Vukovi sa DUNAVA Dunavska birtija
Pages: 1
Hi-Tech ribolov By: Makedonac Date: 27 Jul 2010, 23:26:25
Zadnjih 10-tak godina  se pojavilo toliko novotarija cudo jedno.Cak je tesko sve to samo pogledom ispratiti a tek probati sve te skalamerije.Stapove,masinice,strune,varalice...o saranskom ribolovu bolje i da ne spominjem  :smiley: hrane ga boilama(pune svega i svacega,potrebno i nepotrebno) ko da je na intezivnoj negi  :huh: tek sisteme i udice....
Ja recimo ne osecam da imam vise ulova sada nego pre 10-tak godina a da je razlog to sto sada za razliku od tada pecam sa mnogo cool priborom.Klena sam lovio obicnim pacetom i kad je dan bio pravi i ulovio,sarana sam cekao na obican domaci kukuruz i lovio.O somu necu zato sto kasiku od DAM-a sam i tada koristio  :cheesy:
Sta mislite dali nam ove nove Haj-tec ludorije pomazu da vise lovimo ili nam samo prazne bez veze novcanike  :cheesy:
Odg: Hi-Tech ribolov By: OLOVO Date: 27 Jul 2010, 23:27:56
sada kada bih pao u komu i probudio se za 10 godina mislim da nebih znao da drzim napravu koja ce se tada zvati nesto sa cime se lovi riba.
Odg: Hi-Tech ribolov By: damjan Date: 27 Jul 2010, 23:59:25
sta znam,nije da novotarije ne znace.
npr,nekada sam pecao direktno stavljajuci mamac na udicu,dok nisam izprobao pecanje na dlaku,moderna montaza,a onad se dosta toga promenilo,efikasnost i realizacija udaraca se znacajno promenila,nema vise da ti saran savije stap i da se ne zakaci,ne pamtim od kad mi je zadnji put spao sa udice.toliko o savremenim montazama.
zatim sonar,recimo,nikad nebih znao to sto sada znam da mi nije sonara,uz pomoc njega sam stvorio pravu slku onoga sto se na dnu reke nalazi,a mesta sto sam nasao,opasna koja daju ribu.
strune,mislim da o njima i ne treba preterano govoriti,nekada se pecalo skoro iskljucivo na najlone,a sa vecim uvodjenjem struna u ribolov se dosta toga promenilo,mislim da je danas dzigovanje skoro nezamislivo bez njih.
stapovi,su postali samo laksi nista vise,a videcemo sta ce nova nano tehnologija uraditi na polju snage,mada po meni bez debelih zidova ne mere.
masine,e tu se vec napredovalo,mozda ne na dugotrajnosti,ali u svemu ostalom jeste.tako danas sa modernom masinom mozemo maksimalno uzivati u pecanju,i biti sigurni da ce dril uvek proraditi u kada se to od njega ocekuje,a ne kao kod mnogih starijih masina,da radi na sec.strune bi bilo nemoguce lepo sloziti na neku stariju masinu,a da to valja.
camci motori,sve je danas prilagodjeno brzini i uzivanju...
ah sto volim taj ribolov. smiley001 smiley093
Odg: Hi-Tech ribolov By: Makedonac Date: 28 Jul 2010, 00:18:29
Imam jedan komsija...secam se kad sam imao desetak godina,jedva smo cekali da se u tri popodne vrati sa posla i ode na ribolov sarana.Ode u 4h vrati se oko 7 i obavezno dva tri sarana po 5-6kg nekad i 10...jednom je poneo i mene svojim tomosom trobrzincem...nije imao stapove vec neki debeo nulon namotan na dasku,udica velika ko za soma ,stavi 6-7 zrna kukuruza obicnog bez arome..zabaci od ruke nekoliko tih ''sistema'' i ceka sarana..kakva prihrana ,jok nista vise .I lovio svaki put,ama bas svaki izlazak..uhvati tri i nazad kuci   :smiley:
Damjane poenta mi bila dali vise lovimo ribe, ne dali vise uzivamo u priboru  :question:
nemoj mi reci da bez sonara nisi lovio dobro  :huh:
Odg: Hi-Tech ribolov By: damjan Date: 28 Jul 2010, 01:00:17
lovio jesam dobro i bez sonara,samo hocu da kazem koliko imas bolju perspektivu izgleda dna.aj kazem sonar kao nesto moderno,iako nije,mozda kod nas i dlaka je vec odavno klasika,samo se montaze malo usavrsile.
