prekrupu,prezle),dodaj malo mirisa ,zapakuj i stavljaj u promet .Od domaćih hrana sam cenio Bambijevu koja je bila prilično solidna hrana. Od sadašnjih proizvođača retko stoji neko veće ime iza hrane ,osim Gice ...Šta vi mislite o svemu ovome  :question:

sladjan1978

Mislim da se vecina njihovih testova ako ih ima a nadam se da ih ima uopste odvija na vodi na kojoj ima veklika kolicina ribe i gdje vlada velika konkurencija pa samim tim te testove nebih mnogo ni priznavao.Koristio sam mnoge vrste hrana od skoro svih renomiranih proizvodjaca a i onih drugih manje poznatih i sem vde hrane koja je jedina barem po mom misljenju imala neki uticaj na selekciju i ciljno privlacila jednu vrstu ribe konkretno deveriku nisam primjetio da su ostale pravile neku posebnu razliku.Prosle godine sam korisstio traperovu do pola sezone a u drugoj polovini presao na gicinu ako je hrana imala uticaj onda je razlika bila velika sem ako neke druge stvari nisu pravile tu veliku razliku.Ovdje govorim znaci o jednoj cijeloj sezoni i ja mislim da je za mene to dovljno istestirano sa  moje strane da bih oformio svoje misljenje o hrani ova dva proizvodjaca.Sve te hrane ako nisu obogacene dodacima zita,cecerca i ostalih sitnica nece dovesti do ciljnog ulova krupne ribe sem u izuzetnim slucajevima ali tada bi ulova bilo i bez hrane uopste.

milan1115

Posle Bambijevog ŠAMPIONA kod naših proizvodjača sivilo! :no:

gicu mozes da koristis u neke druge, ne ribolovne svrhe. a jedna od najboljih domacih hrana je 100% catch, zijadova hrana iz beceja

Koju VDE hranu koristiti ciljano za babusku, ima je dosta krupne, na feeder?
Inberg mi se pokazao lose, ne svidja mi se.

chmi

Gica za belu ribu je dosta dobar, onaj za sarana i babu je dosta losiji. Mada kada se lovi po rekama mislim da je bitnija kolicina nego sam kvalitet.
Mi smo besni, oni su bolesni - B. Pekic - Besnilo

Bambi je bila odlicna hrana jer je glavni sastojak iste bio keks,pa su je popularno zvali i "Keksara"..,glavni sastav tih jeftinijih hrana je kukuruzno i obicno belo brasno,i onda se ubaci neka aroma i jos poneka kvalitetnija komponenta,ali u manjoj kolicini..,mogu i te hrane biti jako dobre,ali ako se obogate secercom,psenicom,crvima,konopljom..itd  :cheesy:

chmi

U Gicinoj za belu ribu sam nalazio dosta lomljenih grisina tako da mislim da je to osnova. Ako me ne bude mrzelo pravicu sam hranu ove godine, gde ce osnova da budu medenjaci, pa cu je porediti sa VDE
Mi smo besni, oni su bolesni - B. Pekic - Besnilo

delboyy

Što se tiče domaćih primama Bambi je br 1. posle je deset praznih mesta.Kada su prestali da je proizvode ja i drugar smo uzeli poslednju  paletu tako da imam još 50-60kg.Istekao joj je rok ali ribe se nebune.U njoj je vidljiva pržena konoplja i krupno mleveni kukuruz.Prolazi i mešana 50-50% sa prezlom toliko je jaka.Nikada nisam ostao bez ribe sa njom a šarana posebno privlači.Tu recepturu ko uzme da meša napraviće posao.Ja nebih gledao na cenu ukoliko je u granicama normale.

Svojevremeno sam koristio hranu Star fish koja je bila jedna od najjeftinijh na trzistu.,kostala je 70-80din za 1kg.,mislim da je sada oko 100din..
Sve je jasno,koliko para toliko i muzike..,ali ja sam lepo prolazio na tu hranu mesajuci je sa hlebom i secercem..,a lovio sam uspesno ni manje ni vise nego Savske sarane..

Kakve su Tit Bit hrane sa obzirom da iza njihove proizvodnje stoji "Čigra"  :question:

Juče sam bio ispod Pančevca da vidim šta ima i da dopunim zalihe hrane i sitnog pribora. Šetajući između tezgi sam primetio nekoliko hrana koje prvi put vidim . Nikada čuo za njih. Sve one su iz "kućne " proizvodnje odn. nisu proizvod firme nego privatna lica mešaju po svom receptu i pakuju. Neke kese su lepo oštampane sa slikama šarana u raznim bojama ( prema aromi koja je zastupljena ) ali stvarno u kvalitet toga ne bih ulazio bez probe. Trgovci pomalo bezobrazni sa cenama nekih proizvoda ( VDE Gold pro bream 400 din.......... :lol: ) . Može se pronaći za svakoga ponešto ali mi je glavni utisak pojavljivanje mnogo hrana iz kućne radinosti.

Mnogi pokusavaju da se probiju na trziste. Ja npr ne bih uzimao takvu hranu dok ne cujem neka iskustva drugih koji je cesto koriste. Da bi se uverio u delotvornost morao bih bar mesec dana da je koristim. 2-3 puta mi ne znaci nista. Sa bilo kojom hranom mozes privuci belu ribu, ali sarana vec teze. Maros npr. ima dosta povoljan program.

dcarp

Citat: limovac74 poslato 28 April 2013, 10:52:46

probao sam je jesenas,nista spektakularno,cak sta vise jedna u moru istih.cista osiromasena soja.

dao bih komentar al odma da se ogradim obzirom da nisam strucan samo cu uplivati onoliko koliko sam bio zainteresovan za jeftine hrane.

citava nauka oko proizvodnje jeftine hrane jeste jedan uredjaj koji se zove ekstruder tj proces obrade zitarica u njemu naziva se ekstrudiranje.radi se o, na nekin nacin presovanju suvog zrna zita,kukuruza,soje,konoplje ili zrna po izboru gde se dobija oslobadjanje ili razlaganje skroba i zavisno o duzini izlozenosti procesu dobice se manje ili vise lepljiva masa kada se navlazi tj ono sto radimo na vodi.tako zavisno od duzine ekstrudiranja moze se napraviti hrana za fider koja se brze raspada ili one cuvene beton hrane gde je duze zrno izlozeno ekstrudiranju.
zatim,postoje ekstruderi ili neka slicna masina koja ujedno odvaja i ulje te zitarice pa usput imas i ulje npr. konoplje uz brasno koje je proizvod ekstrudera.kada se taj proces prekine u nekom odredjenom momentu i valjda se prekine neki niz proteina onda se dobija zakonski dozvoljeni procenat proteina u smesi i to se naziva fish meal,sto mi kad procitamo na kesi odma poletimo i kupujemo.proizvodnja ovoga se omasovila iz prostog razloga sto jedan nov ekstruder kosta manje od 1000eura plus zitarice nije neka cifra da se krene proizvodnja.

jedino sto je dobro u svemu tome je sto je ta hrana lako svarljiva i veoma zdrava ali osiromasena,gde na scenu stupaju mirisi i arome i eto hrane.

to sam pre koju godinu pronasao i otprilike po secanju pisem,ako nekoga od vas ne mrzi izguglajte ekstrudiranje zitarica i ubacite u temu i bice svima mnogo jasnije u odnosu na ovo sto sam nabacao.