mozda se pre lovilo vise,ne znam,ja sada lovim vise nego pre.pre je bilo mnogo vise ribe i mogao si je uloviti sa bilo cim,a sada.
uzmi za primer dvojicu ribolovaca sada da pecaju jedan pored drugog,npr dziguju smudja,jedan ima dobar karbonski stap,dobru stunu,a drugi npr germinu i najlon,sta mislis ko ce vise uloviti.znam sada da mnogi misle,zavisi od varalice,putanje,trte mrte,ali hocu da kazem da je moderan ribolovac sada u velikoj prednosti u odnosu na nekog sa zastarelim priborom.
eto npr brodici za hranjenje i razvlacenje sistema,koje koriste sarandzije,bez brodica bi morao da plivas,ili veslas,ili da pecas blize,a sa brodicom razvuces gde hoces i sve se to odrazava na ulov.
opet ja po svome,ali razumeo sam te sta hoces da kazes.nekad bilo vise ribe,sada manje,ali zahvaljujuci modernoj opremi,mi nadomestujemo nedostatak ribe,tako sto maksimalno iskoriscavamo svaku priliku.npr nije ista realizacija udaraca smudja na strunu i najlon,nije ista realizacija usisavanja udice sa dlakom ili bez nje,nije isto kada znas uz pomoc sonara dali tu gde planiras da pecas ima ribe,granja ili nema,ako nema jednostavno se odvezes tamo gde ima,nije isto saranski parabolik i stari teleskop,silikonac,ili leptir,kasika koji su se nekad uglavnom koristili za smudja na nasim prostorima.
nije isto kad ucha tamani smudjeve na glavinjare,kao da peca na kasiku. :lol:

Odg: Hi-Tech ribolov By: Hemingway Date: 28 Jul 2010, 18:14:27
Tvog sam misljenja Damjane ... smiley033..
bez sonara danas bih isto znao da je muljevito dno..ali sa sonarom znam
koliki je debeo sloj tog mulja ..znam sa GPS-om  i naci isto mjesto koje je udaljeno od obale nekih 200m pa i vise ako idem na razvlacenje sa camcem za prihranjivanje na daljinski ..itd.. pa znam i odspavati u satoru dok me piskavci neprobude ..znam da ukljucim slobodni hod ili Baitruner pa nek vozi dok nedodjem do pecanke da dam kontru ..danas mi je manji problem upecati vecu ribu jer sam joj dosao u caku ..dok prije nisam imao te sanse ..zato sam prije manje truda ulagao ,manje hemije -kemije ubacivao ..nisam znao sta je Aminokiselina-etericna ulja,boile,dlaka klizno olovo ..stap sa masinicom za daleko zabacivanje itd.itd..znaci svako vrijeme nosi svoje breme ..
ili svaka novotarija moze biti korisna a i ujedno i bespotrebna .. kad nebih imao to sto imam a morao pecati sa starijim generacijama pribora ..morao bih i druge lokacije odgovarajuci priboru traziti i tu pecati ..:takoje:
Odg: Hi-Tech ribolov By: apatinac Date: 28 Jul 2010, 19:06:15
Sve je to lepo ali licno bih rado menjao sve te novotarije za ono stanje ribljeg fonda kao sto je nekad bilo  smiley033